Értem én, hogy jobban vigyázol, de sajna vannak olyan helyzetek amikor az is kevés ha vigyázol, mert más pl. nem vigyáz vagy leesik egy nagy faág az útra stb. Akkor mindegy ki mennyire vigyáz.
A gumik közt úgy tudom nem fél méter szokott lenni, hanem több méter is akár. Szóval itt nem centikről beszélünk. De még a centik is számítanak. Pl. nekem volt már, hogy kirohant egy gyerek az úttestre és pont úgy álltam megy, hogy nem ütöttem el. Szerintem 10 centivel hosszabb fékút is sok lett volna.
Nyilván egy én is úgy vezettem annó, hogy jobban vigyáztam esőben. De nincs ebből gond mert óvatosan / lassabban megyek és kész.
Olyan gumi nincs ami mindenben jó, meg kell találni a középutat és kész. A száraz fékút fontosabb szerintem, mert annyit nem esik itt nálunk a zeső. :-)
Én is hasonlóan gondolom.
Akik szeretnek pályázni (ezt nyilván száraz, meleg felületen szokták), azoknak jó lehet a Toyo. De ahogy az AB tesztek is mutatják (és ez piszok látványos!), a Toyo évről évre nem kerül be a 15 legkiegyensúlyozottabb típus közé és ezzel együtt a döntőbe. Azt ugye senki nem gondolja komolyan, hogy a 15 legjobb azért kerül be, mert lefizeti a sajtót?
A többi típus azért marad ki, mert, bár van olyan szituáció, amiben akár kiemelkedő is lehet, de másban erős hiányossággal küzd.
A jelzett Toyo gumi is ilyen. Nem arról van szó, hogy életveszélyes lenne, mert NEM az, de ugyanebben az árban van nála kiegyensúlyozottabb abroncs hétköznapi használatra. Az AB teszt ezek közül hirdet győztes(eke)t.
Az egyes típusok között, pedig nem ám fél méteres fékútkülönbségek vannak, legalábbis, nedves felületen semmiképpen sem! Hanem 3,2-8,3m(!) közötti.
Száraz felületen is jelentős a különbség: 2,6-5,5m
Mindezen adatok a Dunlop száraz fékútjához és a Conti nedves fékútjával kerültek összevetésre és még nem is a "piros", azaz a teljes mértékben kizárandó gumitípusokról van szó, hanem a középkategóriáról. A kínai gumik között 9-13 m fékúthossz különbségek is adódhatnak teljesen azonos körülmények között, azonos autóra szerelve. Ez kb annyit jelent, hogy amikor egy jó gumival már áll az autó, a rosszal még több, mint 40-nel gurul!!!
Ha nem a két legjobb gumit vesszük, hanem a legjobb 15-öt, akkor is ezek a közepes gumik még mindig számottevő lemaradásban vannak. És a 15 döntős között ott vannak ám kevésbé drága típusok is, pl. Hankook, Fulda, Uniroyal, Kumho, stb. amik simán vállalhatók új gumiként, ha valaki nem tudja, vagy nem akarja megfizetni a prémium kategóriás gumikat, de mégis kiegyensúlyozott típust akar. Ezek alapján teljesen értelmetlenül állok a Toyo-t istenítők (nem Fubára gondolok itt!) véleménye előtt, miért is kéne azt választania utcára bárkinek?