Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 600528 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2610 Dátum: 2017.04.09 19:49:51 »

Akkor megvan az N funkciója, le lehet tiltani a benzinest manuálisan :)
Kár, hogy a 3-as rendszere van benne :(
A 4-es technikájáról nem olvastam sokat, de elképesztő amennyivel takarékosabb lett, 4 literből 3,3  :eek:
Papíron kisebb a rendszerteljesítmény, de egyik motor sem lett gyengébb csak értelmesebben van hangolva (sorry ha ezzel vigasztalod magad :) ) de egyébként is élénkebbnek írják, és a tesztfogyasztás is elképesztően alacsony, nem csak papíron.
Biztos van oka, hogy nem tették még az aurisba, vagy nagyobb és bonyolultabb, vagy egyszerűen egyelőre túl drága.
Na reggel be raktam N-be mikor hideg motorral ki álltam , a motor ugyan nem állt le , de a töltés valóban nem ment a hybrid aksiba .

Papíron a Auris is elképesztő alacsonyan kellene fogyasszon 3,4◊/3,5§/3,9
3,4 15 colos kerékkel , 3,5 a 16 colossal , 3,9 a 17 collal .
Nem hiába az átlagot nem bírom le nyomni 3,9 alá , lévén 17 colos kereke vannak fent , pedig elég önuralmat gyakorlok út közben  ;)
És a két autó nem említhető egy napon mivel a Prius lényegesen áramvonalasabb , tehát hiába foglya meg kapni az Auris az új  hybrid rendszert, sose foglya tudni a Prius adatait hozni .
Ráadásul a Priusok rend szeressen kicsi kerékkel jönnek ki általában 15 coll , nagyon kevés a 16-és 17 coll kerékkel szerelt modell.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2611 Dátum: 2017.04.09 19:56:20 »
En annyira fraszban voltam a valto miatt, mikor P, N, B, mikor power, ECO, hogy mikor megrendeltuk az autot egybol letoltottem magyarul es angolul a "hasznal a ti utasitasotok?"-at es elmelyedtem bennuk. Meg is talaltam a hivatkozott leirast, de az igazi megiscsak az volt, hogy amikor megerkezett az auto elmentunk a dealerrel agy korre amiben mindent ki tudtam probalni felugyelet alatt.  ::)
Most meg a teli 16"-os gumival megyunk kb 6-700 km-t utana (most veszem at az amazonos emelot meg "hokikorongot") lecserelem a 17" gyari kerekekre. Remelem, hogy majd sikerul osszehasonlitani a fogyasztasokat.
Szerintem te túl sokat mész pályán azzal az autóval azért szárnyal a fogyasztás .
Neked nem biztos hogy pont Hybridet kellett volna venned .
Ez főleg elővárosi és városi forgalomra van tervezve ,a pályát nem szereti , főleg a nagy tempót nem .
Neked egy jó dízelt kellet volna venned pályázni , mert azok oda valók , ott nem dugul el korom szűrőjük (részecske szűrő)  .
Én előző autóm egyik oka hogy el adtam pont ez volt , nem bírja a városi tötyörgést a dízel, és télen fűtés sincsen benne .
A részecske szűrő meg állandóan regenerált ....
Pedig 4,5 -5,0 között fogyasztott .

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2612 Dátum: 2017.04.10 06:47:00 »
Prius lényegesen áramvonalasabb , tehát hiába foglya meg kapni az Auris az új  hybrid rendszert, sose foglya tudni a Prius adatait hozni .
Ráadásul a Priusok rend szeressen kicsi kerékkel jönnek ki általában 15 coll , nagyon kevés a 16-és 17 coll kerékkel szerelt modell.
A jobb légellenállás csak nagy sebességnél jelent előnyt, azonos méretű homlokfelület esetén. Nem tudom, hogy ebben hogyan viszonyul egymáshoz a két jármű. A P3 és az Auris HSD hajtáslánca ugyan azonos elemekből épül fel, de másként hangolták őket. Az Aurisnál már voltak a P3 ból szerzett tapasztalatok és vásárlói visszajelzések.  Valószínűleg ennek köszönhető, hogy kezdő hibridesek is könnyedén hoznak gyári fogyasztási adatokat, ami a P3 ra kevésbé jellemző.
Nálunk P3 ból a fapad és a full volt 15 ös kerekekkel szerelve, a ráncfelvarrás után pedig csak a fapados.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2613 Dátum: 2017.04.10 12:40:32 »
A jobb légellenállás csak nagy sebességnél jelent előnyt, azonos méretű homlokfelület esetén. Nem tudom, hogy ebben hogyan viszonyul egymáshoz a két jármű. A P3 és az Auris HSD hajtáslánca ugyan azonos elemekből épül fel, de másként hangolták őket. Az Aurisnál már voltak a P3 ból szerzett tapasztalatok és vásárlói visszajelzések.  Valószínűleg ennek köszönhető, hogy kezdő hibridesek is könnyedén hoznak gyári fogyasztási adatokat, ami a P3 ra kevésbé jellemző.
Nálunk P3 ból a fapad és a full volt 15 ös kerekekkel szerelve, a ráncfelvarrás után pedig csak a fapados.

Ha ez a hangolás szoftveres igazán kiadhatnának néha frissített szoftvert, a teslánál is élvezik a vásárlók. A vw is meg tudta írni a (zöld :D ) nem csaló szoftvert és a kocsik csak tűréshatáron belül lettek rosszabbak.
Én is szívesebben veszek olyan terméket amire van utólagos támogatás.

Jól látom te Yaris HSD-t hajtasz egész jó fogyasztással?  (bár literre az enyém jelenleg jobb egy decivel, csak a CO2-ban versz rám köröket, a többi káros cuccról nem beszélve..). Neked még volt szerencséd beszélgetni az itteni hipermilerekkel akik azóta már kihaltak? Hányan voltak 2-3-an, többen?

Úgy látom kezd divatba jönni a malomkerék méretű felni virsli gumival, priusnál még nem ez a helyzet?  :D

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2614 Dátum: 2017.04.10 13:11:09 »
A jobb légellenállás csak nagy sebességnél jelent előnyt, azonos méretű homlokfelület esetén. Nem tudom, hogy ebben hogyan viszonyul egymáshoz a két jármű. A P3 és az Auris HSD hajtáslánca ugyan azonos elemekből épül fel, de másként hangolták őket. Az Aurisnál már voltak a P3 ból szerzett tapasztalatok és vásárlói visszajelzések.  Valószínűleg ennek köszönhető, hogy kezdő hibridesek is könnyedén hoznak gyári fogyasztási adatokat, ami a P3 ra kevésbé jellemző.
Nálunk P3 ból a fapad és a full volt 15 ös kerekekkel szerelve, a ráncfelvarrás után pedig csak a fapados.
Az új Prius4  0,24-es cW
A régebbi Prius3  0,25 cW
Az Auris  0,28 cW érték tartozik .
Valamit csak számít mivel nem csak a városban tötyörög az ember  ;)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2615 Dátum: 2017.04.10 14:26:59 »
A kérdés továbbra is az, hogy a jobb alaktényező mekkora homlokfelülettel párosul.

A 0,24 alaktényezőtől sem kell elájulni mert pl. MB CLA (2014) 0,22 , Lexus LS430 0,25...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2616 Dátum: 2017.04.10 14:44:26 »
Jól látom te Yaris HSD-t hajtasz egész jó fogyasztással?  (bár literre az enyém jelenleg jobb egy decivel,
A mostani tartósan 10 C feletti hőmérsékletnél 3,7nél tartok még téligumival.
Sajnos a gyári fogyasztást nem tudom hozni, én ebben látom a nagy különbséget a P2/ YHSD és az Auris között. Alkalomszerűen többször beesett 2,8 ( ~50 km), de talán csak 2x értem el teljes tankkal a 3,1 et. Nem vagyok hipermiller, csak simán Torque-t használok. Még nem jöttem rá, hogy igazán takarékosan hogyan lehet vezetni a HSD ket. A YHSD nél a régi P2 technika miatt nagy a szórás. 3,6 - 5,5 bármi lehet különösebb odafigyelés nélkül.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2617 Dátum: 2017.04.10 15:01:18 »
A mostani tartósan 10 C feletti hőmérsékletnél 3,7nél tartok még téligumival.
Sajnos a gyári fogyasztást nem tudom hozni, én ebben látom a nagy különbséget a P2/ YHSD és az Auris között. Alkalomszerűen többször beesett 2,8 ( ~50 km), de talán csak 2x értem el teljes tankkal a 3,1 et. Nem vagyok hipermiller, csak simán Torque-t használok. Még nem jöttem rá, hogy igazán takarékosan hogyan lehet vezetni a HSD ket. A YHSD nél a régi P2 technika miatt nagy a szórás. 3,6 - 5,5 bármi lehet különösebb odafigyelés nélkül.
Én nem mertem rá dobni az OBD olvasót ....
Nekem is szinte biztos hogy klón van...
Pedig vannak tök jó programok kifejezetten hybrid -hez.
Pl ez :
https://play.google.com/store/apps/details?id=priusfan.info.bthsd10
https://hybridassistant.blogspot.hu/p/obd.html
Egy az hogy félek hogy galibát okoz , már sok rémhírt olvastam róla ,hogy némelyik össze kuszálja az autót , és utána lehet törölgetni a hibakódokat .
Kettő meg hogy , állítólag csúnyán szívja az aksit , ha be dugva marad ...
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.10 15:16:50 írta Michele »

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2618 Dátum: 2017.04.10 18:03:13 »
A mostani tartósan 10 C feletti hőmérsékletnél 3,7nél tartok még téligumival.
Sajnos a gyári fogyasztást nem tudom hozni, én ebben látom a nagy különbséget a P2/ YHSD és az Auris között. Alkalomszerűen többször beesett 2,8 ( ~50 km), de talán csak 2x értem el teljes tankkal a 3,1 et. Nem vagyok hipermiller, csak simán Torque-t használok. Még nem jöttem rá, hogy igazán takarékosan hogyan lehet vezetni a HSD ket. A YHSD nél a régi P2 technika miatt nagy a szórás. 3,6 - 5,5 bármi lehet különösebb odafigyelés nélkül.

Lehet hogy a HSD-vel nem lehet akkora csodát tenni, mint egy alapból sokat fogyasztó autóval.
Én pedig meg vagyok lőve BC nélkül, nem tudom mit szeretne igazán: csak pár tizeden belül szór, ha lassan megyek, akkor is ha dugó van, akkor is ha tél. Persze lehet a körülmények kompenzálják egymást, télen simább útjaim voltak, most zűrösebbek. Gyorsabban (80 felett) hajtva megy fel az átlag meredeken. Szerintem 130-nál nem 4,2-öt eszik, mint olvastam, 110-nél is simán bekap annyit.

"A Mercedes mellett kiállók több netes fórumon is hangoztatták, hogy a gyártó a tesztelt CLA 250 változatról soha nem állította, hogy a cW értéke 0,23 lenne, a katalógusban ugyanis 0,28 szerepel, az ehhez képest mért 0,30 pedig belefér a mérési tűréshatárba."
Jah, így künnyű, a yarisomnak 0,3 a cW -je  [rohog]


Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2619 Dátum: 2017.04.10 20:22:36 »
Lehet hogy a HSD-vel nem lehet akkora csodát tenni, mint egy alapból sokat fogyasztó autóval.
Én pedig meg vagyok lőve BC nélkül, nem tudom mit szeretne igazán: csak pár tizeden belül szór, ha lassan megyek, akkor is ha dugó van, akkor is ha tél. Persze lehet a körülmények kompenzálják egymást, télen simább útjaim voltak, most zűrösebbek. Gyorsabban (80 felett) hajtva megy fel az átlag meredeken. Szerintem 130-nál nem 4,2-öt eszik, mint olvastam, 110-nél is simán bekap annyit.

"A Mercedes mellett kiállók több netes fórumon is hangoztatták, hogy a gyártó a tesztelt CLA 250 változatról soha nem állította, hogy a cW értéke 0,23 lenne, a katalógusban ugyanis 0,28 szerepel, az ehhez képest mért 0,30 pedig belefér a mérési tűréshatárba."
Jah, így künnyű, a yarisomnak 0,3 a cW -je  [rohog]
OBD olvasó bele, meg az ellen program a telefonra és ott a BC  ;)

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2620 Dátum: 2017.04.11 21:31:01 »
Na fel raktam az első tankolásom :
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/827123.html?cdetail=1
Mint kiderült kicsit csal a BC kb 0,2 / 100 km
De majd legközelebb jobb leszek  ;)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2621 Dátum: 2017.04.11 23:29:06 »
Na fel raktam az első tankolásom :
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/827123.html?cdetail=1
Mint kiderült kicsit csal a BC kb 0,2 / 100 km
De majd legközelebb jobb leszek  ;)

Hova leszel már jobb :)
Így is csúnyán helyben hagytad a többieket, egy ember van tisztán előtted, ő is csak 1 decivel, meg egy másik aki csak 3-at tankolt, azt is augusztusban. Pedig biztos van aki izzad a fogyasztáson 4,3-tól.
5,2 az átlaga az Auris HSD-nek
Láttam egy priuszosnál aki felrakta mindig a BC állást is, hogy neki is 3 decit csalt lefelé folyamatosan.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2622 Dátum: 2017.04.12 00:28:15 »
1 tankolásból nem vonnék le messzemenő következtetéseket. Kezdésnek nem rossz.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2623 Dátum: 2017.04.12 07:19:09 »
Hova leszel már jobb :)
Így is csúnyán helyben hagytad a többieket, egy ember van tisztán előtted, ő is csak 1 decivel, meg egy másik aki csak 3-at tankolt, azt is augusztusban. Pedig biztos van aki izzad a fogyasztáson 4,3-tól.
5,2 az átlaga az Auris HSD-nek
Láttam egy priuszosnál aki felrakta mindig a BC állást is, hogy neki is 3 decit csalt lefelé folyamatosan.
Pedig rajta leszek :)
Valószínűleg kb ez az optimális helye az autónak. Napi 2x 27 km, ebből 10 km főút, 17km város. Semmi autó pálya. :)

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2624 Dátum: 2017.04.12 08:03:30 »
Szerintem te túl sokat mész pályán azzal az autóval azért szárnyal a fogyasztás .
Neked nem biztos hogy pont Hybridet kellett volna venned .
Ez főleg elővárosi és városi forgalomra van tervezve ,a pályát nem szereti , főleg a nagy tempót nem .
Neked egy jó dízelt kellet volna venned pályázni , mert azok oda valók , ott nem dugul el korom szűrőjük (részecske szűrő)  .
Én előző autóm egyik oka hogy el adtam pont ez volt , nem bírja a városi tötyörgést a dízel, és télen fűtés sincsen benne .
A részecske szűrő meg állandóan regenerált ....
Pedig 4,5 -5,0 között fogyasztott .
Jó kérdés ez, mivel azért is hybrid, hogy jobban merjünk a városban is közlekedni, mert ott a Verso azért sokat fogyasztott.
Viszont eddig tényleg kb fele, kétharmada valamilyen autopálya volt, beleértve a nyáron araszolgató német pályákat is, ahova pont ilyen kell.
A dizel a környezetszennyezés miatt nem jöhet számitásba. Meglátjuk, hogy sikerül összeszoknunk. A múltkori utunkon, kifejezetten azt is akartuk látni, hogy mennyit eszik amikor rendesen toljuk.