Olajfogyi összeszedve:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=10.msg405408#msg405408http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg487468#msg487468vvt-i dugószett
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=118.msg395962#msg395962http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg396006#msg396006http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=118.msg396190#msg396190Hali!
A katalizátor dolog pont fordítva van, az olajevős probléma miatt megy tönkre az előkatalizátor, és ha szétesik a belseje, az visszakerülhet a hengerekhez.
Ez a dolog ki lett vesézve nemrég itt is a Celica topicban, de az indexes fórumon is folyamatosan előjön. A problémát valóban a dugattyúk okozzák, és hogy nem tudják rendesen lehúzni az olajat, de nem minden esetben, mármint nem minden autónál jön elő törvényszerűen, használatfüggő. Ha még az elején elkapják a problémát, akkor elég a dugattyúkat cserélni, de ha már sérültek egyéb dolgok is, akkor nem. Ha bemész egy (bármelyik) Toyota márkaszervízbe, ott meg tudják mondani, hogy mikor hova gyártották szerintem, sőt azt is, hogy mikor mit szervizeltek rajta. Tesóm tavaly vett egy ilyen MR2-t, előtte leinformáltuk, abban például még mielőtt magyarországra került, garanciában cserélték a dolgokat annak idején.
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=125.msg600804#msg600804 olajkajálás oka by bepi:
2 helyett 4db van az újabbikon és ezek a furatok nagyobb átmérőjűek is. Azért fontos, mert a 10W-40-es olajok sűrűségük folytán nem tudtak visszafolyni a kezdeti 2db furaton, emiatt maradt az olaj az égéstérben, ahol beégett, lerakódott a henger falára, ezzel tönkretéve a lehúzógyűrűt, ami egyébként is a szükségesnél puhább anyagból volt. Ezután úgy gondolom, már érthető a probléma folytatása...
olajfogyi szeke 10W60:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg425596#msg425596vvti olajevés by Kisfiatal:
Vvti olajfogyasztás
Az 1zz(1.
, 3zz(1.6) és 4zz(1.4) motorok túlzott olajfogyasztását több probléma kombinációja okozta, ezért a Toyota több ponton módosította a motorokat 2005ben.
1. Megnövel olajmennyiség. 2005 előtti motorokban csak 3.7 liter olaj volt, emiatt az olaj nagyon magas hőmérsékletű maradt, csökkent a dugattyúk hűtése. A folyamatosan magas olajhőmérséklet miatt az olaj lebomlik, és olajiszap képződik. A Toyota fél literrel megnövelte az olajkapacitást(4.2 liter), ezáltal az olaj kevésbé melegszik fel.
2. Hiányos dugattyútervezés. A korábbi dugattyúkon 4 szűkebb olajvisszavezető furat volt, és ezek az olajkokszosodás miatt részben vagy egészben eltömődhettek, meggátolva az olaj visszafolyását, ami ezáltal a hengerfalon marad és elég. A Toyota módosította a dugattyúkat, 8 olajvisszavezető furat van, ami lehetővé teszi az olaj gyorsabb visszafolyását
3. Gyenge minőségű vgy túl vastag olaj használata. Valószínűleg növelte a probléma kialakulásának esélyét. A Toyota előírta az 5W30as olajak elődleges használatát.
4. Hiányos dugattyúgyűrű tervezés. Súrlódáscsökkentési célból a dugattyűgyűrűknek kicsi a felfekvő felülete a hengerfalon. Az új gyűrűknek nagyobb a felfekvő felülete és nagyobb az előfeszítése, nagyob erővel és nagyobb felületen fekszenek fel a hengerfalra, javítva az olajlehúzást.
A Toyota az új, és a garanciális blokkokat módosított dugattyúkkal, dugattyúgyűrűkkel, alacsonyabb hömérsékletű termosztáttal(az alacsonyabb motorhőmérséklet miatt) és módosított olajnívópálcával(a nagyobb olajmennyiség miatt) szerelte.
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=10.msg580208#msg580208