Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4294171 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24900 Dátum: 2016.07.30 16:04:42 »
Üdv ! Picit hosszú leszek, de sürgős segítségre, tanácsra van szükségem. Avensis D4D 2.0 116 LE 2005 lépcsőshátú tulaj vagyok 8 éve. Eddig gond nélkül ! De...

Tavaly óta néha nekem is elő elő jön az " elveszítem minden erőmet " szindróma az Én drágaságomnál is. Tehát olvastam, többeknek van ez. Én azt vettem észre, amikor nedves az időjárás, akkor . Nekem Injektortisztító a " gyógyíre ". És semmi gépes vizsgálat semmi hibát nem ír ki. Pl légtömegmérő tisztítás, porlasztók ellenőrzése  stb nem segített. Hát éltem ezzel, hogy néha néha elment az ereje, oksa..

Tegnapelőtt németből hazajövet, megálltam az autópályán kávéra. Hatalmas eső volt. Megkávéztam, és indításra nem reagált a kocsi. Vagyis hajtott, és semmi. A hajtás hangján hallottam, hogy nem akku gond ez. Kihívtam az ARBÖ - t ( van biztosításom náluk ). A srác szinte egyből tudta mihez nyúljon. Nem vagyok műszaki egyén, de láttam hogy vmi csövet széthúzott, és egy ( kontakt ? )  spayt használva indítás közbe az autót elindította. Azt mondta, ez egy jellemző " betegsége " az Avensisnek. Saug hub ventile auf Pumpe. ( Szerintem az neve ilyesmi : nagynyomású pumpa nyomásszabályzó szelep ) Felírta nekem, hogy 99%  ez lesz a hiba. Hát hazáig meg sem álltam, épphogy elég lett az üzemanyag. Féltem újra nem indul. Nem is tette. Tehát hazamentem, 5-6 indítás, semmi. Másnap elmentem szentendre szervíz, reggel indult a kocsi. Ok. Ott elmondtam, tudta is a szervizes, mi is ez a " kütyü ". Elmondta nekem az Arbös ausztriában, kettő darab ez a szelep, ezeket kell cserélni. A szervizben ki is nézték az árát, 45 K / db, plusz 10 a csere. 100 ezer Ft. Elvihették volna a magasnyomásút, szelepekkel is bevizsgálásra, de azt mondta a főnök,  ő is ezt lépné, mert ismert Avensis hiba, és feles körök kiadások lennének a bevizsgálásokkal.

Eljött a másnap megjött az alkatrész. Ok, mondom megvárom az autót. Erre jön a főnök, hogy ez nem az a széria, mert forgalmi alapján amit rendeltek jó kéne legyen, de mégsem ( a szelepek ) . És nem kettő darab kell, hanem csak egy van ebben a típusban ( ?????? )  , és másképp néz ki . Ok, hazajöttem, mondom intézzék.. Kész, vissza szentendre. Az egy darabért fizettem 94 ezret szereléssel. Ok. Mondom ennyi. Átvettem a kulcsot, elsőre újra nem indított a kocsi. Szóltam a főnöknek, nála ( picit többet hajtva a normálisnál ) , de indult. Valamit mondott, hogy levegős lehet, stb és várjuk meg mi lesz.
Na ma, indult többször, rendesen. De mentem újra egy picivel többet, 15-20 km, majd lerakva a kocsit, ötödikre indult. Tehát a gondom szerintem nem oldódott meg. Nem tudom ilyenkor mi a következő lépés. Most kiszedetni a magasnyomásút,bevizsgáltatni, vagy mi ? ( Ha rossz további 300 ezer kiadás ? )


A másik : mentünk egy tesztkört a szerelővel, és szólt hogy irtó kemény a kuplungom. Mióta megvettem kemény ( 8 éve 100 e km - l ). MOst 272 van benne, de lehet nem vettem észre, hogy még keményebb lett. Nem csúszik, nekem természetes módon működik. Kettőstömegűre utaló rázást nem érzek. Viszont nem szeretném, hogy autópályán " beszarjon " a kocsi. Ha viszont kuplung, akkor kettőstömegű is cserés. Újabb 250-300 ezer FT !

