Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4398888 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15105 Dátum: 2013.08.25 12:56:15 »
De ha egy 163 Le és 230 NM mellé a 177Le és 400Nm kerül, akkor melyik rugalmasabb? És csak a 14Le miatt? Na ne.

Tegyük fel, hogy adott sebességnél, adott fokozatban a benzines motor lead 200Nm-t 3000-es fordulaton, ez kb. 63kW (P=M*2*Pi*f). Na most, ha a dízel ugyanilyen sebességnél lead 400Nm-t 2000-es fordulaton, az meg 84kW, ami 30%-kal nagyobb, mint a benzinesnél. De ha a benzinessel visszaváltunk, akkor hasonló teljesítményű autók esetén nagyjából elérhető a dízel által leadott teljesítmény, mivel annál valószínűleg kevésbé nőne a teljesítmény visszaváltással.

A lényeg az, hogy a nyomaték a konkrét fordulatszám (vagyis sebesség és áttétel) nélkül, önmagában semmit nem mond az elérhető gyorsulásról. Viszont a teljesítmény igen, hiszen az pont a nyomaték és a szögsebesség szorzata.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15106 Dátum: 2013.08.25 12:59:18 »
A jó T27-es még "aranyárban" van, 1-2 évet várni kell rájuk.

Ha ráncfelvarrás utáni T25-öst veszel, abban elvileg javított fed számítógép van, át is költöztették a műszerfalra, és tudtommal kényed és kedved szerint tudod már nullázni is.  :clap:
nem várok rá,m nem tetszik a formája.
ave2 tetszik...már 10éve;)))
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15107 Dátum: 2013.08.25 13:02:51 »
Tegyük fel, hogy adott sebességnél, adott fokozatban a benzines motor lead 200Nm-t 3000-es fordulaton, ez kb. 63kW (P=M*2*Pi*f). Na most, ha a dízel ugyanilyen sebességnél lead 400Nm-t 2000-es fordulaton, az meg 84kW, ami 30%-kal nagyobb, mint a benzinesnél. De ha a benzinessel visszaváltunk, akkor hasonló teljesítményű autók esetén nagyjából elérhető a dízel által leadott teljesítmény, mivel annál valószínűleg kevésbé nőne a teljesítmény visszaváltással.

A lényeg az, hogy a nyomaték a konkrét fordulatszám (vagyis sebesség és áttétel) nélkül, önmagában semmit nem mond az elérhető gyorsulásról. Viszont a teljesítmény igen, hiszen az pont a nyomaték és a szögsebesség szorzata.


Ezzel teljesen egyetértek.
Ott mehettünk el egymás mellett, hogy én nem feltételeztem, hogy visszaváltunk.
Bár írtam, hogy a benzines csak visszaváltással ugrik, de a rugalmasságot végig úgy értettem, hogy maradok a sebességfokozatban.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15108 Dátum: 2013.08.25 13:13:08 »
Ezzel teljesen egyetértek.
Ott mehettünk el egymás mellett, hogy én nem feltételeztem, hogy visszaváltunk.
Bár írtam, hogy a benzines csak visszaváltással ugrik, de a rugalmasságot végig úgy értettem, hogy maradok a sebességfokozatban.

Akkor még1x, összefoglalva:
- a turbos motorok azért rugalmasabbak azonos maximális teljesítmény esetén, mert nagyobb az adott sebességnél, viszonylag magas fokozatban elérhető teljesítményük
- a fokozatmentes váltók azonnal a maximális teljesítményhelyre pörgetik fel a motorokat és ott is tartják, így érve el a lehetséges legnagyobb gyorsulást

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15109 Dátum: 2013.08.26 00:18:24 »
Ezzel teljesen egyetértek.
Ott mehettünk el egymás mellett, hogy én nem feltételeztem, hogy visszaváltunk.
Bár írtam, hogy a benzines csak visszaváltással ugrik, de a rugalmasságot végig úgy értettem, hogy maradok a sebességfokozatban.
és mégis, miért ne váltanánk vissza? ezért is szajkózom mindig, hogy automata váltós kocsikat kell egymásnak ereszteni. tedd csak össze a 150 lovas 2.2 dízlet meg a régi 2.4-es benzinest (dízelből csak újabban van automata), aztán gyorsan kijön, hogy melyik az erősebb...
a nép azért vevő erre a rugalmasság témára, mert nem tudnak vezetni...  :surrender:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #15110 Dátum: 2013.08.26 08:27:45 »
ezigen,szép jellemzés.
jól bevágtad a felszereltségeket. ;))

igen,mind3 lehet jó gép.
a benzines avékba tempomat nem került be,csak fészlift után?
illetve ezek a 2004 január és május havi 1.8vvti mocik már javitottak,ugye?
nem az olajevős széria?!!!???

ez a cikk leirja,h mikortol voltak olajevősök és meddig...bár még azért több forrásbol is meg akarom erősiteni...
ez nem ákos2004 autoja???

http://www.vezess.hu/hasznalt_auto/hasznalt_auto_toyota_corolla/44092/
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #15111 Dátum: 2013.08.26 08:45:55 »
ez a cikk leirja,h mikortol voltak olajevősök és meddig...bár még azért több forrásbol is meg akarom erősiteni...
ez nem ákos2004 autoja???

http://www.vezess.hu/hasznalt_auto/hasznalt_auto_toyota_corolla/44092/
Sajna megint visszaköszön az agggodalmam, hogy a benzines sokat fogyaszthat.
Ő is 9 literről beszél, míg a dieselnél az 5,3 teljesen reális, annyi nálam is, bár az E-12-eselvileg  fél literrel sporolósabb is mint az enyém.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15112 Dátum: 2013.08.26 11:15:37 »
Időről időre visszatér ez a nyomaték-teljesítmény, illetve, dízel-benzines vita.

Sghu77 kolléga tökéletesen leírta:

Összehasonlítani úgy lehet két autót, ha nagyjából azonos a teljesítményük. Mindegy, hogy dízel, vagy benzines, lényeg, hogy olyan helyzetben kell összevetni őket, amikor

1. azonos teljesítményszintről indulnak (tehát, irreleváns, hogy milyen fokozatban van a váltó, lényeg a pillanatnyi teljesítménye a motornak
2. azonos fokozatban vannak a váltók és azonos sebességről indulnak meg

A két mérés eltérő eredményt fog adni, alapvetően azért különböztetem meg a két esetet, mert utóbbi az ún. "dízeles" teszt, előbbi, pedig a "benzines" teszt. Merőben eltérő stílusban kell a két típusú autót vezetni a legjobb eredmények eléréséhez, és ez is mutatja, hogy a dízel-benzines rugalmasság összehasonlítása nem lehetséges korrekt módon!

Ha azt mondjuk, hogy azonos fokozatban hasonlítsuk össze őket, akkor gyakorlatilag kimondjuk azt is, hogy a dízel fog nyerni. Mert ez a körülmény a dízelnek kedvez. Ha azonos pillanatnyi teljesítmény mellett mérjünk rugalmasságot, akkor már más a helyzet.

Csufárnak abban igaza van, hogy a dízel és benzines autókat automata váltóval kell összevetni. Még ez lenne a legkorrektebb módja a dolognak.  :yes:

Ne az alapján válasszon senki autót, hogy melyik megy jobban (dízel vs benzines), hanem, hogy jellemzően milyen körülmények között és mennyit használná. Ehhez hozzáveheti még saját preferátumát is a vezetési stílust illetően. És ennyi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15113 Dátum: 2013.08.26 11:17:26 »
nem várok rá,m nem tetszik a formája.
ave2 tetszik...már 10éve;)))

Nekem tetszik az új ave is, főleg élőben! Először nem jött be az első 2010-es változat, de már változott a véleményem. Ráncfelvarráskor sajnos (ahogy a Carinánál is) elcseszték a hátsó lámpát nem tudom minek nyúltak hozzá, első változatnak szebb volt.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re: Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15114 Dátum: 2013.08.26 11:29:31 »
Nekem tetszik az új ave is, főleg élőben! Először nem jött be az első 2010-es változat, de már változott a véleményem. Ráncfelvarráskor sajnos (ahogy a Carinánál is) elcseszték a hátsó lámpát nem tudom minek nyúltak hozzá, első változatnak szebb volt.
A T27 ráncelvarrott hátsó lámpáját??? Hát, szerintem, meg pont, hogy jobb lett. Haveromnak van ráncfelvarrott AveIII kombija, sokkal jobban világít, jobb a formája magának a lámpatestnek, jobban néz ki belül a piros fény irányított felülete is. A sima T27-nél engem az zavar, hogy a helyzetjelzője a lámpatest fizikai méreteihez képest elenyészően kicsi. Ez ki lett küszöbölve a faceliftnél.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15115 Dátum: 2013.08.26 11:42:57 »
Jaja csak sedanokat nézegettem minap ott tűnt fel, ráncfelvarottnak nem tetszik, a nagy lehajló piros felület. Funkcionalitás téren nem vágom a különbségeket, lehet tényleg amiatt tervezték újra amit írsz, de szerintem az előző változat sportosabb hatást kelt.

Érdekes így is:

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=40078.0
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15116 Dátum: 2013.08.26 12:19:52 »
Optikára az zavar be a képbe, hogy a karosszéria síkjából kiáll a búra. A sedan és a kombinál is. Emiatt tűnik elsőre kissé esetlennek, nem igazán értem, miért ilyenra csinálták meg. Ez jellemző egyébként a faceliftesre is, csak az már teljes szélességben világít (olyan, mintha egy led-csík lenne, nem ledekből álló lánc), mint az Audiknál. Sötétben kifejezetten szép, világosban a kiálló búra miatt fura.  :)

A linkelt képek szerintem csak photoshoppoltak és nyilván szabálytalanok, mert indexbúra piros színű nem lehet, tudtommal.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15117 Dátum: 2013.08.26 12:26:30 »
Jó lenne látni adatokat 60-100 4-ben, illetve 80-120 5-ben, illetve 5-ben és 6-ban a dízelnél.
Hát azt már most megmondom, hogy a 2.0 D4D 80-120 esetében hatodikban elég rossz eredményt ad.  :yes:
80-nál negyedikben 2000 a fordulat, szépen tölt a turbó, így igencsak szépen fel lehet tolni 120-ig. De ez negyedikben.
Ötödikben ugyanez addig rossz, míg el nem éri az 1800-at, utána már elég jól megy.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15118 Dátum: 2013.08.26 13:19:11 »
Nekem is hasonlóak a tapasztalataim a 110 lovas D-4D-vel. A hosszú fokozatok "megeszik" a nyomatékot. Az 1800-as fordulat 4-ben 60 km/h, 5-ben meg 80 km/h. Míg az előbbi esetben elég jól megindul a kocsi, az utóbbi vánszorgás ahhoz képest. Egy előzéshez 90 alatt mindig vissza kell húzni negyedikbe, 100 felett meg már sosem, igaz nem is nagyon lehet, mert nemsoká elfogy a négyes...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #15119 Dátum: 2013.08.26 13:58:44 »
Az 1,8-as vvti sem kívánja 100 felett vissaz a 4.-et előzésnél, hacsak nem valami "vészhelyzet" adódik. 100-tól 5.-ben is lendületesen, nyomatékból lehet előzni, ekkor a fordulatszámérő mutatója kb 2800-at mutat.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i