Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4066392 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22785 Dátum: 2014.03.31 22:26:57 »
Sziasztok!
Elszántam magam egy garnitúra nyári gumi vásárlására,de nem tudok rá sokat áldozni.
A Toyo márkáról mi a véleményetek?Amit kinéztem:Toyo Proxes CF1,14400/Db-tól.
Mi az öcsémmel nagyon szeretjük a Toyo-t, minden körülmények között, de bepi81 szerint csak szárazon jó, mint írta pár oldallal ezelőtt, ha visszaolvasol.
Nekünk minden gumi megcsúszik, akár szárazon, akár vízen, de alkalmazkodunk hozzá, hiszen nem a gumi fog a mi vezetési stílusunkhoz sajnos, mégis sokkal jobban bevált a sportos vezetési stílushoz a Toyo nekünk, mint mondjuk a Yokohama vagy a Semperit vagy a Dunlop...
Szerintem nyugodtan megveheted, nem gondolnám, hogy csalódást okozna majd neked!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22786 Dátum: 2014.03.31 22:30:47 »
Mi az öcsémmel nagyon szeretjük a Toyo-t, minden körülmények között, de bepi81 szerint csak szárazon jó, mint írta pár oldallal ezelőtt, ha visszaolvasol.
Nekünk minden gumi megcsúszik, akár szárazon, akár vízen, de alkalmazkodunk hozzá, hiszen nem a gumi fog a mi vezetési stílusunkhoz sajnos, mégis sokkal jobban bevált a sportos vezetési stílushoz a Toyo nekünk, mint mondjuk a Yokohama vagy a Semperit vagy a Dunlop...
Szerintem nyugodtan megveheted, nem gondolnám, hogy csalódást okozna majd neked!
Köszi!Kopásról(normál használat mellett ::)mit tudsz mondani?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Gumik és felnik
« Válasz #22787 Dátum: 2014.03.31 22:33:13 »

Mi az öcsémmel nagyon szeretjük a Toyo-t, minden körülmények között, de bepi81 szerint csak szárazon jó, mint írta pár oldallal ezelőtt, ha visszaolvasol.
Nekünk minden gumi megcsúszik, akár szárazon, akár vízen, de alkalmazkodunk hozzá, hiszen nem a gumi fog a mi vezetési stílusunkhoz sajnos, mégis sokkal jobban bevált a sportos vezetési stílushoz a Toyo nekünk, mint mondjuk a Yokohama vagy a Semperit vagy a Dunlop...
Szerintem nyugodtan megveheted, nem gondolnám, hogy csalódást okozna majd neked!
Jól írtad. A Toyo inkabb egy celszerszam, mint egy mindennapokra ajánlható típus. Meleg aszfalton nagyon jónak mondjàk, de nedves körülmények között gyenge.
Helyette én inkabb egy Hankook, vagy Fulda EcoControl HP-t mondanék, ha nem akar prémiumot. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22788 Dátum: 2014.03.31 22:39:45 »
Behatárolt a keretem,de inkább emelem a tétet,mint odaverjem az autót,ha pl.esőben sietek Ferih. bocs Liszt Ferire.
Köszi a tippeket. :flowers:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22789 Dátum: 2014.03.31 22:58:35 »
Behatárolt a keretem,de inkább emelem a tétet,mint odaverjem az autót,ha pl.esőben sietek Ferih. bocs Liszt Ferire.
Köszi a tippeket. :flowers:
Miért gondolják azt a sofőrök, hogy a gumin múlik, pontosabban két különböző de jó márkájú új gumi közötti különbségen múlik, hogy odaverik-e az autót? Nincs az a legjobb esőgumi ami vészhelyzetben ne csúsznak meg esőben egy hirtelen kerülésnél mondjuk 50km/h-nál...Hiába hiszitek, nincs olyan! Na de mindegy, feladom, nem fogom ezt elismételni minden egyes alkalommal...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22790 Dátum: 2014.03.31 23:53:51 »
De ugye azt el tudod képzelni, hogy egy fékút ha hosszabb akkor már az azt jelentheti, hogy odaverted az autót és pl. 1m-rel egy másik autóban vagy fában álltál meg. Egy jobb gumival pedig előtte. Vagy nagyobb kanyarsebességet is el tudsz érni, mert pl. ha nem sikerül lelassítani jobban a másik gumival elszállnál. Ezek határhelyzetekben jönnek elő, nem a mindennapokban, normál tempónál és pár élesebb kanyarban.

