Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4404143 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15045 Dátum: 2013.08.24 23:13:22 »
Szerintem még a héten valaki belinkelt egy szerkesztett táblázatot a felszereltségekről.  :hmmmm:

Bizony ám!
Pomk volt az, fáradtságos munkával elkészítette és nagyon jó lett. Érdemes visszatekinteni

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15046 Dátum: 2013.08.24 23:13:35 »
Sok országban nem is forgalmazták az 1.6-os motorral (az árra érzékeny országokban - ahogy nálunk is - ezzel a motorral és az alapfelszereltséggel tudták a lélektani 5M Ft alatt tartani anno a belépőmodell árát), a mindennapi közlekedésre viszont elegendő. Azt a motort pörgetve tud fickósan is menni, én pl maximálisan elégedett voltam ezzel a motorral az ex T22-esemben.

Ki kellene próbálnod egy 2 literes benzines motort, szerintem annak is bőven elegendő a nyomatéka, alulról is szépen megindul, nem kell a "csodára várni". És elő tud nagy ritkán fordulni olyan előzési manőver is, amikor jobb elforgatni a motort 5000 fölé, és nem vacakolni a váltással.
2ezres benyást csak 2x vezettem. autópályán meggyőző volt. 6.5körüli fogyival.

ezt az 1.6ost meghajtottam 3ezres ford fölött,akkor már mutatott némi dinamizmust;)
de nagyon távol volt a mazda vagy a dcat erejétől.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10725
Avensis, mi más?:)
« Válasz #15047 Dátum: 2013.08.24 23:15:29 »
Azért az odavág a mechanikának (is) kissé, a megbízhatóság rovására.
Egyik ismerősöm egy hathengeres Opel-t chipeltetett (remélem nem tévedek, nem tudom, hogy dízel volt-e). Nem sok idő múlva a befecskendezők feladták a küzdelmet.
Mondta, hogy mennyi lett volna, már nem emlékszem, de valahogy megoldották garanciában (okosba')  :whistling:

Szerintem függ attól is, kivel csináltatod.  :hmmmm: Talán már 6 éve is van, hogy vezettem az autóját, és akkor már évekkel azelőtt megvolt a chipelés. Azóta sem panaszkodott lerobbanásra vagy bármilyen extra költségre, elromlott alkatrészre a tuning miatt.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15048 Dátum: 2013.08.24 23:15:44 »
Bizony ám!
Pomk volt az, fáradtságos munkával elkészítette és nagyon jó lett. Érdemes visszatekinteni
hm,ez elkerülte a figyelmem.
visszakeresem mingyá. köszi
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15049 Dátum: 2013.08.24 23:16:35 »
2ezres benyást csak 2x vezettem. autópályán meggyőző volt. 6.5körüli fogyival.

ezt az 1.6ost meghajtottam 3ezres ford fölött,akkor már mutatott némi dinamizmust;)
de nagyon távol volt a mazda vagy a dcat erejétől.

2.2 dcat 177 lovas mellé szerintem egyik benzinest se hasonlítsd, bár meddig is pörgeted őket
más kategória a kettő
még a 2.4-esbe is csak 230Nm szorult szemben a 400-zal

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10725
Avensis, mi más?:)
« Válasz #15050 Dátum: 2013.08.24 23:17:54 »
ezt az 1.6ost meghajtottam 3ezres ford fölött,akkor már mutatott némi dinamizmust;)
de nagyon távol volt a mazda vagy a dcat erejétől.

Annak 150 nm a max nyomatéka, ha jól rémlik. Ennél még a 2.4-es benzines is többet ad le már az alapjárat környékén.  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10725
Avensis, mi más?:)
« Válasz #15051 Dátum: 2013.08.24 23:23:51 »
Pomk volt az, fáradtságos munkával elkészítette és nagyon jó lett. Érdemes visszatekinteni.

