Sziasztok. Lassan egy éve van meg a 1.4 vvti HB corollam. Már elsőre feltűnt, hogy fogy az olaj. Ha kimegyek pályára és 130-140 körül tolom tartósan, akkor 100 kilometerenkent kb 1 deci olaj fogy. A kocsi nem füstöl, halkan jár a motor, nem kormos a kipuffogo, nem folyik belőle az olaj. 10W40 olaj van benne, a 160 ezer km melle.
Mit tudok tenni vele? Ha nem megyek 100 föle, akkor nem fogy az olaj markánsan.
Első szériás vvt-i típushiba. Kolleganőmé a legdurvább, 1 hónap alatt 5 liter olaj.
olajkajálás oka by bepi:
2 helyett 4db van az újabbikon és ezek a furatok nagyobb átmérőjűek is. Azért fontos, mert a 10W-40-es olajok sűrűségük folytán nem tudtak visszafolyni a kezdeti 2db furaton, emiatt maradt az olaj az égéstérben, ahol beégett, lerakódott a henger falára, ezzel tönkretéve a lehúzógyűrűt, ami egyébként is a szükségesnél puhább anyagból volt. Ezután úgy gondolom, már érthető a probléma folytatása...
olajfogyi szeke 10W60:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg425596#msg425596vvti olajevés by Kisfiatal:
Vvti olajfogyasztás
Az 1zz(1.
, 3zz(1.6) és 4zz(1.4) motorok túlzott olajfogyasztását több probléma kombinációja okozta, ezért a Toyota több ponton módosította a motorokat 2005ben.
1. Megnövel olajmennyiség. 2005 előtti motorokban csak 3.7 liter olaj volt, emiatt az olaj nagyon magas hőmérsékletű maradt, csökkent a dugattyúk hűtése. A folyamatosan magas olajhőmérséklet miatt az olaj lebomlik, és olajiszap képződik. A Toyota fél literrel megnövelte az olajkapacitást(4.2 liter), ezáltal az olaj kevésbé melegszik fel.
2. Hiányos dugattyútervezés. A korábbi dugattyúkon 4 szűkebb olajvisszavezető furat volt, és ezek az olajkokszosodás miatt részben vagy egészben eltömődhettek, meggátolva az olaj visszafolyását, ami ezáltal a hengerfalon marad és elég. A Toyota módosította a dugattyúkat, 8 olajvisszavezető furat van, ami lehetővé teszi az olaj gyorsabb visszafolyását
3. Gyenge minőségű vgy túl vastag olaj használata. Valószínűleg növelte a probléma kialakulásának esélyét. A Toyota előírta az 5W30as olajak elődleges használatát.
4. Hiányos dugattyúgyűrű tervezés. Súrlódáscsökkentési célból a dugattyűgyűrűknek kicsi a felfekvő felülete a hengerfalon. Az új gyűrűknek nagyobb a felfekvő felülete és nagyobb az előfeszítése, nagyob erővel és nagyobb felületen fekszenek fel a hengerfalra, javítva az olajlehúzást.
A Toyota az új, és a garanciális blokkokat módosított dugattyúkkal, dugattyúgyűrűkkel, alacsonyabb hömérsékletű termosztáttal(az alacsonyabb motorhőmérséklet miatt) és módosított olajnívópálcával(a nagyobb olajmennyiség miatt) szerelte.
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=10.msg580208#msg580208szívócsonk:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=249.msg397164#msg397164http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2011/02/15/milyet_es_mennyit_a_corollaba/#commentsCharlie autó vs olajfogyós Cori:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg424082#msg424082http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg424107#msg424107