Sziasztok,
Úgy alakult, hogy van szerencsém egy zsír új 1.6 D4D Avensis-t használni. Igaz, még alig 600km-t mentem, de eddig jók a benyomásaim. Az autó maga a T27 alapjaira épül (ha jól tudom, nincs is új típuskódja), de mégis egy más autó. Fehér színű lett, amitől kicsit tartottam, de nagyon kellemes meglepetés ért: nagyon jól áll neki, talán az egyik legjobb az ízléses mennyiségű króm, és némi fekete elemmel együtt. A beltér "golden copper", ami nagyon kellemes hangulatú, és szerintem sokkal minőségibb benyomást kelt, mint a másik választahtó beltér.
Ami máris elmondható, hogy összességében csendesebb a gép, mint az összes korábbi, nagyon jók az ülések, jók az anyagok, jó a váltó, és a futómű is pont kedvemre való: nem túl kemény, de nem billen kellemetlenül a kanyarokban. Az éles kereszthibákon még mindíg nem úgy siklik, ahogy igazán szeretném, de nem zavaró. Beülve nagyon masszív hatást kelt, természetesen nem zörög semmi...leszámítva a könyöktámasz alatti rekeszben lévő "mobil" pohártartót. Ez tervezetten előre hátra csúsztatható, viszont gyorsításkor, majd gyorsításkor a két végállás között szánkázik, és a végállásokban koppan egyet. Kiszedtem..
A hifije meg sem közelíti a T25 hifijét: mindent lehet szabályozni, beállítani, mégsem jó. A hangerőt emelve fokozatosan megy el a hangszínezet. Ha beállítom halkan nekem tetszőre, a hangerő emelésével mindíg más beállítást kíván.
A legfontosabb, a motor. Mit is mondjak? 600km.... egyelőre az orgánuma eléggé morgós, gázadáskor gyakran traktoros (igazi német
). A D-CAT sokkal kultúráltabb járású és szebb hangú.
A menetteljesítmény a motorhoz mérten rendben van, egészen agilis, viszont a váltó indokolatlanul hosszú. Árnyalatnyival hosszabb, mint a 180 lovas D-CAT-é. Jobb lenne egy rövidebb váltó. Nem illik a D-CAT teljesítményével összevetni, de a nyomába sem ér. Kipróbáltam a 2 literes motorral is: Ahhoz képest, hogy mindenfelé azt olvasom, hogy a D-CAT-et váltja a 2 literes, az sem ér a nyomába sem, se teljesítményben, se járáskultúrában. A megbízhatóságot még ugyebár nem tudjuk, meglátjuk. Azok az előzések, amik a D-CAT-tel szinte kikerülésnek tűnnek, az 1.6-ossal már-már kínosan lassan érnek véget, így aztán sokkal jobban rájuk is kell készülni.
Egyelőre ennyi, ha lesz valami, jövök, illetve, ha valakit érdekel valami kérdezzen bátran.
Üdv.:
Spet