Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 600525 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2595 Dátum: 2017.04.07 11:03:56 »

Amikor a tele akku miatt nem tud többet rekupálni, akkor automatikusan B be kapcsol.

én többször jöttem le már a normafáról az istenhegyin, teljesen feltöltődött az akksi, de nem kapcsolt B-be. sem a műszerfalon nem látszott, sem a motorfékben nem éreztem. biztosan automata?

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2596 Dátum: 2017.04.07 12:16:00 »
N be nem rakjuk a HSD t, mert akkor nem menedzseli az akkut. Nem véletlenül tiltja kifejezetten a kézikönyv.  Akinek nem gond a hibrid akku cseréje az spóroljon nyugodtan az N használatával, remélem nem az én autómat szemelik ki hozzá donornak.

Én csak azt írom ahogy a srác csinálta, elég baj, ha N-ben nem felügyeli az akkut, P-ben felügyeli? Vagy "D" ben kell állnom a dugóban, különben leszívja a klíma és dobhatom ki az akkut, és lopathatok egy másik priust a csere akksiért   :ph34r: , mert már a cellacsere sem segít ?
Ha azt mondod nem szabad N-ben gurítani, vagy vontatni, mert tiltja a gyártó azzal nem vitatkozok, de amit írsz elég ijesztően hangzik.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2597 Dátum: 2017.04.07 16:58:21 »
Én csak azt írom ahogy a srác csinálta, elég baj, ha N-ben nem felügyeli az akkut, P-ben felügyeli? Vagy "D" ben kell állnom a dugóban, különben leszívja a klíma és dobhatom ki az akkut, és lopathatok egy másik priust a csere akksiért   :ph34r: , mert már a cellacsere sem segít ?
Ha azt mondod nem szabad N-ben gurítani, vagy vontatni, mert tiltja a gyártó azzal nem vitatkozok, de amit írsz elég ijesztően hangzik.

Pedig igaz. N-ben nincsen akkupakk töltés. Ha kifogy a nagyakksi, akkor hibaüzi és lehet törölni a hibakódokat és tölteni.   N-be kizárólag akkor tesszük, ha vonszolós autómosóba megyünk, vagy esetleg a szervizben emelőre kell igazítani a kocsit.  Nem kell parázni az N-től, egy perc alatt nem szívja le a nagyakksit, de érdemes a műveletet  töltött pakkal abszolválni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2598 Dátum: 2017.04.07 22:13:09 »
Egy angol nyelvü oldal azt ajánlotta, hogy ha gyorsítunk akkor gyorsan és röviden, Powerben, és a lendületet használjuk ki. Azaz nem az Ecoban kell maradni és hosszan gyorsítani.....
majd igyekszem megtapasztalni, egyre több video, meg jótanács van :)

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2599 Dátum: 2017.04.07 22:19:36 »
Egy angol nyelvü oldal azt ajánlotta, hogy ha gyorsítunk akkor gyorsan és röviden, Powerben, és a lendületet használjuk ki. Azaz nem az Ecoban kell maradni és hosszan gyorsítani.....
majd igyekszem megtapasztalni, egyre több video, meg jótanács van :)
Ebben is lehet valami , de mivel az autó még szinte új , nem igazán nyomom neki .
Lámpánál el indulva ECO módban is elég dinamikusan indul , nem kell hozzá Powerba  nyomni , nagyobb tempónál persze Ecoban már lusta ....

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2600 Dátum: 2017.04.07 22:32:36 »
Én csak azt írom ahogy a srác csinálta, elég baj, ha N-ben nem felügyeli az akkut, P-ben felügyeli? Vagy "D" ben kell állnom a dugóban, különben leszívja a klíma és dobhatom ki az akkut, és lopathatok egy másik priust a csere akksiért   :ph34r: , mert már a cellacsere sem segít ?
Ha azt mondod nem szabad N-ben gurítani, vagy vontatni, mert tiltja a gyártó azzal nem vitatkozok, de amit írsz elég ijesztően hangzik.
Micsoda hülyeség , akár egész nap N-bevagy P-be  hagyhatod gyújtáson benne ülve rádiót hallgatva se fog le merülni .
Annyira azért nem buta autó... :cool2:
Amint le csökken a töltés a hybrid aksiban el indul a motor, és fel tölti egy bizonyos szintig utána automatikusan le áll. :tt2:
N-be gurítani meg teljesen felesleges , mivel D-ben is szinte úgy gurul mint egy másik autó üresben , és közben tölti az akkumulátort.
Fékezés közben kapcsol igazán nagy hatásfokra a töltés , akkor érezteti  igazán a  fékező erejét a generátor.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2601 Dátum: 2017.04.08 00:32:18 »
Micsoda hülyeség , akár egész nap N-bevagy P-be  hagyhatod gyújtáson benne ülve rádiót hallgatva se fog le merülni .
Annyira azért nem buta autó... :cool2:
Amint le csökken a töltés a hybrid aksiban el indul a motor, és fel tölti egy bizonyos szintig utána automatikusan le áll. :tt2:
Ezt gondold át még 1x.
Egyáltalán nem mindegy, hogy N vagy P.
N ben nincs akku menedzsment, huzamosabb idő után kaput.
P ben van szabályozás, ezért amíg a benzin kitart nem fordulhat elő mélymerülés.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2602 Dátum: 2017.04.08 14:10:15 »
Ezt gondold át még 1x.
Egyáltalán nem mindegy, hogy N vagy P.
N ben nincs akku menedzsment, huzamosabb idő után kaput.
P ben van szabályozás, ezért amíg a benzin kitart nem fordulhat elő mélymerülés.
Hmmm lehet hogy N - be nem csinál semmit....
Igazából sose próbáltam N.-be hagyni.
De holnap ki próbálom,..
De szerintem ha reggel ki állok a garázs, és át teszem N-be járó motornál, nem fog le állni,es az aksit is tölteni fogja.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2603 Dátum: 2017.04.08 17:48:35 »
Hmmm lehet hogy N - be nem csinál semmit....
Igazából sose próbáltam N.-be hagyni.
De holnap ki próbálom,..
De szerintem ha reggel ki állok a garázs, és át teszem N-be járó motornál, nem fog le állni,es az aksit is tölteni fogja.

Csak nem hiszed. :) :surrender:  Mióta is van meg a verdád?  :whistling:


Senki sem mondta, hogy nem működik, csak nem tölti. :)

Egyébként hagyd ott fél órára N-ben.  Látni fogod, hogy leszívja az akksit.  Csak fogyeld, hogy ne merítsd le két vonal alá, mert gond lesz.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.08 17:50:19 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2604 Dátum: 2017.04.08 19:19:14 »
Csak nem hiszed. :) :surrender:  Mióta is van meg a verdád?  :whistling:


Senki sem mondta, hogy nem működik, csak nem tölti. :)

Egyébként hagyd ott fél órára N-ben.  Látni fogod, hogy leszívja az akksit.  Csak fogyeld, hogy ne merítsd le két vonal alá, mert gond lesz.
2 hónapja  :clap: :clap: :D :D
De ha nem hagyom le merülni hogy fog ki derülni ??  ;) ;)
Mert ugye a 2 vonalnál indul automatikusan újra, ha kevés a feszültség az aksiban.
Pad helyzet .
Tehát akkor a teszt el marad  ;)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2605 Dátum: 2017.04.08 19:40:06 »
Nem hiszem hogy teljesen patthelyzet, ha "N"-be húzod és minden töltöttségnél és módnál lelövi a belső égésűt, míg "P"-ben nem akkor lehet sejteni, hogy tiltva van a benzines. Ezt is jó tudni. Egyébként ez már prius 4-es technika, nem? Már lehet hogy fejlettebb  :D
Kissé csalatkoztam, hiába van 2 akkuja, simán hagyja lemerülni az őket és ha az egyik is lemerült máris mozgásképtelenné válik...
Ha a nagy akku lemerül akkor tréler  :eek: ?
Vagy egy kis vontatás/lejtőzés feltölti pl. ? Vagy az autóklub a helyszínen bebikázza?

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2606 Dátum: 2017.04.08 19:49:13 »
Nem hiszem hogy teljesen patthelyzet, ha "N"-be húzod és minden töltöttségnél és módnál lelövi a belső égésűt, míg "P"-ben nem akkor lehet sejteni, hogy tiltva van a benzines. Ezt is jó tudni. Egyébként ez már prius 4-es technika, nem? Már lehet hogy fejlettebb  :D
Kissé csalatkoztam, hiába van 2 akkuja, simán hagyja lemerülni az őket és ha az egyik is lemerült máris mozgásképtelenné válik...
Ha a nagy akku lemerül akkor tréler  :eek: ?
Vagy egy kis vontatás/lejtőzés feltölti pl. ? Vagy az autóklub a helyszínen bebikázza?
Na majd holnap át eszem N-be reggel miután ki állok a garázs meg nézem mit csinál  ;)
Amúgy Prius 3 motor van benne szerintem a nagy szürke műanyag takarós , a Prius 4 más van már , és ott a teljesítmény is kisebb lett , igaz a fogyasztás is ... ;)

De hosszas böngészés után meg találtam a leírásban :

"A hibrid akkumulátor (hajtóakkumulátor) töltése N sebességváltó-helyzetben a hibrid akkumulátor (hajtóakkumulátor) nem töltődik. Az akkumulátor lemerülésének elkerülése érdekében ne hagyja a sebességváltót hosszabb ideig N helyzetben."

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2607 Dátum: 2017.04.09 12:41:00 »
Amúgy Prius 3 motor van benne szerintem a nagy szürke műanyag takarós , a Prius 4 más van már , és ott a teljesítmény is kisebb lett , igaz a fogyasztás is ... ;)

"A hibrid akkumulátor (hajtóakkumulátor) töltése N sebességváltó-helyzetben a hibrid akkumulátor (hajtóakkumulátor) nem töltődik. Az akkumulátor lemerülésének elkerülése érdekében ne hagyja a sebességváltót hosszabb ideig N helyzetben."


Akkor megvan az N funkciója, le lehet tiltani a benzinest manuálisan :)
Kár, hogy a 3-as rendszere van benne :(
A 4-es technikájáról nem olvastam sokat, de elképesztő amennyivel takarékosabb lett, 4 literből 3,3  :eek:
Papíron kisebb a rendszerteljesítmény, de egyik motor sem lett gyengébb csak értelmesebben van hangolva (sorry ha ezzel vigasztalod magad :) ) de egyébként is élénkebbnek írják, és a tesztfogyasztás is elképesztően alacsony, nem csak papíron.
Biztos van oka, hogy nem tették még az aurisba, vagy nagyobb és bonyolultabb, vagy egyszerűen egyelőre túl drága.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2608 Dátum: 2017.04.09 13:07:08 »
En annyira fraszban voltam a valto miatt, mikor P, N, B, mikor power, ECO, hogy mikor megrendeltuk az autot egybol letoltottem magyarul es angolul a "hasznal a ti utasitasotok?"-at es elmelyedtem bennuk. Meg is talaltam a hivatkozott leirast, de az igazi megiscsak az volt, hogy amikor megerkezett az auto elmentunk a dealerrel agy korre amiben mindent ki tudtam probalni felugyelet alatt.  ::)
Most meg a teli 16"-os gumival megyunk kb 6-700 km-t utana (most veszem at az amazonos emelot meg "hokikorongot") lecserelem a 17" gyari kerekekre. Remelem, hogy majd sikerul osszehasonlitani a fogyasztasokat.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2609 Dátum: 2017.04.09 14:16:04 »
Biztos van oka, hogy nem tették még az aurisba, vagy nagyobb és bonyolultabb, vagy egyszerűen egyelőre túl drága.
Azon egyszerű okból van még P3 technika az Aurisban, hogy a fejlesztésekor még nem volt piacon a P4.
Generáció váltásnál gazdaságos döntés lenne, ha az Aurisba és a CT be is a 4 es alapjai kerülnének.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.09 14:18:26 írta Agyarka »