Tud-e valaki jó árban kuplungszettet ? Merjek-e belerakatni utángyártottat ? Találtam 120 000 FT - t Blue Printet, 170 - t Aisin - t. Mert a LUK 200 - nál kezdődik.

Nekem egy hét, és külföldre kell indulnom. Az autó ára kb 1 millió. Nem tudom mennyit költsek rá. Költsek-e rá. Ki mit tenne ebben az esetben ? És a 2 dolgot szétválasztva is szívesen elfogadnék valami jó tanácsot !

Bocsi a sok sorért, és köszönöm előre is a segítséget !

Balázs
2 jótanácsom van. (mert az nekem ingyen is van itt a polcon... ;))
Én nem nyúlnék a kuplunghoz. :no: Inkább vennék egy rendes benzinest. :D (És ez a vicc, nem vicc)
Én nem vagyok egy dízelspecialista :no: :D (konkrétan borsózik a hátam a gázolaj szó hallatán), de a porlasztócsúcsokat csak megnézném.
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.30 16:12:42 írta Izso »

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24901 Dátum: 2016.07.30 16:06:55 »
2 jótanácsom van. (mert az nekem ingyen is van itt a polcon... ;))
Én nem nyúlnék a kuplunghoz. :no: Inkább vennék egy rendes benzinest. :D
[emoji106] [emoji14] [emoji12] [emoji12]
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

sadafi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24902 Dátum: 2016.07.30 17:47:51 »
Köszi a válaszokat! A tisztánlátás végett írom le, hogy a vásárlás előtt az autószerelő barátom szakműhelyébe vittük a vasat, ahol szerencsémre a többi kollégája is ráért kb.1 órát csak ezt vizsgálgatták...majd ezt követően átvittük egy injektorszervizes haverunkhoz(ő is gyerekkori barátom) ahol ott is 2-3 szaki körbevizslatta az autót és annak gázrészét  mivel ők is évtizedek óta foglalkoznak gázbeszereléssel. Lengyel beszerelésű , lengyel gázszett (2012-ben rakták bele 127.000km-nél) van benne, azokon a dokumentumokon is szerepel a kilométeróra állás amit összevetettem a szervizkönyvvel. A szervizkönyv szerintem eredeti ( német TOYOTA szervízben szervizelték 2013-ig) a tinta,a bélyegző, az aláírások kopottsága alapján (okmányszakértői végzettségem folytán nem volt nehéz :)) Mivel a szerelő cimborám most nyaral(nem akarom zavarni) ezért írtam ide, hogy hátha egy-két hasznos infót kapok tőletek! ::) Mennyit kostál egy ilyen gyűrűzéses motorfelújjítás és mennyi ideig fogja bírni...??? Én évente kb.14e km-et fogok vele menni...nagyrészt munkábajárásra használnám.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24903 Dátum: 2016.07.30 18:07:29 »
Sziasztok! Idén májusban a család eldöntötte, hogy lecseréljük a nálunk már 10 évet használt kis suzukinkat egy "nagyobbra". ::) Csak JAPÁN (benzines, 5 ajtós, kombi) kategóriában gondolkodtam...Honda Civic, Mitshu Lancer v. Carisma, Toyota Corolla v.Avensis, Mazda 6  . Olvasgattam utána ahogy az időm engedte, végül úgy döntöttünk, hogy a Mazda 6 lett a befutó...de csak addig amíg kb. 6-8 autót átvizsgálva megállapítottam, hogy ezek rohadnak... :eek:!!! Ezután júli. elején Szegeden (lakóhelyemhez közel)egy véletlen folytán, egy kereskedésben megtaláltam az új családtagot egy kombi benzin-gáz-os 1,8-as Avensist. 2004-es Németországból behozott darab 190000 km-el. Az elején nagyon idegenkedtem a gáztól (pl.:miért gázosít a német...)de, egy-két gázt használó barátom tapasztalatai alapján megnézettem egy szerelő barátommal. A kereskedő elvitte a műhelyhez és ott hagyta 1napig hadd nézzük át kedvünkre...hát megtettük, megnézte karosszériás, körbemérte a festő, az injektorosok meg a gázszettet tanulmányozták... a szervízkönyv rendben, a gázszetthez tartozó papírok is tükrözik a futásteljesítményt. A kuplung sajnos magasan fog és már egyszer (kigyorsításkor) meg is csúszott ezért 110e ft-ot le is alkudtam az árból ::). Minden szakember azt mondta, hogy ez az autó valós futásteljesítményű megéri az árát! Így pár nap után megvásároltuk, és azonnal lecseréltük az m.olajat szűrőkkel és a bordásszíjjat a f.görgőkkel. Ezután óvatos vezetés mellett elmentünk vele egy Balatoni 1hetes nyaralásra. Szépen muzsikált végig, autópálya+főút+város klímázással a gázból 9l-t evett... :clap: Mikor hazaértünk csak akkor jött a feketeleves....megnéztem a m.olajszintet... :cry: A szerelő barátom 3,8l olajat rakott bele, nívó pálca két szintje között volt amikor felöntöttük, 1500 km megtétele után, az alsó szint alá került kb.1cm-el így 1l. olajat evett meg. Olvastam már ezen motorok olajfogyasztásáról, de állítólag ez a probléma a garanciás motorcsere után megszűnik. Az eredeti szervízkönyvében a motorszám (1ZZU....)nem azonos a mostanival(1ZZFE) így kisakkoztam, hogy a motorcsere megtörtént. Akkor most átqrtak???? Pár nap múlva betolom a szekeret a szegedi toyota szervízbe és lekéretem a komputerét is hátha az segít....Szerintetek mit lépjek a továbbiakban ( a toyota szervízesek véleményétől függően)...menjek vissza a kereskedőhöz és üssem az asztalt ,vagy nyeljem be ezt a kb.150.e ft-os javítást???Meddig tudom használni így az autót???  Próbáltam körültekintő lenni de sajnos nagyon úgy néz ki, hogy megvezettek.... remélem érthetően írtam le mindent....Szép Napot Ave-sok!!!!

