Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6607897 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #15465 Dátum: 2011.01.09 17:38:56 »
A rádiómnak van olyan csatija, h sebességfüggő hangerő szabályozás.
Az a kérdésem, h az autó ad ilyen jelet?

 :sorcerer: Van benne sebességmérő?   :innocent: :yes: :D :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #15466 Dátum: 2011.01.09 18:36:10 »
 :sorcerer: Van benne sebességmérő?   :innocent: :yes: :D :flowers:


Mert a sebességmérő elektromos jelet ad? Nem spirálos?
Prius 2 - a mosolygós autó.

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Carina
« Válasz #15467 Dátum: 2011.01.09 19:18:24 »
Nem; a km-óra egységbe csak elektromos jelek érkeznek; spirál nem.
Az összes Carina E ilyen; a Carina II-ben volt talán még spirálos a km-óra meghajtása.
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Carina
« Válasz #15468 Dátum: 2011.01.09 19:19:46 »
Értem, csak azt hittem műszakin mondták hogy az a baja  ;)
Ok  :flowers:
Igyekszem olyanokat leírni, aminek utánajárok. Persze lehet, hogy más is van, dehát azért fórum a fórum, hogy kiderüljön ez-az :) Palaczk szerint pl. ettől még lehetnek rosszak a gyűrűk is. Azt nem tudom, az mennyibe lesz, ha tényleg rosszak, mert ez a szelepszárszimmering+katalizátorcsere, ha szerelő csinálja, olyan 70000 (univerzális, háromutas katalizátorral).

Ha még nem voltak a gyűrűk cserélve, a fórumon eddig írottak alapján érdemes lenne. Nekem is eszi az olajat a motor, de még filózok mi legyen, nem lenne jó katalizátort kivégezni, iszonyat drága. Valszínű gyűrűzés lesz belőle, csakhát érdekelne még tapasztalat, hogy kinek mi oldotta meg az olajfogyást.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #15469 Dátum: 2011.01.09 20:10:49 »
a Carina II-ben volt talán még spirálos a km-óra meghajtása.

Hát én valahol elaludtam.... :D
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #15470 Dátum: 2011.01.09 20:11:59 »
No akkor meg kellene ezt a vezetéket csapolnom?
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #15471 Dátum: 2011.01.09 20:50:09 »
Ha még nem voltak a gyűrűk cserélve, a fórumon eddig írottak alapján érdemes lenne. Nekem is eszi az olajat a motor, de még filózok mi legyen, nem lenne jó katalizátort kivégezni, iszonyat drága. Valszínű gyűrűzés lesz belőle, csakhát érdekelne még tapasztalat, hogy kinek mi oldotta meg az olajfogyást.
Egyelőre kompressziómérés lesz, úgy gondolom, ha a tűréshatáron belül van, akkor nem a gyűrűk miatt fogy az olaj. A gyűrűzés állítólag elég drága, mivel elég jól szét kell dobni hozzá a motort, esetleg 150.000 Ft is lehet, hát nem tudom. A szelepszárszimmering cseréje kb. 70.000, katalizátorral együtt. Egy univerzális katalizátor olyan 30.000, de már láttam 20.000-ért is, nem hiszem, hogy gyárit vagy utángyártottat veszek bele, amit 90.000-320.000-ig láttam (ezek nem hiszem, hogy komolyan gondolják). Esetleg még lehet, hogy megpróbálom a CataClean nevű cuccot, bár erről is kellene még néhány infó, hátha próbálta már valaki   :hmmmm:
Meg elmegy ez még így is (egyébként nagyon jól megy hála Istennek, ezért is remélem, nem a gyűrűkkel van gond), legfeljebb olajat kell rátölteni néha. Én is kíváncsi lennék, kinek mi oldotta meg az olajfogyást - az olajváltáson kívül, mert ilyen árakon nem próbálkozok vaktában  :helpsmilie:
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.09 20:53:10 írta vd1234 »

