Ahogy már itt elhangzott, a mérési folyamat szabályozott, egységes rendelet írja elő a mérési módszereket, eszerint mér mindenki, hitelesít egy független vizsgálóintézet és ad ki típusengedélyt a hatóság, tehát csalást emlegeteni felesleges. Az eszerint mért adatokat kell megadni minden gyártónak, akik még azt is feltüntetik, milyen előírás szerint volt mérve. Hogy miért van ekkora eltérés? Én más oldalról közelítem meg. Nézzük meg, melyik gyártónak milyen járművekből áll a modellpalettája. Ha összevetjük mondjuk a cikkben említett Toyotát, Peugeot-t, stb. és a német presztízsmárkákat, akkor az előbbiek autói átlagosak nagyságilag, teljesítményileg, ezeket átlagos stílusban vezetik, míg az utóbbiak nagyobbak, erősebbek, és dinamikusabban hajtják. Én ebből magyarázom hogy miért térnek el különbözőképpen a szabványtól a valóságban. Szóval a jelenlegi mérési ciklus (NEDC) nem egészen tökéletes, 1996 óta létezik. Elég kicsi gyorsulási értékeket kell produkálni rajta, persze hogy a valóságban egy nagyobb teljesítményű kocsival jobban fognak gyorsulni, nagyobb fogyasztási értéket produkálva. A mérés nagyjából 20-25 fokon történik, lényegében hidegindítás sincs benne, télen városi használatnál naná hogy sokkal nagyobb fogyasztás jön ki. A vizsgálatra visszatérve, lehet némileg trükközni, de nem attól lesz ekkora eltérés. Összefoglalva, én csalást nem mondok senkire, a gyártóknak nem kellene ezeket a mérési eredményeket ennyire reklámozni, a jogalkotóknak meg ki kellene találni egy olyan mérési rendszert, ami jobban megközelíti a valóságot, mert másként fogja egy nagypapa az 1.0-ás Yaris gázpedálját taposni, mint egy fiatal mondjuk az LFA-t....