Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6611080 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33945 Dátum: 2016.10.22 21:20:05 »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Okoska1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Carina
« Válasz #33946 Dátum: 2016.10.25 21:01:44 »
Jelentem a mai napon sikerült kicserélnem a fűtőradiátoromat és ismét nyár van a kislányban(akarom mondani már nagylány). :clap:
Nem volt olcsó de legalább megint meleg van a kocsiban.
Az előd
És az utód 4.3l/100Km

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #33947 Dátum: 2016.10.26 20:50:58 »
üdv okoska1!

Gratula, saját munka?
Kis beszámoló esetleg? :D

Okoska1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Carina
« Válasz #33948 Dátum: 2016.10.26 21:49:57 »
Szia!
Igen saját munka.
Sajna nem vagyok valami jó író, de azért egy kis érzékkel meg lehet oldani.

Kint a motortérben le kell kötni a két bemenő fűtés vízcsövet ami nem egyszerű feladat mert 20 év alatt nem volt megbontva és a gumicső igen rá tud gyógyulni a kilógó rézcsövekre.
Ráadásul ezt úgy csinálni, hogy mindkettő a lehető legjobban egyszerre csússzon le, hogy egyszerre fel lehessen emelni a hűtőszint felé.
Így a lehető legkevesebb fagyállót pazaroltam el.
A fülkében a vezető oldalon a szőnyeget kellett elhajtogatni amennyire lehetséges majd kibélelni megfelelő mennyiségű ronggyal a majdan kifolyó fagyálló felszívására.
Leszerelni a kormány alatti takarót majd a középső bokszot hátratolni oldalt 2 -2 csavar a felhajtós tartóban szintén két csavar.
Leszerelni a bal oldali szőnyeget tartó vasat (amibe beleakaszkodik a szőnyeg) majd lepattintani a gázpedál melletti fűtőradiátort takaró műanyagot Nagyon óvatosan mert könnyen törik a klipsze (3 -ból 1 mínusz).
Kioldani a csöveket tartó klipszeket 1-1 csavar az egyik a tűzfalnál a másik elég közel a fűtő radiátorhoz.
A fűtőradiátorhoz közelebbin lesz még egy - egy rugós rögzítő karika is ez tartja össze a csöveket belül.
Ha ezeket leszedted akkor már kijjebb tudod húzni a radiátort és oldani tudod a csöveket. (szét kell húzni őket)
Mivel sajnos nem tudtam a műszerfalat annyira elhúzni, hogy kiférjen a jókora radiátor test ezért további megbontásra volt szükség.
Ki kellett vennem a rádiópanelt és a rádiót tartó csavarokat, valamint alul a klímabokszot és a szivargyújtó között bal oldalon található vas merevítőnek van 3 csavarja amit szintén oldani kellett.
Ezután már egy kis feszegetés árán kijött a radiátor. Érdekes, hogy visszarakásnál könnyebb volt berakni.
Cserélni kell a két gumigyűrűt a csöveken (illik kissé bezsírozni őket), illetve figyelni kell arra is, hogy pl. nekem az új radiátoromon külön kellett felragasztgatni az új szivacscsíkokat.
Motortérben összerakni a csöveket.
Indítás előtt fel kell tölteni a rendszert fagyállóval majd járatás közben csorgatva is tölteni kell (nekem kb 1 l veszett oda) csurig tölteni a kiegyenlítő edényt amit egy -két nap múlva (használattól függően) ellenőrizni kell és beállítani a szintjét.
Járatni a motort legalább tíz percig néha emelni a fordulatszámot, hogy tudjon légtelenedni a radiátor s közben figyelni, hogy nem szivárog -e a munkánk a csatlakozásoknál.

Összeszerelés a fordított sorrendben.
Szerszámkészlet:
csillagcsavarhúzó, kisebb lapos csavarhúzó, 10 csuklós t kulcs, rugós bilincs fogó (kombinát fogó is jó ha odafér), (esetleg bilincs csere után bilincshúzó), némi gépzsír, szike vagy olló.

Itt van egy videó igaz ez nem Carina de sokban hasonlít a cseréje.

« Utoljára szerkesztve: 2016.10.26 22:14:05 írta Okoska1 »
Az előd
És az utód 4.3l/100Km

kiscsipa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Carina
« Válasz #33949 Dátum: 2016.10.29 08:46:06 »
Sziasztok.

A napokban az internetet böngész beleakadtam egy orosz videóba ahol egy összkerék meghajtásos 5ajtós carinával baromkodtak.
Mit lehet tudni ezekrôl a tipusokrol, nem is tudtam hogy letezik ilyen carina.
Hol lehet egy ilyenhez hozzájutni, milyen áron?

Koszonom ::)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #33950 Dátum: 2016.10.29 09:10:25 »
Legközelebb Vlagyivosztokban  :D (a japán belpiacos kocsikat imádják - olcsón behozhatók)Viccen kívül: a kardánalagút nem véletlen, a Corona T190-ből létezett összkerékhajtású. No és a GTi...
Itt lehet nézelődni


Sok jó élményt a verdáddal! :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #33951 Dátum: 2016.10.29 12:18:37 »


carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #33953 Dátum: 2016.10.29 18:03:19 »
Sziasztok! A véleményeteket szeretném kérni. Válaszút előtt állok: jövőre vagy telibefényeztetem a carinámat, és akkor minden jó lesz rajta, vagy a kocsi és a fényezés árából veszek egy faceliftes avét 2001 vagy 2002 évjáratban. A problémám az, hogy soha nem vezettem olyat, és nem tudom milyen lehet. Ugyanolyan nagy hely van abban is? Ugyanolyan kényelmes vele autózni, mert lágy a rugózása? Az is lesz ennyire megbízható? A vezetőoldalnál a lábtere annak is ilyen nagy? A mostani kocsimmal nincsen bajom, és nagyon szeretem. 3 éve van nálam, és a vételáránál már 2x többet költöttem rá, szükségtelenül. Előre is köszönöm a véleményeket. Dani

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Carina
« Válasz #33954 Dátum: 2016.10.30 07:02:03 »
Szia carina_97_1.6!

Szerintem attól ne félj, hogy a T22-ben nem fogsz elférni! De biztos van a környékeden eladó, amibe be lehet ülni! :otlet:
Én már egy ~20 éves autóra nem költenék sok százezret. :no: Ha teljesen jó és "csak" a fényezés hibádzik, akkor én lehet hogy így használnám még néhány évig, nem költenék rá. Ezzel a korábban ráköltött sok pénzt "realizálnám". :yes:
Majd vennék újabbat!
De ez csak az én véleményem... :hmmmm:

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

kiscsipa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Carina
« Válasz #33955 Dátum: 2016.10.30 09:44:42 »
Kalapos ,

""Japán.belpiacos kocsikat imádják"" ezekszerint azok mind jobb kormányos verzió, tehát kis hazánkban nem birnám rendesen használni.


carina_97_1.6_XLI
 (Dani),


Hozzád hasonló helyzetben voltam pár nappal ezelôt, hogy költsek e egy 22 éves autóra amiben 513000 km nél is több van vagy vegyek egy avensist.
Végül véletlenül rátaláltam egy 23éves másik carinára ami jobb felszereltségű(napfénytetô.vonóhorog.riasztó.5ajtós)ezért végül úgy döntöttem inkább megveszem ezt a carinát és nem várok hogy legyen egy avensisem.

Ha azt nézed hogy vetted az autót x
 összegért ráköltöttél 2x már, plusz a festés meg y összeg és a végén z összegért van egy régi autód ugyan ami.megbizható, jó állapptban van és még kívülrôl is szép. Vagy ezért az z összegért veszel egy újabb autót aminek kitudja mi a baja ès mennyit kell rákölteni.

Ez az én véleményem.

Engem sokan lehúrognak hogy régi autó ez már nem jó semmire, az új jobb. Valóban az új lehet hogy jobb, de ha a régi is jó?
Én 120-al végig csúsztam a szallagkorláton de épségben szálltam ki. A carinának annyi baja lett, hogy lejött a festék és pár centit benyomódott, majd ezek után még egy hónapot ìgy mentem vele. Végül most kedden eladtam!Hozzáteszem ennek a tipusnak a mai napig van felfevô piaca.
Amit ên magam se gondoltam. Ami még a carina mellett szól az a olcsó fenttarthatóság.
Mondhatni azt hogy a te helyzetedben a szivedre vagy az eszedre hallgatsz szituáció van,de majd látod hogy neked melyik lenne a jobb. Mindenesetre abból nem lesz baj,ha kipróbálsz egy avensist.
Majd megírod,hogy végül hogyan döntöttél.
 ::)

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #33956 Dátum: 2016.10.30 13:01:48 »
Köszönöm a véleményeket! Utánanéztem népítéleten, néhányan belenyúltak, úgy tűnik van pár hibája, és valóban drágább az alkatrész hozzá. Egyetértek abban, hogy van egy igen üzembiztos autóm, minek bizonytalanra cserélni. Amint sikerül kipróbálnom egy avét, írok, bár leghamarabb márciusban esedékes kb. Szeretném ha szép lenne, de lehet realizálom a veszteséget, és csak 2 elemet fényeztetek, mert azokat én javítottam ecsettel, fehér zománccal átmenetileg két hátsó sárvédőív kiheggesztés után. :D Carinát valóban veszik, én is úgy látom. További kellemes hétvégét!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #33957 Dátum: 2016.10.31 05:47:22 »
Sziasztok!
Segítséget kérek:
A kocsit mindig az első-alsó merevítőnél, illetve a hátsó híd közepénél emeltem. Jobb esetben így a kerekek egyszerre emelkedtek el a földről. Leírásból szedtem az emelési pontokat. Most viszont az udvarban nem igazán van vízszintes terep, és elég nehézkes így biztonságosan cserélni a kerekeket, viszont nem rogyhat meg a lemez.
A kérdésem az, hogy lehet-e biztonságosan kerekenként emelni, és pontosan milyen pontokon? Van tapasztalatotok erre? Szerintem a kaszni átlagos állapotú lehet. Emelőm 2 tonnás krokodilemelő.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #33958 Dátum: 2016.10.31 07:37:33 »
Szia Dani!

A küszöbök alatt, kb 15- cm-re a végektől vannak megerősített helyek, amiket megjelöltek bevágásokkal :


Segítség E11-es Cori alapján

Tercelen:


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #33959 Dátum: 2016.10.31 07:48:14 »
Köszönöm Zoli!
Brutális, semmi puhább közdarab, valami fát be kell szabnom szerintem.
Kipróbálom, még egyszer köszönöm!

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről