Azért kellene keringeti a folyadékot mert bent ülnek emberek akik fáznak, a motornak pedig álló helyzetben nem kell melegnek lennie. Így a motor hője tudja fűteni a kabint álló motornál is. Nagy ziccer ha ezt kihagyták.
Fura igy véleményt megfogalmazni egy olyan rendszerről amiről csak hallottál. Amennyiben fáznak a bentülők, akkor bekapcsolják a fűtést, ekkor NEM kapcsol le a benzinmotor viszonylag hosszú ideig, főleg azért, mert indulás után a használó rögtön elkezdi visszahűteni a motort. A vezető ekkor felülbírálja a környezetvédelmi és az üzemanyagtakarékossági szempontokat.
Elektromos levegőfűtés rásegítéssel, gázbefecskendezéses inverteres klímával lehet javítani a komforton, illetve az energia hatékonyságon. Előbbi nem energia takarékos, utóbbi autóban még nem elterjedt, épületgépészetben sem régóta alkalmazzák.
Valószínűleg akkoriban a tervezéskor úgy gondolták, hogy elég a kipufogós hővisszanyerés. Akinek nem elég, az sokféle egyéb módon tud segíteni magán (pl. motorjáratás, ülésfűtés, előmelegítés, öltözködés ).
A motort álló helyzetben melegíteni sosem volt környezetbarát, attól hogy a prius csinálja még nem lesz az.
Mikor melegíti álló helyzetben a motort a Prius? Amikor a használója az EV módnál hosszabb távon közlekedni akar, az autó az 1-es melegedési fázisban van és forgalmi vagy egyéb okból a vezető megállítja azt. Amennyiben a vezető nem állítja meg az autót elindulás után, akkor nem történik álló helyzetben motormelegítés. Valószínűleg az 1-es bemelegítési ciklus megszakítása több károsanyag kibocsátással járna, és a motor élettartamára sem lenne kedvező, ellenkező esetben nem így működne. A motor élettartamának csökkentése szintén környezetszennyezés.
Biztos hogy kering a folyadék mert különben fázos lenne a gépben.
Álló benzinmotornál a vízpumpa nem keringeti a hűtőfolyadékot. Piros lámpánál semmi változás nem észlelhető a hőfokban, amint a benzinmotor elindul az érték általában változik.
Motor melegítés tényleg nem környezet barát így, de inkább legyen meleg mint tönkre menjen a hidegen hajtás miatt.
Teljesen környezetbarát. Közlekedni akarsz, üzemi hőfokra melegíti a katalizátor és minimálisan a hűtőfolyadékot. Amennyiben csak pár métert gurulnál átparkoláshoz , akkor használhatod az EV- módot. Arról nem tehet az autó, hogy esetleg éppen az 1-es bemelegedési fázisban kell vhol megállnod, ezért kénytelen álló helyzetben még pöfögni egy párat. A többi melegedési fázisban már lekapcsol.