...
A dízel mellett persze a nyomatékossága szól, és ha még így is lustának találod, a mai korszerű chiptuningok orvosolni tudják ezt a gondot (bár ide nem ír, Apaarpi-nak van egy 116 lovas dízel Avensise, chipelés után kb 140 Le-t tud, de ennél is meggyőzőbb a forgatónyomaték növekedése - vezettem is).
...
Azért az odavág a mechanikának (is) kissé, a megbízhatóság rovására.
Egyik ismerősöm egy hathengeres Opel-t chipeltetett (remélem nem tévedek, nem tudom, hogy dízel volt-e). Nem sok idő múlva a befecskendezők feladták a küzdelmet.
Mondta, hogy mennyi lett volna, már nem emlékszem, de valahogy megoldották garanciában (okosba')
![whistling :whistling:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/whistling.gif)
Szerk.:
Rákerestem, Insignia 2.8 V6 lehetett. Benzines, valószínűleg turbós is, azt mondta, hogy nagyon sokat dobott rajta a dolog . Már ameddig bírta a technika
![excl :excl:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/excl.gif)
Régen sokáig dízelt akartam, mert kamaszkoromban sok UFO-s könyvet olvastam, hogy a benzinmotorokat az elektromos rendszer által le tudják állítani, de a dízel a működése miatt nem sebezhető..."fiatalság, bolondság"
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
Hát egy MTZ (D50, D240 motor pl.) biztos nem sebezhető, ha lenne is ilyen leállítós jelenség, ott a járó motornál szükségtelen bármilyen áram a működéséhez, de egy modern dízelmotor legalább olyan sebezhető, mint egy benzinmotor. Úgyhogy ez az előnye is elmúlt
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)