Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6767223 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27030 Dátum: 2013.08.10 23:33:53 »
...
Kellene egy kis segítség... Tudom volt róla szó korábban, a szelephézagolásról, pontosabban a lapkák cseréjéről. Nagyon ráférne a kiskocsimra ez a karbantartás... Házilag szeretném megcsinálni, faterom segítségével ő autószerelőként munkálatoskodott X évvel ezelőtt, szakmája... Szóval, A kérdésem és kérésem az lenne, hogy hol tudok beszerezni ilyen hézagoló lapkákat és, hogy valaki esetleg tudna annyiban segíteni, hogy magának a folyamatnak a menetét leírja? Kellenének a lapkák vastagsága is.
...

Üdv!

Nem ördöngősség.
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/em.pdf-t letöltöd, és megnézed a 13.-16. oldalig való leírást.

Magyarul a lényeg a szelephézagok beállításánál:
0. A motor legyen hideg.  :excl:
1. A főtengelyen levő szíjtárcsán a jelet a mellette levő skálán 0-ra állítod. Gyalog módszer, hogy (gyertyákat kiveszed, de nem muszáj, max. lazítani is elég, nehogy beleessen valami) 5-ben mozgatod a kocsit, míg oda nem ér, aztán rögzíted az autót.
2. Szelepfedelet leveszed. Az olajlefolyó nyílásokat ronggyal betömöd, nehogy valami leesen a forgattyúsházba.
3. A leírásból vagy az 1-2-3, vagy a 2-3-4 hengereknél megadott szelephézagok mérhetők. A főtengely 1 fordulattal való eltekerésével értelemszerűen a másik ábrán megadottak mérhetők. Tehát egyik állásnál 8 szelephézag, másik állásnál a másik 8 szelephézag mérhető (hézagmérővel). Ezeket korrekten fel kell írni, hogy mennyi.
4. A motorháztetőn belül van egy matrica, megnézed, milyen tartományban kell lenniük a hézagoknak. Szívószelep intake, kipufogószelep exhaust. Alsó határon nem érdemes hagyni, mert beállítás után kb. 100.000 km után kell ránézni erre megint.
5. Amelyik nem jó, annál ki kell venni a lapkát abban az állásban, amikor a bütyök nem ér hozzá. Van a szelepemelő tőkén egy marás, az lenyomás előtt úgy kell fordítani, hogy hozzáférj. Elvileg le lehet nyomni egy csavarhúzóval a lapkánál nyomva, majd egy másikkal megtartani a tőke szélénél, hogy a marásnál ki tudd emelni a lapkát pl. hegyes hosszú csőrös telefonfogóval, mágnessel, valamivel. A tőkét érdemes kétoldalról megtámasztani, nehogy eltörd. Azért írom, hogy elvileg, mert én kivettem anno a vezérműtengelyeket, de nekem másért kellett, ott nem kellett kihalászni, de anélkül egyszerűbb megoldani, ezért írom így. Az összes úgy sem lesz rossz szerintem. Anno Samaránál én is feszegettem, és csavarhúzó, mágnes és telefonfogó elég volt. kamikaze mostanában szintén csinálta, nem kellett kivennie a vezérműtengelyeket hozzá.
6. A lapka vastagságát ha lehet mikrométerrel mérd meg, de pontosan olvasd le! A leírásban van táblázat hozzá, de írok egy példát hasra (mert a leírásban megadott előírt hézagokat veszi a táblázat figyelembe, a tiéden meg nem biztos, hogy annyi van a matricán, és az az irányadó). Mondjuk a mért hézag 0,12mm volt szívóoldalon, a lapka vastagsága meg 2,80 mm. De szívóoldalon legalább 0,15mm kellene legyen a hézag.
MEGJEGYZÉS: a lapkavastagság 0,05mm-enkénti lépésekben változik, én a Szakálmetálnál vettem mindig, 6-800 Ft darabja (azt hiszem 28mm az átmérőjük).
Ezért ugye a hézag növeléséhez vékonyabb lapka kell, tehát ha 0,05 mm-rel elég növelni a hézagot, akkor 2,80mm-0,05mm=2,75mm-es lapkát kell venni, és ezzel 0,12+0,05=0,17mm lesz a hézagod. Szódával elmegy. Hézag növeléséhez tehát értelemszerűen vékonyabb lapka kell, hézag csökkentéséhez pedig vastagabb.
7. Ha korrekten felírod a méreteket és tudod, hogy melyik lapka hol volt, akkor lehet, hogy pár lapkát fel tudsz cserélni egymással, és kevesebbet kell venned.
8. A lapkák cseréje után vissza kell ellenőrizni a hézagokat, nem tévedtél-e? Ha igen, akkor javítani kell.
9. Szelepfedél vissza, de előtte jó megnézni, hogy a vezérlésszinkron jó-e? em.pdf 35.oldal 14-es ábra. Remélhetőleg jelen lesz. Célszerű új szelepfedéltömítést tenni bele, a sarkos helyeken kell csak tömítőpasztát tenni alá, módjával. Én legolcsóbb piros SCT-t használtam erre. Olajlefolyókból előtte vedd ki a rongyokat.
A csavarjait ésszel szabad meghúzni átlóban, hamar be lehet roppantani a szelepfedelet  :eek:
10. Elvileg kész.

