Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6745327 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10276
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27045 Dátum: 2013.08.12 13:14:54 »
Na erre nem emlékszek :/ Ha jól emlékszek mióta megvan van szelephangja csak most már nagyon hangos
Rendben, akkor ne foglalkozz az utolsó hsz-ommal, állítsd be a hézagokat, aztán kiderül  :otlet:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27046 Dátum: 2013.08.12 16:09:42 »
Rendben, akkor ne foglalkozz az utolsó hsz-ommal, állítsd be a hézagokat, aztán kiderül  :otlet:
Igazad lesz szerintem, úgyhogy ne add fel a figyelem felhívását erre!  ;) Annyira nem tud elkopni a korong, hogy nagyon ronda hangja legyen, akkor már hamarabb elkopig a hajtókarcsapágy ha valami olajkenési probléma van, vagy ha csak a hengerfejnél lenne olajkenési prob. akkor a vezérműtengely bütykei is elkopnak és hiába cserél valaki csak lapkát, nem fog eléggé kinyílni a szelep. Ha meg nincs kenési probléma, csak sok kilométer az autóban, akkor mennyi km lehet benne, ha az enyémnek majdnem 300ekm-nél még nincs szelephangja? A Avensis-ünkkel volt ilyen gond a 3S-FE motorral, na annak ronda azt hittük "szelep" hangja volt, sok szerelő nem tudott mit kezdeni vele, végül Charlie javította meg és bizony az általad mondott fogaskerék-áttétel hézagcsökkentő előfeszítésénél volt a gond!  :yes:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10276
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27047 Dátum: 2013.08.12 16:49:52 »
Igazad lesz szerintem, úgyhogy ne add fel a figyelem felhívását erre!  ;) Annyira nem tud elkopni a korong, hogy nagyon ronda hangja legyen, akkor már hamarabb elkopig a hajtókarcsapágy ha valami olajkenési probléma van, vagy ha csak a hengerfejnél lenne olajkenési prob. akkor a vezérműtengely bütykei is elkopnak és hiába cserél valaki csak lapkát, nem fog eléggé kinyílni a szelep. Ha meg nincs kenési probléma, csak sok kilométer az autóban, akkor mennyi km lehet benne, ha az enyémnek majdnem 300ekm-nél még nincs szelephangja? A Avensis-ünkkel volt ilyen gond a 3S-FE motorral, na annak ronda azt hittük "szelep" hangja volt, sok szerelő nem tudott mit kezdeni vele, végül Charlie javította meg és bizony az általad mondott fogaskerék-áttétel hézagcsökkentő előfeszítésénél volt a gond!  :yes:

Frankó, akkor esetleg ki lehet venni a szívóoldali vezérműtengelyt is  :hmmmm:
Nem akkora probléma, csak figyelni kell  :otlet:

Az Avensisnél is fokozatosan lett ez a probléma, nem elrontotta valaki szerelő??

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27048 Dátum: 2013.08.12 17:20:32 »
Frankó, akkor esetleg ki lehet venni a szívóoldali vezérműtengelyt is  :hmmmm:
Nem akkora probléma, csak figyelni kell  :otlet:

Az Avensisnél is fokozatosan lett ez a probléma, nem elrontotta valaki szerelő??
Nem fokozatosan, már így vettük és rengeteg szerelő nem bírt vele mit kezdeni előttünk az volt a szöveg, ezért olcsó volt legalább...Még egy komplett tartalék hengerfejet is adtak hozzá...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10276
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27049 Dátum: 2013.08.12 17:41:14 »
Nem fokozatosan, már így vettük és rengeteg szerelő nem bírt vele mit kezdeni előttünk az volt a szöveg, ezért olcsó volt legalább...Még egy komplett tartalék hengerfejet is adtak hozzá...
Akkor nem ellágyult a rugója... Miért nem lehet utánanézni a szerelőknek?
Vissza kell feszíteni, korrekten benne van az em.pdf-ben.
A hézagellenőrzés azért nem fog ártani  ;) Ha akkor is csattog, akkor ezt kell megcsinálni, de előre nem javasolnék vezérműtengely-kivételt.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.12 17:45:27 írta vd1234 »

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27050 Dátum: 2013.08.12 18:17:32 »
Na ma megcsináltam ezt a féktisztítós megoldást.Vagy én rontottam el vagy az autóm tökéletes de egy deka füst,korom nem jött ki!
&feature=youtu.be
Érdekes,hogy lehúzott vákumcsőnél le-fel szabályoz a motor ez normális?
Holnap ha minden jól megy már katalizátor nélkül jövök haza.

Milyen jó szolgálatot tett a benzinnyomásmérő.Most már a puntó is be van állítva!

http://kepfeltoltes.hu/view/130812/20130812_153712_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27051 Dátum: 2013.08.12 20:52:47 »
Akkor nem ellágyult a rugója... Miért nem lehet utánanézni a szerelőknek?
Vissza kell feszíteni, korrekten benne van az em.pdf-ben.
A hézagellenőrzés azért nem fog ártani  ;) Ha akkor is csattog, akkor ezt kell megcsinálni, de előre nem javasolnék vezérműtengely-kivételt.
Megkerestem az előző tulajt, ő is elmondta, hogy elvitte vagy három Toyota szervizbe, meg Toyota "szaki"-hoz is és nem jöttek rá, hogy mitől van olyan csúnya csattogó hangja. Megunta, vett egy Prius-t amibe a beszámolták az Avensis-t. A nepper nekünk meg megígérte, hogy megcsináltatja, az volt a feltétel, hogy csak úgy veszem meg, de persze nem tudta. Ennyit tud a sok "szakember"!  Mégis megvettük, a nepper odaadta amit beszerzett hozzá bontott komplett hengerfejet, gondoltam, majd csak rájövünk mi a baja, ha nem, akkor hengerfej csere. Charlie rögtön tudta mi a helyzet.  :yes:
Akkor még nem volt nekem em.pdf-em, meg nem is hallottam még előtte ilyen hibalehetőségről, pedig szétszedtünk, meg persze összeraktunk már sok motort, mondjuk olyat egyet sem, amiben a két vezérműtengely fogaskerekeken keresztül kapcsolódik egymáshoz, hanem olyanokat amikben a vezérműszíj a kapcsolat a két tengely között. De az, hogy sok márkaszervizben sem sejtették, az azért elszomorító!
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.12 20:57:22 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Palu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Carina
« Válasz #27052 Dátum: 2013.08.14 00:07:08 »
Sziasztok srácok! Még új vagyok a fórumon, de egyből lenne egy kérdésem. :) 96'-os 2.0 GLI Carinám van 3S-FE motorral. 12-es hibakódot villog a műszerfalon a motor check lámpa. Ha jól tudom a fordulatszám jellel van valami. Viszont kerestem, de nem találtam semmilyen fordulatszám jeladót a motoron. A fordulatszám mérő műszer a kocsiban tökéletesen működik, és a kocsin sem érzékelek semmi változást. Korábban már olvastam itt a fórumon ilyen hibát, de nem volt egyértelmű a végkifejlet. Van valakinek ötlete, esetleg tapasztalata hogy mi lehet?

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27053 Dátum: 2013.08.14 00:40:51 »
Sziasztok srácok! Még új vagyok a fórumon, de egyből lenne egy kérdésem. :) 96'-os 2.0 GLI Carinám van 3S-FE motorral. 12-es hibakódot villog a műszerfalon a motor check lámpa. Ha jól tudom a fordulatszám jellel van valami. Viszont kerestem, de nem találtam semmilyen fordulatszám jeladót a motoron. A fordulatszám mérő műszer a kocsiban tökéletesen működik, és a kocsin sem érzékelek semmi változást. Korábban már olvastam itt a fórumon ilyen hibát, de nem volt egyértelmű a végkifejlet. Van valakinek ötlete, esetleg tapasztalata hogy mi lehet?
A 12-es hibakód ezt is jelentheti:

12    Knock Control Sensor signal

Ez alapján én megnézném a kopogás érzékelő szenzort, lehet azzal lesz a baj...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Palu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Carina
« Válasz #27054 Dátum: 2013.08.14 00:54:57 »
Igen, tudom hogy azt is jelentheti. Sajnos a motor oldalán kopogás érzékelőket sem találtam. Tudom hogy néz ki egy kopogás érzékelő, nem ezzel van a problémám.  :) Viszont épp ezek miatt egyre tanácstalanabb vagyok. Talán az elosztó házban lehet valahol a fordulatszám érzékelő? :hmmmm:

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #27055 Dátum: 2013.08.14 10:35:02 »
A vezérléssel kapcsolatban, tudtok adni egy kis segítséget, most hogy le lett véve a szelepfedél észrevettük, hogy valószínüleg el van téve a vezérlés egy fokkal, ezzel kapcsolatban, illetve a beállításával kapcsolatban tudtok adni kis infót? Elvileg a két vezérműtengelyen van 2 kis jelölés, az egyiken a fogaskerék fogának csúcsán a másikon 2 fog között, elvileg ennek pont passzolnia kellene egymáshoz, de nekem sajna egy foggal el van csúszva.

jasi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Carina
« Válasz #27056 Dátum: 2013.08.14 13:13:14 »
Akkor nekem is ez a fogaskerékproblémám lesz!!!Mert a szelephézagjaim rendben!És a csattogó hang az fen áll még mindig,de az enyém inkább csak alapjáraton,meg inkább közép fordulaton hallatszik.ja,és inkább melegen!

Kasu

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 680
  • Gas pedal fuck3r |Carina E fanatic
Re:Carina
« Válasz #27057 Dátum: 2013.08.14 17:50:38 »
Valaki ismeri a DVD rendszámú Carina tulaját?(bézs,2.0,sedan) pár napja egy jót mókáztunk a pályán :-) 160-nál szépen távolodott :-D

jasi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Carina
« Válasz #27058 Dátum: 2013.08.14 18:10:30 »
Valaki segíteni ,hogy milyen ikonok vannak a műszerfalon,mert egy pár nem világít és nem tudom ,hogy melyikek!fordulatszámmérő óránál van egy de nem tudom ,mert nem látszik,meg a másik óránál ,a légzsákvisszajelző,melletti meg alatti!!Vagy esetleg egy fotót valaki ,amikor világyít mindegyik.köszi.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10276
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27059 Dátum: 2013.08.14 18:47:32 »
A vezérléssel kapcsolatban, tudtok adni egy kis segítséget, most hogy le lett véve a szelepfedél észrevettük, hogy valószínüleg el van téve a vezérlés egy fokkal, ezzel kapcsolatban, illetve a beállításával kapcsolatban tudtok adni kis infót? Elvileg a két vezérműtengelyen van 2 kis jelölés, az egyiken a fogaskerék fogának csúcsán a másikon 2 fog között, elvileg ennek pont passzolnia kellene egymáshoz, de nekem sajna egy foggal el van csúszva.
Az em.pdf-ben a 108. oldalon van a kép. Akkor jó a beállítás, ha a két időzítő jel egymásnak néz, ugyanekkor a két szerelési jel pedig a fogaskerekek tetején van. A főtengely ékszíjtárcsán levő jel szintén ugyanekkor a skálán 0 foknál kell legyen.
Ha nem így van, akkor rosszul rakták össze. A lényeg, hogy a két vezérműtengely így álljon, ha a főtengely akkor nem 0-n van, akkor a szíjjal kell játszani.
Gond akkor van, ha a vezérműtengelyek nem tudnak így állni, akkor a szívóoldalit kell kivenni (azt egyszerűbb), és azzal korrigálni. Előtte csavarral össze kell zárni a hézagcsökkentőt a fogaskerékben egy megfelelő M6-os csavarral (ezt a végén persze ki kell venni). Vezérműtengyel kivétel-berakás a leírás szerint szigorúan, mert deformálódhat, és akár el is törhet szélsőséges esetben. De a leírás korrekten tárgyalja!
Mellékelem a kérdéses beállítási képet.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.14 18:50:52 írta vd1234 »