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Carina
« Válasz #15472 Dátum: 2011.01.09 21:21:06 »
Ha még nem voltak a gyűrűk cserélve, a fórumon eddig írottak alapján érdemes lenne. Nekem is eszi az olajat a motor, de még filózok mi legyen, nem lenne jó katalizátort kivégezni, iszonyat drága. Valszínű gyűrűzés lesz belőle, csakhát érdekelne még tapasztalat, hogy kinek mi oldotta meg az olajfogyást.
Egyelőre kompressziómérés lesz, úgy gondolom, ha a tűréshatáron belül van, akkor nem a gyűrűk miatt fogy az olaj. A gyűrűzés állítólag elég drága, mivel elég jól szét kell dobni hozzá a motort, esetleg 150.000 Ft is lehet, hát nem tudom. A szelepszárszimmering cseréje kb. 70.000, katalizátorral együtt. Egy univerzális katalizátor olyan 30.000, de már láttam 20.000-ért is, nem hiszem, hogy gyárit vagy utángyártottat veszek bele, amit 90.000-320.000-ig láttam (ezek nem hiszem, hogy komolyan gondolják). Esetleg még lehet, hogy megpróbálom a CataClean nevű cuccot, bár erről is kellene még néhány infó, hátha próbálta már valaki   :hmmmm:
Meg elmegy ez még így is (egyébként nagyon jól megy hála Istennek, ezért is remélem, nem a gyűrűkkel van gond), legfeljebb olajat kell rátölteni néha. Én is kíváncsi lennék, kinek mi oldotta meg az olajfogyást - az olajváltáson kívül, mert ilyen árakon nem próbálkozok vaktában  :helpsmilie:

A kompressziómérésből nem sok fog kiderülni, hiszen hiába van kompresszió, ha az olajlehúzó gyűrű le van kokszosodva a furatok meg eltömődve... Lefelé ki lehet füzni a dugattyüt, és ki lehet pucolni szépen mindent, esetleg egy gyürügarnitúra kell!
Xanyi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #15473 Dátum: 2011.01.09 21:32:54 »
A kompressziómérésből nem sok fog kiderülni, hiszen hiába van kompresszió, ha az olajlehúzó gyűrű le van kokszosodva a furatok meg eltömődve... Lefelé ki lehet füzni a dugattyüt, és ki lehet pucolni szépen mindent, esetleg egy gyürügarnitúra kell!
Köszi, ez nagyon érdekel!
Pont most olvastam egy Camry javításiban a következőt:
Kompressziómérésnél: ha alacsony a kompresszió, akkor kevés motorolajat tegyünk a gyertyanyíláson keresztül a hengerbe. Ha megnő erre a kompresszió, akkor a gyűrű/henger kopott vagy sérült. Ha nem nő meg ettől, akkor a szelepeknél van gond.

Ebben igazad van, hogy az olajlehúzó rész milyen állapotban van, ebből nem derül ki. Van ehhez két kérdésem:
1. Ha rendesen volt olajcsere, nem is rossz olajjal (10000 km/Castrol Magnatec 10w40), az nem csökkenti az esélyét az olajlehúzó rész kokszosodásának?
2. A gyűrűcsere esetleg mehet úgy, hogy a motort nem is kell annyira szétszedni (tehát főtengely is marad a helyén), hanem mondjuk az olajteknőt leveszem,  hajtókart leveszem, kifűzöm a dugattyút? Mert ez akkor nem lenne annyira bonyolult dolog szerintem!
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.09 21:49:41 írta vd1234 »

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Carina
« Válasz #15474 Dátum: 2011.01.09 22:14:58 »
Nem tudom mennyi km van az autódban... Elvileg olyan előélettel amit írsz lassabban kokszosodik be. De ha már sok km van az autódba, akkor már lehet.

Olajteknő le, főtengely ki, aztán lefelé ki lehet fűzni hajtókarral együtt...
Xanyi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #15475 Dátum: 2011.01.09 22:20:13 »
Nem tudom mennyi km van az autódban... Elvileg olyan előélettel amit írsz lassabban kokszosodik be. De ha már sok km van az autódba, akkor már lehet.
Olajteknő le, főtengely ki, aztán lefelé ki lehet fűzni hajtókarral együtt...
Hát már 308000 van benne, ez nem olyan kevés, igaz...
Az a helyzet, hogy itthon gondoltam ezt megoldani, lehetőleg motorkivétel nélkül. Ahogy el tudom képzelni, amit most leírtál, ahhoz ki kell venni a motort, mert a főtengelyt csak úgy tudom levenni, ha a kuplung-váltó rész már nincs rajta. Nem jól gondolom?
Most azon gondolkodok, hogy motorkivétel nélkül meg lehet-e oldani a dolgot, ha leveszem a hengerfejet? Mert akkor olajteknőt le, hajtókart leveszem a főtengelyről és fölfelé kijön a dugó a hajtókarral együtt. Vagy esetleg nem használ neki, ha leveszem a hengerfejet, és rosszabbul járok, mintha kivenném a motort? Azért írtam ezt, mert a javításiban ez a módszer van benne, hátha...
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.09 22:35:29 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #15476 Dátum: 2011.01.09 22:48:05 »
"2. A gyűrűcsere esetleg mehet úgy, hogy a motort nem is kell annyira szétszedni (tehát főtengely is marad a helyén), hanem mondjuk az olajteknőt leveszem,  hajtókart leveszem, kifűzöm a dugattyút"

