Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 612908 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2685 Dátum: 2017.04.30 00:37:14 »
Valamennyi biztosan keletkezik, de ez a 200 km-es ciklus jónak is mondható, 100km-nél jóval  gyakrabban is meg lehet pakolni a szűrőt. Akkor nálad tulajdonképpen hiba nélkül elműködött az autó, csak sajnáltad?
A 4,2 tényleg parádés városi viszonyok között. A diesel kisautóknál 4,8 az átlag, nagyobbaknál 5,5-től indul.

Mr. Csufar a 4.3 lassan és üresen sem könnyű, de a te autód akkor is többet enne a többiekénél, ha nem a ki- és milyen furmányos módszerekkel tud többet lenyomni egy prius torkán háziversenyen neveznél :)
A 95-100 nemhogy nem lassú, de túlságosan gyors, 80 felett már szédülök :D
Amerre én járok nincs is 65-nél gyorsabb szakasz, de ha mindenütt lehet 40-el haladni az már egy jó nap.

Az elektromos vízpumpa télen legalább csak tud fűteni álló motornál nem? Egyébként tényleg semmi értelme nem lenne. Akkor a prius nem csak a klimatizálás miatt kapcsol be akkor is ha egyébként nem lenne szükség a motorra, mert nekem eddig az jött le.

Na szóval a korom tojással a pedál alatt is keletkezik. Én csak tudom.
Most adtam el Fiat Linea 1,3 Multijet 95 LE
+ korom szűrő 55.000 km
Egyszerűen nem bírja a város, és a tögyörgés.
Minden 200 km után regenerált...
Pedig én is pont úgy használtam mint te.
A fogyasztás 4,2 volt, és a Linea egy 1200 kg-os nagy autó, egyáltalán nem füstölt, a kipufogóról enni lehetet volna olyan tiszta volt.
De nem városba való.

Hybrid vissza térve.
A be melegítés nem olyan mint egy rendes autónál. Nincs vizpumpa csak elektromos.
Tehát nem kergeti a vizet feleslegesen.
Ott a hővisszanyerő rendszer a kipufogón ami szintén a motort melegít és a fűtést csinálja.
A be melegedés ennél fogva egy vicc.
Itthon ki állok a garázs, a motor be indul, ha Kb. 20 C° van akkor mire be csukom a garázs, már hallom hogy vissza is vesz a motor.
Ki állok a kapun, és Kb. a második szomszéd élőtt le is áll mert neki ennyi elég.
Közben lépésben haladok, mert sajnos föld utcában lakom.
Az egész melegedés nincs 5 perc összesen,inkább 3-4 perc.

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2686 Dátum: 2017.04.30 06:58:07 »
Az elektromos vízpumpa télen legalább csak tud fűteni álló motornál nem? Egyébként tényleg semmi értelme nem lenne. Akkor a prius nem csak a klimatizálás miatt kapcsol be akkor is ha egyébként nem lenne szükség a motorra, mert nekem eddig az jött le.
Az a keringető szivattyú ami fűt az melegszik, azaz nagy a vesztesége, semmire nem jó. Álló, ráadásul nem üzemmeleg motornál miért kellene keringetnie a hűtőfolyadékot? Ennek maximum akkor lenne értelme, ha a motor melegebb mint 92 C, de arra meg ott van a hűtő ventilátor.
Azért elektromos meghajtású, hogy kisebb legyen a karbantartási igény, illetve ne fogja vissza a viszonylag vérszegény benzinmotort.

Amennyiben elektromos hatótávon belülre akarsz közlekedni, akkor ott az EV mód. Miért baj az, hogy egy autó szabályozása arra törekszik, hogy csökkentse a károsanyag kibocsátását? Elvégre úgyis olyan távra fogod használni ahová az EV nem elég, mert nem választottad ki.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2687 Dátum: 2017.04.30 08:25:00 »
Valamennyi biztosan keletkezik, de ez a 200 km-es ciklus jónak is mondható, 100km-nél jóval  gyakrabban is meg lehet pakolni a szűrőt. Akkor nálad tulajdonképpen hiba nélkül elműködött az autó, csak sajnáltad?
A 4,2 tényleg parádés városi viszonyok között. A diesel kisautóknál 4,8 az átlag, nagyobbaknál 5,5-től indul.

