Sziasztok, újra Toyotás lettem, vettem nemrég egy MR2-est. Jobban utánaolvastam ennek az 1ZZ-FE olajfogyasztási problémának, ami elvileg érintheti az én kocsimat is. A külföldi oldalon az írják, hogy az elő-katalizátor megy tönkre, és az barmolja el a dugattyúkat, ami miatt extrém olajfogyasztás lehet, ezért érdemes kiszedetni, ha még nem történt meg. Máshol meg azt írják, hogy módosított dugattyú kell bele, meg még 2 luk, és attól lett jó.
A másik kérdésem, hogy van olyan oldal, ahol olyan szinten meg lehet nézni egy Toyota adatait, mint pl. a BMW-nél, vagyis látszana, hogy pontosan mikor gyártották, milyen piacra, és mi volt a felszereltsége.
Az enyém 9 évesen, az órájában kb. 80 ezerrel került be az országba (most 159 ezer van benne elvileg). Van rá szerintetek esély, hogy gariban még megoldották rajta a motorcserét? Van bármi ismertetőjegye a cserélt motornak?
A kocsival még nem mentem túl sokat, kicsit kellett olajat utánatöltenem, de nem füstöl, nem tűnik rossznak, de mégis kíváncsi lennék, mi a helyzet. Mayernél azt mondták ma, mikor más okból érdeklődtem, hogy 7 éves korig cserélték a motorokat, és pénzért annyiba kerül, hogy mindenki inkább olajat vesz bele, és utántöltöget. Ha most még nem jött elő a hiba, biztos elő fog előbb-utóbb, vagy van rá esély, hogy megússza az autó?
Köszi a választ!