Sziasztok! Idén májusban a család eldöntötte, hogy lecseréljük a nálunk már 10 évet használt kis suzukinkat egy "nagyobbra". Csak JAPÁN (benzines, 5 ajtós, kombi) kategóriában gondolkodtam...Honda Civic, Mitshu Lancer v. Carisma, Toyota Corolla v.Avensis, Mazda 6 . Olvasgattam utána ahogy az időm engedte, végül úgy döntöttünk, hogy a Mazda 6 lett a befutó...de csak addig amíg kb. 6-8 autót átvizsgálva megállapítottam, hogy ezek rohadnak... !!! Ezután júli. elején Szegeden (lakóhelyemhez közel)egy véletlen folytán, egy kereskedésben megtaláltam az új családtagot egy kombi benzin-gáz-os 1,8-as Avensist. 2004-es Németországból behozott darab 190000 km-el. Az elején nagyon idegenkedtem a gáztól (pl.:miért gázosít a német...)de, egy-két gázt használó barátom tapasztalatai alapján megnézettem egy szerelő barátommal. A kereskedő elvitte a műhelyhez és ott hagyta 1napig hadd nézzük át kedvünkre...hát megtettük, megnézte karosszériás, körbemérte a festő, az injektorosok meg a gázszettet tanulmányozták... a szervízkönyv rendben, a gázszetthez tartozó papírok is tükrözik a futásteljesítményt. A kuplung sajnos magasan fog és már egyszer (kigyorsításkor) meg is csúszott ezért 110e ft-ot le is alkudtam az árból . Minden szakember azt mondta, hogy ez az autó valós futásteljesítményű megéri az árát! Így pár nap után megvásároltuk, és azonnal lecseréltük az m.olajat szűrőkkel és a bordásszíjjat a f.görgőkkel. Ezután óvatos vezetés mellett elmentünk vele egy Balatoni 1hetes nyaralásra. Szépen muzsikált végig, autópálya+főút+város klímázással a gázból 9l-t evett... Mikor hazaértünk csak akkor jött a feketeleves....megnéztem a m.olajszintet... A szerelő barátom 3,8l olajat rakott bele, nívó pálca két szintje között volt amikor felöntöttük, 1500 km megtétele után, az alsó szint alá került kb.1cm-el így 1l. olajat evett meg. Olvastam már ezen motorok olajfogyasztásáról, de állítólag ez a probléma a garanciás motorcsere után megszűnik. Az eredeti szervízkönyvében a motorszám (1ZZU....)nem azonos a mostanival(1ZZFE) így kisakkoztam, hogy a motorcsere megtörtént. Akkor most átqrtak? Pár nap múlva betolom a szekeret a szegedi toyota szervízbe és lekéretem a komputerét is hátha az segít....Szerintetek mit lépjek a továbbiakban ( a toyota szervízesek véleményétől függően)...menjek vissza a kereskedőhöz és üssem az asztalt ,vagy nyeljem be ezt a kb.150.e ft-os javítást???Meddig tudom használni így az autót??? Próbáltam körültekintő lenni de sajnos nagyon úgy néz ki, hogy megvezettek.... remélem érthetően írtam le mindent....Szép Napot Ave-sok!!!!
Már 2 és 1/2 hónapja hajtom a sajátomat, azóta is nézegetem az:
- 1,8 benzin
- T25
- kombi karosszéria
kombót. Sajnos a kínálat elég karcsú, jellemző a németből hozott. Talán 2-t sikerült megnéznem ami hazai volt. Szegeden is néztem (1-t messziről engedték, mert már elkelt, egy másik kereskedésben meg nem ért oda 1 hónap alatt sem az olasz Ave). Ebbe a nagy külhonból behurcolásban az a legszebb, hogy "biznisz". Korábban megfigyelhető volt, hogy Vw-k, BMW-k jöttek, s még ma is ez a gerince. A japán gépek nemigen jöttek, mert a jó kint is drága, nem fér bele a boltolásba.
OFF Egy ideje azért a Mazda6 (a rohadás ellenére) befért az import top10-be... igen a rohadás ellenére, valószínűnek látom, hogy azért mert kinn gazdasági totálkár, míg itthon lehet kendácsolni (folpack-ra festeni, vagy vidéki lakatosnál 100k-ból fényezéssel együtt). - Nálam is ez volt a favorit tavaly a nézelődések kezdetén, míg fel nem ismertem ezt a problémát. (Ennek ellenére néztem egyet pont Szegeden, ami felül-belül tipp-top, alul viszont lökhárítótól lökhárítóig 20 mm vastagon csucsogott az alvázvédőtől, hővédőkkel, sziletekkel, mindenestől telibe) ON
Aztán megjelent a képben a T25 wagon. Nálam is és a neppereknél is... Láttam jó párat, lett ami lett, szerintem jó vétel volt, legnagyobb hibájának a szemmel láthatóan nem a legszebben fényezett jobb első ajtót találtam (10-ből 5-en viszont akkor sem veszik észre, ha mondom), illetve a főként felületi rozsdás futóműveket (amit legalább őszintének véltem, taknyolás nélkül). Papírok rendben, előélet majdnem teljesen összerakható. Szervizkönyv egy darabig, utána javítási számlák, műszaki vizsga papírok felváltva, rögzített km állásokkal... Egyszóval minden szép. Majd jött az olajevés. Épp ma néztem ismét, eddig 3107 km mentem vele erre 1,8 liter utántöltésem van.
Ahogy itt a fórumon elnézem idén tavasz óta vagyunk vagy 3-4-5-en akik ezt "beszopták".
S, hogy összeérjen a gondolatmenetem: a kereskedők azt kapják meg olcsón kinn, aminek van valami baja... Stephannak, Jürgennek egyszer csak szólnak a szervizben: eszi az olajat, meg kéne bontani a motort. Stephan-Jürgen gondolkodik mennyi lesz ez, s mennyit ér, ezért inkább eladja. Nekem pl.: van kuplungcsere számlám, 2011-ben volt 900.- Euro. De sok más is, melyből átlag 79 - 89.- Euros óradíjak látszanak. Világos, hogy egy motorgenerál, ottani árakkal ~3000 Euro, az autó maga meg 4-5000, persze hogy neki se kezdenek.
Ezek szemre, próbálva, vizsgálgatva szépek-jók. A nepper rápacsiz, hazatrélerezteti, ráteszi a "kicsi" hasznát, s lehet hogy ő sem tudja ezt az egészet eladja neked - nekem. Mi pedig szembesülünk ezzel.
Most már túl vagyok a kezdeti keseredettségen, a műhelyválasztás végét járom, még iskolakezdés előtt szeretnék átesni a gyűrűztetésen. Orosházán tudok 3 műhelyt, Békéscsabán is 3-t, s még a környékben párat... Minden bizonnyal akad Szegeden is (a hengerfejet ha rendbe akarod hozatni szelep-szelepfészek, síkolás, stb. azt mindenki Székkutasra hordja).
Amennyiben viszont elhoznád errefelé (Békés megyébe) bepi is, andras is, vagy én is szívesen segítünk. Ezen túlesve viszont lesz egy "örök-élet vagy ameddig szeretnéd" verdád.