A kompressziómérésből nem sok fog kiderülni, hiszen hiába van kompresszió, ha az olajlehúzó gyűrű le van kokszosodva a furatok meg eltömődve... Lefelé ki lehet füzni a dugattyüt, és ki lehet pucolni szépen mindent, esetleg egy gyürügarnitúra kell!
Köszi, ez nagyon érdekel!
Pont most olvastam egy Camry javításiban a következőt:
Kompressziómérésnél: ha alacsony a kompresszió, akkor kevés motorolajat tegyünk a gyertyanyíláson keresztül a hengerbe. Ha megnő erre a kompresszió, akkor a gyűrű/henger kopott vagy sérült. Ha nem nő meg ettől, akkor a szelepeknél van gond.
Ebben igazad van, hogy az olajlehúzó rész milyen állapotban van, ebből nem derül ki. Van ehhez két kérdésem:
1. Ha rendesen volt olajcsere, nem is rossz olajjal (10000 km/Castrol Magnatec 10w40), az nem csökkenti az esélyét az olajlehúzó rész kokszosodásának?
2. A gyűrűcsere esetleg mehet úgy, hogy a motort nem is kell annyira szétszedni (tehát főtengely is marad a helyén), hanem mondjuk az olajteknőt leveszem, hajtókart leveszem, kifűzöm a dugattyút? Mert ez akkor nem lenne annyira bonyolult dolog szerintem!