Nekem is volt Toyo Proxes T1R abroncsom, és szerettem nagyon. A vizes úton tényleg megcsúszott, de csak azért mert ott is mentem mint a meszes.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22791 Dátum: 2014.04.01 00:51:05 »
De ugye azt el tudod képzelni, hogy egy fékút ha hosszabb akkor már az azt jelentheti, hogy odaverted az autót és pl. 1m-rel egy másik autóban vagy fában álltál meg. Egy jobb gumival pedig előtte. Vagy nagyobb kanyarsebességet is el tudsz érni, mert pl. ha nem sikerül lelassítani jobban a másik gumival elszállnál. Ezek határhelyzetekben jönnek elő, nem a mindennapokban, normál tempónál és pár élesebb kanyarban.

Nekem is volt Toyo Proxes T1R abroncsom, és szerettem nagyon. A vizes úton tényleg megcsúszott, de csak azért mert ott is mentem mint a meszes.
Igen, el tudom képzelni, de erre mindig azt a példát hozom fel, hogy ismerni kell és alkalmazkodni a tapadási körülményekhez!
Például ha szárazon mész az autóddal az aktuális gumikkal akkor azért kb. tudni kellene, milyen hamar tudsz megállni egy bizonyos sebesség mellett.
No most, mi van ha megváltozik a tapadási viszony? Mondjuk már nem szárazon mész, hanem esőben. Akkor ugye nem ugyan úgy vezetsz mint szárazon, hanem tudod, hogy kisebb a tapadás ezért alkalmazkodsz jó esetben. Ha jégen kell menni, na akkor ugye már nagyon másképpen kell vezetni. Ugyan ezt teszi az ember, ha télen kevésbé jó téli-gumija van, vagy ha esőben kevésbé tapadó gumija van, nem? Megtapasztalja mekkora követési távolságot kell tartania és csökkenti a sebességét, így aki ezt fel tudja mérni, az nem fog elszállni a gyengébb gumikkal sem, biztonságban el fogja érni az úti célját azokkal is. Ha meg elkezdjük boncolgatni, hogy vészfékezésnél az tesztgyőztes gumi fél méterrel hamarabb áll meg esőben mint mondjuk a Toyo 50 km/h-nál és baromi fontos nekünk ugye az a fél méter, akkor esőben cseréljük le minden egyes alkalommal a guminkat keskenyekre, mondjuk 175/70R14-re szárazon meg mehet a 225/50R15 és rögtön nyertünk nem fél métert (nekem ez volt pl. régebben a téli és a nyári garnitúra közötti méretbeli különbség  :D ) Mint a forma 1-ben, okostelcsi vészjelzést ad, 5 perc múlva eső várható, be a box-ba és gumicsere. Mert ha vészfékezünk majd, akkor megállunk fél méterrel hamarabb! nem tudom érthető-e amire célzok, vagy nagyon nem?
Ha meg a Toyo jó szárazon, de esőben jobb a Fulda, akkor szárazra Toyo-t teszünk fel, esőben meg Fuldát, nem? Egy jó esőgumi esetén, nem fog a száraz úton hiányozni a szárazon jobban teljesítő Toyo-nak a fél méterrel rövidebb fékútja? Honnan tudod mikor kell majd vészfékezni? Esőben vagy szárazon?  :hmmmm:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22792 Dátum: 2014.04.01 07:26:45 »
Értem én, hogy jobban vigyázol, de sajna vannak olyan helyzetek amikor az is kevés ha vigyázol, mert más pl. nem vigyáz vagy leesik egy nagy faág az útra stb. Akkor mindegy ki mennyire vigyáz.
A gumik közt úgy tudom nem fél méter szokott lenni, hanem több méter is akár. Szóval itt nem centikről beszélünk. De még a centik is számítanak. Pl. nekem volt már, hogy kirohant egy gyerek az úttestre és pont úgy álltam megy, hogy nem ütöttem el. Szerintem 10 centivel hosszabb fékút is sok lett volna.
Nyilván egy én is úgy vezettem annó, hogy jobban vigyáztam esőben. De nincs ebből gond mert óvatosan / lassabban megyek és kész.
Olyan gumi nincs ami mindenben jó, meg kell találni a középutat és kész. A száraz fékút fontosabb szerintem, mert annyit nem esik itt nálunk a zeső. :-)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22793 Dátum: 2014.04.01 08:45:59 »
Én ezen még mindig csodálkozok. Az enyémek ugyanilyenek, csak 185/60 méretben és gyakorlatilag alig mérhető rajtuk a kopás 2 szezon és kb 8000km távlatban. Biztosan rendben vana  futóműgeometriád és nem nyalja a mintát? Ez a kopás még egy sport guminak is sok, amit írsz, nemhogy egy eco-nak.  :hmmmm:
Biztos, hogy oké, 1-2 éve volt futóműállításon a kocsi. 30 ezer alatt ilyen lett.  :no: A hátsók lényegesen jobb állapotúak, így azok kerültek most előre.  :helpsmilie:
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22794 Dátum: 2014.04.01 08:56:08 »
Biztos, hogy oké, 1-2 éve volt futóműállításon a kocsi. 30 ezer alatt ilyen lett.  :no: A hátsók lényegesen jobb állapotúak, így azok kerültek most előre.  :helpsmilie:
Üdv!

