Sziasztok,
Úgy alakult, hogy van szerencsém egy zsír új 1.6 D4D Avensis-t használni. ....
Egyelőre ennyi, ha lesz valami, jövök, illetve, ha valakit érdekel valami kérdezzen bátran.
Üdv.:
Spet
Sziasztok,
Nos, 2600km után kicsit több tapasztalattal néhány új info az új autóról.
Megjött az első zörgés
Úgy tűnik, hogy az anyós ülés légzsák kikapcsoló zárbetétje zörög, majd az első szervíznél megnézetem.
Más zaj nemigen van, csendes és finom az autó....leszámítva a motort. Nyers alapjáraton, gyorsításkor traktorosan röfög, morog. Autópályán pont 130-nál van a legmorgósabb fordulatnál a motor 6.-ban. Az összességében nagyon csendes autóban ez még inkább érzékelhető. A saját, 10 évvel korábbi fejlesztésű Toyota dízelem összehasonlíthatatlanul kultúráltabb mind gyorsításkor, mind alapjáraton. A kuplungot finoman megérintve, az új dízellel érzem a motort a pedálon is. Néha lámpánál várakozva a kormányt fogva a fémcsatos karórám megszólal a vibrációtól. - lehet, hogy ezért tették bele a start-stop rendszert, hogy lámpánál ne érezd a remegést....na jó, ez csak írónia - szerencsére kikapcsolható.
A motor teljesítménye, és annak leadása teljesen rendben és abszolut elfogadható lenne.... ha nem lenne a világ legelb@xottabb motor-váltóáttétel párosítása épp ebben a járműben megvalósítva. Olyan hosszú a váltó áttételezése, hogy dinamizmusról nem sokat beszélhetünk...sajnos. 1,2,3-ban nem vészes, de pont ott, ahol kéne (4., 5.,) nem tudom... egy előzés igazi rákészülést igényel. Vissza kell kapcsolni még 90-100-nál is 4.-be és még akkor sincs "tűzijáték", csak kínos másodpercek... A minap egy nyergest akartam előzni, rajta volt a tízen-akárhány méteres vontatmány is. Kiértünk a városból, láttam, hogy nem jön semmi, 70-nél vissza 4.-be, előzés megkezdése...... majd szépen visszahúzódás a kamion mögé, mert Ő is gyorsításba kezdett, hogy elérje a kb. 90-100km/h utazóját. Lehet, hogy üres volt, és tudom, hogy azért tudnak ezek menni, de mégiscsak egy teherautóról beszélünk. Komolyan, úgy kell vezetni, mint egy benzinest, csak rövid a fordulatszám tartománya. Egy ekkora méretű, hasonló teljesítményű dízelhez sok konkurens gyártó még 6-os váltót sem tesz, és azt kell mondjam, nekik van igazuk. Félre ne értsétek, természetesen jó, hogy van 6., autópályán pihentetni, de legalább lehetne a többi rövidebb, hogy legyen némi dinamizmusa. Ide tartozik, hogy a fogyasztása épp a fenti okok miatt nem annyira jó. 5.6, 5.9-eket számolok a kútnál. Arra gondolok, hogy amikor az ember gyorsít, nagyon sok a padlógáz aránya, mert soká éri el a kívánt tempót, sokáig tart az előzés, stb. Fene tudja, talán még finomodik a stílusom. A bátyám 2.0 dízel t27-ese kombi, és mindössze 12LE, és 30Nm többlete van (Toyota dízel), de rövidebb a váltója, és versenyautónak tűnik ehhez képest....jah, és jobb a fogyasztása. Viszont, ez az 1.6-os mindezek ellenére nem hajlamos a lefulladásra, ellentétben a sok konkurenssel, ahol sok ilyet hallani.
A beltér nagyon igényes, jók az anyagok, ránézésre, érzésre tartósnak tűnnek. Egy dolog van, a napellenző, ami olyan kemény műanyagból van, mintha 3 kategóriával lejjebbről érekezett volna. A kezelőszervek finomak, a kormány jó vaskos, nagyon könnyű manőverezni, a pedálok is könnyen járnak. Végre kapott világítást a tükör állító gombhalmaz. (ez a korábbi t27-ben már világított? Azt hiszem, még ott sem.)
A világítás szenzációsan jó, este olyan fényárban úszik előttem az út, hogy öröm vezetni (főleg a t25-höz képest, mert az meg gyalázatos, de még a bátyám korábbi t27-esét is nagyon veri). Ehhez jön a nagyon jól működő autómatikus távolsági....ez nagyon tetszik. Ez épp nem nyomógombos, hanem kulcsos indítású, de hiányzik a kulcslyuk megvilágítása. Sötétben még keresgélnem kell még a belső világítás ellenére is, pont takarásban van.
A váltó maga, nagyon jó, kellőképpen feszes, de mintha full zsírban úszna az egész kulissza, meg minden, és tök pontosan kapcsolható. Talán 2-ből 3-ba lehet elvéteni, ha az ember elbambázza, és nem tolja eléggé jobbra a kart. valahogy egyszer-kétszer mintha pont 1 és 3 közé akartam volna tolni. Pedig jól érezhető, csak kissé mintha távol lenne. Az extrákról sokat nem beszélnék, jóval több, mint ami szükséges lehet, bár a távolságtartó tempomat még mindíg nincs. A safety-sense szerencsére még nem vizsgázott, bár néha, ha bal ívű kanyar van, és az út mellett jobb oldalt parkol egy autó, akkor sikít, hogy fékezzek, mert azt hiszi, hogy az úton áll egy autó. A táblákat szépen felismeri, csak azt nem tudja, hogy a kereszteződés már rég feloldotta, és pirosan tolja az arcomba, hogy túlléptem a sbességet. Ha van feloldó tábla, azt szépen kiírja. Sávelhagyásra jól figyelmeztet, és állítható az érzékenysége.
A fék nagyon jó, jól adagolható, bár ezzel a T25-nél sem volt semmi probléma.
A tárolórekeszek közűl egyik sem hűthető....legalábbis úgy tűnik nekem.
Hamarosan teszek fel néhány fotót róla.