Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 77

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 236000 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

MiCKEY

  • The Boss
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9675
    • http://www.mickey.hu
  • Autó: Lexus NX300h, Toyota Yaris III., Toyota Corolla E11
Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Dátum: 2010.09.16 09:46:52 »
Szerintem még nincs ilyen általános topic :)

Ide jöhetnek tapasztalatok, javaslatok ötletek. Aztán, hogy ebből ki mit valósít meg már mellékes :)
Illetve itt írjuk le a fogyasztás rajongók legfontosabb teendőit.

Kérdések is:
Jobb ha lassan gyorsítunk az utazó sebességig, vagy "full" gáz ?
Mennyit számít a gumi?
Mennyit számítanak a fogyasztók? (lámpa, klíma, stb.)
Sebességhatárok, ameddig még nem küldenek el melegebb éghajlatra?


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13314
  • Autó: T27 1.6
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1 Dátum: 2010.09.16 09:50:09 »
Érdemes lenne a Fogyiversenyes topicokból átmásolni a hsz-eket.  :)

Egyébként:
- ne járasd melegítési céllal a kocsit (télen is max 30 mp)
- ha lámpánál vársz és az olaj is üzemi hőmérsékletű akkor állítsd le a kocsit
- lámpához sebességbe gurulj oda, lejtőn használd a motorféket
- figyelj az abroncsnyomásra
- tartsd be az olaj és szűrőcsere intervallumokat, figyelj a karbantartásra- a gyártó által engedélyezett legvékonyabb olajat használd
- vásárolj "eco" abroncsot a gyári váltóméretek közül a legkisebbet
- ne hajts gyorsan
- dobálj ki minden felesleges cuccot a kocsidból
- ha rövid távokon mászkálsz akkor ne tankold tele (+40-50 kg üzemanyagot ne cipelj magaddal)
- ha nem muszáj városban ne használj klímát
- rövid távokra 1-2 km menj gyalog, rollerrel, biciklivel, babakocsival, stb mert az egészséges is nem csak környezetbarát és üzemanyagtakarékos"

Ahol lehet, gurulni érdemes (nyilván ez városban nem annyira játszik). Az üresben guruláskor valóban fogyaszt az autó, míg motorfékkel nem, ám egy jó dimbes-dombos helyen jobb fogyit lehet elérni, ha az ember sokat gurul, mert hosszabb távot lehet megtenni így mint motorfékkel.
Autótól függően az abroncsnyomást meg lehet növelni a gyártó által ajánlott legmagasabbra (ez alól van pár kivétel autó persze).

Meg még talán annyi, hogy az első néhány km-en óvatosan gyorsítani, nem padlógázzal, csak ha már az olaj is üzemi hőmérsékletű (a víz maximumra ment már *2 időben köbö).

- ha túl alacsony a motorfordulat, van autó ami bedúsít (pl szívóbenzin astra 1500 alatt)
- ha üresben gurulsz, akkor fogyaszt a vas, ha sebességben, akkor nem
         

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1779
  • 08' Yaris II 1.3 Sol Plus
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2 Dátum: 2010.09.16 10:09:38 »
Viilamos (ez olcsóbb) vagy üzemanyagos motorelőmelegítő rendszer jótékonyan hat főleg a városi, gyakori hidegindításos üzemre.
A villamosnak hátránya a kötöttség, nagyon sok helyen nincs aljzat parkolóban (lehet sehol sem).
A gyári abroncsnyomást jópár tizeddel meg lehet emelni, kisebb gördulési ellenállás, de nem sokkal rosszabb rugózási komfort.
A motorfék viszont nem jelent mindig automatikusan 0 fogyasztást, épp a minap volt róla szó az egyik topikban.
Nekem az a tapasztalatom, hogy egy kereszteződésig üresben kigurulva jobb az átlagfogyasztás, mert így jóval hosszabb út tehető meg, a tiszta motorfékes üzemnél meg túl rövid az út.
Sőt, majdhogynem lehet kombinálni a kettőt, először üresben gurulni, a kereszteződés előtt meg motorfékre váltani, így az üzemi fék is kímélve lesz.
Tetőcsomagtartó feleslegesen ne legyen fent, ablakok nyáron se legyenek teljesen lehúzva.
Minél előbb elérni a legmagasabb sebességi fokozatot, se nem tötymörgősen, se nem padlógázzal. Fel lehet már 2000-nél is kapcsolni (persze megpakolva, emelkedőn már nem célszerű).
Ha olyan helyen járunk, ahol ismerjük a közlekedési lámpák ritmusát, akkor úgy haladjunk hogy azoknál minél kevesebbszer kelljen megállni, vagy sebességet csökkenteni.
Villi
Korábban: Polski Fiat 126p; Talbot Solara SX; Renault Clio II 1.4RN; Mercedes A160
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Audi A3 1.4 TFSI

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9978
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #3 Dátum: 2010.09.16 11:10:08 »
én úgy hallom a profiktól, hogy a legfontosabb egy dolog: minél kevesebbet kelljen fékezni. ez leginkább városon kívül működik, de én próbálgatom a városban is és láss csodát: pont azt adja ki, ahogy a taxisok vezetnek... :)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8237
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #4 Dátum: 2010.09.16 11:20:12 »
A motorfék vs. üresben gurulás mindig szituáció függő. A motorfék esetén nincs fogyasztás, de sokkal jobban csökken az autó lendülete, mint üresben (de ott meg van fogyasztás)
Nálam a felkapcsolást enyhe gyorsítás esetén a kompi már 2000 1/p alatt javasolja (1700 körül), a visszakacsolást meg 1200 körül. Fontos, finom gyorsítás esetén! Ha tolom neki, akkor 3500 körül kiabál felváltásért.
Szerintem a legalacsonyabb fogyasztás fő titka a konstans sebesség ( na nem a pályán 180-nal  :D ) és a gyorsítás elkerülése. Tehát ha megoldható, akkor korábban indulok és nem sietek. Az ismert úton nagyon jól lehet előrelátó vezetéssel szinte fék nélkül autózni.
Én speciel az elektromos fogyasztókkal nem foglalkozom, mert azok vagy biztonsági ( világítás, nálam gyújtásra) vagy kényelmi (zene, klíma) dolgok.
A motor leállítást ritkán használom, szintén kényelmi szempontból. Ilyenkor ugye lekapcsolja a zenét, a telefon kihangosítót. Gyakorlatilag csak vasúti sorompónál állítom le.
Ilyen alapvető dolgokról, mint az álló helyzetben melegíteni a motort, már a dízeles időkben leszoktam. Nem elég, hogy semmit sem ér, még káros és drága is. Aki meg 50 m-re lakik az autópálya felhajtótól és azon kell minden reggel 80 km-t megtennie a munkahelyéig, az vegyen motor előmelegítőt.
Meg persze a többi evidens dolog: tiszta légszűrő, jó gyertyák, megfelelő olaj, nem lapos gumi.
De külső tükröt nem hajtogatok, ablaktörlőt nem szerelek le, menet közben nem állítom le a motort és nem rakok virslit fel gumi helyett  ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12276
  • Autó: Corolla E-15,1,4 D4D, Burgman 400
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #5 Dátum: 2010.09.16 13:30:20 »
A családban van  kis benzines (Jazz) és diesel (D4D). Fogyasztás szempntjábol nem egyformán kell vezetni. A dieselt lehetőleg alacsony fordulaton érdemes tartani,de azért ne rángasson- sose szokott- akár 1-2 ezren is.
A benzines így  elég sokat fogyaszt, jobban kell pörgetni, minimum 2000-en de inkább 3000 fordulaton. Még kisérletezem, hogy jobb? :hmmmm:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13314
  • Autó: T27 1.6
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #6 Dátum: 2010.09.16 13:43:50 »
Én a kis benzinest is 1500-as fordulatszám körül próbálom tartani.
         

