Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4163242 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Re:Gumik és felnik
« Válasz #22800 Dátum: 2014.04.01 17:50:21 »
Ezzel én is egyet értek. Beszélünk a prémium, meg a megfizethető árú kiegyensúlyozott gumikról, hogy sok múlhat néhány centin is akár, ami teljesen igaz. Erre pedig vannak, akik azt hangoztatják, hogy kevés a profilmélysége a télinek, fent hagyják, hogy azok kopjanak el a nyári helyett.... picit üti a kettő egymást. Milliméter kopásokon spórolnának sokan a biztonságosabb vezetés helyett???
Egyet érték az elhangzottakal, de annyit hozzátennék, hogy van aki nem használja sokat az autót, és egy 4mm-es téli gumi nem nyúlik annyira, és a mintazat sem mindegy. De jó melegben néhány téli gumi olyat fog, hogy azt hiszed már nekimentel valaminek. Megkockáztatom, hogy nem hosszab a fektav, persze a sok inkább terepgumira hajazo típus nagyon rossz hatásfokú nyáron.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22801 Dátum: 2014.04.01 18:41:16 »
Akkor nem a korral van a gond. Az még nem mondható öreg guminak.

Hi!
Szerintem egy 2008-as gumi az már elég öreg ahhoz, hogy messze elvesztette a teljesítményének jó részét. Ha használaton kívül alaposan le lett ápolva, és úgy eltéve, akkor jobb a helyzet, de az a gumi már öreg. Az én téli Conti-m 2008-as, és nagyon is érezhető rajta. A volt nyári Michelin-em szintén 2008-as volt, és az oldalfala már kifejezetten repedezett volt.

Itt többen is írták, hogy forgatják a gumikat évente előlről hátra és fordítva. Gumisoktól is hallom ezt, és biztos vagyok benne, hogy vannak mellette érvek. Én ennek ellenére nem forgatom, mégpedig azért, mert az első szezonos, új téli gumimat a 2. felrakáskor megcserélték és olyan drasztikus tapadásvesztést tapasztaltam, hogy majdnem szalagkorlátnak mentem a kereszteződésben. Nem volt alkalmam, csak jóval később visszacseréltetni,de már szinte késő volt. Javult a helyzet, de soha többé nem lett olyan, mint volt. Nem tudom, mi a pontos oka, egy amatőr autóversenyző-gumis barátom azt mondta, hogy tapasztalta, némely típus kényes erre. Valószínűleg azért, mert az első és hátsó futómű geometria eltér egymástól, nem beszélve a tömeg, illetve egyéb terhelésektől (különösen keresztirányban). A másik tengelyre rakva ezeket megváltozik az igénybevétel, dőlés, tömeg...Jó esetben idővel helyre áll a rend, de bizonyos típusoknál örökre odavágsz a guminak. Talán ez az oka annak is, hogy egy gumit, ami már fent a kocsin jópár ezer km óta, annak nem fordítjuk meg a forgásirányát.
A többségnek valószínűleg semmi problémája sincs a gumik cserélgetéséből.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22802 Dátum: 2014.04.01 19:46:59 »
Tapasztalatom szerint az oldalakat nem szabad cserélni és csak párban elsőket hátra. Akkor nem lehet gond.Persze ha a futóművek gyári, jó beállításúak.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22803 Dátum: 2014.04.01 20:00:02 »
Óóó hányszor jártam már úgy, hogy az előttem lévő hirtelen fékezett és satuféknél álltam meg tőle tényleg pár centire.

Anno az E10-es Corollán pedig a kopott Bridgestone már semmit nem tapadt, hiába pumpáltam én a fékpedált az ABS nélküli kocsiba, akkor is elcsaptam az Oktávia oldalát mely nem adta meg az elsőbbséget a Baross utcában. Pedig esküszöm hogy egy jó gumi ha fent lett volna akár meg is úszhattuk volna a találkozást, vagy legalábbis nem lett volna annyira durva. Ezért is fázok most ettől a mostani Dunlop-omtól.

Lehet hogy a gyári előírt 2.3 barból le fogok engedni másfelet....

Szerintem biztonsági szempontból, a gumi a legfontosabb tényező ami az autón van. Egy tonnás nagyságrendű kalitkában ülünk és száguldunk vele, miközben csupán 4 db. tenyérnyi felületen érintkezünk a világgal...
bizony bizony, esküszöm, ezen is ha tesztgyőztes gumi lett volna, méterekkel megállt volna és nem lett volna baleset!  :D

"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22804 Dátum: 2014.04.01 20:02:21 »
Tapasztalatom szerint az oldalakat nem szabad cserélni és csak párban elsőket hátra. Akkor nem lehet gond.Persze ha a futóművek gyári, jó beállításúak.
ja. nem is értem, én nem is hallottam még oldalcseréről, mindig az azonos oldalon levő kerekeket szokták cserélgetni a gumisok...

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22805 Dátum: 2014.04.01 21:39:56 »
Ezért kérdeztem én régebben, hogy hogy teljesít egy téli gumi nyáron a nyárihoz képest?

