Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6607210 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #15450 Dátum: 2011.01.07 21:45:12 »
Na ma végeztem a nagyszervizzel!  :clap:

A héten vezérlést cseréltem, olajat+szűrőt, levegőszűrőt, váltóolajat, benzinszűrőt, fagyállót.

A benzinszűrővel kapcsolatban hivnám fel a figyelmeteket, hogy VESZÉLYES felkészületlenül nekiállni, nem biztos, hogy 20 perces meló lesz!!!
A kedves japán mérnökök (nem csak a Toyotánál) előszeretettel alkalmaznak hollanderes megoldást a benzinszűrő csatlakozóinál, mintha olyan óriási nyomások szabadulnának ott el...
Az alsó hollander be volt rohadva, csak satuban tudtam szétszedni....
Nem szervó az kéremszépen, elég lett volna sima csőráhúzós módszerrel, valamilyen bilincses megoldással rögziteni, különösen azért, mert a 4A-FE-ben hátul van a motor mögött, a tűzfalon.
A felső hollader az oké, mert felülről hozzáférhető dugókulccsal, de az alsó..  :censored: :censored: :censored:. A vége az lett, hogy ki kellett váltanom az egészet egy sima csöcsös szűrővel meg gumicsővel egy kics szakaszon. Működik.  :yes:

A vezérlés cseréről csináltam pár képet, amit videóba rögzitettem a jutubon megtalálható:



Ha szomjas a gép:  :lol:




[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.07 22:14:52 írta kamikaze555 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #15451 Dátum: 2011.01.07 22:01:11 »
Na ma végeztem a nagyszervizzel!  :clap:
...
Üdv!
Gratulálok, egész jó kis videót rittyentettél ide!
A vezérlésnél a gumibakot ki kell venni, a motort meg kell támasztani addig valamivel?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #15452 Dátum: 2011.01.07 22:16:43 »
Igen alá kell támasztani a motort, és a művelet közben többször kell a helyzetnek megfelelően emelni süllyeszteni.
A kereket is le kell venni jobboldalon, mert ugy könnyebb.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #15453 Dátum: 2011.01.07 22:45:06 »
A váltóolajat érdemes ellenőrizni, mert én 1.7 litert engedtem le, vissza pedig 2.1 liter ment! :otlet:

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Carina
« Válasz #15454 Dátum: 2011.01.08 07:11:10 »
A váltóolajat érdemes ellenőrizni, mert én 1.7 litert engedtem le, vissza pedig 2.1 liter ment! :otlet:
Kösz Kami! Tavasszal tervezem ezt a három műveletet, ezekel az infókkal sok segítséget adtál.
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #15455 Dátum: 2011.01.08 09:41:59 »
A váltóolaj és hűtőfolyadék cseréje megvolt hála Istennek. Motorolaj cseréje elvileg jövő héten, az nem nagy móka.
Amikor váltóolajat cseréltem, nem volt gond, mert a szintellenőrző-feltöltő csavar alsó pereménél volt a szintje (5mm-el alább is mehet, és még akkor is jó).
De ez a vezérlés-infó jól jött, köszi! Majd ha sikerül, még ma írok egy másik gondról...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #15456 Dátum: 2011.01.08 10:32:58 »
Pollenszűrő véletlen maradt ki a listából vagy azt már cseréltél?
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #15457 Dátum: 2011.01.08 11:06:01 »
Pollenszűrő véletlen maradt ki a listából vagy azt már cseréltél?
Direkt maradt ki, mert először (a véleményem szerinti) fontosabb dolgokat csinálom meg. Az is sorra kerül remélem. Állítólag a gázpedál mellett kell oldalt keresni?

Viszont  segítséget kérek!
Tegnap műszakin kiderült, hogy gond van a kocsival. Szelepszárszimmering, katalizátor (átment, bár nem teljesítette az előírást - olyan hely volt  ::) ) Hála Istennek minden más jó rajta.
Összeolajozta a katalizátort. Utánanéztem alkatrészeknek, eddig 90000-nél olcsóbb katalizátort nem találtam...Azt mondták, elmegy ez még, mondjuk ez igaz lehet, csak olajat kell tölteni néha bele, de nem tudom, esetleg egy trutyis katalizátor nem csinál-e valami bajt a motornak is?
Néztem alkatrészeket, Ti mit tartotok jobbnak ebből a listából (esetleg más javaslat volna-e):
Szelepszárszimmering-garnitúra:
1. Ajusa 5995 Ft
2. Elring 7820 Ft

Hengerfej-tömítés (nem biztos, hogy kell, lásd lejjebb):
1. Nipparts 8455 Ft
2. Ajusa 6190 Ft

Katalizátor:
CataClean-ről van infótok, esetleg tapasztalat, vagy vakítás az egész? Esetleg más tisztítás? Olcsóbb katalizátor (ami működik is, mert vaterán volt 12000-ért használt, hát nem tudom...)?

Szelepszárszimmering-csere volt valakinél? Csak mert az egyik szervízben azt mondták, egy napos munka, mert ha leveszik a rugót meg a tányért a szelepről, akkor beesik a hengerbe, ezért a hengerfejet le kell szedni (5500Ft-os óradíjért egész nap tart, csak a munkadíj 44000). Ezzel nem értek egyet, mert ha felhajtom a dugót gyújtási helyzetbe, akkor nem hiszem, hogy be tudnának esni, de ha mégis, akkor olyat is hallottam, hogy légnyomással megtartják a szelepeket zárt helyzetben, gondolom a gyertya helyénél fújják meg.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.08 11:13:05 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #15458 Dátum: 2011.01.08 12:12:43 »
Az előző hozzászólásom még aktuális, viszont időközben találtam univerzális katalizátor dobot 29900-ért, amihez illeszteni kell a szükséges csatlakozókat.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #15459 Dátum: 2011.01.08 12:27:54 »
Ajusa cuccokat felejtsd el, szarra valók!  :nono:

Elring az német, jó márka!
Nipparts szintén jó, német.

Cataclean-ról jót hallottam több helyről is!  :D

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Carina
« Válasz #15460 Dátum: 2011.01.08 13:20:12 »
És ki mondta hogy szelepszárszimmeringet kell cserélni? Ránéztek műszakin és megmondták? Aha...
Attól, hogy eszi az olajat és ettől esetleg tönkrement a katalizátor, az még egyáltalán nem biztos, hogy szelepszárszimmering hiba.

Melyik érték volt magas a kipufogógázban?
Xanyi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #15461 Dátum: 2011.01.08 13:41:18 »
És ki mondta hogy szelepszárszimmeringet kell cserélni? Ránéztek műszakin és megmondták? Aha...
Attól, hogy eszi az olajat és ettől esetleg tönkrement a katalizátor, az még egyáltalán nem biztos, hogy szelepszárszimmering hiba.

Melyik érték volt magas a kipufogógázban?
Köszönöm az ötletet! Azon a korszakon már régen túlvagyok, hogy XY azt mondta, és azért...Ezt egyébként valóban a szerelő srác mondta, de mint lejjebb kiderül, igaza volt.
Szóval ha a henger-dugó-gyűrű részen lenne gond, akkor általában füstöl a motor, ez nem füstöl így. Hazafelé viszont kipróbáltuk. Szerpentinen motorfékkel jöttem lefelé amilyen hosszan csak lehetett, a végén gázadás, és valóban akkora füst jött ki hátul, hogy Öcsém, aki mögöttem jött és nézte, még az utastérbe is jócskán kapott belőle. Ez - Te biztos tudod, de azért leírom - azért van, mert motorfék üzemben nagy vákuum van a szelepeknél (is), és ha rossz a szelepszárszimmering, akkor ilyenkor jól összegyűjti a hengerben az olajat, amit beszív a rosszul záró szimmeringnél. Gázadáskor ez elég és akkorát füstöl, mintha gumit égetnének. Sajnos ez van.
Mondta a srác, hogy melyik érték magas, de sajnos nem jegyeztem meg, majd rákérdezek, ha lesz rá lehetőség. Valami olyan volt, ami olyan 0,3 lehetne, és itt 0,9, ha jól emlékszem erre. Te talán ebből az értékből meg is tudod mondani, ez mire vonatkozhat. Tehát nem teljesen (?) tropa a katalizátor, de halálán van. Addig ki sem érdemes cserélni, amíg így olajoz a motor, mert azt is elküldi. Tehát szelepszárszimmering-csere először, aztán katalizátorcsere...
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.08 13:45:12 írta vd1234 »

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Carina
« Válasz #15462 Dátum: 2011.01.08 18:38:54 »
Értem, csak azt hittem műszakin mondták hogy az a baja  ;)
Xanyi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #15463 Dátum: 2011.01.08 19:54:11 »
Értem, csak azt hittem műszakin mondták hogy az a baja  ;)
Ok  :flowers:
Igyekszem olyanokat leírni, aminek utánajárok. Persze lehet, hogy más is van, dehát azért fórum a fórum, hogy kiderüljön ez-az :) Palaczk szerint pl. ettől még lehetnek rosszak a gyűrűk is. Azt nem tudom, az mennyibe lesz, ha tényleg rosszak, mert ez a szelepszárszimmering+katalizátorcsere, ha szerelő csinálja, olyan 70000 (univerzális, háromutas katalizátorral).

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #15464 Dátum: 2011.01.08 22:21:03 »
A rádiómnak van olyan csatija, h sebességfüggő hangerő szabályozás.
Az a kérdésem, h az autó ad ilyen jelet?
Prius 2 - a mosolygós autó.