Lényegesen? Nem szoktátok váltogatni őket?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22795 Dátum: 2014.04.01 09:20:21 »
Értem én, hogy jobban vigyázol, de sajna vannak olyan helyzetek amikor az is kevés ha vigyázol, mert más pl. nem vigyáz vagy leesik egy nagy faág az útra stb. Akkor mindegy ki mennyire vigyáz.
A gumik közt úgy tudom nem fél méter szokott lenni, hanem több méter is akár. Szóval itt nem centikről beszélünk. De még a centik is számítanak. Pl. nekem volt már, hogy kirohant egy gyerek az úttestre és pont úgy álltam megy, hogy nem ütöttem el. Szerintem 10 centivel hosszabb fékút is sok lett volna.
Nyilván egy én is úgy vezettem annó, hogy jobban vigyáztam esőben. De nincs ebből gond mert óvatosan / lassabban megyek és kész.
Olyan gumi nincs ami mindenben jó, meg kell találni a középutat és kész. A száraz fékút fontosabb szerintem, mert annyit nem esik itt nálunk a zeső. :-)
Én is hasonlóan gondolom.  :yes:
Akik szeretnek pályázni (ezt nyilván száraz, meleg felületen szokták), azoknak jó lehet a Toyo. De ahogy az AB tesztek is mutatják (és ez piszok látványos!), a Toyo évről évre nem kerül be a 15 legkiegyensúlyozottabb típus közé és ezzel együtt a döntőbe. Azt ugye senki nem gondolja komolyan, hogy a 15 legjobb azért kerül be, mert lefizeti a sajtót?  :szemez:
A többi típus azért marad ki, mert, bár van olyan szituáció, amiben akár kiemelkedő is lehet, de másban erős hiányossággal küzd.  :excl: A jelzett Toyo gumi is ilyen. Nem arról van szó, hogy életveszélyes lenne, mert NEM az, de ugyanebben az árban van nála kiegyensúlyozottabb abroncs hétköznapi használatra. Az AB teszt ezek közül hirdet győztes(eke)t.  :yes:
Az egyes típusok között, pedig nem ám fél méteres fékútkülönbségek vannak, legalábbis, nedves felületen semmiképpen sem! Hanem 3,2-8,3m(!) közötti.  :whistling:
Száraz felületen is jelentős a különbség: 2,6-5,5m

Mindezen adatok a Dunlop száraz fékútjához és a Conti nedves fékútjával kerültek összevetésre és még nem is a "piros", azaz a teljes mértékben kizárandó gumitípusokról van szó, hanem a középkategóriáról. A kínai gumik között 9-13 m fékúthossz különbségek is adódhatnak teljesen azonos körülmények között, azonos autóra szerelve. Ez kb annyit jelent, hogy amikor egy jó gumival már áll az autó, a rosszal még több, mint 40-nel gurul!!!  :excl: :ph34r:

Ha nem a két legjobb gumit vesszük, hanem a legjobb 15-öt, akkor is ezek a közepes gumik még mindig számottevő lemaradásban vannak. És a 15 döntős között ott vannak ám kevésbé drága típusok is, pl. Hankook, Fulda, Uniroyal, Kumho, stb. amik simán vállalhatók új gumiként, ha valaki nem tudja, vagy nem akarja  megfizetni a prémium kategóriás gumikat, de mégis kiegyensúlyozott típust akar. Ezek alapján teljesen értelmetlenül állok a Toyo-t istenítők (nem Fubára gondolok itt!) véleménye előtt, miért is kéne azt választania utcára bárkinek?  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22796 Dátum: 2014.04.01 10:00:01 »
Akkor nem a korral van a gond. Az még nem mondható öreg guminak.
Szerintem se.
Egy pozitívum van azért, a fogyasztásom Budapesten lement 5,1-re.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22797 Dátum: 2014.04.01 10:05:42 »
De még a centik is számítanak. Pl. nekem volt már, hogy kirohant egy gyerek az úttestre és pont úgy álltam megy, hogy nem ütöttem el. Szerintem 10 centivel hosszabb fékút is sok lett volna.

Óóó hányszor jártam már úgy, hogy az előttem lévő hirtelen fékezett és satuféknél álltam meg tőle tényleg pár centire.

Anno az E10-es Corollán pedig a kopott Bridgestone már semmit nem tapadt, hiába pumpáltam én a fékpedált az ABS nélküli kocsiba, akkor is elcsaptam az Oktávia oldalát mely nem adta meg az elsőbbséget a Baross utcában. Pedig esküszöm hogy egy jó gumi ha fent lett volna akár meg is úszhattuk volna a találkozást, vagy legalábbis nem lett volna annyira durva. Ezért is fázok most ettől a mostani Dunlop-omtól.

Lehet hogy a gyári előírt 2.3 barból le fogok engedni másfelet....

Szerintem biztonsági szempontból, a gumi a legfontosabb tényező ami az autón van. Egy tonnás nagyságrendű kalitkában ülünk és száguldunk vele, miközben csupán 4 db. tenyérnyi felületen érintkezünk a világgal...

« Utoljára szerkesztve: 2014.04.01 10:07:42 írta robi (Robi) »

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22798 Dátum: 2014.04.01 12:24:13 »
Szerintetek jövőre még feltegyem a Continental TS810-es téligumijaimat még jövőre? 2007 illetve 2008-asok (2-2), de minta még bőven 50-60% felett van, mert télen elég keveset megyek. Vállalható lehet ez még a következő télre? Ez azért kérdés, mert ha kuka, akkor még jó sokáig nem cserélem le, hagy kopjanak, addig sem az új nyári (tavaly vásárolt PremiumContact) kopik. Szerintetek?
Én nem vagyok híve a téli gumik nyári lekoptatásának. Elég egy kisebb kocc, hogy emiatt jóval többet veszíts, mint amit profilmélységben megspórolnál.
Gabe 254.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22799 Dátum: 2014.04.01 17:11:45 »
Én nem vagyok híve a téli gumik nyári lekoptatásának. Elég egy kisebb kocc, hogy emiatt jóval többet veszíts, mint amit profilmélységben megspórolnál.
Ezzel én is egyet értek. Beszélünk a prémium, meg a megfizethető árú kiegyensúlyozott gumikról, hogy sok múlhat néhány centin is akár, ami teljesen igaz. Erre pedig vannak, akik azt hangoztatják, hogy kevés a profilmélysége a télinek, fent hagyják, hogy azok kopjanak el a nyári helyett.... picit üti a kettő egymást. Milliméter kopásokon spórolnának sokan a biztonságosabb vezetés helyett???