Már 2 és 1/2 hónapja hajtom a sajátomat, azóta is nézegetem az:
- 1,8 benzin
- T25
- kombi karosszéria
kombót. Sajnos a kínálat elég karcsú, jellemző a németből hozott. Talán 2-t sikerült megnéznem ami hazai volt. Szegeden is néztem (1-t messziről engedték, mert már elkelt, egy másik kereskedésben meg nem ért oda 1 hónap alatt sem az olasz Ave). Ebbe a nagy külhonból behurcolásban az a legszebb, hogy "biznisz". Korábban megfigyelhető volt, hogy Vw-k, BMW-k jöttek, s még ma is ez a gerince. A japán gépek nemigen jöttek, mert a jó kint is drága, nem fér bele a boltolásba.
OFF Egy ideje azért a Mazda6 (a rohadás ellenére) befért az import top10-be... igen a rohadás ellenére, valószínűnek látom, hogy azért mert kinn gazdasági totálkár, míg itthon lehet kendácsolni (folpack-ra festeni, vagy vidéki lakatosnál 100k-ból fényezéssel együtt).  - Nálam is ez volt a favorit tavaly a nézelődések kezdetén, míg fel nem ismertem ezt a problémát. (Ennek ellenére néztem egyet pont Szegeden, ami felül-belül tipp-top, alul viszont lökhárítótól lökhárítóig 20 mm vastagon csucsogott az alvázvédőtől, hővédőkkel, sziletekkel, mindenestől telibe) ON
Aztán megjelent a képben a T25 wagon. Nálam is és a neppereknél is... Láttam jó párat, lett ami lett, szerintem jó vétel volt, legnagyobb hibájának a szemmel láthatóan nem a legszebben fényezett jobb első ajtót találtam (10-ből 5-en viszont akkor sem veszik észre, ha mondom), illetve a főként felületi rozsdás futóműveket (amit legalább őszintének véltem, taknyolás nélkül). Papírok rendben, előélet majdnem teljesen összerakható. Szervizkönyv egy darabig, utána javítási számlák, műszaki vizsga papírok felváltva, rögzített km állásokkal... Egyszóval minden szép. Majd jött az olajevés. Épp ma néztem ismét, eddig 3107 km mentem vele erre 1,8 liter utántöltésem van.
Ahogy itt a fórumon elnézem idén tavasz óta vagyunk vagy 3-4-5-en akik ezt "beszopták".
S, hogy összeérjen a gondolatmenetem: a kereskedők azt kapják meg olcsón kinn, aminek van valami baja... Stephannak, Jürgennek egyszer csak szólnak a szervizben: eszi az olajat, meg kéne bontani a motort. Stephan-Jürgen gondolkodik mennyi lesz ez, s mennyit ér, ezért inkább eladja.  Nekem pl.: van kuplungcsere számlám, 2011-ben volt 900.- Euro. De sok más is, melyből átlag 79 - 89.- Euros óradíjak látszanak. Világos, hogy egy motorgenerál, ottani árakkal ~3000 Euro, az autó maga meg 4-5000, persze hogy neki se kezdenek.
Ezek szemre, próbálva, vizsgálgatva szépek-jók. A nepper rápacsiz, hazatrélerezteti, ráteszi a "kicsi" hasznát, s lehet hogy ő sem tudja ezt az egészet eladja neked - nekem. Mi pedig szembesülünk ezzel.

