Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 600479 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2625 Dátum: 2017.04.13 21:09:28 »
Jó kérdés ez, mivel azért is hybrid, hogy jobban merjünk a városban is közlekedni, mert ott a Verso azért sokat fogyasztott.

A hibrid úgy néz ki nem a fékenergia visszanyeréssel spórol, annak a hatásfoka csapnivaló, inkább azzal hogy lelövi a motort és vitorlázik. Sajna az is csak óvatos vezetéssel lesz igazán takarékos :(

Ez az OBD-s megoldás érdekelne, de az írják dieselekkel nem működik, valakinek tapasztalat? Ha a fogyasztást nem is kalkulálja, a többi kinyerhető adat miatt is érdekes lehet. 1.4 d4d 2005 előtt...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2626 Dátum: 2017.04.14 07:12:48 »
Jó kérdés ez, mivel azért is hybrid, hogy jobban merjünk a városban is közlekedni, mert ott a Verso azért sokat fogyasztott.
Viszont eddig tényleg kb fele, kétharmada valamilyen autopálya volt, beleértve a nyáron araszolgató német pályákat is, ahova pont ilyen kell.
A dizel a környezetszennyezés miatt nem jöhet számitásba. Meglátjuk, hogy sikerül összeszoknunk. A múltkori utunkon, kifejezetten azt is akartuk látni, hogy mennyit eszik amikor rendesen toljuk.
Nalunk hasonlo.
Szereti vagy sem, a hazauton hajtani kell es mi oten, boxszal utazunk. 135 tempomat a minimum...nem ez az idealis terepe de igy jart :) meg mindig dizeles a fogyasztasa, most a hazauton 7.7 lett az atlag boxszal, 110 koruli atlagsebessegekkel

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2627 Dátum: 2017.04.14 18:42:57 »
;) majd megnézem, hogy milyen a Dunkirk-Wembley fogyasztas a St Pancrason (kiskörút) keresztül, de közel 50 MPG.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2628 Dátum: 2017.04.14 18:52:12 »
A hibrid úgy néz ki nem a fékenergia visszanyeréssel spórol, annak a hatásfoka csapnivaló, inkább azzal hogy lelövi a motort és vitorlázik. Sajna az is csak óvatos vezetéssel lesz igazán takarékos :(

Ez az OBD-s megoldás érdekelne, de az írják dieselekkel nem működik, valakinek tapasztalat? Ha a fogyasztást nem is kalkulálja, a többi kinyerhető adat miatt is érdekes lehet. 1.4 d4d 2005 előtt...

Hogy lenne csapnivaló ?
Egy nagyobb lassítás esetén rendesen ugrik a töltés .
Nem tudná lelőni a motort ha nem lenne miből fel töltve az aksi .
Elég egy nagyobb lejtő például M0 péceli lehajtó és végig a generátorral lassítva majdnem agyig tölti az aksit . ;)
A motor magában elég lassul tölt , ha nincsen megfelelő tempó.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.14 18:58:45 írta Michele »

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2629 Dátum: 2017.04.14 18:54:13 »
;) majd megnézem, hogy milyen a Dunkirk-Wembley fogyasztas a St Pancrason (kiskörút) keresztül, de közel 50 MPG.
Regisztrálj te is ide :
Spritmonitor

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2630 Dátum: 2017.04.14 19:20:06 »
A hibrid úgy néz ki nem a fékenergia visszanyeréssel spórol, annak a hatásfoka csapnivaló, inkább azzal hogy lelövi a motort és vitorlázik. Sajna az is csak óvatos vezetéssel lesz igazán takarékos :(


Mihez képest rossz a hatásfoka? Mert a környezetbe, a fékeken keresztül elfűtésnél így némileg több energiát tudunk hasznosítani.  ::)

Amúgy az elektromos rendszer összhatásfoka még így is lekörözi a jó öreg belsőégésű motort...  ;)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2631 Dátum: 2017.04.14 19:39:33 »
Ma delutani produkciom a rossz hatasfoku hibriddel budapesten, lajtos forgalomban, idealis korulmenyek kozt, ot szemellyel. 11 kmes tavon varoson belul. Vissza ugyanez 4.0ra jott ki. A fedcomp mondjuk loxrt sem er, de a nagysagrend azert figyelemre melto


szerk. bocs a forditott kepert, telefonrol csak igy sikerült
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.14 20:09:25 írta csufár »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2632 Dátum: 2017.04.14 20:26:36 »
bocs a forditott kepert, telefonrol csak igy sikerült
Persze-persze.. Már úgyse hisszük el, hogy nem az oldalán állt a kocsi. :D

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2633 Dátum: 2017.04.14 20:41:17 »
Persze-persze.. Már úgyse hisszük el, hogy nem az oldalán állt a kocsi. :D
Oke, te nyertel, telleg kilincsre tettem...




DE MEG UGY IS KIJOTTEM HAROM LITERBOL!!!!!!   [rohog]

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2634 Dátum: 2017.04.14 20:44:08 »
Persze-persze.. Már úgyse hisszük el, hogy nem az oldalán állt a kocsi. :D
Biztos azért fogyasztott olyan keveset. :tt2:

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2635 Dátum: 2017.04.14 22:25:59 »

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2636 Dátum: 2017.04.14 22:32:48 »
Mihez képest rossz a hatásfoka? Mert a környezetbe, a fékeken keresztül elfűtésnél így némileg több energiát tudunk hasznosítani.  ::)

Amúgy az elektromos rendszer összhatásfoka még így is lekörözi a jó öreg belsőégésű motort...  ;)
Arra gondolok, hogy ha lámpától-lámpáig, kereszteződéstől-kereszteződésig nyomod/fékezel akkor egy jó hatásfokkal működő rendszer ugyanúgy 4 litert fogyasztana, mert visszanyeri, majd újra felhasználja ugyanazt az energiát. Sajnos ez nem így van, és csak óvatosan vezetve takarékos :(
Nyilván sok energiát visszanyer, ami szuper vitorlázni és megspórolni azt a több kW energiát ami egy hagyományos motornak akár csak az üres forgatásához kell, de az ideális az lenne, ha egy 50-0 után 0-50 re szinte energiafelhasználás nélkül tudna visszamenni. Ekkor mindenki hibridet/elektromost venne "ingyen" száguldozni.
Valaki írt valami 30% körüli hatásfokot erre a mozgási energiát akkuba gyömöszölni majd vissza nyerni dologra, erre gondoltam hogy ez még nem túl acélos.
A rendszer hatásfokot összevetni egy városban 10% alatti összhatásfokot felmutató benzinessel/dízellel nyilván még mindig remek.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2637 Dátum: 2017.04.14 22:39:48 »
Oke, te nyertel, telleg kilincsre tettem...




DE MEG UGY IS KIJOTTEM HAROM LITERBOL!!!!!!   [rohog]
[rohog]

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2638 Dátum: 2017.04.14 22:46:56 »
Arra gondolok, hogy ha lámpától-lámpáig, kereszteződéstől-kereszteződésig nyomod/fékezel akkor egy jó hatásfokkal működő rendszer ugyanúgy 4 litert fogyasztana, mert visszanyeri, majd újra felhasználja ugyanazt az energiát. Sajnos ez nem így van, és csak óvatosan vezetve takarékos :(
Nyilván sok energiát visszanyer, ami szuper vitorlázni és megspórolni azt a több kW energiát ami egy hagyományos motornak akár csak az üres forgatásához kell, de az ideális az lenne, ha egy 50-0 után 0-50 re szinte energiafelhasználás nélkül tudna visszamenni. Ekkor mindenki hibridet/elektromost venne "ingyen" száguldozni.
Valaki írt valami 30% körüli hatásfokot erre a mozgási energiát akkuba gyömöszölni majd vissza nyerni dologra, erre gondoltam hogy ez még nem túl acélos.
A rendszer hatásfokot összevetni egy városban 10% alatti összhatásfokot felmutató benzinessel/dízellel nyilván még mindig remek.
Gondolom nem gondoltad komolyan hogy valaha is el fogjuk érni a 100%-ot ...
Rengeteg a veszteség,a hő, a súrlódás , a légellenállás stb...
Addig is érjük be ezzel  ;)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2639 Dátum: 2017.04.15 09:51:04 »
Arra gondolok, hogy ha lámpától-lámpáig, kereszteződéstől-kereszteződésig nyomod/fékezel akkor egy jó hatásfokkal működő rendszer ugyanúgy 4 litert fogyasztana, mert visszanyeri, majd újra felhasználja ugyanazt az energiát. Sajnos ez nem így van, és csak óvatosan vezetve takarékos :(
Nyilván sok energiát visszanyer, ami szuper vitorlázni és megspórolni azt a több kW energiát ami egy hagyományos motornak akár csak az üres forgatásához kell, de az ideális az lenne, ha egy 50-0 után 0-50 re szinte energiafelhasználás nélkül tudna visszamenni. Ekkor mindenki hibridet/elektromost venne "ingyen" száguldozni.
Valaki írt valami 30% körüli hatásfokot erre a mozgási energiát akkuba gyömöszölni majd vissza nyerni dologra, erre gondoltam hogy ez még nem túl acélos.
A rendszer hatásfokot összevetni egy városban 10% alatti összhatásfokot felmutató benzinessel/dízellel nyilván még mindig remek.

Az gondolom megvan, hogy gyakorlatilag leírtad a perpetuum mobile definícióját...  :lol: