Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6607642 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #15480 Dátum: 2011.01.10 08:27:17 »
Nem akarom elvenni a kedved a motorfelújitástól, de gondolj végig mindent, kérdezz rá az árakra, számold ki az összes költséget.
Ezután érdeklődj bontott motor után, olyan helyen ahol adnak is rá beépitési garanciát.

 :hmmmm: Vesd össze, hogy melyik éri meg jobban és utána állj neki!  :hmmmm:

Nem lebeszélni akarlak, csak újitottam már fel motort, ami 2-300-ben fájt + millió óra meló és végül mégis motorcsere lett a vége. :censored:
Bontott motor meg 60-ért kaptam volna ahhoz a tipushoz. Utólag már másképp spekulál az ember, ezért gondoltam megosztom veled!

Sok szerencsét !!!  :clap:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #15481 Dátum: 2011.01.10 13:15:18 »
a Carina II-ben volt talán még spirálos a km-óra meghajtása.

Hát én valahol elaludtam.... :D

 :hug:  :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #15482 Dátum: 2011.01.10 13:16:23 »
Sziasztok!

Ma olajatcseréltem! ENEOS 5w40 full synt. Kíváncsi vagyok mennyire fog fogyni és koszolódni. Szerintetek?

üdv
Bundi

Háát, az első töltetnél biztoan fog koszolódni, de ez ezzel jár, talán a későbbiekben  tisztul a rendszer.  A motorolajfogyasztást meg úgyis meglátod.  :hmmmm:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #15483 Dátum: 2011.01.10 13:22:12 »
Nem akarom elvenni a kedved a motorfelújitástól, de gondolj végig mindent, kérdezz rá az árakra, számold ki az összes költséget.
Ezután érdeklődj bontott motor után, olyan helyen ahol adnak is rá beépitési garanciát.
 :hmmmm: Vesd össze, hogy melyik éri meg jobban és utána állj neki!  :hmmmm:
Nem lebeszélni akarlak, csak újitottam már fel motort, ami 2-300-ben fájt + millió óra meló és végül mégis motorcsere lett a vége. :censored:
Bontott motor meg 60-ért kaptam volna ahhoz a tipushoz. Utólag már másképp spekulál az ember, ezért gondoltam megosztom veled!
Sok szerencsét !!!  :clap:
Köszi szépen, ez egy teljesen gyakorlatias dolog, eszerint igyekszem majd eljárni!
Egyelőre viszont optimista vagyok, a szelepszárszimmering olyan 8500, a hengerfejtömítés olyan 8000, gyűrűszett árat még nem tudok, katalizátor 20.000-30.000, olyan 70-80.000-re tippelek anyagárra, a többi a munka, ami ha sikerül, megoldjuk otthon, az egy katalizátor átalakítást kivéve, mert ahhoz nincs cuccom. De mindezt majd ha minden összejön rá és legkorábban nyáron, vagy jövő nyáron, mert tényleg elmegy ez még, és nagyon jól megy hála Istennek  :yes: addig meg gyűrűszettet is találhatok, de először kompressziómérés...A könyv alapján nem olyan nagy varázslat, meg MTZ-nél csináltuk anno  ;)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Carina
« Válasz #15484 Dátum: 2011.01.10 16:59:34 »
Nem akarom elvenni a kedved a motorfelújitástól, de gondolj végig mindent, kérdezz rá az árakra, számold ki az összes költséget.
Ezután érdeklődj bontott motor után, olyan helyen ahol adnak is rá beépitési garanciát.

 :hmmmm: Vesd össze, hogy melyik éri meg jobban és utána állj neki!  :hmmmm:

Nem lebeszélni akarlak, csak újitottam már fel motort, ami 2-300-ben fájt + millió óra meló és végül mégis motorcsere lett a vége. :censored:
Bontott motor meg 60-ért kaptam volna ahhoz a tipushoz. Utólag már másképp spekulál az ember, ezért gondoltam megosztom veled!

Sok szerencsét !!!  :clap:

De azért itt messze nem egy komplett motorfelújításról beszélünk. Amiről itt szó van azt szinte biztos, hogy meg kellene csinálni egy bontott motoron is. Vagy tud valaki bontott Carina motort 120 ezer km-el??? :eek:
Xanyi

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Carina
« Válasz #15485 Dátum: 2011.01.10 18:51:21 »
Sziasztok!

Szerintem kevés az olyan hiba 4afe motoron amit motorcserével kell orvosolni.(hajtókartörés,főtengelytörés)Ugyanis ha bontott motort veszel beépítési garanciával az meddig is tart??? Amíg beépíted. Jah veszel bele friss olajat aztán hadmennyen 1hét után meg el kezd kopogni meg hasonlók,a bontós meg szét teszi a kezét  SORRY. Ha meg motort javítasz, normális minőségű alkatrészekkel és hozzáértéssel akkor nincs zsákba macska. Persze az álljon neki a motor felújításnak aki nem következő műszakiig akarja  megtartani.
A személyes véleményem az, hogy aki csak kicsit konyít a kocsihoz az könyvből ne álljon neki ennek.(a fentebb elhangzott kérdésekből indultam ki,dugattyú kifűzés-főtengely és társai :hmmmm:)
El kell dönteni hogy jó legyen a motorom és szerelővel csináltatom meg akinek fizetni kell vagy menő leszek mert nekem ez is megy aztán utána lehet fejet fogni mikor megszakadnak a csavarok vagy 1 csapágyfedél leesik.A motor olajat bárki le tudja cserélni a többit meg mindenki eldönti...
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #15486 Dátum: 2011.01.10 18:56:59 »
Na, ma voltam autósboltban kérdezősködni, az ingyen van :)
Szóval japán gyártmányú gyűrűszett (alapméret) 28000 pénz. De a boltos szerint nem nagyon adnak el ilyet, és ha ennyire szétszednek egy ilyen motort, újragyűrűzik, akkor jó eséllyel utána még rosszabb lesz. Ezt el is tudom hinni. Szerintük elmennek ezek a motorok 7-800.000 km-t is simán. Mondjuk ezt is el tudom hinni.
Szimmering garnitúra, hengerfejtömítés náluk 8-10.000, valamilyen német gyártmány. Viszont szelepvezető nincsen hozzá, még a katalógusban sem! Carinához tényleg nincsen?
Most abban reménykedek, hogy tényleg csak a szelepszárszimmeringeket elég kicserélni (no meg a katalizátort azután persze). A hibajelenség engem meggyőzött erről - meg egyszerűbb is lenne a móka. Azért mérek egy kompressziót is. Jövő héten remélem már új olaj lesz benne, Q8 Formula Excel 5w40, annál is majd figyelem, mennyire kopik az olaj (hány deci 1000 km-en pl.) Azt nem tudom, ha mégis maradna az olajevés szimmeringcsere után, akkor ha csak megpucolom a dugót-gyűrűket, akkor is lehet utána rosszabb a motor (mondjuk ha ésszel csinálnám  ;) ) ?
Motorokat többet szereltem, a könyv azért kell, hogy a típust megnézzem, szerintem minden szerelő ezt teszi/kellene tegye. Nyomatékkulcs is lesz, nem érzésre húzom meg a csavarokat. Meg akarom tartani, de nem szívesen bízom másra, ha nem muszáj  :nono: Persze lehet, hogy majd a végén mégis betojok  :D De adott esetben a szerelő is szétteszi a kezét...
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.10 19:05:28 írta vd1234 »

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Carina
« Válasz #15487 Dátum: 2011.01.10 19:16:34 »
jah az előbb el is felejtettem írni hogy gyűrű garnitúrát miért is kell cserélni???Nem azért eszi az olajat mert kopott a motor hanem mert a furatok el vannak dugulva.
A legtöbb motornál a szelepszárszimering csere plussz gyürü pucolás elég asszem
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #15488 Dátum: 2011.01.10 19:57:48 »
"Nem azért eszi az olajat mert kopott a motor hanem mert a furatok el vannak dugulva."