Leírva bonyolultnak tűnik, de meglátod, nem lesz az.


« Utoljára szerkesztve: 2013.08.11 00:02:25 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27031 Dátum: 2013.08.10 23:59:49 »
Nekem is zakatol alapjáraton ,kicsit hangosabban a szelepdekni alol valami!Szelephézag lehet az oka?Vagy esetleg lánc-szíjfeszítő?passz.
Reméljük, hogy nem ugrasztották ki valamikor a fogaskerék-áttétel hézagcsökkentő előfeszítését, állítólag nagy hangja van  :wacko:

tuningrichy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Carina
« Válasz #27032 Dátum: 2013.08.11 11:53:50 »
Nem állítólag: JT-vel a japán kezdődik, SB-vel az angol.
A rácsod is japán, azt nem tudom, hogy bemegy-e oda az angol.
hát nekem jobban bejön a másik rács csak nem tudok szerezni hozzá.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.11 11:59:27 írta tuningrichy »
tuningrichy

tuningrichy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 25
Re:Carina
« Válasz #27033 Dátum: 2013.08.11 12:07:43 »
esetleg angol carina hütőrácsa  sérülésmentes valakinek? és tökéletes óra egysége mert nekem a kmóra nullázója nem müködik csak akadozik, valoszinű az ügyeskedö autókereskedö ota.
tuningrichy

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #27034 Dátum: 2013.08.11 12:49:27 »
Köszönöm a választ!!!
Szelephézagoló lapkákat honnan tudok beszerezni? Webshopba sehol nem találok, még annyi, hogy nekem nem gári a motorháztetőm szal nincs benne matrica a a hézagnagyságokkal :/

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27035 Dátum: 2013.08.11 13:05:15 »
Köszönöm a választ!!!
Szelephézagoló lapkákat honnan tudok beszerezni? Webshopba sehol nem találok, még annyi, hogy nekem nem gári a motorháztetőm szal nincs benne matrica a a hézagnagyságokkal :/
Írtam, hogy a Szakálmetálnál lehet kapni.
Itt nézd meg, hol van üzletük.

Majd csinálok képet a matricámról.

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #27036 Dátum: 2013.08.11 13:11:19 »
Bocsi, figyelmetlen voltam

jasi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Carina
« Válasz #27037 Dátum: 2013.08.11 15:02:23 »
sya Tunindrichy.Szerintem hagyd rajt a régi hűtőrácsot!Én annak az elve vagyok,hogy típusazonos legyen az autó!Ha már mindenképp "angolosítani akarod,akkor már a hátsó lámpák is mások.Nekem mondjuk már az a széria van,deszerintem sokkal szebb a japán széria,főleg hátul a fehér ,piros lámpák.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27038 Dátum: 2013.08.11 16:01:12 »
Bocsi, figyelmetlen voltam
Semmi gond  ;)

Megtaláltam a képet, mellékelem.
94-es japánon ez van, ez alapján is csináltam.

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #27039 Dátum: 2013.08.12 09:42:46 »
Király! A képet le is mentettem, közben sikerült szerezni lapka kiszedő szerszámot  :?: alig várom, hogy kész legyen :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27040 Dátum: 2013.08.12 10:06:43 »
Király! A képet le is mentettem, közben sikerült szerezni lapka kiszedő szerszámot  :?: alig várom, hogy kész legyen :)
Kíváncsi leszek, mi lesz az eredmény  :yes:
De 1.6-os motorod van remélem  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27041 Dátum: 2013.08.12 10:55:56 »
Na, az előbb megrendeltem az elosztóházhoz az O-gyűrűt, meg az elosztófedél alá a tömítést is. Olyan 2000 Ft körülre számítok  :hmmmm:
Lesz megint egy terven felüli alapelőgyújtás-állítás. Nehogy kijöjjek a gyakorlatból  :lol:

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #27042 Dátum: 2013.08.12 11:09:30 »
1.6 a motorom a haynes-ben is megnézem az értékeket. Biztos észrevehető változás lesz mert már nagyon nagy a hangja a kocsinak :/

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27043 Dátum: 2013.08.12 11:12:42 »
1.6 a motorom a haynes-ben is megnézem az értékeket. Biztos észrevehető változás lesz mert már nagyon nagy a hangja a kocsinak :/
Lassanként lett ilyen hangja?
Azért kérdezem, nehogy mégis az vezérműtengelyek áttétele csinálja. A tengelyek kivételénél szokták elrontani. Nem ilyen után lett nagy hangja?

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #27044 Dátum: 2013.08.12 11:53:10 »
Na erre nem emlékszek :/ Ha jól emlékszek mióta megvan van szelephangja csak most már nagyon hangos