Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6752565 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10277
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34005 Dátum: 2016.11.27 19:48:47 »
Úgy tudtam ezek nem galvanizáltak.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re:Carina
« Válasz #34006 Dátum: 2016.11.27 21:00:29 »
Úgy tudtam ezek nem galvanizáltak.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
Az enyém bezony, hogy az volt! japán gyártás a széria elejéről, 96ban jóapám garázsbaleset miatt lehúzódott a festék a jobb hátsó kerékjáratnál, 2005 ig még csak be se volt hibajavítózva, fémtisztán volt és látszott a kezeltség is.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10277
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34007 Dátum: 2016.11.27 21:50:34 »
Nem értem. Egy galvanizált lemez így szétrohadjon festék alatt. Úgy emlékszem Corolla topicban volt, hogy azok sem galvanizáltak az ezredforduló környékén legalábbis. Itt fórumon beszéltem karosszériással, ő is mondta, hogy ez nem galvanizált. Lehet, hogy szériafüggő volt ez is ?? Nem vagyok a téma szakértője, csak kérdezek, pont ezért.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #34008 Dátum: 2016.11.28 07:49:29 »
Az én Corollám is galvanizált. Legalábbis a küszöb biztosan. Amikor lakatolták látszott.
Első sárvédők, géptető, ajtók hibátlanok (kívül belül, az 5. is).

Ami rohad:
"A oszlop" két oldalt a szélvédő mellett, fent a szélvédő fölött 1-2 helyen. (szélvédő csere miatt....)

Hátsó sárvédő ív mögött. a lökös csücskénél. Küszöbök hátsó vége, kerékjárat találkozásnál. küszöb hátsó fele egészen az első ajtókig. - ezek mind belülről rohadtak szét, pedig üregvédőzve is volt. (szerintem víz jutott bele folyamatosan a hátsó kerékdobokból, sós szennyeződés meg minden ami kell, csak későn vettem észre hogy a tök jónak tűnő alvázvédő alatt már lyukas volt a doblemez...)

Régebben ezt találtam az E10-ről:
"Use of anti-corrosion sheet was increased and wax and scaler and PVC (Polyvinyl Chloride) coating was applied to the more rust-susceptible parts such as the edges of the door and engine hood, and the underbody to improve rust resistant performance.

Two types of anti-corrosion sheet steel were used: galvannealed steel and zinc iron alloy double layer galvannealed sheet steel. Galvannealed steel was used for many inner panels, engine compartment, etc. Zinc-iron alloy double layer galvannealed sheet steel was used for major outer panels such as the engine hood, doors and luggage compartment door."

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10277
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34009 Dátum: 2016.11.28 13:32:30 »
Akkor az enyém a töréskor el lett rontva.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #34010 Dátum: 2016.11.28 15:27:23 »
Nem értem. Egy galvanizált lemez így szétrohadjon festék alatt. Úgy emlékszem Corolla topicban volt, hogy azok sem galvanizáltak az ezredforduló környékén legalábbis. Itt fórumon beszéltem karosszériással, ő is mondta, hogy ez nem galvanizált. Lehet, hogy szériafüggő volt ez is ?? Nem vagyok a téma szakértője, csak kérdezek, pont ezért.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
Szia Dani! Hajrá! Remélem, jut időd befejezni!  :yes: Gratula a fékcseréhez!  :clap:

Tudtommal a kezdetektől galvanizált kasznival készült a Carina E. Anno a lakatos galvanizált javítóívet használt a bal hátsó kerékdobhoz. Nem tudom, honnan vette, mert én nem találtam webshopoknál. Sajna a víz megül a piszokban, ezért rossz ez a terület, illetve az ajtók alja (ki kell takarítani belülről, mert rengeteg por összegyűlik, aztán ezt is érdemes üregvédőzni - lásd offday!). Egy visszaperemezés sokat segíthetne.
A jobb hátsó cseréjét tavasszal tervezem, addig remélem, kibírják a buborékok...


Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #34012 Dátum: 2016.11.29 19:18:20 »
Izé. Ha valaha kuplungot cseréltek az autótokon, kizárólag AISIN legyen! Ma kicseréltettem a Sachs-ot, amit három éve szereltettem be és pont ugyanennyi ideje gyűlöltem. Bekerült az Aisin, és rá sem lehet ismerni a járműre... Csodálatos lett, már rég meg kellett volna ezt lépnem.  :whistling:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10277
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34013 Dátum: 2016.11.29 20:13:52 »
Üdv!
Köszi kalapos!
Matenak: ugyanúgy szerelték be mindkettőt? Mert mondjuk elhagyja a zsírzást, az épp elég már...

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #34014 Dátum: 2016.11.29 20:23:19 »
Az egy dolog, hogy szárazon lett összerakva, és ezért cicergett, fújkodni kellett időnként. De dugóban araszolva ha bemelegedett az egész, akkor úgy dobált, mintha szét akart volna esni az autó, magasan fogott, és a váltó nyelestengelye is szólt, még meleg váltóolajjal is. A kinyomócsapágy is halkan morgott, már pár hónap elteltével.
Lehet, hogy valami hamis Sachsot sikerül kifognom, mindenesetre ez a mostani szerkezet egy álom, az említett tünetek mindegyike a múlté, imádom.  :innocent:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10277
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34015 Dátum: 2016.12.01 17:36:03 »
Üdv!
Matenak:
Értem. Örülök, hogy jó lett és annak is, hogy leírtad, mert én is Sachs-ban gondolkodtam...

Tegnap megvolt az előírt 200km, nagyobb fékezés nélkül, hála Istennek. Egyelőre egész jó. Van fék, meg féklámpa is :) Azon agyaltam, hogy kisebb pedálútnál kigyullad-e, de igen. Lehet, hogy csak megszoktam, de mintha most már a fékpedál útja beállna a régi szintre.
Ma a szokott útvonalon villanyrendőrnél álltunk. Nem léptem rá a pedálra, mert nem szokott gurulni. Most meg gurult :) Tegnap volt egy harmad tanknyi tankolásom a telitankhoz, 7,44-re jött ki, ez már javulás, de figyelni fogom. Nem tudom, mióta lehetett törött, de az a 8,8 mellbevágó volt.

Ha nem írja a gyártó, attól még kell ez a 80-20-80-20 vasalás neki? Mert mondom, szerintem jól fog.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.01 17:40:18 írta vd1234 »

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #34016 Dátum: 2016.12.02 07:08:04 »
üdv.

Szerintem nem azért kell a vasalás, mert nem fog jól a fék, hanem, azért, hogy ki tudjon alakulni az egyenletes felület a tárcsán, ez a fékbetét anyagából is bele kell égjen, látni is hogy megváltozik a felület színárnyalata. Kimélő -bejáratós- fékezésekkel is előbb utóbb létrejön, de lehet, hogy vékonyabb, egyenetlenebb lesz.
Ezután normál fékezéskor nem fog annyira kopni a vas és a hőmérséklet eloszlás is egyenletesebb lesz. Ha nincs előírva, lehet, hogy tényleg felesleges, de gondolom problémát nem okoz, ha mégis végigcsinálod. A lényeg, hogy utána, amikor forró a fék, ne állj meg vele, hanem hagyd visszahűlni pár km egyenletes haladással.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10277
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34017 Dátum: 2016.12.02 14:10:41 »
Üdv!
Köszönöm. Tehát 80-20 80-20 így kétszer egymás után, lehűtés és jó?

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


CarinaE

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Carina
« Válasz #34018 Dátum: 2016.12.02 15:24:16 »
"Ez is egyfajta presztízst ad: kutyába sem vesznek és csajozni sem lehet az autóval, de a hozzáértők előtt büszkén kihúzhatod magad. Mert ők nem azt gondolják rólad, hogy öreg szar autód van, hanem irigyelnek, mert profi vagy. Beleválasztottál az autóba, amivel sosem kell szervizbe menni."

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #34019 Dátum: 2016.12.02 20:07:16 »
Üdv!
Köszönöm. Tehát 80-20 80-20 így kétszer egymás után, lehűtés és jó?
Én is kb. így csináltam, volt egy kímélőbb, közepes erősségű fékezés 80-ról és utána 3-4 erősebb. Ennél többet feleslegesnek tartottam.

A Zimmermann tárcsa mellé kapott utasítást elővettem, az alábbiakat írja:
1. 10-15 fékezés 100km/h-ról 50km/h-ra 3-5 mp alatt.
2. 10-15 fékezés 100km/h-ról 25km/h-ra kb. 5mp alatt.
Az egyes fékezések között kb. 3 perc szünetet kell tartani, hogy visszahűljön.
(Másfél óra... Hát persze... Kb. a fele betét el is kopna a végére.  [rohog] )

A legvégén: kerülje az erős és hirtelen fékezést a csere utáni első 300km alatt.
Arról viszont nem ír, hogy a 300km kímélő használat előtt vagy után legyen a bejáratás.