Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 506776 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1860 Dátum: 2013.02.23 22:46:05 »
Azt hiszem megvan: 82810-05020.
Lehet mégse, ez valahol az utastérben van. :(
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.23 22:57:21 írta afekete »
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1861 Dátum: 2013.02.24 13:17:04 »
Nem akarok floodolni, de a következő rövid írást bemásolom az olajos topicba is, hátha segít valakinek, mint ötlet:

Tegnap megtörtént az utolsó karbantartási művelet is az autó vásárlása óta:
1. Kicseréltettem a váltóolajat
2. Kicseréltettem a fagyálló hűtőfolyadékot is

1. Váltóolajból egy anyagilag nagyon kedvező ajánlat miatt, de a minőséget sem elfeledve az Eneos Premium Multi Gear 75W-90 (GL-5) olaj mellett döntöttem, a Szakál-Metálban 30% kedvezménnyel 1700-1800Ft között jött ki literje, ami pl. a Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 3000Ft-jához képest jelentősen kedvezőbb összeg.
A könyv szerint 1,9 liter megy bele, szinte pontosan ennyi is fért, nagyjából 1 deci maradt a 2. flakon alján.
Tapasztalat: Alig pár tíz km tapasztalat van még csak mögöttem, de elmondhatom, hogy a kezdeti pár km (amíg a szervizből hazaértem), szinte elintézhető lett volna egy placebo-hatással, hogy "jobb". Aztán, amikor elmentünk családlátogatásba, kb 15-20km múlva azt vettem észre, hogy a visszaváltásoknál egyáltalán nem akad a váltó. A régi olajjal sem volt vészes, de ekkor már egyértelmű volt számomra, hogy nem placebo, amit érzek. Gyakorlatilag, 2 ujjal minden fokozatot, fel- és visszaváltásoknál is könnyedén vette a váltó. Valószínűleg át kellett járja a szerkezetet és elérni az üzemi hőfokot.
A nyári melegben leszek még rá kíváncsi, jelenleg felénk +12-13 Celsius fok van, most álom a váltó működése.
A leengedett olaj is egyébként szép mézszínű és tiszta volt, nem tudom, mikor cserélhették(?) utoljára...

2. A fagyálló hűtőfolyadéknak az Eneos Long Life Coolant-ot választottam. Ennek most nincs 900Ft literje a Szakál-Metál boltokban. Vettem hát 6 litert, révén a könyv 5,4 l száraz feltöltési mennyiséget írt.
A régi fagyálló leengedését követően lemértük a régi lötty mennyiségét, ez 4 liter volt. Ekkor már a hűtőből és a blokkból is leengedésre került a hűtővíz. Ez amúgy halvány rózsaszínű, de szintén tiszta volt. Az autót nem döntögettük semerre, hogy további víz folyjon ki belőle, és nem is aggódtam azon, hogy több, mint 1 liter benne maradt, mert a leengedett is tök tiszta volt...
Az Eneos lötty meglepetésemre mély piros, szinte majdnem bordó színű. Az első 2 liter egy szuszra belefolyt, aztán kezdődött a tötymörgés, 2-3 decinként, közben pumpálva a vízcsövet. Ilyenkor nagyon fontos, hogy a rendszerben lévő levegőt eljuttassuk a kiegyenlítőtartályba és folyamatosan pótoljuk közben a folyadékot a hűtő tetején lévő betöltőnyíláson keresztül. A rendszer amúgy lelégteleníti magát, de kézzel rásegítve gyorsabb a művelet.
A szervizben amúgy úgy szokták, hogy alapjáraton járatják az autót, amíg a víz hőmérséklete el nem éri a 88 Celsius fokot. Ezután leállítják, megvárják, míg kihűl. Csak ezután nyitják újra a betöltő nyílást meg, és pótolják a szükséges vízmennyiséget.
Úgy jöttem el, hogy itthon még figyeljem pár alkalommal a víz szintjét, de mind a hűtőben, mind a kiegyenlítőtartályban fullon volt a szint. Itthon hagytam kihűlni az autót, majd ellenőriztem a szintet. Bizony belefolyt még pár deci. Elmentünk vidékre, majd haza. Ma reggel is bele tudtam még önteni kb 1-2 decit.
Jelenleg az 5,4l száraz töltési mennyiség (és a leengedett 4 liter) fényében az Eneosból 4,6-4,7 liter ment bele. Még lehet, hogy további 1-2 decit el fog nyelni, de többet biztosan nem.

Bónuszban, ha már szervizben voltam, kicseréltettem a műszerfal izzókat is, most a max fénytől 2 egységnyire van vissza véve a fényerő és szépen, egyenletesen van megvilágítva a teljes óracsoport, mutatókkal együtt. Ezért mindössze 3db(!) fehér(!) izzó fele, a többi csak fényterelő és színező elem...  :D

A középkonzol klímapultjában 4db miniatűr száras izzócsak adja a fényt, ezekkel nem jártam szerencsével, mert szétszedtük a középkonzolt, de kiderült, hogy ezen izzók ára 2400Ft/db(!!!  :eek: ) szervizes áron lehet rendelni... kösz, inkább beszerzem netről...  :ph34r:
Így ez a 4db izzó maradt a régi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1862 Dátum: 2013.02.24 19:14:29 »
Mennyi???? Nem lehet ez valami félreértés? Azért már fényszóró izzót lehet kapni.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1863 Dátum: 2013.02.24 20:38:35 »
Mennyi???? Nem lehet ez valami félreértés? Azért már fényszóró izzót lehet kapni.
Szerinted miért mondtam azonnal nemet? ::):D
Tényleg ennyibe kerül, durva és NINCS.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1864 Dátum: 2013.02.24 22:25:29 »
Én Osram mintaboltban vettem ilyet 10 db-ot - összesen 2000 HUF-ért.
(Már ha erről van szó. Azért a méretben és a teljesítményben nem vagyok biztos, de vittem az eredetit.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1865 Dátum: 2013.02.26 08:24:28 »
Akinek esetleg kérdésként merülne fel, hogy a 2000-2003 között gyártott ráncfelvarrott Avensis 1,8 vvt-i motorjához utólag kapcsolható-e gyári tempomat, annak mondom, hogy a márkaszerviz utána nézett számomra és NEM a válasz.  :no:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1866 Dátum: 2013.02.26 23:32:30 »
Nem csak az 1.8-as-hoz, de egyik T22 Avensis-hez sincs gyári tempomat.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1867 Dátum: 2013.02.27 09:39:10 »
Nem csak az 1.8-as-hoz, de egyik T22 Avensis-hez sincs gyári tempomat.

Én is így tudom, hogy nincs gyári, ami azért elég nagy hiányosság.
Mindent elektromosan érzékel/vezérel, miből tartott volna illeszteni egy gyárit?
Univerzális utólagos tempomat simán mehet, csak hát az picit drága. Aki sokat pályázik, annak még így is megérheti.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1868 Dátum: 2013.02.27 12:04:36 »
Hát a gázpedál pl. nem elektromos, a kuplunghoz nincs érzékelő. Így leginkább csak a fordulatszámot, sebességet és féket tudja plusz érzékelő nélkül figyelni.
Tehát még pluszba kell a gázpedált, kuplungot figyelni, gáz bovdent vezérelni.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1869 Dátum: 2013.02.27 13:02:08 »
Hát a gázpedál pl. nem elektromos, a kuplunghoz nincs érzékelő. Így leginkább csak a fordulatszámot, sebességet és féket tudja plusz érzékelő nélkül figyelni.
Tehát még pluszba kell a gázpedált, kuplungot figyelni, gáz bovdent vezérelni.

Bocs, igaz, a benzinesnél egy csomó minden nem elektromos.
Én a saját dízelemből indultam ki, ott minden, amit felsoroltál már az.
Egyébként utólagos tempomat létezik a legegyszerűbb autókhoz is (pl.: http://www.tempomat.hu/termekek.php), csak ki kell választani az autónak megfelelőt.

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1870 Dátum: 2013.02.27 13:51:39 »
Hát a gázpedál pl. nem elektromos, a kuplunghoz nincs érzékelő. Így leginkább csak a fordulatszámot, sebességet és féket tudja plusz érzékelő nélkül figyelni.
Tehát még pluszba kell a gázpedált, kuplungot figyelni, gáz bovdent vezérelni.
A 2.0 VVTi-nek elektromos a gázpedálja. Szerintem.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1871 Dátum: 2013.02.27 14:39:45 »
A 2.0 VVTi-nek elektromos a gázpedálja. Szerintem.
Igaz, ezt benéztem - meg ahogy keeper83 írja a dízeleknél is. Kuplung jel még mindig nincs.
Persze az összes utolagos tempomat megoldja egy primitív érzékelővel, szóval ez nem gond, de a Toyta nem csinált ilyet. (Szerintem ő már csak akkor rakott ilyet az autóiba, amikor olcsón hozzá lehetett jutni.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1872 Dátum: 2013.03.01 08:35:02 »
Én Osram mintaboltban vettem ilyet 10 db-ot - összesen 2000 HUF-ért.
(Már ha erről van szó. Azért a méretben és a teljesítményben nem vagyok biztos, de vittem az eredetit.)
Nem egészen erről van szó, hanem az ún. mikro izzólámpáról (íme, ez!), ezek világítják meg a klímapanel tekerő gombjait, méghozzá 4-en. Méretben úgy tűnik, jók, és nem is 2400Ft/db áron adják, hanem jóval barátságosabb 165Ft-ért...  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1873 Dátum: 2013.03.01 16:06:39 »
Na, ez azért már jobban hangzik!  :yes:

bxbreak 85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1874 Dátum: 2013.03.03 03:33:26 »
Ma készült egy pár kép az autóról...megpróbálom betenni ide.
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.03 03:50:04 írta bxbreak 85 »