A gyertyahézag maximum 1.3 mm (4A-FE motor) lehet.
Az általában összébb szokták venni, nem növelni. A gyári méret idővel úgyis növekszik. 20E km a periódusa vagy állapottól függ.
"Légszűrőbetétet kiporszívóztam" -> Ma telefonáltam alkatrész ügyben:
- Nipparts gyári légszűrő: 2500 Ft
- Nipparts benzinszűrő: 3000 Ft
- Contitech vezérlés (szij + feszitő): 20 280 Ft
Ezek Carina E 1.6, 4A-FE-re vonatkoznak. Szóval nem drága a légszűrője és gyári!
Nem rossz, köszi az árlistát!
Az 1,3mm gyertyahézag az a szegénykeverékes (Lean-Burn), Iridiumos (?) gyertyára vonatkozik asszem, sima motorba (Conventional) 0,8-at ajánlanak.
Idővel kopik, emiatt tényleg érdemes lehet összébb venni, de én nem szoktam megvárni a csereperiódust, gyakrabban nézegetem, állítom - 367 Ft/l benzin ár mellett ez gondolom érthető.
Nekem most kb 1.0 lehet a hézag, és érezhetően jobban muzsikál...
Persze ez nem ígéret arra hogy másnál is így lesz, de szerintem érdemes próbálgatni, kinek mi jön be.
Szóval csak saját felelősségre.
Nézegettem neten, hogy kéne kinéznie a gyertyáknak, hát olyat nem találtam, mint az enyém: fehér mind a két elektróda, és a szemből nézve jobb szélső hengerhez tartozón pici fém-szőrők vannak. Nem túl sok, de érdes az elektróda.
Közben olvastam Trotter66 hsz-ét, amit ezúton is köszi!
Sanszos, hogy tényleg szegény a keverék, villogtatok ma vele egy motor hibakódot.
Aztán indulhat a vadászat, hogy miért szegény a keverék, ha tényleg ez a baj.
Üdv,
F