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12276
  • Autó: Corolla E-15,1,4 D4D, Burgman 400
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #7 Dátum: 2010.09.16 13:56:43 »
Én a kis benzinest is 1500-as fordulatszám körül próbálom tartani.
Ha gurul az ember, akkor biztos az a legjobb. Viszont gyorsuláskor kell hogy egy kicsit jobban pörögjön, különben többet fogyaszt.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8237
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #8 Dátum: 2010.09.16 14:35:05 »
A családban van  kis benzines (Jazz) és diesel (D4D). Fogyasztás szempntjábol nem egyformán kell vezetni. A dieselt lehetőleg alacsony fordulaton érdemes tartani,de azért ne rángasson- sose szokott- akár 1-2 ezren is.
A benzines így  elég sokat fogyaszt, jobban kell pörgetni, minimum 2000-en de inkább 3000 fordulaton. Még kisérletezem, hogy jobb? :hmmmm:
Akkor azért fogyaszt a Feleségednél 7,8 körül a Jazz. Nagyon jól lehet használni 1800-2000-es felváltásokkal és rögtön 1 literrel kevesebb gurul le a torkán.Abban igazad van, hogy ha tapossuk, akkor egy dízelnek nem sokkal emelkedik meg a fogyasztása, míg egy benzinesé jelentősen. De ez nem azt jelenti, hogy egy benzinessel ne lehetne kis fogyasztással autózni. Sőt, egy dízel 1000-1500 között erőtlenebb (nincs még turbó), mint egy benzines, így a benzines még inkább alkalmas az alacsony fordulatszámú autózáshoz.

Viszont gyorsuláskor kell hogy egy kicsit jobban pörögjön, különben többet fogyaszt.
Ezt nem értem  :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.16 14:37:25 írta Nagycitrom »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9978
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #9 Dátum: 2010.09.16 15:20:19 »
hmmm, cseréljünk egy hétre, megeszem a kalapom ha te az enyémmel el tudsz járni kevés benzinnel :) bár ahogy a fogyasztási adataidat nézem, te 80nál gyorsabban még nem mentél, azt is csak tanyák közötti összekötő utakon  [rohog]
most tankoltam épp, 80% dugó, 20% nagypapás egyenes vonalú egyenletes mozgás 10.9l/100km


A családban van  kis benzines (Jazz) és diesel (D4D). Fogyasztás szempntjábol nem egyformán kell vezetni. A dieselt lehetőleg alacsony fordulaton érdemes tartani,de azért ne rángasson- sose szokott- akár 1-2 ezren is.
A benzines így  elég sokat fogyaszt, jobban kell pörgetni, minimum 2000-en de inkább 3000 fordulaton. Még kisérletezem, hogy jobb? :hmmmm:
Akkor azért fogyaszt a Feleségednél 7,8 körül a Jazz. Nagyon jól lehet használni 1800-2000-es felváltásokkal és rögtön 1 literrel kevesebb gurul le a torkán.Abban igazad van, hogy ha tapossuk, akkor egy dízelnek nem sokkal emelkedik meg a fogyasztása, míg egy benzinesé jelentősen. De ez nem azt jelenti, hogy egy benzinessel ne lehetne kis fogyasztással autózni. Sőt, egy dízel 1000-1500 között erőtlenebb (nincs még turbó), mint egy benzines, így a benzines még inkább alkalmas az alacsony fordulatszámú autózáshoz.

Viszont gyorsuláskor kell hogy egy kicsit jobban pörögjön, különben többet fogyaszt.
Ezt nem értem  :surrender:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8237
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #10 Dátum: 2010.09.16 15:37:26 »
hmmm, cseréljünk egy hétre, megeszem a kalapom ha te az enyémmel el tudsz járni kevés benzinnel :) bár ahogy a fogyasztási adataidat nézem, te 80nál gyorsabban még nem mentél, azt is csak tanyák közötti összekötő utakon  [rohog]
most tankoltam épp, 80% dugó, 20% nagypapás egyenes vonalú egyenletes mozgás 10.9l/100km
Mi az a kevés benzin? Ki beszélt a Te 2,4-es  motorodról? Messzelátónak jelentkeztél már? Mi van a tanyával? 


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22645
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #11 Dátum: 2010.09.16 16:00:20 »
Viszont gyorsuláskor kell hogy egy kicsit jobban pörögjön, különben többet fogyaszt.
Ezt így rosszul fogalmaztad, mert a kettőnek nincs köze egymáshoz. A benzinest azért kell jobban forgatni, mert Akkor megy. A dízelnél célszerű még a legmodernebbeket is 1800-ról gyorsítani, innentől már használható turbó nyomása van. Kényelmes haladás esetében 1800-2500 ford/perc pont elég. Bármelyik fokozatban. Ha országúton szívó benzinest használ az ember - kihangsúlyozom, hogy nyugis tempóban!!! -, akkor egy-egy faluba érkezéskor még 50-60-nál is maradhat az 5. fokozat, rángatni csak alapjárat alatti régiókban fog, és akkor is jóval kevésbé, mint egy dízel. Mindezt csak egyenletes haladásnál célszerű alkalmazni, ha gyorsításra kerül a sor, természetesen vissza célszerű kapcsolni. Ekkor, mivel ideálisabb fordulatszámon terheljük a motort, a fogyasztás is mérsékeltebb marad.



lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6858
  • Autó: '12 Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D SOL
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #12 Dátum: 2010.09.16 16:11:26 »
A dízelnél célszerű még a legmodernebbeket is 1800-ról gyorsítani, innentől már használható turbó nyomása van. Kényelmes haladás esetében 1800-2500 ford/perc pont elég. Bármelyik fokozatban.
Fura, mert meg en nem vezettem olyan dizelt, amiben normal hasznalat mellett ne lett volna eleg boven 2000 alatt tartani a fordulatot. Lehet a kis 1,4-eseknek nem eleg, de 1,7 es 2 litereseket amiket vezettem mind teljesen jol elvoltak 2000 alatt.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22645
  • Szakmérnök :-)
    • www.kozut.hu
  • Autó: '00 facelfit Avensis Kombi 1,8 vvt-i SOL
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #13 Dátum: 2010.09.16 16:26:20 »
A dízelnél célszerű még a legmodernebbeket is 1800-ról gyorsítani, innentől már használható turbó nyomása van. Kényelmes haladás esetében 1800-2500 ford/perc pont elég. Bármelyik fokozatban.
Fura, mert meg en nem vezettem olyan dizelt, amiben normal hasznalat mellett ne lett volna eleg boven 2000 alatt tartani a fordulatot. Lehet a kis 1,4-eseknek nem eleg, de 1,7 es 2 litereseket amiket vezettem mind teljesen jol elvoltak 2000 alatt.
Értem, mire gondolsz, és ez így is van, ha nyugisan "papásan" gyorsítgat az ember. De, ha előzöl, azért nem árt, ha 2000 fölé fut az a mutató...



lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6858
  • Autó: '12 Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D SOL
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #14 Dátum: 2010.09.16 16:46:14 »
A dízelnél célszerű még a legmodernebbeket is 1800-ról gyorsítani, innentől már használható turbó nyomása van. Kényelmes haladás esetében 1800-2500 ford/perc pont elég. Bármelyik fokozatban.
Fura, mert meg en nem vezettem olyan dizelt, amiben normal hasznalat mellett ne lett volna eleg boven 2000 alatt tartani a fordulatot. Lehet a kis 1,4-eseknek nem eleg, de 1,7 es 2 litereseket amiket vezettem mind teljesen jol elvoltak 2000 alatt.
Ki beszelt itt eddig elozesrol?  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX