Szerző Téma: Repülés  (Megtekintve 214615 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #510 Dátum: 2011.10.21 23:04:38 »
Na szóval, bombák... Pontosabban: esetünkben légi bombák.

Az odáig OK, hogy egy egytonnás bomba már korántsem számít kicsinek, sőt... De ettől még senki nem kapja fel a fejét, az ilyen méretű bombákat a 2. vh-tól napjainkig tömegével használták, illetve használják - példa erre az amerikai 2000 fontos, azaz 907 kg-os Mk. 84-es.

Az ennél nehezebbek már kevésbé gyakoriak, de azért korántsem rendkívüliek: a Luftwaffe is alkalmazott a 2. vh-ban 1800, 2000 és 2500 kg-os bombákat.

De már akkor is léteztek ennél jóval nagyobbak: a britek pl. bevetették a 3600 és 5450 kg-os Cookie, a 9980 kg-os Tallboy bombákat, sőt a még mai viszonylatban is igazi óriásnak számító, 10 tonnás (!) Grand Slam típust is:



Ennek a szállításához speciálisan módosított, átépített Avro Lancaster bombázókra volt szükség, és olyasféle célpontok ellen vetették be őket, mint pl. a német tengeralattjáró-bázisok beton fedezékei.

A jelenlegi legnehezebb bomba a 30.000 fontos (13.608 kg-os) amerikai MOP, azaz Massive Ordnance Penetrator, ami különlegesen megerősített föld alatti bunkerek elleni bevetésre lett kifejlesztve.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Repülés
« Válasz #511 Dátum: 2011.10.22 11:21:59 »
Ehh, rosszul emlékeztem tegnap a Medve Bombázóval kapcsolatban...

Van egy régi video kazettám, amit ajándékba kaptam kereszt szüleimtől karácsonyra, azon volt rajta a TU-95-ös és mondták róla, hogy az általa szállított bombák akkorák, mint egy repülőgép, de adatokat nem közöltek, hogy mégis mekkorák, révén nem az orosz fegyverekről szólt a műsor...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #512 Dátum: 2011.10.22 13:16:22 »
Hát, amiket itt alább felsoroltam, azok a történelem legnagyobb repülőgép-fedélzeti bombái  :) ... Amikről írsz, azok valószínűleg azok az irányított szárnyas rakéták lehettek (ez a precíz besorolásuk, nem a bomba), amikkel korábban valóban felfegyverezték ezeket a gépeket, s amelyek valóban akkorák voltak és kb. úgy is néztek ki, mint pl. egy MiG-15-ös vadászgép. Ezek régi típusok, amelyek rég nincsenek rendszerben.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #513 Dátum: 2011.10.23 08:06:02 »
Némi olajfogyasztás normálisnak tekinthető  :D

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #514 Dátum: 2011.11.06 21:17:43 »
Ez most volt  :eek: ... Nem semmi, hogy milyen tükörsimán, gyönyörűen tette hasra a pilóta  :clap:



Nem jött ki a futómű. A gép egy órát keringett, hogy kifogyassza az üzemanyagot, nehogy tűz üssön ki a leszállás után; közben a repteret, és a mentőalakulatokat is előkészítették. De végül senkin nem esett egy karcolás sem  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Repülés
« Válasz #515 Dátum: 2011.11.07 07:47:26 »
Láttam a videót a híradóban, brutálisan profi! Tényleg mintha nem is lett volna gond a futóművel, nagyon szép leszállás volt!  :clap:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #516 Dátum: 2011.11.07 10:03:54 »
Ilyen simán hasraszállni, egy ekkora géppel... Így kiszámítani a siklást, a felvételt, mindent... Ráadásul az új próbálkozás lehetősége nélkül, hisz a tankokat előtte üresre kellett fogyasztani, nehogy tűz üssön ki... Ez tényleg a hozzáértés netovábbja  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Repülés
« Válasz #517 Dátum: 2011.11.07 10:08:22 »
Nem szerettem volna a gépen ülni...

Szeptemberben egy olyan rossz repülési élményem volt, hogy úgy tette le a pilota a gépet, hogy több csomagtérfedél (ami az ülések felett van) és lehajtható asztalka kinyílt, és egyébként is nagyom durva és hangos volt. Mindenki megrémült, nagyon csend lett, de szerencsére nem volt semmi. Én elég sokat repülök, és nem félek, de azért egy picit mindig bennem van, hogy történik valami. Ezért a legjobb aludni a gépen, és akkor nem kell ezen agyalni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #518 Dátum: 2011.11.07 10:21:58 »
Valszeg hagyta a pilóta, hogy az automatika tegye le a gépet... Az meg nem finomkodik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Repülés
« Válasz #519 Dátum: 2011.11.07 10:25:39 »
Valszeg hagyta a pilóta, hogy az automatika tegye le a gépet... Az meg nem finomkodik.

A kollégámmal beszéltünk is róla, hogy gazdag légitársaság (Swiss volt), és náluk nem gond, ha lezúzzák a gépet, svájci állami gond nélkül vesz másikat  :D .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #520 Dátum: 2011.11.07 10:28:01 »
Hmmm... Nemtom akkor, mi lehetett a gond, mert pont az ilyen igényesebb légitársaságoknál jellemző, hogy a pilóták nagy hangsúlyt fektetnek a sima leszállásra (ami az egyik olyan dolog, ami alapján az utas elsősorban megítéli a pilóta képességeit).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Repülés
« Válasz #521 Dátum: 2011.11.09 01:05:20 »
Most hivtam meg magam ket decemberi jegyre :D

Amugy ha valaki a WizzAir-el tervez repulni, akkor erdemes befizetni az eves Wizz tagdijat, mert mar egy retur utazason visszajon a befektetes, minden tovabbi repulesnel meg jon a kedvezmeny.
Aki tobbet repul, annak szinte kotelezo. 9foig csoportos kedvezmeny is jar vele.
Reszletek az oldalukon.
kisa
born to ride

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Repülés
« Válasz #522 Dátum: 2011.11.09 18:48:31 »

Szeptemberben egy olyan rossz repülési élményem volt, hogy úgy tette le a pilota a gépet, hogy több csomagtérfedél (ami az ülések felett van) és lehajtható asztalka kinyílt, és egyébként is nagyom durva és hangos volt.

Melyik reptér volt? Vannak rendszeresen durván leszállós helyek, főleg hegyek környékén, ahol bármikor jöhet egy kellemetlen szél.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Repülés
« Válasz #523 Dátum: 2011.11.09 20:56:45 »
Melyik reptér volt? Vannak rendszeresen durván leszállós helyek, főleg hegyek környékén, ahol bármikor jöhet egy kellemetlen szél.
Zurich volt, amig mondjuk elég hegyvidékes környék, szóval lehetséges, hogy az volt a gond.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Re:Repülés
« Válasz #524 Dátum: 2011.11.10 12:26:25 »
Zurich volt, amig mondjuk elég hegyvidékes környék, szóval lehetséges, hogy az volt a gond.

Valahol azt olvastam, hogy ott a szélnyirás is gyakori, lehet belefutottatok egybe.