Igy megvalósitható a dolog.

Lefelé max kiszedni lehet a dugókat, de ezt is kétlem.
Hengerfej és karter le, onnan meg már megy. Esetleg a hengerfej sikját kell ellenőrizned + hf tömités.
De ilyen volumenű művelet előtt ellenőrizd az olajos módszerrel a kompressziót, meg persze anélkül is.

"mert a főtengelyt csak úgy tudom levenni, ha a kuplung-váltó rész már nincs rajta. Nem jól gondolom?"

de

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #15477 Dátum: 2011.01.09 23:09:13 »
"2. A gyűrűcsere esetleg mehet úgy, hogy a motort nem is kell annyira szétszedni (tehát főtengely is marad a helyén), hanem mondjuk az olajteknőt leveszem,  hajtókart leveszem, kifűzöm a dugattyút"
Igy megvalósitható a dolog.
Lefelé max kiszedni lehet a dugókat, de ezt is kétlem.
Hengerfej és karter le, onnan meg már megy. Esetleg a hengerfej sikját kell ellenőrizned + hf tömités.
De ilyen volumenű művelet előtt ellenőrizd az olajos módszerrel a kompressziót, meg persze anélkül is.
"mert a főtengelyt csak úgy tudom levenni, ha a kuplung-váltó rész már nincs rajta. Nem jól gondolom?"
de
Köszi, hát erre számítottam kérem  :)
Ha meg már lejön a hengerfej, akkor szelepellenőrzés, szelepszárszimeringcsere is egyben. Gyűrűszettet még sajna nem találtam...
Ez jó meló lesz - mert azért amit lehet, megcsinálok itthon. Erő- és pénz összegyűjtés kell hozzá, meg még hátha mondotok valami okosságot hozzá... :yes:
A végén meg a katalizátorcsere, hacsak az a CataClean nem jó még rá. Lehet azt még kapni? Meg egy nyomatékkulcs sem ártana...az a Homasitá-s az jó lehet?  :hmmmm:

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Carina
« Válasz #15478 Dátum: 2011.01.09 23:16:27 »
Sziasztok!

Ma olajatcseréltem! ENEOS 5w40 full synt. Kíváncsi vagyok mennyire fog fogyni és koszolódni. Szerintetek?

üdv
Bundi
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Carina
« Válasz #15479 Dátum: 2011.01.10 07:20:20 »
Nem tudom mennyi km van az autódban... Elvileg olyan előélettel amit írsz lassabban kokszosodik be. De ha már sok km van az autódba, akkor már lehet.
Olajteknő le, főtengely ki, aztán lefelé ki lehet fűzni hajtókarral együtt...
Hát már 308000 van benne, ez nem olyan kevés, igaz...
Az a helyzet, hogy itthon gondoltam ezt megoldani, lehetőleg motorkivétel nélkül. Ahogy el tudom képzelni, amit most leírtál, ahhoz ki kell venni a motort, mert a főtengelyt csak úgy tudom levenni, ha a kuplung-váltó rész már nincs rajta. Nem jól gondolom?
Most azon gondolkodok, hogy motorkivétel nélkül meg lehet-e oldani a dolgot, ha leveszem a hengerfejet? Mert akkor olajteknőt le, hajtókart leveszem a főtengelyről és fölfelé kijön a dugó a hajtókarral együtt. Vagy esetleg nem használ neki, ha leveszem a hengerfejet, és rosszabbul járok, mintha kivenném a motort? Azért írtam ezt, mert a javításiban ez a módszer van benne, hátha...

Persze, és ha már hengerfej lent van, akkor érdemes tényleg kicserélni a szelepszár szimmeringet is. A hajtókarok és a hengerfej csvarjaihoz mindenképpen kell nyomatékkulcs!!
Xanyi