Szerintem azért nem kell annyira eszementül igyekezni, de tény, hogy akkor lehet nyereséget kovácsolni a felszíni formákból, ha hajlandó vagy alkalmazkodni hozzájuk sebességben. Ahogy a lejtő visz, ugye Ha meg erős az a lejtő, direkt jó lassabban nekikezdeni (az emelkedőn lassulva).
Ez utóbbit nem is nagyon értettem, amíg kizárólag motorral jártam, azzal a legtöbb lejtőn szabadon gurulva simán lassulok, csak kevésbé, mint síkon. A motor kihasználtságának meg direkt jó, ha emelkedőn gyorsítunk vagy tartjuk a sebességet, lefele meg szépen kigurulhatjuk. Aztán megtapasztaltam, hogy rántja le a nehéz kasznit a gravitáció a túloldalon, egyből rájöttem
De valóban, ha egy bizonyos átlagsebesség tartása a cél, valami egy szűk sebességi sávba kényszerít, macerás. Akkor csak egy-két lopva elkövetett szabadon gurulás marad a szerencsés szögű lejtőkön, de talán még azon is lehet nyerni egy keveset Ha meg tempomat van, akkor már kifejezetten rosszat tesznek a lejtős, rossz hatékonyságú részek.
Nem, nem úgy értettem, hogy egy bizonyos átlagsebesség tartása lenne a cél.
Hanem úgy, hogy 60-as átlagsebességhez, spórolós vezetési stílus mellett is nagyobb fogyasztás fog kijönni dimbes-dombos vidéken, mint alföldön. Vagy máshogy nézve: adott fogyasztáshoz dimbes-dombos vidéken kisebb átlagsebesség fog kijönni, mint alföldön. Magyarul alföldön jobban lehet spórolni, na
... legalábbis az én eddigi tapasztalataim szerint.
Igen, én is ismerem az ilyen trükköket, hogy ha tudod, hogy szép nagy lejtő jön a dombtető után, akkor az emelkedőn hagyod lelassulni az autót - utána a gravitáció majd úgyis segít visszaszerezni a lendületet. Ismerem, és ha épp spórolhatnékom van, alkalmazom is ezeket a metódusokat.
Ami az első mondatodat illeti: de-de, a Pécs-Sásd-Kaposvár-Fonyód viszonylatban, az Avensissel (2.0 benzin) eszementen igyekezni kéne az 5.4-es átlagfogyihoz. 60-65-ös utazó, lejtőkön leállított motor, meg amit akarsz... úgy talán összejönne. Alföldön ellenben? Stabil 80-as utazó, faluban 60 - és kész, ennyi.