Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 600555 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2640 Dátum: 2017.04.15 19:46:40 »
Mivel a hajnali kompon kva hideg volt, Doverben ülésfütéssel indultunk jó sokáig... így a Wembley-ig ez is emelte a fogyasztást. A computer szerint 4,77-es fogyasztast hozott a central Londonon való átverekedés. Előtte 274 km autópálya max 120-al és kevés várossal, 5,35 l/100km 😁✌️

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2641 Dátum: 2017.04.15 19:52:31 »
Realis. Mi holnap este zuzunk vissza brx-be aztan beszamolok az elmult haromezer kmrol

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2642 Dátum: 2017.04.15 21:44:08 »
gyakorlatilag leírtad a perpetuum mobile definícióját...  :lol:
Nem Ő az egyetlen, akinek updatelni kellene a fizika adatbázisát.  [rohog]

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2643 Dátum: 2017.04.15 22:38:16 »
Az gondolom megvan, hogy gyakorlatilag leírtad a perpetuum mobile definícióját...  :lol:

Abban nincs semmi képtelenség, hogy agy autó 50-el halad, ezt az energiát eltárolod, az autód pedig megáll, mikor ezt az energiát felhasználod az autód megint 50-el halad. Ez fizikailag lehetséges. A gyakorlatban csak azért nem, mert vannak veszteségek, de megközelíteni a gyakorlatban is lehetséges. A prius ennek a közelében sincs ergo nem érdemes a visszanyert energiát gyorsításra vesztegetni, arra kell használni hogy kiváltsuk a kis terheléssel extrém rossz hatásfokú benzinest. Valószínűleg is ezért jó a műszer "eco" tartományában gyorsítani.

Akkor lenne ez képtelenség ha minden megállás után gyorsabban mennél, mint előtte  [rohog]

Azért is agyalnak a lendkerekes, szuperkondenzátoros, a sűrített levegős megoldásokon, mert az akkumulátoros megoldás különösen rossz hatásfokú, ha hirtelen sok energiát eltárolni, majd visszaadni.
Az hiszem a mcLaren csinált is egy 70%-os hatásfokú kísérleti lendkerekes megoldást, ami a 30-hoz képest kánaán lenne. Nem egy malomkövet kell elképzelni, hanem valamilyen extrém fordulatszámú szénszálas hi-tech cuccot.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2644 Dátum: 2017.04.15 23:04:49 »
http://www.besslerwheel.com/  Lehet, hogy itt az ideje Bessler kerekét újra összerakni és adaptálni a mai igényekhez  :yes:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2645 Dátum: 2017.04.15 23:28:55 »
Abban nincs semmi képtelenség, hogy agy autó 50-el halad, ezt az energiát eltárolod, az autód pedig megáll, mikor ezt az energiát felhasználod az autód megint 50-el halad. Ez fizikailag lehetséges.
Szerintem nem. Sem elméletben, sem gyakorlatban.
Igen, ez lenne a perpetuum mobile.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2646 Dátum: 2017.04.16 00:48:41 »
kis terheléssel extrém rossz hatásfokú benzinest. Valószínűleg is ezért jó a műszer "eco" tartományában gyorsítani.

Az hiszem a mcLaren csinált is egy 70%-os hatásfokú kísérleti lendkerekes megoldást, ami a 30-hoz képest kánaán lenne.
Úgytűnik, hogy fizikus, gépész és elektomérnök sem vagy.
A P4. Miller ciklusú motorjának a termikus hatásfoka 40%, ami igencsak jó eredmény egy benzines motortól.
Ez a 30% igencsak megragadt benned. Azonban ez az érték arra vonatkozik, hogy ekkora a vesztesége a benzinből áramot termelni, majd később mozgási eneriát előállítani. Ahhoz képest, mintha közvetlenül a benzinből jönne létre a mozgás. Ez szükséges rossz, aminek jelentős része a nyomaték osztóműben keletkezik.

A nagyfeszültségű akkumulátoros eneriatároláson kívüli más módszerekkel sokan kisérleteznek, nemcsak azért, mert nem akarnak a szabadalomért fizetni a Toyotának, hanem mert olcsóbban nagyobb teljesítményű, és kapacitású tárolást szeretnének kisebb méretben.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.16 00:53:13 írta Agyarka »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2647 Dátum: 2017.04.16 11:03:53 »
Emlékszem a lendkerekes energiatárolóju busz prototípusra. Az alapelv az volt, hogy bizonyos megállókban egy elektromotorral a hálózatról felpörgetnek egy lendtömeget, aminek az energiáját felhasználva a busz "zéró emisszióval" tud haladni a városban.

Ez tökjó, és tökszép, csak a busz az első sarokig jutott, ahol a forgó tömeg tehetetlensége miatt nem tudott befordulni.  [rohog]

Nagy energiát csak nagy tehetetlenségből lehet kinyerni, és a fordulatnak a jelenleg ismert anyagaink eléggé nagy gátat szabnak...  ::)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2648 Dátum: 2017.04.16 11:41:23 »
Szerintem nem. Sem elméletben, sem gyakorlatban.
Igen, ez lenne a perpetuum mobile.

Akkor mondok egy egyszerű pédát:
Gördeszkás rámpa: a gördeszkásunk sebessége 0 a tetőpontokon, viszont középen nagy sebességgel halad. Ilyenkor az történik hogy a rámpán a mozgási enegriáját igen nagy hatásfokkal helyzeti energiává alakítja és vissza.
Ilyenkor a deszkás embernek csak a veszteségeket kell pótolnia hajtással.
Ugyanígy a mozgási energiát elektromos energiává is át lehet alakítani majd, vissza a gond csak a nagy veszteség, kis veszteség esetén a prius fogyasztása nem változna számottevően padlógáz-(generátoros)padlófék üzemmódban.

srácok perpetuum mobile ?  [rohog]
Ez csak az energiamegmaradás törvénye.

Ezt a lendkerekes dolgot a versenytechnikában is akarták alkalmazni ahol bizony sok kanyar van, ez sem tudom felfogni hogy működne, mert féktávon akarják felpörgetni, majd akkor akarnak kanyarodni amikor fullon pörög, majd az egyenesben újra visszanyerni az energiát és szinte álló lendkerékkel haladni. Fordítva ugyan jó lenne, de így???  :lol:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2649 Dátum: 2017.04.16 12:09:17 »
Akkor mondok egy egyszerű pédát:
Gördeszkás rámpa: a gördeszkásunk sebessége 0 a tetőpontokon, viszont középen nagy sebességgel halad. Ilyenkor az történik hogy a rámpán a mozgási enegriáját igen nagy hatásfokkal helyzeti energiává alakítja és vissza.
Ilyenkor a deszkás embernek csak a veszteségeket kell pótolnia hajtással.
Ugyanígy a mozgási energiát elektromos energiává is át lehet alakítani majd, vissza a gond csak a nagy veszteség, kis veszteség esetén a prius fogyasztása nem változna számottevően padlógáz-(generátoros)padlófék üzemmódban.

srácok perpetuum mobile ?  [rohog]
Ez csak az energiamegmaradás törvénye.

Ha ezt az első e témában megejtett 50-0 és 0-50 példádban is leírtad volna, akkor nem nyúlna a téma, mint a rétestészta  :surrender: :whistling: ;)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2650 Dátum: 2017.04.16 12:27:37 »
Nem Ő az egyetlen, akinek updatelni kellene a fizika adatbázisát.  [rohog]

 :clap: :yes: :yes: :clap: :yes: :yes: :clap:

Ó jeeeee!!  és természetesen nem Rád értem
(" órások, épület fizikusok, áramlás tanászok, hőtanászok ..." )
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2651 Dátum: 2017.04.16 12:33:32 »
nem Rád értem
Én sajnos úgy érzem, rám is ráférne. Egyre több a hardveres adatvesztésem, és az installálásnál is voltak hiányosságok.  :cry:
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.16 12:51:53 írta Agyarka »

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2652 Dátum: 2017.04.16 16:21:43 »
"de az ideális az lenne, ha egy 50-0 után 0-50 re szinte energiafelhasználás nélkül tudna visszamenni"
Ezt úgy gondoltam, hogy a meglévő energián kívül alig használunk fel.

Ti úgy értelmeztétek hogy egyáltalán nem használunk energiát a 0-50-hez?
Ez sajnos valóban bajos   :lol:

Úgy néz ki vannak rések a prius szabadalmában, mert a 2013 körül, hosszas fejlesztéssel a Ford is feltalálta a prius-féle bolygóműves e-CVT-t, csak ők mást kötöttek a napkerékre, kivették tengelyből a második motort és beraktak még egy segédtengelyt, nem pedig lánccal hajtanak ki, zseniális mi ?  [rohog]
Valamelyest ez amúgy is aktuális, mert ilyen 2Literes hibrid elfogóautókat is állítanak szolgálatba.

Thomas ugye nem Londonban akarsz fogyasztásrekordot dönteni :) ? Gondolom a húsvét miatt most nincs dugódíj de azért figyeld nehogy valahogy mégis megbüntessenek. Neked is jól kijut pálya meg jam... Az öt környéke mindenesetre már igen baráti :)

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2653 Dátum: 2017.04.16 17:52:06 »
 ::) De igen, mármint azt látom, hogy London belvárosa fullra van Priusokkal és egyéb hibridekkel.
Azért majd igyekszem nem a dugódíjas zóna határá autózni mint idefelé, hanem a belső körgyűrűn és még a fizetős autópályahidat is elkerülni amit már nem lehet kézpénzben fizetni, csak a neten keresztül!!
Amúgy, mint kezdő hibrides, elégedett vagyok az idejöveti 4,77-es fogyasztással, de remélem, hogy majd alakul még a tudományom. De az is igaz, hogy jobban fogom nyomni a pedált, mert a kompra a 45 perc helyett 90 perces check-in időt javasolnak a húsvéti forgalom miatt.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2654 Dátum: 2017.04.16 18:29:02 »
Tok jo az. En most tankoltam egy 6.1et budapesti csalados karistolasra. Mar teleramoltam a kocsit, egy ora mulva zyzas jon. Nem jovunk ki hat literbol ugy erzem :)