Nem volt túl jó.
A teljesítményén volt érezhető.
Amikor pályán ki égettem utána nagyon más volt. Ráadásul hangos, büdös, kevés fűtés, hiányzó 6. sebesség. Télen viszont még többet be nyelt akkor fel kúszott 4,5-4,7 liter/100km
És az volt az érdekes, hogy ez a nyári fogyasztás 215/45 R17 Fulda sport controll gumikkal produkálta.
Télen 195/70 R15 Michelin gumi úgy rémlik..

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.30 08:43:10 írta Michele »

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2688 Dátum: 2017.04.30 16:33:16 »
Azért kellene keringeti a folyadékot mert bent ülnek emberek akik fáznak, a motornak pedig álló helyzetben nem kell melegnek lennie. Így a motor hője tudja fűteni a kabint álló motornál is. Nagy ziccer ha ezt kihagyták.
Nem mondom a hagyományos vízpumpa tényleg gyakori hibaforrás, de meg kell hagyni elég döcögősen halad ez a prius fejlesztés, mintha direkt hagynának egy teljes litert a rendszerben amit legközelebb akarnak kifacsarni.
Senki ne értsen félre, tetszik, hogy évekig reszelik a következő modellt, mire kiadják, a többieknek is így kellene csinálni :yes:


A motort álló helyzetben melegíteni sosem volt környezetbarát, attól hogy a prius csinálja még nem lesz az.

Michele: Attól hogy egy gumi peres még lehet alacsony gördülési ellenállású...

Az a keringető szivattyú ami fűt az melegszik, azaz nagy a vesztesége, semmire nem jó. Álló, ráadásul nem üzemmeleg motornál miért kellene keringetnie a hűtőfolyadékot? Ennek maximum akkor lenne értelme, ha a motor melegebb mint 92 C, de

Amennyiben elektromos hatótávon belülre akarsz közlekedni, akkor ott az EV mód. Miért baj az, hogy egy autó szabályozása arra törekszik, hogy csökkentse a károsanyag kibocsátását? Elvégre úgyis olyan távra fogod használni ahová az EV nem elég, mert nem választottad ki.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2689 Dátum: 2017.04.30 16:56:33 »
Azért kellene keringeti a folyadékot mert bent ülnek emberek akik fáznak, a motornak pedig álló helyzetben nem kell melegnek lennie. Így a motor hője tudja fűteni a kabint álló motornál is. Nagy ziccer ha ezt kihagyták.
Nem mondom a hagyományos vízpumpa tényleg gyakori hibaforrás, de meg kell hagyni elég döcögősen halad ez a prius fejlesztés, mintha direkt hagynának egy teljes litert a rendszerben amit legközelebb akarnak kifacsarni.
Senki ne értsen félre, tetszik, hogy évekig reszelik a következő modellt, mire kiadják, a többieknek is így kellene csinálni :yes:


A motort álló helyzetben melegíteni sosem volt környezetbarát, attól hogy a prius csinálja még nem lesz az.

Michele: Attól hogy egy gumi peres még lehet alacsony gördülési ellenállású...
Biztos hogy kering a folyadék mert különben fázos lenne a gépben.
De van egy hő vissza nyerő rendszer a kipufogóról lehet azzal megy a fűtés, mert külön feltöltési adat van rá.

Motor melegítés tényleg nem környezet barát így, de inkább legyen meleg mint tönkre menjen a hidegen hajtás miatt.
A másik dolog, pl nekem elég sűrűn úgy jön ki hogy sajnos az aksi üres mikor reggel indulunk, így tölteni is kell neki. Mivel úgy jövök haza hogy szinte az egész utat aksiról teljesítem.
És van egy utolsó szempont, motor meleg nélkül még fűtés sincs....

