Szerző Téma: Repülés  (Megtekintve 203884 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Repülés
« Válasz #525 Dátum: 2011.11.10 19:24:26 »
Szeptemberben egy olyan rossz repülési élményem volt, hogy úgy tette le a pilota a gépet, hogy több csomagtérfedél (ami az ülések felett van) és lehajtható asztalka kinyílt, és egyébként is nagyom durva és hangos volt. Mindenki megrémült, nagyon csend lett, de szerencsére nem volt semmi. Én elég sokat repülök, és nem félek, de azért egy picit mindig bennem van, hogy történik valami. Ezért a legjobb aludni a gépen, és akkor nem kell ezen agyalni.
Nekem felszallassal volt rossz elmenyem  :wacko:
Jott egy hatalmas vihar, ami miatt 2 orat kestunk (utolso gep voltunk ami nem szallhatott fel)
Utana hatszelben! kellett felszallnunk, hogy ne a viharfelhobe szalljunk bele. Iszonyatosan hosszu ideig gurult a foldon es aztan nagyoooooooooon lassan emelkedett. Utana meg 4 oran keresztul folyamatosan dobalt es ha kineztem villamok cikaztak mindenfele. Akartam en aludni, de nem ment  :wacko:
Az ezutani elso repulesre nehezen szantam ra magam, az tuti  :surrender:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #526 Dátum: 2011.11.29 20:16:52 »
Így végezték az ausztrál légierő F-111-es vadászbombázói :( ... Eltemették őket. Szó szerint. Egy szeméttelepen  :no:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Repülés
« Válasz #527 Dátum: 2011.11.29 22:04:43 »
micsoda pazarlás.  :cry:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #528 Dátum: 2011.12.05 00:34:31 »
Érdekes repüléstörténeti szösszenet...

Mikor Észak-Vietnam '75-ben lerohanta a déli országrészt, nagy mennyiségű amerikai gyártmányú repülőgép, köztük a dél-vietnami légierő csúcstípusát jelentő Northrop F-5E Tiger...



...vadászgép került a kezükre. Tesztek után az északiak gyorsan rájöttek, hogy ez egy kiváló kis vadász, így aztán amíg a korlátozott alkatrész-készlet engedte, rendszerben tartották és üzemeltették a típust.

Mivel ez volt az első alkalom a hidegháború során, hogy egy amerikai vadászgép sértetlenül került kézre, ezért kézenfekvő volt a lehetőség, hogy a típust a szovjetek is alapos tesztelésnek vessék alá. Ők azonban ennek csak ímmel-ámmal láttak neki, mivel a gép papíron jelentősen elmaradt a már akkor nem is csúcstípusnak számító MiG-21-es mögött.

Aztán végül mégis megkezdték a tesztelést... Aminek az eredménye "sokkolta" (a kifejezést az eredeti szovjet jelentések tartalmazzák!) a pilótáikat  :D ... Ugyanis az "alárendelt" kis vadász a MiG-21-essel és 23-assal (!) vívott számos gyakorló légi harc közül a többségből győztesen, a maradékból patthelyzetben került ki - konkrétan nem fordult elő olyan eset, hogy a szovjet típusok lőhelyzetbe tudtak volna mögötte kerülni  :cool2: ! Íme a szovjet tesztek alanya:



Nem csoda, hogy a típus a mai napig számos helyen áll szolgálatban - köztük olyan légierőkben, mint a svájci; Brazíliában nemrégiben hajtottak rajtuk végre jelentős korszerűsítést és üzemidő-hosszabbítást; tehát még jó darabig aktív szolgálatban találkozhatunk ezekkel a gépekkel annak ellenére, hogy az alaptípus immár 50 éves technikát képvisel.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.05 00:38:50 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #529 Dátum: 2011.12.05 00:42:19 »
A sztorinak van egyébként némi hazai vonatkozása is - a '90-es években konkrétan felmerült a lehetőség, hogy korszerűsített, jelentős üzemidő-tartalékkal rendelkező Tigereket szerezzen be a Magyar Légierő. Erre végül nem került sor... Pedig ha megtörténik, akkor a gépek még sokáig szolgálatban állhattak volna, mondjuk egy századnyi mennyiségben a Gripenek kiegészítéseként is - a típus ugyanis kimagaslóan megbízható, hangsebesség alatti tartományban mai viszonylatban is kiválóan repül, az üzemeltetése kimondottan olcsó és egyszerű (eleve erre tervezték), és légvédelmi feladatokra, a légtér szuverenitásának biztosítására tökéletesen alkalmas.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Repülés
« Válasz #530 Dátum: 2011.12.05 22:05:15 »
Most Brüsszelban vagyok és épp a repülőn számoltam, hogy az idén több km-t repültem, mint vezettem, ami szerintem elég gáz rámnézve, tekintve, hogy azt gondolom a közlekedés csúcsa az autó.

Idén eddig (és remélem nem lesz már több, kicsit unom).
Bp-Vilnius-Bp (Prágai átszállással)
Bp-London-Bp
Bp-Hurghada-Bp
Bp-Lyon-Bp (Zurich-i átszállással)
Bp-Brüsszel-Bp (5 alkalommal, ez az ötödik).

(London és Hurghada volt a szórakozás, a többi munka)
Eközben pedig nem biztos, hogy benne lesz az autómban a 15 ezer km az idén.

Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re:Repülés
« Válasz #531 Dátum: 2011.12.05 22:40:21 »
Nekem egy évben 4 volt a max., de az km-ben elég sok volt, közel 40.000:
- BP-Frankfurt-BP;
- BP-Zürich-BP;
- BP-Frankfurt-Peking és vissza;
- BP-Frankfurt-San Francisco és vissza.
Akkor még 130.000 Ft-ból kijött egy pekingi oda-vissza út, utoljára 2006-ban voltam, akkor már épp, hogy 200 alá befért. Dollárban kifejezve még durvább a különbség, mert 2000-ben majdnem 300 Ft volt 1 dollár, 2006-ban meg 200 körül.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #532 Dátum: 2011.12.11 13:24:05 »
Először jártak akkor nálunk amerikai katonai gépek úgy, hogy már nem számítottak ellenségnek!



A videón 1:39 és 2:20 között látható, a pápai repülőtérre végrehajtott "rácsapás" miatt (aminek az amerikai pilóták, és a reptér személyzete egyaránt módfelett örült  :D ) a magyar kötelék parancsnokát, a MiG-23-as század parancsnoki tisztét betöltő Varga "Tömör" Imre alezredest, 10 nap fogdára ítélték  ::) ... Hja, régi "szép" idők.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #533 Dátum: 2011.12.12 14:27:26 »
A (későbbi) Sámán század 04-es oldalszámú MiG-23-as gépe:



Ezzel a géppel szenvedett halálos balesetet 1990. szeptember 16-án, a pápai reptéren a nyilvánosság előtt tartott bemutató közben, Soproni Károly őrnagy, századparancsnok-helyettes. Néhány, önmagában még nem helyrehozhatatlan, egymást követően viszont végzetes reptechnikai hiba vezetett a katasztrófához.





Mindezt élőben nézte végig a pilóta felesége, és gyermekei is...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Repülés
« Válasz #534 Dátum: 2011.12.14 14:35:51 »
Palaczk, ez megvan?!  :eek:

RC repülő jet motorral??? Komoly...  :cool2:


« Utoljára szerkesztve: 2011.12.14 14:39:03 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Repülés
« Válasz #535 Dátum: 2011.12.14 14:44:34 »
Bakker, még így is rossz látni...

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #536 Dátum: 2011.12.14 18:55:21 »
Palaczk, ez megvan?!  :eek:

RC repülő jet motorral??? Komoly...  :cool2:
Jaja, ezek a sportág királyai  :cool2: ... Vannak ilyenek, persze - mindenfélék, tehát pl. vadászgépek is  :yes:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Repülés
« Válasz #537 Dátum: 2011.12.16 12:46:39 »
Rengeteget dolgoztak vele, és ez lett a vége :cry:


Azért legalább 3 alkalommal sikerült vele repülni.


Vajon menthető még a gép? Talán újra lehetne építeni. Bár azóta nem hallottam róla semmit.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.16 12:48:12 írta zsoooc »
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #538 Dátum: 2011.12.17 01:46:11 »
Sajnos nem menthető  :no: ... Olyan strukturális sérüléseket szenvedett, amelyek miatt további repülésre alkalmatlan. Legfeljebb csak kiállítási darab lehet már belőle.

Egyértelmű pilótahiba volt  ::) ... Túl meredek szögben emelte meg a gép orrát, ezért a törzsvég leért, onnantól kész volt a baj.

Mindig nagyon szomorú, ha egy ilyen, szinte pótolhatatlan, rengeteg munkával helyreállított öreg gép szenved hasonló balesetet  :surrender:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #539 Dátum: 2012.01.05 00:59:24 »
Az e havi Aranysasban volt egy igen érdekes felsorolás a kínai légierő jelenlegi harci repülőgép-állományáról. Hát... van nekik bőven, bár egy kicsit még többre tippeltem volna.

A MiG-21-esen alapuló J-7 típusból 616 db áll handrendben. A gép már nem tekinthető korszerűnek, de ekkora mennyiség mindenképpen komoly erőt jelent.



216 példány áll szolgálatban a kb. fél generációval modernebbnek tekinthető, a MiG-21 jelentős áttervezésével létrejött J-8 típusból.



A teljesen korszerű, negyedik generációs J-10-es típus mennyisége jelenleg 222 db - ez folyamatosan növekszik, a gép gyártása intenzíven folyik. Gyakorlatilag elismert tény, hogy a típus a végül gyártásba nem került, izraeli Lavi vadászgép tervei alapján készült.



A J-10-es mellett, a fő erőt jelenleg egyértelműen a Szu-27-es család különböző változatai jelentik, köztük legnagyobb mennyiségben a már kínai gyártású J-11-es; ebből egy igencsak impresszív, 412 darabos flotta áll szolgálatban - és ez a szám is folyamatosan növekszik.



Eddig a vadászgépek. Ezekhez jönnek még a csapásmérők.

144 darab repül még a régi Q-5 típusból; ezek ugyan még a MiG-19-esre alapuló konstrukciók, de mivel irányított levegő-föld fegyverzet bevetésére is alkalmassá tették őket, ezért számottevő harcértéket képviselnek.



Ugyanebben a feladatkörben szolgál a sokkal modernebb JH-7-es típus; ebből 194 példány üzemel.



És végül, de nem utolsó sorban: 110 db áll hadrendben a Tu-16-oson alapuló H-6 típusú közepes bombázóból, amely bár közel 60 éves konstrukció, de mint azt a B-52 és a Tu-95 példája is mutatja, ennek ebben a kategóriában nincs akkora jelentősége.

« Utoljára szerkesztve: 2012.01.05 01:05:02 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )