Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6787342 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Carina
« Válasz #24285 Dátum: 2013.02.21 12:32:38 »
Igazatok van, én sem az eladás miatt csináltam, csak így jött ki a lépés.
Toyota által végig vezetett szervizkönyvem nem volt, csak számlám mindenről (és a félig-meddig üres gyári Toyotás  dobozok), az utolsó T LLC cserét meg csak a saját megnyugtatásomra csináltam meg, mert az anyagot megvettem korábban, és mivel előtte zöld gyári volt benne desztvizzel átmostam és a benne maradt miatt csak -25C lett. Egy telet mentem vele, gondoltam inkább lecserélem, nehogy a vevő esetleg elfelejtkezve erről rosszul járjon. Igy alszom nyugodtan.
Így teljesen érthető a dolog.  :surrender: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Carina
« Válasz #24286 Dátum: 2013.02.21 12:38:24 »
... bemondásra senkinek nem hinném el, hogy tervezett eladás előtt megcsinálta...
Nem frissen szervizeltként volt hirdetve, és az eladás után mondtam meg a vevőnek az időpontokat/km állásokat, amikor már anyagi érdekem nem fűződött hozzá.


lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24288 Dátum: 2013.02.21 19:20:23 »
Sőt, a google szerint Caldinának hívták a belpiacos, illetve ázsiai piacokra szánt Carinákat is. Pontosabban, ez volt az eredeti név és az EU-i piacra szállítottakat hívják Carinának...  :)
Még pontosabban Caldinának hívják a kombit :).

Ahogyan a Carina E tk. Toyota Corona T190, miközben Carina néven Japánban gyártottak kocsit, 1.5-ös valamint 1.6-os és 1.8-as szegénykeverékessel, jóóóóól összekuszálva a feltalálható adatbázisokat, melyek közül némelyik automatikusan átvesz adatokat, s mivel a legtöbb nem tünteti fel a nomál és a szegénykeverékes motorokat, sőt, az alkatrészkeresők fel sem ismerik a valós típust (tisztelet a kivételnek, amelyik tudja pl. hogy a 73-,78-,79 KW-os (99-,106-,107 LE) mind szegénykeverékes), elkerüli a figyelmüket, hogy a T190-es normál motorjai (tehát a 85 KW-os 4A-FE is) kerültek az európai modellekbe, amelyek mindvégig gyártásban maradtak.  (Ellentétben a 105 lovas 1.5-össel, amit sosem forgalmaztak nálunk) :wacko::D

És innentől kezdve megint mindenki azt hisz, amit akar :) :hug:

 :flowers:             :flowers:             :flowers:            :flowers:           :flowers:           :flowers:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24289 Dátum: 2013.02.21 19:34:49 »
Ezt egy hete töltötte fel valaki. Szerintem az enyém jobban gyorsul...
Szerintem ez épp az Olimposzt mássza meg, durván lassú a végére.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #24290 Dátum: 2013.02.21 20:34:10 »
Az a baj, amit én tapasztaltam, hogy csak a hosszú ives kanyarokban lehet szépen menni, ahol szűkebb a hely, nagyobb sebességgel kéne bemenni, ott nem lehet, mert besokallnék, de így meg elfogy a lendület. Mondjuk egy-egy jó lendülettel elkapott körforgalomban lehet íven haladni, csak azok a táblák...
Ha a keresztbecsúszáskor hamar kiegyenesedik akkor megint kéziféket kell berántani, akár behúzva tartani, vagy bal lábbal a fékkel játszani miközben jobbal a gázon táncolsz... :D Jó példa pl. a lenti 2. videó!
Régen létre akartam hozni egy FWD Drift Klubbot...
Az első videó jó példa a 9-3-as kormányfogásra is  [rohog]
Az utolsó videóban Tiff oktat.  ;)
   



   


Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24291 Dátum: 2013.02.21 20:36:00 »
Biztos olyan régen? Most hol is tartanak? úgy rémlik olyan 3 évenként váltanak első betűt. miért kell törésnél rendszámot cserélni.? Lehet, hogy törötten hozta kintről és itt rakatta rendbe? végül is mindegy, úgy se vesszük meg. ;)
Most olyan MF környékén tartanak szerintem. Az Ave, amit tavasszal behoztam, április végén MC-s rendszámot kapott.

Az ütem amúgy eléggé változó tud lenni... amíg be nem ütött a válság, egy jó darabig kb. 2 év alatt kifutott egy kezdőbetű. Pl. a J 2004 elején indult, és 2005 végén futott ki. De aztán, ahogy a válság bezuhant, és visszaesett az autópiac, az L nagyon sokáig elhúzódott - eddig ez tartott ki a legtovább, áthidalta a 2008-2009-2010-2011-es éveket; valamikor a tavalyi év legelején láttam először M-es rendszámú autót. Főleg az L második fele ment nagyon lassan, mert pl. a Starletem, 2008 decemberében, már LK-s rendszámot kapott. A K pedig előtte nagyjából a 2006-os és 2007-es évet fedte le. Tehát az LF valamikorról 2008 elejéről származhat.

Hogy miért kell törésnél rendszámot cserélni? Hát pl. mert az egyik, vagy mindkét rendszámtábla súlyosan megrongálódik.

2008 elején már nem volt divat a kintről törötten behozatás - egyébként is, meg nem tudnám pontosan mondani, hogy miért, de ez az autó valahogy nem tűnik aránylag frissen behozottnak. Magyar autó lesz ez szerintem tényleg, csak valamiért át lett rendszámozva.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #24292 Dátum: 2013.02.21 20:48:25 »
Az oroszok tudják hogyan kell gyakorolni!
Tálca a hátsó kerekek alá, nagy üres betonplacc, pár gumiból pályát kijelölni azt hajrá...
Hol is lesz a következő Carina tali?

« Utoljára szerkesztve: 2013.02.21 20:50:13 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #24293 Dátum: 2013.02.21 21:17:35 »
Ez meg már milyen reklám paródia? (18+)
http://indavideo.hu/video/Toyota_Carina
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24294 Dátum: 2013.02.21 21:49:25 »
Igen, és ha valaki kihasználja a több kép adta lehetőséget, az is inkább még 3 beltéri fényképet közöl ugyanarról, de nem jut el odáig, hogy a nem látható részekről készült fotókkal keltsen bizalmat az esetlegesen érdeklődőkben. Nem azért, mert takargatnivalója lenne, szerintem csak eszébe sem jut a lehetőség.
A jó autóhirdetéses fotó-szett, 12 képre osztva, úgy néz ki, hogy:

- egy bal első félprofil (ez a szokásos "bemutatkozó kép", a fő kép)
- egy jobb hátsó félprofil
- egy-egy bal és jobb profil
- egy kép pont szemből
- egy kép pont hátulról
- egy (jó minőségű, éles!!!) kép a műszerfalról, a jobb hátsó ajtóból fotózva
- egy (jó minőségű, éles!!!) kép a műszerfalról, a bal hátsó ülésből fotózva (a vezetőülés fejtámláját valszeg ki kell hozzá venni)
- egy kép az első ülésekről, a bal első ajtóból fotózva
- egy kép a hátsó ülésekről, a bal hátsó ajtóból fotózva
- egy kép a csomagtartóról
- egy kép a motortérről

Pár dolog még így hirtelen, ami eszembe jut...

-Az autót lehetőleg ne közvetlen napfényben fotózzuk.
-Alaphiba: a külső képeket közelről és fentről (tehát a kocsi előtt állva, a lehető legközelebbről) lőni... ez "jó" kis torz perspektívát eredményez. Ehelyett: messzebbről, zoommal fotózni, hogy ne legyen torz a perspektíva - legalább 5-6 méterről; és lehajolva, a gép lehetőleg ne legyen magasabban, mint a kocsi teteje.
-A beltérből ki kell szedni a személyes cuccokat. Különben a kép a te autódat fogja ábrázolni - nem pedig a (lehetséges) övét.
-Kültéri fotóknál a háttér legyen semleges, de persze ne legyen ronda :))) ... legjobb valami parkoló, ami mögött mező, erdő vagy ilyesmi van. Ne essünk túlzásokba: egy 18 éves Corollát a mittoménmelyik hochelegáns kastély előtt fotózni inkább röhejes, mint menő  :lol:
-A külső félprofil-fotóknál az első kerekeket érdemes elforgatni jobbra - így az autó dinamikusabban néz majd ki a képeken, olyan lesz, mintha mozgásban lenne, épp kanyarodna; és az (esetleges) szép felni is jobban érvényesül így.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.21 21:52:22 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Carina
« Válasz #24295 Dátum: 2013.02.21 21:55:24 »
Igen, ez a Caldina GT4, az Avensis kombi játékos változata - Japánban csak automatával lehet kocsit eladni. OFF Érdekes módon a Toyota sokáig tűrte zokszó nélkül, hogy európai stratégiájuk miatt fikázzák őket újságírók, s közben a jónép nem is tud a belpiacos ínyencségeikről. Sosem felejtették el, hogyan kell valóban élményként vezethető praktikus autót készíteni, csak mi nem voltunk rá érdemesek :cry:
Ezeket az (európai átlag autósnak nagyon fura, egzotikus) kocsikat nálunk olyan kevesen vennék meg, hogy nem éri meg őket ezért itt engedélyeztetni, végrehajtani rajtuk a szükséges módosításokat, ideszállítani stb. Ha megérné nekik, idehoznák ezeket, abban biztos lehetsz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24296 Dátum: 2013.02.21 22:02:02 »
Abszolút így gondolom. Ha én veszek egy autót, direkt kérem, hogy ne legyen leszervizeve, mert azt majd én megcsináltatom az általam választott alkatrészekkel. A folyadékokra főleg jellemző ez, mert vásárlás után úgyis ki kell cserélni. Én ezeket bemondásra senkinek nem hinném el, hogy tervezett eladás előtt megcsinálta...
Dettó. Bírom, mikor emberek 350 ezerért hirdetnek autókat, és olyan, állítólag az eladás előtt 1 hónappal végrehajtott műveleteket sorolnak fel, amiknek az összértéke van vagy 250 ezer  :lol: ... Ilyesmit maximum a legjobb barátaimnak hinnék el.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24297 Dátum: 2013.02.21 22:06:46 »
Még pontosabban Caldinának hívják a kombit :).

Ahogyan a Carina E tk. Toyota Corona T190, miközben Carina néven Japánban gyártottak kocsit, 1.5-ös valamint 1.6-os és 1.8-as szegénykeverékessel, jóóóóól összekuszálva a feltalálható adatbázisokat, melyek közül némelyik automatikusan átvesz adatokat, s mivel a legtöbb nem tünteti fel a nomál és a szegénykeverékes motorokat, sőt, az alkatrészkeresők fel sem ismerik a valós típust (tisztelet a kivételnek, amelyik tudja pl. hogy a 73-,78-,79 KW-os (99-,106-,107 LE) mind szegénykeverékes), elkerüli a figyelmüket, hogy a T190-es normál motorjai (tehát a 85 KW-os 4A-FE is) kerültek az európai modellekbe, amelyek mindvégig gyártásban maradtak.  (Ellentétben a 105 lovas 1.5-össel, amit sosem forgalmaztak nálunk) :wacko::D

És innentől kezdve megint mindenki azt hisz, amit akar :) :hug:
Én azt hiszem  ;) , hogy a Carina E alapvetően az európai piacra tervezett autó, pont ezt is jelenti a nevében az a kis sajátosan írt E betű  :yes: ... Szóval lehet, és helyes is róla alapvetően úgy beszélni, mint Carináról - amit egyébként, valóban, bizonyos piacokon (pl. a görögön) Corona néven forgalmaztak.

És persze voltak japán belpiaci változatai is, de az az ábra tényleg annyira kusza, hogy ember legyen a talpán, aki kiismeri magát benne  :lol:

Szegénykeverékes motorok: a 99 lovas egész biztosan nem volt kizárólag szegénykeverékes. A miénk is 99 lovas volt - és nem szegénykeverékes.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24298 Dátum: 2013.02.22 07:07:21 »
Bemutatók a japán belpiacos verzióról, csak hogy lássuk, mit nem kapott Európa :tt2: a nekünk tervezett (jó marketing szöveg!) kocsiból ;)



Okkkéyyy :chinese:: ajtóvilágítás, hátsó olvasólámpa, mikrokapcsolós szellőzőirányítás, dupla rekeszes könyöklő, sebességfüggő automata ajtóreteszelés, elektromos állítású ülések....(ezekben még nincs ionizátoros légtisztító, majd csak a '96-os fészlifttől :D) :cry: :cry:

De legalább már az órám ilyen ::) :D :cool2: [rohog] [rohog]

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Carina
« Válasz #24299 Dátum: 2013.02.22 08:31:17 »
Ugyanez a srác mutatta be egy videóban az általam említett Corollát is.
És - szerintem - tökéletesen mutatja ez a példa is, hogy a Carina sem kifejezetten Európának tervezett autó volt, hanem az európai igényeket IS figyelmebe véve tervezett. Már, ami a méreteit és az alapvető műszaki tartalmát illeti, de ezen extrák kategóriáját, de talán még korát is meghaladók voltak!  :clap: :cry: ...és nem jutottak el ide.
Azt hittem, hogy az ionizált klímát most vezette be először a Toyota az új GS Lexusban...  :eek: Beszarás, hogy már a Carina idejében is volt ilyen (vagy legalábbis, hasonló elven működő) egység.

A többi apró részlet is leginkább a 2000-es évek elejétől terjedt el az európai típusokban, ami fura, mert a Toyota ezeket csak nemrég vezette be Európában..  :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i