Akkor nem a korral van a gond. Az még nem mondható öreg guminak.
Hi!
Szerintem egy 2008-as gumi az már elég öreg ahhoz, hogy messze elvesztette a teljesítményének jó részét. Ha használaton kívül alaposan le lett ápolva, és úgy eltéve, akkor jobb a helyzet, de az a gumi már öreg. Az én téli Conti-m 2008-as, és nagyon is érezhető rajta. A volt nyári Michelin-em szintén 2008-as volt, és az oldalfala már kifejezetten repedezett volt.
Itt többen is írták, hogy forgatják a gumikat évente előlről hátra és fordítva. Gumisoktól is hallom ezt, és biztos vagyok benne, hogy vannak mellette érvek. Én ennek ellenére nem forgatom, mégpedig azért, mert az első szezonos, új téli gumimat a 2. felrakáskor megcserélték és olyan drasztikus tapadásvesztést tapasztaltam, hogy majdnem szalagkorlátnak mentem a kereszteződésben. Nem volt alkalmam, csak jóval később visszacseréltetni,de már szinte késő volt. Javult a helyzet, de soha többé nem lett olyan, mint volt. Nem tudom, mi a pontos oka, egy amatőr autóversenyző-gumis barátom azt mondta, hogy tapasztalta, némely típus kényes erre. Valószínűleg azért, mert az első és hátsó futómű geometria eltér egymástól, nem beszélve a tömeg, illetve egyéb terhelésektől (különösen keresztirányban). A másik tengelyre rakva ezeket megváltozik az igénybevétel, dőlés, tömeg...Jó esetben idővel helyre áll a rend, de bizonyos típusoknál örökre odavágsz a guminak. Talán ez az oka annak is, hogy egy gumit, ami már fent a kocsin jópár ezer km óta, annak nem fordítjuk meg a forgásirányát.
A többségnek valószínűleg semmi problémája sincs a gumik cserélgetéséből.