Szia!
Igen saját munka.
Sajna nem vagyok valami jó író, de azért egy kis érzékkel meg lehet oldani.
Kint a motortérben le kell kötni a két bemenő fűtés vízcsövet ami nem egyszerű feladat mert 20 év alatt nem volt megbontva és a gumicső igen rá tud gyógyulni a kilógó rézcsövekre.
Ráadásul ezt úgy csinálni, hogy mindkettő a lehető legjobban egyszerre csússzon le, hogy egyszerre fel lehessen emelni a hűtőszint felé.
Így a lehető legkevesebb fagyállót pazaroltam el.
A fülkében a vezető oldalon a szőnyeget kellett elhajtogatni amennyire lehetséges majd kibélelni megfelelő mennyiségű ronggyal a majdan kifolyó fagyálló felszívására.
Leszerelni a kormány alatti takarót majd a középső bokszot hátratolni oldalt 2 -2 csavar a felhajtós tartóban szintén két csavar.
Leszerelni a bal oldali szőnyeget tartó vasat (amibe beleakaszkodik a szőnyeg) majd lepattintani a gázpedál melletti fűtőradiátort takaró műanyagot Nagyon óvatosan mert könnyen törik a klipsze (3 -ból 1 mínusz).
Kioldani a csöveket tartó klipszeket 1-1 csavar az egyik a tűzfalnál a másik elég közel a fűtő radiátorhoz.
A fűtőradiátorhoz közelebbin lesz még egy - egy rugós rögzítő karika is ez tartja össze a csöveket belül.
Ha ezeket leszedted akkor már kijjebb tudod húzni a radiátort és oldani tudod a csöveket. (szét kell húzni őket)
Mivel sajnos nem tudtam a műszerfalat annyira elhúzni, hogy kiférjen a jókora radiátor test ezért további megbontásra volt szükség.
Ki kellett vennem a rádiópanelt és a rádiót tartó csavarokat, valamint alul a klímabokszot és a szivargyújtó között bal oldalon található vas merevítőnek van 3 csavarja amit szintén oldani kellett.
Ezután már egy kis feszegetés árán kijött a radiátor. Érdekes, hogy visszarakásnál könnyebb volt berakni.
Cserélni kell a két gumigyűrűt a csöveken (illik kissé bezsírozni őket), illetve figyelni kell arra is, hogy pl. nekem az új radiátoromon külön kellett felragasztgatni az új szivacscsíkokat.
Motortérben összerakni a csöveket.
Indítás előtt fel kell tölteni a rendszert fagyállóval majd járatás közben csorgatva is tölteni kell (nekem kb 1 l veszett oda) csurig tölteni a kiegyenlítő edényt amit egy -két nap múlva (használattól függően) ellenőrizni kell és beállítani a szintjét.
Járatni a motort legalább tíz percig néha emelni a fordulatszámot, hogy tudjon légtelenedni a radiátor s közben figyelni, hogy nem szivárog -e a munkánk a csatlakozásoknál.
Összeszerelés a fordított sorrendben.
Szerszámkészlet:
csillagcsavarhúzó, kisebb lapos csavarhúzó, 10 csuklós t kulcs, rugós bilincs fogó (kombinát fogó is jó ha odafér), (esetleg bilincs csere után bilincshúzó), némi gépzsír, szike vagy olló.
Itt van egy videó igaz ez nem Carina de sokban hasonlít a cseréje.