Üdv ! Picit hosszú leszek, de sürgős segítségre, tanácsra van szükségem. Avensis D4D 2.0 116 LE 2005 lépcsőshátú tulaj vagyok 8 éve. Eddig gond nélkül ! De...
Tavaly óta néha nekem is elő elő jön az " elveszítem minden erőmet " szindróma az Én drágaságomnál is. Tehát olvastam, többeknek van ez. Én azt vettem észre, amikor nedves az időjárás, akkor . Nekem Injektortisztító a " gyógyíre ". És semmi gépes vizsgálat semmi hibát nem ír ki. Pl légtömegmérő tisztítás, porlasztók ellenőrzése stb nem segített. Hát éltem ezzel, hogy néha néha elment az ereje, oksa..
Tegnapelőtt németből hazajövet, megálltam az autópályán kávéra. Hatalmas eső volt. Megkávéztam, és indításra nem reagált a kocsi. Vagyis hajtott, és semmi. A hajtás hangján hallottam, hogy nem akku gond ez. Kihívtam az ARBÖ - t ( van biztosításom náluk ). A srác szinte egyből tudta mihez nyúljon. Nem vagyok műszaki egyén, de láttam hogy vmi csövet széthúzott, és egy ( kontakt ? ) spayt használva indítás közbe az autót elindította. Azt mondta, ez egy jellemző " betegsége " az Avensisnek. Saug hub ventile auf Pumpe. ( Szerintem az neve ilyesmi : nagynyomású pumpa nyomásszabályzó szelep ) Felírta nekem, hogy 99% ez lesz a hiba. Hát hazáig meg sem álltam, épphogy elég lett az üzemanyag. Féltem újra nem indul. Nem is tette. Tehát hazamentem, 5-6 indítás, semmi. Másnap elmentem szentendre szervíz, reggel indult a kocsi. Ok. Ott elmondtam, tudta is a szervizes, mi is ez a " kütyü ". Elmondta nekem az Arbös ausztriában, kettő darab ez a szelep, ezeket kell cserélni. A szervizben ki is nézték az árát, 45 K / db, plusz 10 a csere. 100 ezer Ft. Elvihették volna a magasnyomásút, szelepekkel is bevizsgálásra, de azt mondta a főnök, ő is ezt lépné, mert ismert Avensis hiba, és feles körök kiadások lennének a bevizsgálásokkal.
Eljött a másnap megjött az alkatrész. Ok, mondom megvárom az autót. Erre jön a főnök, hogy ez nem az a széria, mert forgalmi alapján amit rendeltek jó kéne legyen, de mégsem ( a szelepek ) . És nem kettő darab kell, hanem csak egy van ebben a típusban (
) , és másképp néz ki . Ok, hazajöttem, mondom intézzék.. Kész, vissza szentendre. Az egy darabért fizettem 94 ezret szereléssel. Ok. Mondom ennyi. Átvettem a kulcsot, elsőre újra nem indított a kocsi. Szóltam a főnöknek, nála ( picit többet hajtva a normálisnál ) , de indult. Valamit mondott, hogy levegős lehet, stb és várjuk meg mi lesz.
Na ma, indult többször, rendesen. De mentem újra egy picivel többet, 15-20 km, majd lerakva a kocsit, ötödikre indult. Tehát a gondom szerintem nem oldódott meg. Nem tudom ilyenkor mi a következő lépés. Most kiszedetni a magasnyomásút,bevizsgáltatni, vagy mi ? ( Ha rossz további 300 ezer kiadás ? )
A másik : mentünk egy tesztkört a szerelővel, és szólt hogy irtó kemény a kuplungom. Mióta megvettem kemény ( 8 éve 100 e km - l ). MOst 272 van benne, de lehet nem vettem észre, hogy még keményebb lett. Nem csúszik, nekem természetes módon működik. Kettőstömegűre utaló rázást nem érzek. Viszont nem szeretném, hogy autópályán " beszarjon " a kocsi. Ha viszont kuplung, akkor kettőstömegű is cserés. Újabb 250-300 ezer FT !
Tud-e valaki jó árban kuplungszettet ? Merjek-e belerakatni utángyártottat ? Találtam 120 000 FT - t Blue Printet, 170 - t Aisin - t. Mert a LUK 200 - nál kezdődik.
Nekem egy hét, és külföldre kell indulnom. Az autó ára kb 1 millió. Nem tudom mennyit költsek rá. Költsek-e rá. Ki mit tenne ebben az esetben ? És a 2 dolgot szétválasztva is szívesen elfogadnék valami jó tanácsot !
Bocsi a sok sorért, és köszönöm előre is a segítséget !
Balázs