Itt is van ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15052 Dátum: 2013.08.24 23:28:58 »
Annak 150 nm a max nyomatéka, ha jól rémlik. Ennél még a 2.4-es benzines is többet ad le már az alapjárat környékén.  :D
azért mondom,h nálam az 1.6 kilöve.
legalább 1.8.
szimpatikus az az 1.8vvti. szinte ugyan az,m a mostani 1.4benyás cori motorom. nem vészes karbantartani. van hozzá célszerszám is.
olajcsere,gyertyacsere,szíjcsere simán megy.
szeleptisztítás,stb.is megy. ;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15053 Dátum: 2013.08.24 23:43:32 »
Szerintem függ attól is, kivel csináltatod.  :hmmmm: Talán már 6 éve is van, hogy vezettem az autóját, és akkor már évekkel azelőtt megvolt a chipelés. Azóta sem panaszkodott lerobbanásra vagy bármilyen extra költségre, elromlott alkatrészre a tuning miatt.
A plusz terhelés az független attól, hogy ki csinálja. "Tökéletes" tuning esetén is a nagyobb nyomaték és teljesítmény nagyobb terhelést jelent az egész szerkezetnek: dugattyú, henger, hajtókarok, csapágyak, stb (legfeljebb nem megy tönkre pikk-pakk valami, mint ismerősömnél).
Ez nyilván az élettartamra is kihat majd, rövidítve azt valószínűleg: nem kellene mindenképpen, de valószínűleg többet fog kapni az arcába  :whistling:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #15054 Dátum: 2013.08.25 00:06:28 »
pista,látom már. hibáztam.
persze,tudom.
csak vezetés közben olvartam a postot és nem jól értelmeztem.
Vezetés közben inkább ne írogass. Várnak otthon. ;)
Én meg nem olvastam végig az összes post-ot, amiben már rájöttél, hogy ismered a motort...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10725
Avensis, mi más?:)
« Válasz #15055 Dátum: 2013.08.25 00:45:18 »
A plusz terhelés az független attól, hogy ki csinálja. "Tökéletes" tuning esetén is a nagyobb nyomaték és teljesítmény nagyobb terhelést jelent az egész szerkezetnek: dugattyú, henger, hajtókarok, csapágyak, stb (legfeljebb nem megy tönkre pikk-pakk valami, mint ismerősömnél).
Ez nyilván az élettartamra is kihat majd, rövidítve azt valószínűleg: nem kellene mindenképpen, de valószínűleg többet fog kapni az arcába  :whistling:

Ebben egyetértünk, ahogy a dízel esetében is aki nem képest egy tempós menet után 2-3 percet arra szánníi, hogy alapjáraton a turbó lehüljön, annak úgy kell! Én nem vagyok semmiféle lóerő és motortuningnak a pártolója, max egy nagyobb v6-os motort tudnék elképzelni az Avensisben (már ha egyáltalán beleférne).  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10725
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15056 Dátum: 2013.08.25 00:47:33 »
azért mondom,h nálam az 1.6 kilöve.
legalább 1.8.
szimpatikus az az 1.8vvti. szinte ugyan az,m a mostani 1.4benyás cori motorom. nem vészes karbantartani. van hozzá célszerszám is.
olajcsere,gyertyacsere,szíjcsere simán megy.
szeleptisztítás,stb.is megy. ;)

Azt írtad évi 20e km is megvan, akkor már valóban el lehet gondolkodni a dízelen is. Sok fórumon lehet olvasni dízel vs benzines esetén, hogy amit megspórolsz a fogyasztáson azt félre tudod tenni alkatrészre. Sosem lehet tudni, a használt autó mindig is lutri lesz. Mennyi embert látok nap mint nap a turbó élettartamával egyáltalán nem törődve, hogy azonnal leállítják az autót. Én pl még azt is megvárom, hogy a ventillátor leálljon, és csak utána lövöm le a motort. Lehet hosszú távon megdobom a fogyit 1 dl-vel, de kit érdekel.  :innocent:

Mondjuk aki Aut váltós Avensist akar az eleve ki is zárhatja a dízel motorokat (T22 és T25-öt is), mert nem létezett ilyen kombináció...  :no: :whistling:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #15057 Dátum: 2013.08.25 06:07:09 »
ezt xerintem minden normál,épeszü autótulaj megcsinálja,h ventilátorleállás után lövi le a motort.
én is így csinálom 15,5éve,mióta az elsö wartburgommal elkezdtem az utakat koptatni;))
a turbó kihülést meg természetesként veszem. kell az a pár perc neki.
addig lehet molyolni,gpst,autóstöltőt,stb elpakolni.
de én eleve ugy csinálom,h ha tudom,h meg fogok állni,akkor már nem nyomom neki ökörmódjára,csak lájtosan.
klimát is lelövöm érkezés elött pár perccel.
hiszem,h így egy autó élettartamát soksok km-rel meglehet hosszabbítani.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15058 Dátum: 2013.08.25 09:11:35 »
mazda kettöje is volt csufárnak,eladta asszem. dízel volt.
a hármas meg nem az övé,papáé talán.
De igen, az övé  :nono:
ennyire nem vagyok azért lecsúszva  :devil:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15059 Dátum: 2013.08.25 09:16:36 »
Én benzinessel mindig megszívtam. Még a kicsik is sokkal többet fogyasztottak. A dieselek mindig hozták a a gyári adatot.  Ahogy én használom kb a dupláját fogyasztaná a hasonló kategoriáju benzines. Én élvezem, hogy mindig 5 l körül fogyaszt a dieselem és nem is kell nagyon spórolósan mennem.
ez teljesen kizárt, már bocs. egy 1.4-es 90 lovas benzinmotoros kompakttal 10 littyót megetetni átlagban elég komoly művészet, még nekem se menne. az enyém átlaga 8.0. a tiéd alattam 6 körül enne szerintem. és már megint ott vagyunk a két literes különbségnél...