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2690 Dátum: 2017.04.30 17:30:27 »
Mr. Csufar a 4.3 lassan és üresen sem könnyű, de a te autód akkor is többet enne a többiekénél, ha nem a ki- és milyen furmányos módszerekkel tud többet lenyomni egy prius torkán háziversenyen neveznél :)
A 95-100 nemhogy nem lassú, de túlságosan gyors, 80 felett már szédülök :D
Amerre én járok nincs is 65-nél gyorsabb szakasz, de ha mindenütt lehet 40-el haladni az már egy jó nap.

na most azért nálam is figyel egy alacsony fogyasztás teljes tankra vetítve, a hétvégén hajtottam "lassan", 100-120 tempomattal pályán, fele két személlyel, fele a szokásos telt ház, bc szerint 4.8-as fogyasztással állok az úr színe előtt 550 km után, 750-et mutat a range. ez öt körüli valós fogyasztásnak ígérkezik. ha így folytatom, lecsúszok a spritmonitoron a dobogóról :D

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2691 Dátum: 2017.04.30 20:46:18 »
Azért kellene keringeti a folyadékot mert bent ülnek emberek akik fáznak, a motornak pedig álló helyzetben nem kell melegnek lennie. Így a motor hője tudja fűteni a kabint álló motornál is. Nagy ziccer ha ezt kihagyták.
Fura igy véleményt megfogalmazni egy olyan rendszerről amiről csak hallottál. Amennyiben fáznak a bentülők, akkor bekapcsolják a fűtést, ekkor NEM kapcsol le a benzinmotor viszonylag hosszú ideig, főleg azért, mert indulás után a használó rögtön elkezdi visszahűteni a motort. A vezető ekkor felülbírálja a környezetvédelmi és az üzemanyagtakarékossági szempontokat.
Elektromos levegőfűtés rásegítéssel, gázbefecskendezéses inverteres klímával lehet javítani a komforton, illetve az energia hatékonyságon. Előbbi nem energia takarékos, utóbbi autóban még nem elterjedt, épületgépészetben sem régóta alkalmazzák.
Valószínűleg akkoriban a tervezéskor úgy gondolták, hogy elég a kipufogós hővisszanyerés. Akinek nem elég, az sokféle egyéb módon tud segíteni magán (pl. motorjáratás, ülésfűtés, előmelegítés, öltözködés  ).

A motort álló helyzetben melegíteni sosem volt környezetbarát, attól hogy a prius csinálja még nem lesz az.
Mikor melegíti álló helyzetben a motort a Prius? Amikor a használója  az EV módnál hosszabb távon közlekedni akar, az autó az 1-es melegedési fázisban van és forgalmi vagy egyéb okból a vezető megállítja azt. Amennyiben a vezető nem állítja meg az autót elindulás után, akkor nem történik álló helyzetben motormelegítés. Valószínűleg az 1-es bemelegítési ciklus megszakítása több károsanyag kibocsátással járna, és a motor élettartamára sem lenne kedvező, ellenkező esetben nem így működne. A motor élettartamának csökkentése szintén környezetszennyezés.

Biztos hogy kering a folyadék mert különben fázos lenne a gépben.
Álló benzinmotornál a vízpumpa nem keringeti a hűtőfolyadékot. Piros lámpánál semmi változás nem észlelhető a hőfokban, amint a benzinmotor elindul az érték általában változik.

Motor melegítés tényleg nem környezet barát így, de inkább legyen meleg mint tönkre menjen a hidegen hajtás miatt.
Teljesen környezetbarát. Közlekedni akarsz, üzemi hőfokra melegíti a katalizátor és minimálisan a hűtőfolyadékot. Amennyiben csak pár métert gurulnál átparkoláshoz , akkor használhatod az EV- módot. Arról nem tehet az autó, hogy esetleg éppen az 1-es bemelegedési fázisban kell vhol megállnod, ezért kénytelen álló helyzetben még pöfögni egy párat. A többi melegedési fázisban már lekapcsol.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2692 Dátum: 2017.04.30 21:28:12 »
A bemelegítés első fázisában a katalizátor üzemi hőfokra és a hűtőfolyadék 40 C ra történő bemelegítése történik.
A P2 után a vízpumpa ugyan elektromos hajtású, de ezzel nem változott a ki és bekapcsolása. Amikor a benzinmotor jár, akkor a vízpumpa is rögtön elkezdi, és a benzinmotor leállásával együtt a motor vízpumpája is lekapcsol. Torque értékein elég jól látható.
A benzimotor üzemi hőfokra történő bemelegedése (86C) Elég sokáig tart, ugyanis városban az út kb. 1/3 ában jár a benzinmotor.
A téli üzem kivételesen ez teljesen átlagos olyan helyen, ahol tartósan nem lehet 70kmh feletti sebességgel közlekedni. Sok lámpa, nagy tömeg esetén simán előfordulhat, hogy a hűtőfolyadék nem éri el a 70C ot 10+ km nél sem.
Bemelegítés  szempontjából az ECU a 70C feletti állapotot tartja normálisnak.

Ezt használtad már ?
https://hybridassistant.blogspot.hu/p/download.html?m=0
És milyen adaptert használsz hozzá?
Ezt ajánlják hozzá de eléggé fájdalmas az ára...   :cry:

http://www.obdlink.com/lxbt/
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.30 21:35:02 írta Michele »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2693 Dátum: 2017.04.30 22:06:25 »
Nem használok androidot.
A Torque rendesen működik a telefonomon Mini ELM327 BT ON/ OFF adapterrel.
Az adatokat utólag ki lehet elemezni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.30 22:09:48 írta Agyarka »

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2694 Dátum: 2017.04.30 22:14:43 »
Nem használok androidot.
A Torque rendesen működik a telefonomon Mini ELM327 BT ON/ OFF adapterrel.
Az adatokat utólag ki lehet elemezni.

Torque nekem is van...
De ez a fentebb linkelt cucc kifejezetten hybridre való :)

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2695 Dátum: 2017.04.30 22:30:23 »
Egyébként azt hallottam, hogy akkor is tud fűteni ha nem jár a motor. Egy átlag autó kb. 10 mp-et fűt a motor leállása után, így gondolom ésszerű az elektromos pumpával vizet juttatni a radiátorba egy olyan autóban ahol az idő jelentős részében áll a motor.

Azt mondjátok, hogy az autó álló helyzetben is elkezdi ezt a bemelegítési fázist, pedig nem lehet biztos benne hogy valóban vezetni fogják. Még ha beállok a garázsba és nem vagyok gombfetisiszta akkor sem tartanám indokoltnak beindulni.

Csufár: Tényleg ráhibáztam :D Te a spritmonitor másik végén döntesz rekordokat  [rohog] Nem gondoltam hogy 7,3-al labdába lehet rúgni. A kisebb diesel Avensisek között ezzel top 20-ban sem lennél, a torkosabbakról ne is beszéljünk.

Fura igy véleményt megfogalmazni egy olyan rendszerről amiről csak hallottál. Amennyiben fáznak a bentülők, akkor bekapcsolják a fűtést, ekkor NEM kapcsol le a benzinmotor viszonylag hosszú ideig, főleg azért, mert indulás után a használó rögtön elkezdi visszahűteni a motort.

Mikor melegíti álló helyzetben a motort a Prius? Amikor a használója  az EV módnál hosszabb távon közlekedni akar, az autó az 1-es melegedési fázisban van és forgalmi vagy egyéb okból a vezető megállítja azt.
Álló benzinmotornál a vízpumpa nem keringeti a hűtőfolyadékot.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2696 Dátum: 2017.04.30 23:02:38 »
akkor is tud fűteni ha nem jár a motor.

Azt mondjátok, hogy az autó álló helyzetben is elkezdi ezt a bemelegítési fázist, pedig nem lehet biztos benne hogy valóban vezetni fogják. Még ha beállok a garázsba és nem vagyok gombfetisiszta akkor sem tartanám indokoltnak beindulni.

Igen, tud akkor is fűteni, amennyiben megvannak a motor leállítás feltételei. Álló, nem üzemmeleg motortól értelmetlen hőt elvonni.

Szerinted az autónak gondolatolvasónak kellene lennie? Magától kellene kitalálnia, hogy azért ültél a kocsiba mert csak a garázsba akarsz beállni?

Az ugye megvan, hogy hideg motornál, óvatos gázkezeléssel lehet EV módban közlekedni, gombnyomkodás nélkül is.

Arról nem tehet a Prius, hogy a vezetőjének falába vagy fafeje van, de a tervezői minden elvárhatót megtettek azért, hogy nehéz legyen leamortizálni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.30 23:11:03 írta Agyarka »

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2697 Dátum: 2017.05.01 00:18:39 »
Ha tud fűteni álló motornál akkor valószínű keringetnie kell a hűtővizet, tehát mégsem a motorral együtt működik.
Ha hidegen a gombnyomás után a motor -még a kocsi álló helyzetében- nem indul el _mindenképpen_, sőt mozgás közben sem ha nem indokolt akkor viszont minden rendben és feleslegesen vitatkozunk.

Akkor annyi van, hogy ha egyszer beindul akkor egy minimális hőt összeszed pl. többszörös hidegindítás ellen, tölti az akkukat,  felfűti a katalizátort-lambdaszondát, akkor is ha a kocsi megáll?

Ma megpróbáltam "normálisan"="pazarlóan" vezetni és pl. elhagyni az üresben gurulásokat, de már nem kényelmes azon vesződni, hogy mm-es gázkezeléssel egy 200m-es lejtőn is (sebességben) tartsam az 50-et, ugyanígy ha messziről meglátok egy pirosat, de még korai a motorfék akkor sem tetszik. Kidobom üresbe és élvezem a gurulást, ha majd rászorulok fékezek vagy visszateszem sebességbe és rálépek a gázra (nem csak egyensúlyozok rajta). Ugyanígy nehéz felelsleges gyorsítás fékezésre-kényszerítenem magam, indokolatlanul rátapadni a másikra és lekövetni a tempóját...fékezgetni, odalépni ha zöld a lámpa , majd satuzni ha pirosodik.
Azt hittem tudok átlag ember módjára vezetni, de már nehezebb, mint gondoltam, azért még nem adtam fel teljesen, de az biztos hogy sokkal több önuralom kell hozzá mint gondoltam.





Igen, tud akkor is fűteni, amennyiben megvannak a motor leállítás feltételei. Álló, nem üzemmeleg motortól értelmetlen hőt elvonni.

Szerinted az autónak gondolatolvasónak kellene lennie? Magától kellene kitalálnia, hogy azért ültél a kocsiba mert csak a garázsba akarsz beállni?

Az ugye megvan, hogy hideg motornál, óvatos gázkezeléssel lehet EV módban közlekedni, gombnyomkodás nélkül is.

Arról nem tehet a Prius, hogy a vezetőjének falába vagy fafeje van, de a tervezői minden elvárhatót megtettek azért, hogy nehéz legyen leamortizálni.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2698 Dátum: 2017.05.01 08:29:13 »
Ha tud fűteni álló motornál akkor valószínű keringetnie kell a hűtővizet, tehát mégsem a motorral együtt működik.
Ha hidegen a gombnyomás után a motor -még a kocsi álló helyzetében- nem indul el _mindenképpen_, sőt mozgás közben sem ha nem indokolt akkor viszont minden rendben és feleslegesen vitatkozunk.

Valamit csinál, mert nem érzed azt amit egy normál autón ha le állítod a motort és gyújtáson hagyod akkor egy idő után dől be a hideg.
Itt ilyen nincs. Mindig kellemes a hőmérséklet amit fúj. Az is lehet hogy 2 db szivattyú van.
Egy a motornak egy a hővisszanyerő rendszer...
Egy biztos, nincs hideg az autóban álló motornál. De ez csak találgatás...

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2699 Dátum: 2017.05.01 09:57:04 »

Ma megpróbáltam "normálisan"="pazarlóan" vezetni és pl. elhagyni az üresben gurulásokat, de már nem kényelmes azon vesződni, hogy mm-es gázkezeléssel egy 200m-es lejtőn is (sebességben) tartsam az 50-et, ugyanígy ha messziről meglátok egy pirosat, de még korai a motorfék akkor sem tetszik. Kidobom üresbe és élvezem a gurulást, ha majd rászorulok fékezek vagy visszateszem sebességbe és rálépek a gázra (nem csak egyensúlyozok rajta). Ugyanígy nehéz felelsleges gyorsítás fékezésre-kényszerítenem magam, indokolatlanul rátapadni a másikra és lekövetni a tempóját...fékezgetni, odalépni ha zöld a lámpa , majd satuzni ha pirosodik.
Azt hittem tudok átlag ember módjára vezetni, de már nehezebb, mint gondoltam, azért még nem adtam fel teljesen, de az biztos hogy sokkal több önuralom kell hozzá mint gondoltam.
Hahaha már függő vagy.
Vagy skót :D

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről