Ezt a tesztet (IS) illik kellő óvatossággal kezelni, ugyanakkor az szimpatikus, hogy konkrét nyertest nem hirdet.
Az, viszont elég jól látszik, hogy az azonos abroncstípusok közül évről évre más került az elméleti "élre", ami számomra továbbra is kételyeket vet fel az utóbbi idők ADAC-os botrányai gyanánt.
Az, hogy konkrét mérési eredmények nincsenek, nem feltétlenül rossz dolog, hiszen, hiába lennének, ha azokat könnyedén korrigálni lehetne, legalábbis ennek lehetősége merül fel bennem.
Saját vélemény, hogy "csoportokat alkotva" az egyes típusokból szerensésebb és hitelesebb eredményt ad a teszt, mint konkrétan megmondani, hogy "x" a legjobb, "y" a második és "z" a harmadik helyezett. A vételárat bele sem venném a végeredmény alakulásába, szigorúan csak a
gumik teljesítőképessége + kopás szempontok alapján rangsorolnék "jó", "megfelelő", "gyenge" és "rossz" között.
A vételár mindenkinek saját döntése, hogy mit hajlandó/képes megfizetni.
Tesztelés szempontjából számomra sokkal informatívabb az Auto Bild tesztje, ahol helyből azzal kezdenek, hogy az ADAC-nál 3x akkora típusmennyiségből a száraz és nedves fékutak alapján csak a legjobb 15 típust juttatják tovább a döntőbe. Világosan látszik belőle, hogy a kínai típusok még mindig messze vannak az említésre méltó kategóriától és bizony, több ismertebb márka gumija sem fér be a legjobbak közé.
Persze, a fentebb említett konkrét értékek valódisága megkérdőjelezhető részemről, a nagyobb merítés miatt mégis jobbnak tartom, mint tesztet, az ADAC-énál.
Elolvasom mindet, ami hasonló témában megjelenik, de szentírásnak egyiket sem szabad venni.