Most már túl vagyok a kezdeti keseredettségen, a műhelyválasztás végét járom, még iskolakezdés előtt szeretnék átesni a gyűrűztetésen. Orosházán tudok 3 műhelyt, Békéscsabán is 3-t, s még a környékben párat... Minden bizonnyal akad Szegeden is (a hengerfejet ha rendbe akarod hozatni szelep-szelepfészek, síkolás, stb. azt mindenki Székkutasra hordja).

Amennyiben viszont elhoznád errefelé (Békés megyébe) bepi is, andras is, vagy én is szívesen segítünk. Ezen túlesve viszont lesz egy "örök-élet vagy ameddig szeretnéd" verdád. :)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24904 Dátum: 2016.07.30 18:17:36 »
Köszi a válaszokat! A tisztánlátás végett írom le, hogy a vásárlás előtt az autószerelő barátom szakműhelyébe vittük a vasat, ahol szerencsémre a többi kollégája is ráért kb.1 órát csak ezt vizsgálgatták...majd ezt követően átvittük egy injektorszervizes haverunkhoz(ő is gyerekkori barátom) ahol ott is 2-3 szaki körbevizslatta az autót és annak gázrészét  mivel ők is évtizedek óta foglalkoznak gázbeszereléssel. Lengyel beszerelésű , lengyel gázszett (2012-ben rakták bele 127.000km-nél) van benne, azokon a dokumentumokon is szerepel a kilométeróra állás amit összevetettem a szervizkönyvvel. A szervizkönyv szerintem eredeti ( német TOYOTA szervízben szervizelték 2013-ig) a tinta,a bélyegző, az aláírások kopottsága alapján (okmányszakértői végzettségem folytán nem volt nehéz :)) Mivel a szerelő cimborám most nyaral(nem akarom zavarni) ezért írtam ide, hogy hátha egy-két hasznos infót kapok tőletek! ::) Mennyit kostál egy ilyen gyűrűzéses motorfelújjítás és mennyi ideig fogja bírni...??? Én évente kb.14e km-et fogok vele menni...nagyrészt munkábajárásra használnám.

 http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=95.msg592579#msg592579

Innen 4-5 oldalon át elolvasod, s máris jobban képben leszel. S nyugalom, egyszer kell gyűrűztetni, ha jó anyaggal, jól meg lesz csinálva nemigen kell többet, hacsak szét nem hajtod.
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.30 18:19:47 írta Deka »
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

sadafi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24905 Dátum: 2016.07.30 20:44:48 »
Köszi a hozzászólásodat Deka! Segítségeteket lehet,hogy igénybe kell majd vennem ha szerelő cimbim nem vállalja a gyűrűzést. 1995 óta van saját autóm é/ez a harmadik/s az dühít, hogy eddig soha nem nyúltam ennyire mellé egy autóvásárlással...na mindegy, ezt vègigcsinálom az biztos.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24906 Dátum: 2016.07.30 20:45:38 »
mert még nemvolt toyotád??!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24907 Dátum: 2016.07.30 22:00:11 »
Köszi a válaszokat! A tisztánlátás végett írom le, hogy a vásárlás előtt az autószerelő barátom szakműhelyébe vittük a vasat, ahol szerencsémre a többi kollégája is ráért kb.1 órát csak ezt vizsgálgatták...majd ezt követően átvittük egy injektorszervizes haverunkhoz(ő is gyerekkori barátom) ahol ott is 2-3 szaki körbevizslatta az autót és annak gázrészét  mivel ők is évtizedek óta foglalkoznak gázbeszereléssel. Lengyel beszerelésű , lengyel gázszett (2012-ben rakták bele 127.000km-nél) van benne, azokon a dokumentumokon is szerepel a kilométeróra állás amit összevetettem a szervizkönyvvel. A szervizkönyv szerintem eredeti ( német TOYOTA szervízben szervizelték 2013-ig) a tinta,a bélyegző, az aláírások kopottsága alapján (okmányszakértői végzettségem folytán nem volt nehéz :)) Mivel a szerelő cimborám most nyaral(nem akarom zavarni) ezért írtam ide, hogy hátha egy-két hasznos infót kapok tőletek! ::) Mennyit kostál egy ilyen gyűrűzéses motorfelújjítás és mennyi ideig fogja bírni...??? Én évente kb.14e km-et fogok vele menni...nagyrészt munkábajárásra használnám.
Bocs a kotnyeleskedésért. :hug:
Számomra elgondolkodtató, hogy miért viszi egy olyan német Lengyelországba az autóját gázbeszereltetni, aki amúgy a Toyota szakszervizbe hordja - jópénzért - az autóját. De hát, az emberi lélek és elme kiszámíthatatlan... :hmmmm: Ilyen alacsony futásteljesítményhez gázt beszerltetni... :eek: Matekból egyes!
Évi 14ezer km-s futáshoz pedig felesleges gyűrűzésre kidobni a pénzt, inkább 1000 kilométerenként meg kell nézni a nívópálcát, és beönteni a lityi olajat. 4-5 év múlva úgyis eladod. (De ezzel a véleményemmel egyedül szoktam maradni. :yes:)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24908 Dátum: 2016.07.30 22:16:01 »

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24909 Dátum: 2016.07.30 22:16:25 »
Bocs a kotnyeleskedésért. :hug:
Számomra elgondolkodtató, hogy miért viszi egy olyan német Lengyelországba az autóját gázbeszereltetni, aki amúgy a Toyota szakszervizbe hordja - jópénzért - az autóját. De hát, az emberi lélek és elme kiszámíthatatlan... :hmmmm: Ilyen alacsony futásteljesítményhez gázt beszerltetni... :eek: Matekból egyes!
Évi 14ezer km-s futáshoz pedig felesleges gyűrűzésre kidobni a pénzt, inkább 1000 kilométerenként meg kell nézni a nívópálcát, és beönteni a lityi olajat. 4-5 év múlva úgyis eladod. (De ezzel a véleményemmel egyedül szoktam maradni. :yes:)

14e km -> 14 liter olaj pluszban, az vagy 28eFt. Ez per év. 4 év esetén már meg is van a 100e Ft. Amiből már majdnem megáll a javítás.
Továbbá, ha megcsinálod nyugodt vagy, nem lesz "mi baja lehet még, mit felejtettem el" érzésem.
Ha nem, jönnek a kósza gondolatok:
Van-e otthon/ csomagtartóban tartalék olaj? Mikor is néztem utoljára? Stb.
Valamint nem tesz jót a katalizátornak, a gyertyáknak, s ezeken keresztül semminek...

Matekból hányas?
Az autó nem befektetés... Használati tárgy.

:)

'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24910 Dátum: 2016.07.30 22:27:12 »
14e km -> 14 liter olaj pluszban, az vagy 28eFt. Ez per év. 4 év esetén már meg is van a 100e Ft. Amiből már majdnem megáll a javítás.
Továbbá, ha megcsinálod nyugodt vagy, nem lesz "mi baja lehet még, mit felejtettem el" érzésem.
Ha nem, jönnek a kósza gondolatok:
Van-e otthon/ csomagtartóban tartalék olaj? Mikor is néztem utoljára? Stb.
Valamint nem tesz jót a katalizátornak, a gyertyáknak, s ezeken keresztül semminek...

Matekból hányas?
Az autó nem befektetés... Használati tárgy.


:)
És a gyűrűzés vagy jó lesz, vagy nem... :hmmmm:
Vagy kijön 100ezerből, vagy esetleg 200 a vége... :hmmmm:
Érdemes korábbi bejegyzéseket olvasgatni... :eek:
A használati tárgy, nem státusszimbólum, ergo, gazdasági realitással kell kezelni! Nekem 500ezernél omlott össze a katalizátor. Addig bírta. És még 600 felett sem kellett bele az 1l/1000 km olaj. Mutass nekem egy gyűrűzött 600ezeres autót! :tt2: (A matek egyest a gázbeszerelés gazdasági indokoltságára adtam: 60ezer km vs. 1000 euro... Olyankor adta el, amikor már a hasznot hozta volna a befektetése. Hacsak nem pusztán a mentális öröm végett szereltetett be gázt az autójába...)
De amúgy, mindenki a maga szerencséjének a .... Nincs olajipari részvényem, nem érdekből, vagy anyagi haszonszerzésből írom, amit írok. :hug:
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.30 22:45:08 írta Izso »

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24911 Dátum: 2016.07.30 23:16:39 »
...
A használati tárgy, nem státusszimbólum, ergo, gazdasági realitással kell kezelni!
 ...

Ilyen alapon Suzuki Alto-t, Reliant Robint és Trabant 601-t mindenkinek  [rohog]

Nem státusszimbólum, ok. Azonban mindenkinek vannak egyéni igényei, ehhez tartozó értékrendje. Jelen esetben az igényeim, kényelmi, komfort szempontok, családunk közlekedési, szállítási szokásai megkívánták a ... lecserélését, mindezek és a pénztárcánk rugalmasságának eredménye lett egy Ave Wagon. Van kicsi hibája, és az én matematikám, illetve kényelmi igényeim azt "követelik" tőlem, hogy legyen rendben, mert akkor nem kell 3 hetente töltögetni, nem szennyezem feleslegesen a környezetet, nem gyilkolom le a kocsi többi részét...

Végképp nem keresem a bajt, de: :)
A profilod szerint M6 tulaj vagy, az nem Toyota, Opel vagy Vw. Ha nem a "státusszimbolumsága" miatt, akkor miért is? Ha netán meghúzzák a sárvédőjét megcsináltatod? Pedig attól ha úgy hagynád végképp ugyanúgy gurul...
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24912 Dátum: 2016.07.31 08:39:23 »
Ilyen alapon Suzuki Alto-t, Reliant Robint és Trabant 601-t mindenkinek  [rohog]

Nem státusszimbólum, ok. Azonban mindenkinek vannak egyéni igényei, ehhez tartozó értékrendje. Jelen esetben az igényeim, kényelmi, komfort szempontok, családunk közlekedési, szállítási szokásai megkívánták a ... lecserélését, mindezek és a pénztárcánk rugalmasságának eredménye lett egy Ave Wagon. Van kicsi hibája, és az én matematikám, illetve kényelmi igényeim azt "követelik" tőlem, hogy legyen rendben, mert akkor nem kell 3 hetente töltögetni, nem szennyezem feleslegesen a környezetet, nem gyilkolom le a kocsi többi részét...

