Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 499652 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1830 Dátum: 2012.11.11 12:36:57 »
6x15 5x100 ET39 KF 54,1          Avensis és Avenis II (2000-től) [max 130 LE-ig]
6,5x16 5x100 ET45 KF 54,1       Avensis II (2003-2009) (2.2 dízelhez nem jó)    
6,5x16 5x114,3 ET45 KF 60,1    Avensis II 2.2D (2003-2009)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10705
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1831 Dátum: 2012.11.11 15:54:03 »
A gyári gumiméret 195/65 R15 vagy 195/65 R15?

A 2 itt ugyanaz.  :D  ;)
A gyári méret 195/60 R15-ös volt. A mi autónk esetében Michelin Energy, H-s sebességindexxel.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

hoattis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1832 Dátum: 2012.11.13 10:18:00 »
Kösz szépen. Megrendeltem a 6x15 5x100 ET39-es felnit.

A gumiméretet elírtam, 195/60-ast akartam. Téliguminak a 185/65 váltóméretet javasolják, tényleg jobb?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10705
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1833 Dátum: 2012.11.13 10:28:06 »
2001. október és 2010. december között hajtottam ilyen gépet és a téli gumi esetében is végig a gyári méretet használtam.
Akkoriban végigolvastam az autó kezelési könyvét és még csak meg sem említette a keskenyebb gumiméretet illetve az autón található kis címkéken se szerepelt 195-ösnél kisebb méret.
Persze ettől még jó lehet rá, de ezt a kérdést passzolom...  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1834 Dátum: 2012.11.13 10:51:11 »
Kösz szépen. Megrendeltem a 6x15 5x100 ET39-es felnit.

A gumiméretet elírtam, 195/60-ast akartam. Téliguminak a 185/65 váltóméretet javasolják, tényleg jobb?
Hogy jobb nem jobb...fene tudja. Én 195/60as nyári gumiről Misi Energy váltottam 185/65 Michelin Alpin4-re. Nem érzek igazából különbséget. De a nyárikat már nem rakom vissza rá.
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

GeriCool

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 117
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1835 Dátum: 2012.11.13 21:28:49 »
Kösz szépen. Megrendeltem a 6x15 5x100 ET39-es felnit.

A gumiméretet elírtam, 195/60-ast akartam. Téliguminak a 185/65 váltóméretet javasolják, tényleg jobb?
Tapasztalat nekem sincs, hogy jobb e. De nekem ugyanannyit csal mindkettőnél. Tehát váltóméretnek jó. Meglepően nekem a téli csendesebb (UG7) mint a nyári.
Avensis 2014
2.0 D-4D

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1836 Dátum: 2012.11.14 17:03:30 »




Megfejtés:  :otlet:

A füstöt az eldurrant intercooler miatt eregette....
Osztrák autóként kicsit gazdagabban kapta a sót és egyéb finomságokat és kirepedt az oldala... 36000Ft

A rádió valószínűleg a gyenge gyári hangszórók maximumon bömböltetése miatt kiverte a végfokot... 6000Ft

Már majdnem azt hittem eljött a béke és a nyugalom ideje...
Aztán jött a vezérműszíjcsere...
Gates szíjak, görgök, vízpumpa, feszítő patron...szóval minden kicserélve...

AZÓTA 2700-AS FORDULATTÓL TURBÓSÍVITÁS SZERŰ HANG A SZÍJAK KÖRNYÉKÉRŐL.
Szerelő tanácstalan.
Állítólag valahogy csavarhúzóval ide-oda ráfeszítve kiszűrte, hogy a görgők, vízpumpa sem lehetnek...
Generátor csapágy cseréje nem segített.
Ma megkapta 2 héten belül a 2. , ezúttal Toyota vezérműszíját.

A tünet maradt.   :censored:
Szerelő kétségbeesve.     :no:
Én síkideg.  :cry:
Te pedig remélem megmondjátok most a "frankót"!   :helpsmilie:  :winkiss:   :helpsmilie:

Járt már valaki így?

Hali!

Suzukinál már láttam ilyet, hogy sívított a motor, vízpumpacsere után. A vezszíj brutál feszes volt..  Sztem túl lett feszítve a szíj. Valszeg ki kell cserélni a feszítőgörgőt.

bxbreak 85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1837 Dátum: 2012.11.17 20:19:44 »
Én is találkoztam már off daewoo matiznál olyannal,hogy a vezérmüszíjat a gyári jelölés szerint megfeszítve nagyon lazának éreztem a szíjat.. Igen ám,de üzem meleg motornál pont tuti volt.. Általában ott a baj,ha a szerelö a hideg motornál a gyári értékre állított szíjat túl lazának érzi és biztonságból húz még rajta egy kicsit..Na ezek szoktak melegen fütyülni..

mzdoktor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1838 Dátum: 2012.11.22 20:56:21 »
Sziasztok!

Ma lettem tulaja egy 2000-es évjáratú dízel avensisnek. A gépkönyvem hozzá sajnos számomra értelmezhetetlen francia nyelven íródott. Tudna nekem vki segíteni egy magyar példánnyal? Persze tökéletes lenne egy digitalizált változat.
Ezenkívül szükségem lenne némi infóra, hogy a 240.000 km-es szervíznél milyen alkatrészeket ír elő a gyár. Mit szerezzek be hozzá?

Előre is köszönöm a segítséget!!

Köszi,
mzdoktor


viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1840 Dátum: 2012.12.21 07:35:30 »
Sziasztok

Gyors segítséget szeretnék kérni tőletek. A barátom most áll egy 2003-as 1.6-os benzines ráncfelvarrott  Avensis I.   vásárlása előtt és a típus hibái érdekelnék, de én nem tudtam neki sokat mondani, mert nekem még 2008-as volt.
Szóval aki tud valamit mondani ezen autókról, motort futóművet, bármit ami lényeges lehet egy vásárlásnál az kérem ossza meg velem. Most karácsony táján nincs időm újra végigolvasni a topikot.

Előre is köszönöm, "sürgős" jeligére :D
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1841 Dátum: 2012.12.22 14:59:09 »
Sziasztok

Gyors segítséget szeretnék kérni tőletek. A barátom most áll egy 2003-as 1.6-os benzines ráncfelvarrott  Avensis I.   vásárlása előtt és a típus hibái érdekelnék, de én nem tudtam neki sokat mondani, mert nekem még 2008-as volt.
Szóval aki tud valamit mondani ezen autókról, motort futóművet, bármit ami lényeges lehet egy vásárlásnál az kérem ossza meg velem. Most karácsony táján nincs időm újra végigolvasni a topikot.

Előre is köszönöm, "sürgős" jeligére :D

Mivel ez a vvti motoros széria, ezért a komoly típushibák a motort érintik: olajfogyasztás, és a szívócső belsejének széthullása. Más sztem nincs.

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1842 Dátum: 2012.12.26 19:22:05 »
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1843 Dátum: 2013.01.15 09:16:27 »
Mik azok a csövek a tűz fal előtt ezen a kocsin (az enyémen is vannak),a gázolajszűrő mellett:
http://www.hasznaltauto.hu/galeria/1981790-6371999-2047-1-1-6/lt/1-1-nincs#

Ezen meg miért nincsenek olyanok?
http://www.hasznaltauto.hu/galeria/1998247-6454990-63-0-1-5/lt/0-1-ZMAWP3HPZ1LRU4QOZOYGP38121UWZ48IZOYG35HUZ4SG1U6M55LGM3HW5CQWMUQQZEQG758E55UIF5HTZUAWD4LMZMTW5UUD#

Nem biztosra mondom, mert konkrét tapasztalatom nincs, de szerintem ez egy kiegészítő/állófűtés extra vízcsövei.
Azért is vagyok kicsit bizonytalan, mert nem látom a vezérlőjét a kormány körül a műszerfalon, de ezekből létezik programozhatóság nélküli, csak hőmérsékletre bekapcsoló változat. A hirdetés szövegében biztosan szerepel, de azt nem tudom a link alapján előkeríteni.
Remélem tényleg az lesz és nem vezetlek félre.

Üdv:
BF

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1844 Dátum: 2013.01.15 09:52:19 »
Hosszas keresgélés után sem találtam semmi konkrétumot, biztos adatot (lengyelül vitatkozó fórumozókon kívül), ezért konkrét tapasztalatokra vagyok kíváncsi.

A T22-es Avensisben van-e ISOFIX rögzítési pont, illetve mikortól?

A facelift előtti modelhez (97-00) íródott használati kézikönyvben nem említik, hogy lenne. A gyermekülés rögzítését csak a biztonsági övvel mutatja be. A 1997-es modell EURO NCAP töréstesztjén sem említik, hogy lenne (T25-nél szerepel, hogy van). Ezekből arra következtetek, hogy a facelift előtti változatban nem is volt.
Facelift utána változathoz íródott használati kézikönyvet fél éve nem találok sehol, a márkakereskedésben aranyáron lehetne rendelni. Annyit nem ér...
Nekem egy facelift utáni saden D4D-m van, abban az ülőlap és a háttámla találkozásánál van 2 pár fém fülecske, ami ugye az ISOFIX rögzítési rendszer meglétét igazolja, azonban a felső rögzítési pontot (ami az ülések háttámláján, vagy valahol a kalaptartóban szokott lenne) nem találom.
Ahogy említettem, külföldi fórumokban is csak vitatkoznak róla, hogy van-e vagy nincs vagy extraként lehetett kérni az ISOFIX rögzítési rendszert.

Mivel nekem úgy tűnik, hogy ez pont a facelift egyik eleme, ezért gondoltam ebben a topicban ki lehetne vesézni, hogy mi is van ezzel a feature-rel.

Üdv:
BF