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22806 Dátum: 2014.04.01 22:09:10 »
Hi!
Szerintem egy 2008-as gumi az már elég öreg ahhoz, hogy messze elvesztette a teljesítményének jó részét. Ha használaton kívül alaposan le lett ápolva, és úgy eltéve, akkor jobb a helyzet, de az a gumi már öreg. Az én téli Conti-m 2008-as, és nagyon is érezhető rajta. A volt nyári Michelin-em szintén 2008-as volt, és az oldalfala már kifejezetten repedezett volt.

Az biztos így van, hogy az idő előre haladtával romlik a gumi tulajdonsága. Ez egyértelmű. Egy 6 éves gumi, nem olyan mint az új.
Nekem is egy 2008-as garnitúra Conti nyári gumim van, 6mm-es profillal. 2012-ben vettem őket, lefutottak alattam kettő szezont és maximális a megelégedettség. A tőlem telhető módon vigyázok is rájuk, ápolom őket, és télen lekezelten pihennek a garázsban. Semmi repedés nincsen rajtuk, most vizsgáltam át őket a felszerelés előtt.

Amit viszont észrevettem a zsír új téli gumi után, hogy kicsit hangosabb. Ez biztos betudható a kornak, a használatnak (kopottságnak), meg talán 16-ról 17 colra váltásnak is. Na meg jóval direktebb a kormányzás és kissé keményebb a futás is, de ez engem nem zavar, sőt...  :)
Ezt a szezont még tuti lefutják alattam, hacsak nem lesz vmi rendkívül jó vétel megint.  :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Gumik és felnik
« Válasz #22807 Dátum: 2014.04.01 22:17:55 »

Tapasztalatom szerint az oldalakat nem szabad cserélni és csak párban elsőket hátra. Akkor nem lehet gond.Persze ha a futóművek gyári, jó beállításúak.
Ez így van csak kissé bonyolultan fogalmaztad meg. ;)

Tehát azonos tengelyeken nem cserélünk gumit, csak azonos oldalon a 2 tengely között. :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Re:Gumik és felnik
« Válasz #22808 Dátum: 2014.04.01 23:03:47 »
bizony bizony, esküszöm, ezen is ha tesztgyőztes gumi lett volna, méterekkel megállt volna és nem lett volna baleset!  :D
Gondolom ez vicc akart lenni. Ez az elkerülhetetlen kategória, lehet akármilyen gumi rajta.
Sokan tulspilazzak a gumi jelentőségét, ha poros, koszos, sáros, sérült az aszfalt, máris nem sokat ér a tesztgyőztes gumi sem. A megfelelően megválasztott sebesség, és a vezetési tudás, érzék ennél sokkal fontosabb. A versenypályán ha már megvan a tudás, akkor már a gumi is sokat számít, eldöntheti a versenyt.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.01 23:18:16 írta Zolee11 »

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22809 Dátum: 2014.04.02 06:56:12 »
bizony bizony, esküszöm, ezen is ha tesztgyőztes gumi lett volna, méterekkel megállt volna és nem lett volna baleset!  :D
Szőke nő, menő autó, sebességtúllépés - ezen semmilyen gumi nem segít  ;) :D
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22810 Dátum: 2014.04.02 07:32:47 »
Ezért kérdeztem én régebben, hogy hogy teljesít egy téli gumi nyáron a nyárihoz képest?
ott a link, keresd vissza

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22811 Dátum: 2014.04.02 08:01:43 »
Azt láttam, de az a teszt is vagy 10 fokban volt végezve, de engem az érdekelt volna, hogy 40 fokban milyen. (ha jól láttam)
Mert olyan teszteket láttam eddig, hogy 7 fokban, meg 5 fokban...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22812 Dátum: 2014.04.02 08:21:57 »
Szőke nő, menő autó, sebességtúllépés - ezen semmilyen gumi nem segít  ;) :D
De, az óvszer...  :devil:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Gumik és felnik
« Válasz #22813 Dátum: 2014.04.02 08:26:10 »
Sokan tulspilazzak a gumi jelentőségét, ha poros, koszos, sáros, sérült az aszfalt, máris nem sokat ér a tesztgyőztes gumi sem. A megfelelően megválasztott sebesség, és a vezetési tudás, érzék ennél sokkal fontosabb. A versenypályán ha már megvan a tudás, akkor már a gumi is sokat számít, eldöntheti a versenyt.
Ez sem igaz így, ahogy írod.  :flowers: Abban nagy igazság van, hogy jól megválasztott sebesség és vezetői tudás/rutin elengedhetetlen, de ugyanennyire fontos a jól megválasztott gumitípus is a hétköznapi autóhasználat során.  :excl: És mindehhez szinén azonos fontossággal bír a megfelelő állapotú futómű, fék. Ezek között nincs fontosabb és kevésbé fontos, mindnek teljesülnie kell ahhoz, hogy minimalizálni tudja az ember a saját hibájából történő balesetet.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i