Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6714151 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Carina
« Válasz #33975 Dátum: 2016.11.10 18:46:49 »
Szia!

Nekem első ránézésre úgy túnik, mintha a Denso DOX-0201 csatlakozóval szerelt a konkrét autóhoz, ezért drágább.
A DOX 0104 viszont talán univerzális csak "lógó" vezetékes, és több típushoz is jó...ezért olcsóbb...de forrasztandó (ez talán nem probléma)
keresni kellene valami crossreferenciát, ahol jelölik a csereszavatosságot...
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #33976 Dátum: 2016.11.10 19:05:05 »
Üdv! Köszönöm a válaszod, nagyon jó megfigyelő vagy, ez nekem fel sem tűnt. Valószínűleg igazad is van, hogy nincs rajta csatlakozó, vagy stekker, ennyi a különbség. Bár googléban képekre keresve megoszlik: valahol van, valahol nincs. Az viszont tuti, hogy 40 cm-el hosszabb a vezetéke. Azt hiszem a fröccsöntött stekker nem szerelhető, max a vezetéket tudom megforrasztani.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #33977 Dátum: 2016.11.11 05:39:00 »
Üdv! Köszönöm a válaszod, nagyon jó megfigyelő vagy, ez nekem fel sem tűnt. Valószínűleg igazad is van, hogy nincs rajta csatlakozó, vagy stekker, ennyi a különbség. Bár googléban képekre keresve megoszlik: valahol van, valahol nincs. Az viszont tuti, hogy 40 cm-el hosszabb a vezetéke. Azt hiszem a fröccsöntött stekker nem szerelhető, max a vezetéket tudom megforrasztani.
Szia!
Szerintem a legjobb, ha toyodiy-en alvázszám alapján azonosítod a kocsidat, és a switch and relay részen megnézed a lambdaszonda (oxygen sensor) gyári cikkszámát. Ezek alapján indulnék el, mert itt van rajz még a csatlakozóról is.
A gyári cikkszám alapján meg jól lehet keresni, hogy Bosch volt-e benne, vagy Denso, vagy mi.
A Denso DOX 0201 elvileg az enyémbe való, menetes kivitel, rövid vezetékkel.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.11 05:42:16 írta vd1234 »

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #33978 Dátum: 2016.11.11 08:39:11 »
Szia!
Köszönöm a válaszodat! Megnéztem, ahogy mondtad, az enyém elvileg nem lean burn a fórumos képek alapján, és 79 kw. Ez kell bele: 89465-05020, ami valóban bosch.  http://www.yoyopart.com/oem/761555/bosch-0258005070.html#  ez az oldal nem említ densót csereszavatosnak, viszont úgy írja, hogy ez a bosch 1992-1997-ig jó a carinákba. Ugyanaz a csatlakozója, és ahogy nézem a menet is. Viszont a kipuff gázzal érintkező része máshogyan néz ki. Ez azt jelenti, hogy a denso nem lesz jó nekem?   Mit jelent az, hogy nem jó: más adatokat küld az ecunak, stb?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #33979 Dátum: 2016.11.11 10:23:38 »
Szia!
Tudtommal az angol gyártásúaknak a Bosch, a japánoknak pedig a Denso szállította ezeket az egységeket (pl. ECU, injektor, lambdaszonda). Ezért én nem próbálnék a Denso vezérlőre Bosch szondát kötni és fordítva sem, bár a Denso injektor állítólag jól helyettesíti a Bosch-okat, de arra van tapasztalat. Itt lehet ez a próba lenne az első, én nem vállalnám be így, hacsak nincs valahonnan biztos infó, hogy jó lesz. Ha találsz részletes leírást valahol a szondákról, akkor lehetne látni, hogy mekkora eltérés van köztük (nemcsak a kivitel eltéréséről beszélek, hogy talpas vagy menetes), helyettesíthetők-e egymással.
Igen, elsősorban a jeltartományra gondolok, amivel gond lehet más szonda esetén, akkor is, ha fizikailag beépíthető.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.11 10:38:37 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #33980 Dátum: 2016.11.11 13:06:42 »
Meg ott van még a DOX 0104, ami már szinte nevetségesen olcsó, és a http://www.yoyopart.com/oem/7415514/denso-dox0104.html  szerint, jó a carinához. Vélemény?
Üdv!

Én két éve ilyet tettem bele. Valóban forrasztani kell, ez az egyetlen hátránya. Tökéletesen működik. Vsz. valóban csak azért olcsóbb, mert sok típushoz felhasználható. Enyém is normál, nem szegény keverékes motorú.

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #33981 Dátum: 2016.11.11 13:40:00 »
Köszönöm a hozzászólást Kalapos! Én is ezt néztem ki, akkor bátran megrendelem. Tapasztaltál fogyasztásváltozást?  Beforrasztásnál kellett gondolkodni a színek miatt?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #33982 Dátum: 2016.11.11 14:00:50 »
Üdv!

Én két éve ilyet tettem bele. Valóban forrasztani kell, ez az egyetlen hátránya. Tökéletesen működik. Vsz. valóban csak azért olcsóbb, mert sok típushoz felhasználható. Enyém is normál, nem szegény keverékes motorú.
Szia kalapos!
Pont erre volt szükség :yes:
Esetleg hátsó övkérdés megoldására emlékszel?
Annyit javaslok, hogy forrasztás előtt megfelelő méretű zsugorcsövet jó húzni a vezetékekre, aztán a forrasztásokat ezzel védeni le, rámelegítéssel.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.11 14:03:09 írta vd1234 »

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #33983 Dátum: 2016.11.11 14:16:50 »
Rendben, köszönöm! Tök boldog vagyok, hogy ilyen szemérmetlenül olcsón hozzájutottam! Igaz pár óra netbújás benne volt, de addig is okosodtam.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #33984 Dátum: 2016.11.11 15:05:03 »
Köszönöm a hozzászólást Kalapos! Én is ezt néztem ki, akkor bátran megrendelem. Tapasztaltál fogyasztásváltozást?  Beforrasztásnál kellett gondolkodni a színek miatt?
A bemelegedéskor elgyengülő motor volt a tünet, illetve a túlfogyasztás. Mire kizártam minden egyéb lehetséges hibaokot, kifutottam az időből, ezért is rendeltem univerzálisat Bosch helyett, amire várni kellett volna (de nem bántam meg). Így egy független szervizben cserélték, egy füst alatt a műszakin is átment, de addigra eléggé elkormolódott a rendszer, és végül csak tavaly pucoltam ki teljesen, erről is írtam anno. A fogyasztás rögtön visszaállt normálisra, azóta nem volt hibakódom.
szondákról bővebben
Ha gondolod, megpróbálok csinálni fotót a vezetékekről.
Jogos a szigetelés szükségessége, de emellett vettem gégecsövet is nyest ellen (bár még nem tettem fel), mert anno rágásnyomok látszottak a vezetékeken.
Egy dologról volt még vita:kell-e rézpaszta a szonda menete alá? Nem emlékszem mire jutottak  :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #33985 Dátum: 2016.11.11 15:12:02 »
Szia kalapos!
Pont erre volt szükség :yes:
Esetleg hátsó övkérdés megoldására emlékszel?
...
Szia Dani! Anno a hahun láttam ilyen átalakított Carinát, nem részletezte az eladó, hogy mennyire bonyolult dolog. A méret nem akadály. Utána kell nézni a rögzítési pontoknak, ezt azok tudnák ellenőrizni, akiknek van mindkét típus  (ZéBalázs???,FUBA???):excl:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33986 Dátum: 2016.11.11 21:08:55 »
Szia Dani! Anno a hahun láttam ilyen átalakított Carinát, nem részletezte az eladó, hogy mennyire bonyolult dolog. A méret nem akadály. Utána kell nézni a rögzítési pontoknak, ezt azok tudnák ellenőrizni, akiknek van mindkét típus  (ZéBalázs???,FUBA???):excl:
Nem nagyon van a két autó egyszerre egy helyen, hogy ki tudjam próbálni...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

ghorvath81

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Carina
« Válasz #33987 Dátum: 2016.11.18 16:16:19 »
Nem nagyon van a két autó egyszerre egy helyen, hogy ki tudjam próbálni...

En vetettem fel a kerdest par hete, mert bovul a csalad. Esetleg par fotot az Avensis hatso uleserol tudnal loni hogy lassam egyaltalan erdemes-e ebben gondolkodni? Hetvegen amugy megneztem fizikailag van-e annyira szeles a kocsi belul hogy beferejen hatra 3 db ules, hat nem lotyogtek amikor becsuktam az ajtot az biztos :)

Hogy teljes legyen az orom, tegnap kigyulladt a motorhiba-lampa is. Tunet nincs, csak vilagit. A 97-es Carina-k mar OBD-sek, vagy meg valami mas?

Udv:
Gabor

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #33988 Dátum: 2016.11.18 16:45:08 »
Szerintem itt is ki lehet villogtatni:
Motortérben a diag csatlakozónál rövidre kell kötni az E1 és a TE1 pólusokat, majd a gyújtást ráadva kivillogja a hibakódot/hibakódokat. A csatlakozó fedelében van a póluskiosztás elvileg.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33989 Dátum: 2016.11.20 17:46:48 »
Bevettek a Totalcar-ba? Onnan olvasom mostanában már a blogod:
http://csipszer.blog.hu/2016/10/21/a_legelevenebb_zombi?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2016_10_22&utm_campaign=totalcar
Látom elkap a drift téged is, hogy ne csak nézd hanem csináld is.  :clap:
...
Megvetted-e már (ezt) a hacsit?http://csipszer.blog.hu/2016/09/30/hianyozni_fog_toyota_corolla_gt_ae86
Nem írsz már ide nekünk a fórumra, de látod kitaláltam előre mi lesz a következő lépésed:
http://csipszer.blog.hu/2016/11/20/meg_hat_472
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...