Végképp nem keresem a bajt, de: :)
A profilod szerint M6 tulaj vagy, az nem Toyota, Opel vagy Vw. Ha nem a "státusszimbolumsága" miatt, akkor miért is? Ha netán meghúzzák a sárvédőjét megcsináltatod? Pedig attól ha úgy hagynád végképp ugyanúgy gurul...
Azért fizetek cascot. 6500 Ft/hó erre az autóra...
Azért vettem az M6-ot. mert jobb, mint az ave: kevesebbet eszik fél literrel, és jobb minőségű (szvsz), és csak 2000 € volt a kettő közt a különbség.
A belebeszélésemnek pedig az az (ind)oka, hogy volt egy 1.8 t25 szerelmem  :wub:, ami 12, azaz tizenkettő kilométeres kora óta volt nálam, és 626.000 km, azaz hatszázhuszonhatezer kilométeres koráig hajtottam. Nem gyűrűztem, nem babráltam, csak használtam, és jó volt! :clap:
És nekem volt Trabant 601 is, nem is egy. Én azt sem szégyelltem, de a havi 10-15ezer km-s futáshoz, illetve ahhoz a mennyiségű cucchoz, amit szállítok, nem megfelelő méretű és tartósságú az autó. Ha nálam számított volna státusszimbólumosság, akkor a t25-öt is hamarabb eladom, nem várom meg vele ezt a kort, és futásmennyiséget. Nem örömben fizettem ki ennyi pénzt a mostani autómért, hanem mert figyelembe véve a működési biztonságot, a méretet, a költséghatékony futást és az árat, ez felelt meg a legjobban.
Visszatérve az olajfogyasztásra, van egy elméletszerűségem: a gyűrű falán ottmaradt olaj akár a gyűrűkopás gyorsaságát is csökkenti, tehát lehet, hogy nem is olyan káros, mint azt gondoljuk. Lehet, hogy ezért volt még normális a kompresszió a 600ezres autóban. A környezetvédelemnek ez az oldala pedig nem különösebben érdekel.
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.31 09:04:03 írta Izso »

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24913 Dátum: 2016.07.31 17:21:14 »
Ilyen alapon Suzuki Alto-t, Reliant Robint és Trabant 601-t mindenkinek  [rohog]

Nem státusszimbólum, ok. Azonban mindenkinek vannak egyéni igényei, ehhez tartozó értékrendje. Jelen esetben az igényeim, kényelmi, komfort szempontok, családunk közlekedési, szállítási szokásai megkívánták a ... lecserélését, mindezek és a pénztárcánk rugalmasságának eredménye lett egy Ave Wagon. Van kicsi hibája, és az én matematikám, illetve kényelmi igényeim azt "követelik" tőlem, hogy legyen rendben, mert akkor nem kell 3 hetente töltögetni, nem szennyezem feleslegesen a környezetet, nem gyilkolom le a kocsi többi részét...

Végképp nem keresem a bajt, de: :)
A profilod szerint M6 tulaj vagy, az nem Toyota, Opel vagy Vw. Ha nem a "státusszimbolumsága" miatt, akkor miért is? Ha netán meghúzzák a sárvédőjét megcsináltatod? Pedig attól ha úgy hagynád végképp ugyanúgy gurul...
Nem tartozik szorosan a temahoz, de az M6 itt nem a bajor markat jelenti. Szinten japan, es az M utan azda-val folytatodik. ;)
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24914 Dátum: 2016.07.31 17:48:06 »
jaja...csak egy xar mazda...skyactiv... benzines...[emoji14] [emoji7]
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки