Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6043906 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14865 Dátum: 2009.10.02 21:35:30 »
Szia Barna!
Tudod nálunk e12 van, de asszem (?) ugyanaz a motor, váltó? Ha igen, akkor nem kell aggódnod, én is 2 litert öntöttem bele, és már folyt ki az ellenőrző csavar helyén, szóval elég volt bele bőven úgy is, hogy előtte fél órát hagytam kicsepegni a régi olajat. De ha bizonytalan vagy, csavard ki az ellenőrző csavart, és nyúljál be az ujjaddal, érzékelhető-e a szint, mert ha igen, akkor nagyon kicsit kellhet rátölteni.
                                                                                                                                                   

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14866 Dátum: 2009.10.02 21:36:34 »
Rendszeresen gáz nélkül indulok az autóval, az udvarban az érzékeny szomszéd lelkületek tisztelete miatt nem is szoktam a gázpedálhoz nyúlni.
Hümm... Meg lehet csinálni, de nem könnyű. A kétliteres Avéval is erősen oda kell figyelni, hogy ne fulladjon le. Garázsból szoktam néha így kiállni, nem lehetetlen, de eltart egy darabig...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14867 Dátum: 2009.10.02 21:38:46 »
Champion nekem is nagyon hamar megadta magát az előző autómon, egy forintot nem ér.
Camryn két éve semmi baja... Előtte Bosch volt, az közel öt évig bírta, de már pár hónap után dübörgött. A Champion hangtalan. Valeot nem próbáltam.

Ja, Carinán is két éve Champion van, annak sincs semmi baja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14868 Dátum: 2009.10.02 21:46:08 »
Úgy látom, hamarosan érni fog nekem egy kuplung-csere. Egyre rosszabb a váltóm, illetve egyre pontatlanabb. Hiába volt áprilisban váltóolaj cserélve, az nem oldotta meg a gondot.  :no:
A hármast nehezen veszi (főleg visszaváltásnál, néha nem is veszi egyáltalán ilyenkor), szinte minden váltásnál lehet érezni a fogaskerekeket, ahogy összekapcsolódnak, pedig teljesen ki van nyomva a pedál.  :wacko:
Csak hogy megerősítsem, amit a többiek írtak: ha a kuplung nem emel ki (nem kapcsol szét tökéletesen), akkor az úgy szokott jelentkezni, hogy álló helyzetben (!) nehéz kapcsolni az 1-et és az R-t. Ha meg a tárcsa kezd elfogyni (elkopott), akkor elkezd csúszni a kuplung, először jellemzően magas fokozat(ok)ban, nagy gázadáskor. Mint pl. ezen a videómon, kétszer is jól megfigyelhető (egyszer 70-80 közt, egyszer 90-100 közt):



Szóval ez inkább váltó-problémának hangzik, de egyáltalán nem biztos, hogy tényleg javításra szorul már - az normális dolog, hogy a kapcsolhatóság idővel romlik... Carinánkon pl. a váltó sosem volt tökéletes - 4-ből 3 időnként akad, 3-ból 2 gyakran akad... Nem hibás: ilyen. Milyen olaj került a tiédbe legutóbb?
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.02 21:50:59 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14869 Dátum: 2009.10.02 22:43:15 »
...és akkor most az egyszeri szőke nőnek számszerűsítenétek plz a szinkrongyűrű témát (anyag, munkaidő, stb)?  :innocent:

Ha szépen gázfröccsel váltasz vissza, nem akad! - ha elég ügyes vagy akár kuplung nélkül is összejön a visszaváltás ( bár mire begyakorlod, egy váltót biztos kinyírsz :D )
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14870 Dátum: 2009.10.02 22:53:24 »
Champion nekem is nagyon hamar megadta magát az előző autómon, egy forintot nem ér.
Camryn két éve semmi baja... Előtte Bosch volt, az közel öt évig bírta, de már pár hónap után dübörgött. A Champion hangtalan. Valeot nem próbáltam.

Ja, Carinán is két éve Champion van, annak sincs semmi baja.
Micsoda véletlen...neked is ugyan az a tapasztalatod, mint ami nekem....és többektől hallottam ugyan ezt pluszban....véletlen lehet.. :sleeping:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14871 Dátum: 2009.10.03 08:49:55 »
Csak hogy megerősítsem, amit a többiek írtak...
Este megnézték TSityuék, egyértelműen azt mondták, hogy kuplungszerkezet. Nekem egyáltalán nem csúszik, bár az R-t álló helyzetben általában csak másodikra veszi, ez utóbbi sztem inkább user gond.  :)
Áprilisban Q8 váltóolaj került bele.
         

TZoli

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14872 Dátum: 2009.10.03 08:55:08 »
Champion nekem is nagyon hamar megadta magát az előző autómon, egy forintot nem ér.
Camryn két éve semmi baja... Előtte Bosch volt, az közel öt évig bírta, de már pár hónap után dübörgött. A Champion hangtalan. Valeot nem próbáltam.

Ja, Carinán is két éve Champion van, annak sincs semmi baja.
Micsoda véletlen...neked is ugyan az a tapasztalatod, mint ami nekem....és többektől hallottam ugyan ezt pluszban....véletlen lehet.. :sleeping:

Nekem is barna czukornak ***a hamar megadta magát, ez is véletlen lehet....
De azt vesztek magatoknak amit akartok, ***om tele van hogy állandóan vita van

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14873 Dátum: 2009.10.03 10:25:21 »
Este megnézték TSityuék, egyértelműen azt mondták, hogy kuplungszerkezet.

Mielőtt felkelnek a polihisztorok, nem vagyok autószerelő, de az enyém is hasonló jelenséget produkált és ott a szerkezet volt a hibás.  ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14874 Dátum: 2009.10.03 18:44:28 »
Nekem is barna czukornak ***a hamar megadta magát, ez is véletlen lehet....
De azt vesztek magatoknak amit akartok, ***om tele van hogy állandóan vita van
Az nem vita, hogy megírom az ellentétes tapasztalatomat  :flowers: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14875 Dátum: 2009.10.03 18:46:32 »
...bár az R-t álló helyzetben általában csak másodikra veszi, ez utóbbi sztem inkább user gond.  :)
Ez Toyota gond  ;) ... Ami az összeset érinti, amivel csak eddig dolgom volt, '80-tól '04-ig.

Ami a többit illeti... Hát nemtom, így messziről képtelenség ezt megítélni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14876 Dátum: 2009.10.03 19:15:00 »
Avensis kategória alatt nincs olyan kocsi, amely mindig minden alkalommal elsőre beveszi a rükit. Próbltam sok kocsit, de egyik sem szerette. A 6 sebességes Avénál éreztem először olyat, hogy egymás után 2x ment reccs nélkül az R.

Sajnos ilyen olcó technológiás az összes 5-6 milla alatti kocsi váltója. Tisztelet annak az <5% kivételnek.

Az akadás meg nem hiszem, hogy kuplung gond lenne, mert ha nem emelne ki, akkor érezni lehetne váltáskor. Illetve ha csúszik, azt is észre venni egyből...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14877 Dátum: 2009.10.03 21:07:50 »
Az akadás meg nem hiszem, hogy kuplung gond lenne, mert ha nem emelne ki, akkor érezni lehetne váltáskor. Illetve ha csúszik, azt is észre venni egyből...
Ez az ábra nekem sem áll össze.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14878 Dátum: 2009.10.03 21:11:36 »
Ez Toyota gond  ;) ...
Mondhatni tipushiba  :yawn: :ph34r:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14879 Dátum: 2009.10.03 21:12:27 »
Avensis kategória alatt nincs olyan kocsi, amely mindig minden alkalommal elsőre beveszi a rükit. Próbltam sok kocsit, de egyik sem szerette.
No majd akkor ha talizunk akkor kirpobalhatod az enyem  :yes: :yes: :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX