Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 506890 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

bxbreak 85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1890 Dátum: 2013.04.26 20:42:59 »
Ma kitakarítottam az elsö fékeket. Rozsdás úr beleültette a bogarat a fülembe. Az enyémen is a 2 dugattyús féknyereg van. A dugattyúk nagyon könnyen visszanyomhatóak voltak,a tárcsának van már válla,ezért úgy gondoltam ha lekopik a betét akkor tárcsa betét csere lesz. Kérdezném,hogy ha a régi tárcsa engedi akkor érdemes szabályoztatni?(tartalékba) (nekem más típusoknál (peu-cit) az volt a tapasztalatom,hogy a hütött tárcsák 80%-a ütni szokott a szabályzás után pár ezer km-el.. Jó lenne tudni mi a helyzet a toyotánál. A másik ami érdekelne,hogy milyen tárcsa-betét szettet érdemes venni? Megnézem a gyári garnitúra árát, ha horror akkor marad a minöségi utángyártott.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1891 Dátum: 2013.04.26 20:49:42 »
ate,ferodo. trw.
stb.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1892 Dátum: 2013.04.26 20:54:45 »
Gyakorlatilag tilos szabályozni a tárcsát. Kialakulnak a felületen eltérő keménységű felületek, emiatt vetemedik a tárcsa. Ezt hiába köszörülöd meg, attól azt eltérő keménység megmarad és ezért fog néhány fékezést követően újra ütni. Ezek belső hűtésű tárcsák, amiknek maximum a vállait lehet leszedni.

Ha üt, akkor új tárcsa és betét kell.
Brembo, ATE, Ferodo tárcsa és ezekhez illő betét, pl Ferodo Premier. Nem olcsó, de bírják a használatot. Én legalábbis biztosan nem gondolkodnék olcsó típusokban.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bxbreak 85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1893 Dátum: 2013.04.26 21:02:05 »
ate,ferodo. trw.
stb.
Az én listám is gondolatban kb így néz ki.. :yes: Eddig a jurid is ott szerepelt az esélyesek között.. DE : A barátnöm kocsijába(mazda 323 f 1997) tett jurid tárcsát 20-ezer km után fel kellett szabályozni mert eszméletlenül ütött. Azóta meg a betét nyikorog.. Pedig a cikkszám J végü ami mindig drágább és elméletileg prémium minöség. Az az érdekes,hogy amikor Németországban szereltem autót,akkor a "falusi maszek" szervizes csak ilyet használt és soha egyet nem hoztak vissza. Nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani,de van egy olyan érzésem,hogy keletre még mindig szarabb cuccok kerülnek.. :nono:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1894 Dátum: 2013.04.26 21:19:31 »
vagy csak vmi kisipari országban gyártják azt,ami hozzánk kerül.
nemcsak alkatrészekkel van így.
pl.ikea bútornál éreztem ezt.
pesten egy ülögarnitúra made in románia.
ugyanez a cikkszámú bútor hollandiában pl.made in spain.
és az anyagminőség is ég és föld.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.26 21:21:06 írta akibor000 (Robi) »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

hoattis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1895 Dátum: 2013.05.03 10:24:20 »
Keresek egy Toyota-szakit, aki jól ismeri a ráncfelvarrott Avesiseket.
Már 1 éve vettem az enyémet (2002 1.6 vvti), de egyre bizonytalanabb vagyok miatta.
Gyönyörűen megy, élvezet vezetni, de egy pár dolog eléggé bosszant. Pl. nehezen veszi a sebességeket a váltó. A szerelőm szerint nincs semmi baja, szerintem pedig nem úgy jár, ahogy kéne. De eddig nem volt Toyotám, nem tudom.
A másik a füstölgő, büdös kipufogó, pedig az olajat alig fogyasztja.
Szóval van-e valaki Szolnok 100 km-es körzetében, aki átnézné az Avensisemet?
 :helpsmilie:

bxbreak 85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1896 Dátum: 2013.05.05 10:00:16 »
Szia. Én az enyémen megkentem a váltón kívül található összes mozgó alkatrészt, a kuplungharangon a gumi porvédöt félrehúzva fújtam a kuplungszerkezet rugóinak egy kis würth hhs2000 zsírspray-t (azóta nem nyikorog minden benyomáskor-nem kell sok. Ezt a müveletet járó motorral végeztem így a centrifugális erö szét is terítette a sprayt. A váltóolajat lecseréltem Toyota mt 75w-re ami az újabb 6-os váltók olaja,de nekem eddig bevált. Mondják,hogy nagy melegben túl híg lesz ez az olaj..Itt nálunk az idén a legmagasabb höm. 23 c volt :cry: ezért még nem tudom,hogyan viselkedik igazán forró körülmények között. A belevaló 75w-90-es castrol syntrans olajjal -10 c-ban iszonyatosan sz@r Volt.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1897 Dátum: 2013.06.09 08:30:48 »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10712
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1898 Dátum: 2013.06.09 08:59:53 »
Igen, ez volt a kifutó széria - felextrázva. Lehet a forgalomba helyezés éve is a 2003.  :hmmmm:
A vezess is mindenesetre 2002.08.29.-én tesztelte .
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1899 Dátum: 2013.06.09 09:00:48 »
akkor azért kérik meg így az árát?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10712
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1900 Dátum: 2013.06.09 09:09:21 »
Az egy dolog az ember mennyire tartja az autóját - és megint más, hogy mennyit hajlandó valaki fizetni érte.  ;)
Egy hasonló évjáratú Sol-hoz képest ez csak az Aut klimában (illetve ha 1.8-as vagy nagyobb motoros Sol-t rendeltél ott már alapáras volt), a CD lejátszóban és a kf. felniben ad többet (persze nem lehetetlen Sol-os autón is látni kf felnit vagy akár CD-tárat - az utólag odagányolt fejegységeket meg hagyjuk...  :no:  :censored: ), viszont a Sol-hoz meg a gyári hátsó oldalablakok sötétítése illetve az első szélvédőn végigfutó fűtött csík járt, a bőrözött kormány és sebességváltó kar, illetve a +2 hangszóró. A műfa berakás meg ízlés dolga, nekem mindenesetre az mindig is jobban tetszett.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1902 Dátum: 2013.06.10 08:16:31 »
2003ban még csináltak fészlift ave1-et??   :?: :?: :hmmmm: :hmmmm:

http://aprod.hu/hirdetes/toyota-avensis-1-6-16v-egy-tulaj-garantalt84km-rel-ID1b1vB.html#461e51336b
Hát, próbálkozni lehet ilyen árakkal.
Ez az autó egy alap 1,6-os benzines, fejlégzsák nélkül és bár a sedannal jobb, de azért mégsem kombi (tehát megfelelő, de nem a legpraktikusabb). Digit klíma nincs benne, max automata klíma, ha a 84e km valós, és tényleg rendszeresen szervizelt az autó (kétlem, hogy évente elvitte a tulaj szervizbe és olajat-szűrőket cserélt), akkor is kb 1Misi lehet a plafon, de inkább 950e. Azt sem írja, hogy téli-nyári gumik vannak-e hozzá, sőt, azt sem tudjuk, hogy a rajta lévő gumik milyen állapotúak. Fékek, folyadékok mikor voltak cserélve?
Ennyiért egyértelműen sok, de, ha a fő dolgok rendben vannak (értsd: nincs azonnali cserét igénylő dolga), akkor mint autó jó választás.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Mosi82

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1903 Dátum: 2013.06.24 14:03:13 »
Sziasztok!
Kéne egy kis segítség, le szeretném bontani a bal első ajtókárpitot a tükörháznál beépített magas hangszóró cseréje miatt.
Hol kell kezdeni a műveletet és hogyan bontsam le úgy hogy vissza is tudjam rakni épségben?!? :helpsmilie:   

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #1904 Dátum: 2013.06.24 15:23:01 »
Sziasztok!
Kéne egy kis segítség, le szeretném bontani a bal első ajtókárpitot a tükörháznál beépített magas hangszóró cseréje miatt.
Hol kell kezdeni a műveletet és hogyan bontsam le úgy hogy vissza is tudjam rakni épségben?!? :helpsmilie:


1. Csipogó takaró kis háromszög le (felső részét kifelé meghúzva kipattan a felső patent, ezután az egészet felfelé-kifelé meghúzva kiemelhető a helyéről)
2. Az ajtókárpit bal és jobb oldalán, alján lévő összesen 6 db csavaros oldású patentet kell eltávolítani (csavar lazítás irányába negyed fordulat, kiugrik a közepe, majd finoman kihúzni a helyéről, hogy ne törjön)
3. Kilincs belső részén a négyszög alakú kis ablakot az autó hátulja felőli végén kell felnyitni, az alatta lévő csavart kitekerni, a műanyag kis "kádat" a kilincs alól kiszedni
4. A könyöklő kis zsebében lévő csavar fejéről a kerek takaró műanyagot felpattintani, alatta lévő csavart kitekerni.
5. A könyöklőn lévő elemet, melyben az elektromos ablakemelő kezelőgombjai is vannak finoman vízszintesen az autó eleje felé kell tolni/feszíteni addig, míg a hátsó fele felfelé ki nem ugrik. Elektromos csatit lehúzni az aljáról.
6. Az 5. pontban levett elem alatt a kárpitból ki kell tekerni két csavart, ami a kárpit peremét fogja egy fém konzolhoz..
7. Ezután be kell nyúlni alulról az ajtópanel és az ajtó fémrésze közé (valahol a hangszórórács alatti részen van is egy kialakított rész) és a panel alsó részét határozottan meg kell rántani kifelé, mert két patent még fogja, ami kívülről nem látszik
8. Az egész panelt alul kifelé feszítve felfele irányba le lehet emelni a helyéről

Figyelni kell, hogy kiemeléskor vagy előre vagy hátra kicsit meg kell feszíteni és az ellentétes oldalon kezdeni a felemelést, mert az ablaknál lévő tömítés első és hátsó vége is bele tud szántani az ablakkeret fekete festésébe.

Leírni ezerszer hosszabb, mint megcsinálni :)