Mihez képest rossz a hatásfoka? Mert a környezetbe, a fékeken keresztül elfűtésnél így némileg több energiát tudunk hasznosítani.
Amúgy az elektromos rendszer összhatásfoka még így is lekörözi a jó öreg belsőégésű motort...
Arra gondolok, hogy ha lámpától-lámpáig, kereszteződéstől-kereszteződésig nyomod/fékezel akkor egy jó hatásfokkal működő rendszer ugyanúgy 4 litert fogyasztana, mert visszanyeri, majd újra felhasználja ugyanazt az energiát. Sajnos ez nem így van, és csak óvatosan vezetve takarékos
Nyilván sok energiát visszanyer, ami szuper vitorlázni és megspórolni azt a több kW energiát ami egy hagyományos motornak akár csak az üres forgatásához kell, de az ideális az lenne, ha egy 50-0 után 0-50 re szinte energiafelhasználás nélkül tudna visszamenni. Ekkor mindenki hibridet/elektromost venne "ingyen" száguldozni.
Valaki írt valami 30% körüli hatásfokot erre a mozgási energiát akkuba gyömöszölni majd vissza nyerni dologra, erre gondoltam hogy ez még nem túl acélos.
A rendszer hatásfokot összevetni egy városban 10% alatti összhatásfokot felmutató benzinessel/dízellel nyilván még mindig remek.