Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4293861 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis, mi más?:)
« Válasz #24945 Dátum: 2016.08.11 00:29:52 »
Azért az is vicc mennyit számít melyik országból való az autó, mármint a felszereltséget tekintve.  :hmmmm:
Itthon ráncfelvarrás előtti T25-höz tempomat csak az Executive felszereltséghez vagy a 2.4-es motorhoz járt, ebben a külföldi vasban meg 2.0 Sol létére ott virít a tempomat karja.  :innocent: Az ülésfűtés már csak hab a tortán.  :szemez:
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.11 00:31:28 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24946 Dátum: 2016.08.11 06:59:17 »
Ez nem kamu!  :no: Ez a magyar valóság. :cry:
Pár apróság, ami bántja a szemem:
Hová lett a padlószőnyeg? :hmmmm:
Túúúúdom. A cica.... ;)
Miért cserélnek le egy 130ezres féktárcsát?  :hmmmm:
Lehet, hogy 260ezer van benne? Esetleg 360e?
És:
Nagymama! Miért olyan nagyon kopottak a pedáljaid? :hmmmm:
Meee sokat nyomkodtam kislyányom...

Az utolsó "igazolt" futásteljesítmény sem akármi(kori)! Mondjuk, hogy "elírás" és 2015 akart lenni az évszám.  :D :D :lol:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24947 Dátum: 2016.08.12 22:10:16 »
Az utolsó "igazolt" futásteljesítmény sem akármi(kori)! Mondjuk, hogy "elírás" és 2015 akart lenni az évszám.  :D :D :lol:
Svsz nem az utolsó számjegyet írta el az évszámnál, hanem a harmadikat. Egyes helyett nulla. (Utolsó igazolt kmóra állás) 2017 helyett 2007. Az már közelebb állhat a valósághoz. :yes:

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24948 Dátum: 2016.08.13 14:59:22 »
Már 2 és 1/2 hónapja hajtom a sajátomat, azóta is nézegetem az:
- 1,8 benzin
- T25
- kombi karosszéria
kombót. Sajnos a kínálat elég karcsú, jellemző a németből hozott. Talán 2-t sikerült megnéznem ami hazai volt. Szegeden is néztem (1-t messziről engedték, mert már elkelt, egy másik kereskedésben meg nem ért oda 1 hónap alatt sem az olasz Ave). Ebbe a nagy külhonból behurcolásban az a legszebb, hogy "biznisz". Korábban megfigyelhető volt, hogy Vw-k, BMW-k jöttek, s még ma is ez a gerince. A japán gépek nemigen jöttek, mert a jó kint is drága, nem fér bele a boltolásba.
OFF Egy ideje azért a Mazda6 (a rohadás ellenére) befért az import top10-be... igen a rohadás ellenére, valószínűnek látom, hogy azért mert kinn gazdasági totálkár, míg itthon lehet kendácsolni (folpack-ra festeni, vagy vidéki lakatosnál 100k-ból fényezéssel együtt).  - Nálam is ez volt a favorit tavaly a nézelődések kezdetén, míg fel nem ismertem ezt a problémát. (Ennek ellenére néztem egyet pont Szegeden, ami felül-belül tipp-top, alul viszont lökhárítótól lökhárítóig 20 mm vastagon csucsogott az alvázvédőtől, hővédőkkel, sziletekkel, mindenestől telibe) ON
Aztán megjelent a képben a T25 wagon. Nálam is és a neppereknél is... Láttam jó párat, lett ami lett, szerintem jó vétel volt, legnagyobb hibájának a szemmel láthatóan nem a legszebben fényezett jobb első ajtót találtam (10-ből 5-en viszont akkor sem veszik észre, ha mondom), illetve a főként felületi rozsdás futóműveket (amit legalább őszintének véltem, taknyolás nélkül). Papírok rendben, előélet majdnem teljesen összerakható. Szervizkönyv egy darabig, utána javítási számlák, műszaki vizsga papírok felváltva, rögzített km állásokkal... Egyszóval minden szép. Majd jött az olajevés. Épp ma néztem ismét, eddig 3107 km mentem vele erre 1,8 liter utántöltésem van.
Ahogy itt a fórumon elnézem idén tavasz óta vagyunk vagy 3-4-5-en akik ezt "beszopták".
S, hogy összeérjen a gondolatmenetem: a kereskedők azt kapják meg olcsón kinn, aminek van valami baja... Stephannak, Jürgennek egyszer csak szólnak a szervizben: eszi az olajat, meg kéne bontani a motort. Stephan-Jürgen gondolkodik mennyi lesz ez, s mennyit ér, ezért inkább eladja.  Nekem pl.: van kuplungcsere számlám, 2011-ben volt 900.- Euro. De sok más is, melyből átlag 79 - 89.- Euros óradíjak látszanak. Világos, hogy egy motorgenerál, ottani árakkal ~3000 Euro, az autó maga meg 4-5000, persze hogy neki se kezdenek.
Ezek szemre, próbálva, vizsgálgatva szépek-jók. A nepper rápacsiz, hazatrélerezteti, ráteszi a "kicsi" hasznát, s lehet hogy ő sem tudja ezt az egészet eladja neked - nekem. Mi pedig szembesülünk ezzel.

Most már túl vagyok a kezdeti keseredettségen, a műhelyválasztás végét járom, még iskolakezdés előtt szeretnék átesni a gyűrűztetésen. Orosházán tudok 3 műhelyt, Békéscsabán is 3-t, s még a környékben párat... Minden bizonnyal akad Szegeden is (a hengerfejet ha rendbe akarod hozatni szelep-szelepfészek, síkolás, stb. azt mindenki Székkutasra hordja).

Amennyiben viszont elhoznád errefelé (Békés megyébe) bepi is, andras is, vagy én is szívesen segítünk. Ezen túlesve viszont lesz egy "örök-élet vagy ameddig szeretnéd" verdád. :)

Az "olcsó német autó" okfejtés, (majdnem) német szemszögből:

http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2016/08/13/ezert_olcsok_kint_a_hasznalt_autok/?token=e1dd14c35df6c5da6ce220449e789785
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Fecoka76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24949 Dátum: 2016.08.16 11:19:17 »
Sziasztok !

Magam egy T25 típust hajtok, de egy ismerősöm vásárolna egyet a 2016-os modellévből, az 1.8 lityis 147 Le-ből !
Esetleg valakinek tapasztalat ? Tanács ? Úgy láttam az előző modellévben is ez a moci szaladt, gondolom ez már jól kiforrott dolog !
Futásának 90%-át autópályán teszi majd meg, és a reménybeli gazdi nem akar se Dieselt, se valami újfajta turbós akármit, ezért esett a választás az Avensisre !
Válaszokat előre is köszönve
Üdv !

ffe

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24950 Dátum: 2016.08.16 15:09:26 »
Ki tudja, hogy a kocsin belül, hol-merre találom a pontos színkódot T25 (2004) esetében??

A csomagtérajtó tetején díszelgő légterelőm natúr műanyag... anno 1 hete otthon volt a verda mikor észrevettem (döbbenet is volt, hogy hogy sikerült így átnézni a kocsit)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24951 Dátum: 2016.08.16 15:21:02 »
motortér alutáblán egy 3jegyű(??) szám...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24952 Dátum: 2016.08.17 08:46:22 »
Szerintem itt a vezetőoldali b oszlopon van a matricán,ahol kinyitod az ajtót. Nekem pölö nincs meg a matrica,DE ha az alvázszámot beírod a toyodiy oldalon,akkor ott kiadja a színkódot is az autódról.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24953 Dátum: 2016.08.17 09:57:43 »
Szerintem itt a vezetőoldali b oszlopon van a matricán,ahol kinyitod az ajtót. Nekem pölö nincs meg a matrica,DE ha az alvázszámot beírod a toyodiy oldalon,akkor ott kiadja a színkódot is az autódról.

Köszönöm szépen,

A matricán is megtaláltam, illetve a toyodiy is kidobta... ami megnyugtató, hogy ugyanazt :) és tényleg 3 jegyű szám (209). Délután megyek is kevertetek egy adagot.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

diegho

  • Vendég
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24954 Dátum: 2016.08.17 10:25:12 »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis, mi más?:)
« Válasz #24955 Dátum: 2016.08.17 11:34:22 »
erről a kettőről mi a vélemény?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.8_linea_sol_197000kmklima-10390668

1.8-as motorral itthon nem forgalmazták a ráncfelvarrás előtti T22-eseket, szóval biztosan külföldről behozott. De legalább tényleg Sol felszereltség.  ;)

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_wagon_1.8_sol_elegant-10474425

Ez már egy ráncfelvarrás utáni T22-es, ami mind esztétikailag, mind "tudásilag", illetve felszereltségileg is nagy előrelépés volt. Ez is szintén külföldről behozott, mert mo-i Avensist fényszóró-mosóval még az életben nem láttam.
A vvt-i motorok igencsak hajlamosak voltak az olajevésre, szóval jó lenne tudni ez a motor átesett-e már a "javításon".
Ez is Sol kivitel, már Aut klímás, gyári csomagtértálcás, és szintén alufelnis, ami egyik felszereltségi szinthez se járt alapáron (kivétel volt a kifutó széria a telibe fújt lökősökkel és oldalsó díszlécekkel)
Szerény véleményem szerint a km biztosan nem reális, illetve ennyiért "ajándék" lenne az autó, szóval a nepper valamiért szabadulni akar tőle...  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24956 Dátum: 2016.08.17 11:54:11 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_wagon_1.8_sol_elegant-10474425
Megszólalásig hasonló az enyémhez ez az autó.  :)

Észrevételek:

1. a váltógomb nem gyári, mert a Sol felszereltséghez bőr váltógomb járt, méghozzá, telibőr, díszbetét nélkül, a váltókiosztás belenyomva a bőr felületébe (ezért lehetetlen gyárira felújítani az eredeti bőr gombot)
2. a kormány bőrözése számomra túlságosan hibátlannak tűnik. Én 203 000 km-rel vettem az autót és, bár nem volt nagyon kopott, de fényesedve volt/van. Nekem az első gondolatom az, hogy újra van bőrözve (a kecskeméti Fellser Kft. tud kiváló minőségben, akár két féle bőrrel is teljesen gyári munkát végezni!)

Ez a két dolog számomra azt sugallja, hogy az autóban nem valós a km (de ezt biztosra nem mondhatom a képek alapján, élőben kellene megnéznem). Az olajfogyasztás valós kockázat, annak megszüntetése kvázi rutinművelet a hozzáértő műhelynek és kb 100-150 000Ft összeget jelent. Ez mindenképpen alkualap.
Fontos lenne átvizsgálni az autó műszaki állapotát is (fékek, futómű, kuplung, generátor, stb.) és keresni kockázatos egységeket, ha van. Képről nem látszik a gumik állapota, kora, az is alkualap lehet, ha csere érettek.

Alapvetően jól néz ki az autó, lehet még belőle jó vétel is akár.

A ráncfelvarrás előtti 1,8-as (7A-FE) 110 lovas motor is olajevős fajta, ráadásul a vezérlése is szíjas, annak cseréje is érezhető összegbe kerül.
Fékei hátul dobos, általános megjelenése avíttasabb kissé a ráncfelvarrotthoz képest.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24957 Dátum: 2016.08.17 12:00:37 »
Úgy tűnik,mintha téli gumi lenne rajta.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24958 Dátum: 2016.08.17 13:46:23 »
685000 Ft-ért biztosan van valami vele, éppen fordított áron kellene hirdetni a két autót...  :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Csezo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #24959 Dátum: 2016.08.17 15:47:38 »
A 2009-től gyártott CVT-s váltósról mi a véleményetek ?Mennyire sikerült jól,mennyit bír a váltója ?