???

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Carina
« Válasz #15489 Dátum: 2011.01.10 20:23:58 »
"Nem azért eszi az olajat mert kopott a motor hanem mert a furatok el vannak dugulva."

???

na most ezen mit nem értesz?? ;) ;)

Mondjuk tényleg keveset írtam így utólag már látom  :).Szóval nem azért eszi az olajat mert a henger meg van kopva vagy a kompresszió gyűrűk hanem azért mert az olaj lehúzó gyűrű bele ragadt a dugattyú hornyába vagy jobb esetben csak a lehúzógyűrű átfolyó furatai vannak eltömődve
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #15490 Dátum: 2011.01.10 20:35:17 »
Át kell járatni STP-vel, ez már oldott meg leragadt gyűrű gondot!

2 kanna mosásra szánt olaj + 4 flakon STP Engine Flush!
Ez fellazitja az összes létező koszt!



[a csatolmányt egy admin törölte]

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Carina
« Válasz #15491 Dátum: 2011.01.10 20:51:43 »
Át kell járatni STP-vel, ez már oldott meg leragadt gyűrű gondot!

2 kanna mosásra szánt olaj + 4 flakon STP Engine Flush!
Ez fellazitja az összes létező koszt!



akkor ha az 1.6os carinához durván 2x3 liter olajat számolunk meg 4 flakon ilyen lötty és meddig kell járatni???
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #15492 Dátum: 2011.01.10 21:42:30 »
Igen ezt részletezni kellene. Mennyi a saját tapasztalat?
Van ellenvélemény is?
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #15493 Dátum: 2011.01.10 22:01:04 »
1 flakon fél liter, 2.5 literhez simán mehet 1.5-2 doboz STP.
Ha veszel 2 kannát (2 x 4 liter) mosóolajból 3x lehet átöbliteni a motort ha egy adagba 2.5 litert használsz.

Személyes tapasztalat:
Mazda 323 F 1.8 1997 körüli.

Nem volt olajnyomás, kötélen érkezett. Olajcsere időtlen-idők óta nem volt benne. Karter le-> szűrőkosár totál eltömődve. Kitakaritottuk ahol el lehetett érni, majd átmostuk STP-vel jó alaposan. Először füstölt mint a barom, alapjáraton is, le voltak ragadva a gyűrűk, aztán kezdett egyre szebb füstje lenni, végül majdnem egészen megszűnt.
A motorfelújitást kicsit elodázta a tulaj, de nem örökre. Nyilván nagyon odavolt a motor, de mindenképpen segitett az STP a leragadt gyűrűkön.
Azóta én minden bizonytalan előéletű és koszos motornál olajcsere előtt javaslom az STP-vel történő átmosást.

Bármilyen javitási művelet többe kerül mint tisztán tartani a motort és évente(!) vagy 10 E (!) kilométerenként minőségi olajjal ellátni!
Illetve motorfelújitás előtt megér egy próbát a nagy mosáspróba! :otlet:

 :otlet: tipp: a tescoban néha leárazzák az stp-t 1390-ről 1090-re, ugyanakko van ahol 1890-et is elkérnek érte  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.10 22:04:11 írta kamikaze555 »

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Carina
« Válasz #15494 Dátum: 2011.01.10 23:06:16 »
Sziasztok!

Lenne 1-2 kérdésem...
Eladás előtt még rendbe akarom tenni az autót...gondolok itt olajcserére+szűrők+vezérműszíj+szervószíj cserére...
Szíjakból...milyet, mekkorát? Kihagytam valamit?
Én Gates szíjakra gondoltam.

Carina E 92-es 1,6 XLi Sedanról van szó, 117LE-s

Köszönöm a segítségeteket előre is!
Józsi vagyok :-)