Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4054254 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Re:Gumik és felnik
« Válasz #22725 Dátum: 2014.03.28 15:29:59 »
Ez tekinthető szimmetrikusnak? Szerintem nagyon hasonló a két oldala. Középen van kicsi eltérés.
Ez nem szimmetrikus. Ha látszólag az, de jelölve van, hogy melyik a külső/belső oldala, akkor hasznalhatosag szempontjából nem szimmetrikus. Csak az első és a hátsó tengelyek közt lehet cserélni, keresztbe nem.
Pontosabban lehet a felnivel együtt, de annak nem sok haszna, mert ugyanaz a fele kerül kívülre, ha forgasirany is kötött, akkor él az előző mondatom, azaz max. első/hátsó tengely közt cserélhető.
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.28 15:38:45 írta Zolee11 »

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22726 Dátum: 2014.03.28 15:52:15 »
Ha lényeges különbség van akkor nyári esetében is a jobbat érdemes hátulra tenni.
Például vizes aszfalton inkább az orrát túrja el mint eldobja a hátulját.

Mondhatjuk lényegesnek a kb 5éves 3mm gumit meg a teljesen újjat.

Szóval akkor hátulra kerül az új köszi.

Apropó téliguminál mennyi a minimális profilmélység?



Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Re:Gumik és felnik
« Válasz #22727 Dátum: 2014.03.28 16:21:29 »
Hát amazon megfigyelésem továbbondolkodtatását szeretném megosztani, hogy van nekem ez az Uniroyal Rainexpert garnitúrám...
(Mivel mind a négy gumin egységes, ezért gondolom nem szerelési hiba okozhassa a jelenséget).
Vagy a gumikat tette tönkre a szerelő, vagy a felnit, esetleg az a gumimeret nem jó arra a felnire. Ha más gumival nem ereszt akkor valószínűleg nem a felni sérült meg. A legelső felszerelés után eresztett? Újonnan vetted?

Apropó téliguminál mennyi a minimális profilmélység?
Nincs európai egységes szabályozás, van ahol télen 4mm, ha nincs külön szabályozva, akkor a szokásos.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re: Re:Gumik és felnik
« Válasz #22728 Dátum: 2014.03.28 19:11:14 »
Ez nem szimmetrikus. Ha látszólag az, de jelölve van, hogy melyik a külső/belső oldala, akkor hasznalhatosag szempontjából nem szimmetrikus. Csak az első és a hátsó tengelyek közt lehet cserélni, keresztbe nem.
Pontosabban lehet a felnivel együtt, de annak nem sok haszna, mert ugyanaz a fele kerül kívülre, ha forgasirany is kötött, akkor él az előző mondatom, azaz max. első/hátsó tengely közt cserélhető.

Pont az a lényeg, hogy a a forgásirány nem kötött. Így gondoltam, hogy tök mindegy, oldat is lehet cserélni, mert csak a kivül/belül oldal a lényeges. Miért nincs sok értelme áttenni felnivel együtt? Nem akarattal tettem át ,egyszerűen csak nem jelöltem meg levételkor, hogy melyik hol volt. Ezért kérdeztem, hogy mindegy-e, hogy hová rakom vissza?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22729 Dátum: 2014.03.28 19:35:13 »
Mondhatjuk lényegesnek a kb 5éves 3mm gumit meg a teljesen újjat.

Szóval akkor hátulra kerül az új köszi.

Apropó téliguminál mennyi a minimális profilmélység?

Pont annyi, amit a kopásjelző jelez!  Ez 4mm körüli érték.   A szűz téli tudtommal 8mm.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22730 Dátum: 2014.03.28 19:42:44 »
Pont annyi, amit a kopásjelző jelez!  Ez 4mm körüli érték.   A szűz téli tudtommal 8mm.

Én most vettem a télen új téligumit. Kíváncsiságból megmértem, kerek 9mm-t mutatott a mérő (Conti TS850), pedig én is 8-ról tudtam.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re: Re:Gumik és felnik
« Válasz #22731 Dátum: 2014.03.28 19:52:13 »
Vagy a gumikat tette tönkre a szerelő, vagy a felnit, esetleg az a gumimeret nem jó arra a felnire. Ha más gumival nem ereszt akkor valószínűleg nem a felni sérült meg. A legelső felszerelés után eresztett? Újonnan vetted?
Nincs európai egységes szabályozás, van ahol télen 4mm, ha nincs külön szabályozva, akkor a szokásos.
AZ uniroyalokat 0km esen vettem, a téliek már egy szezont futottak. Eleinte a kocsival vett acélfelniken futott (gyári toyota), ott is volt ilyen jelenség. Most átkerültek másik felnire (szintén gyári toyota). A gumi mérete is gyári, 185/65/R14
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Re:Gumik és felnik
« Válasz #22732 Dátum: 2014.03.28 20:04:35 »
Pont az a lényeg, hogy a a forgásirány nem kötött. Így gondoltam, hogy tök mindegy, oldat is lehet cserélni, mert csak a kivül/belül oldal a lényeges. Miért nincs sok értelme áttenni felnivel együtt? Nem akarattal tettem át ,egyszerűen csak nem jelöltem meg levételkor, hogy melyik hol volt. Ezért kérdeztem, hogy mindegy-e, hogy hová rakom vissza?
Ha biztosan nem kötött, akkor mindegy melyik oldalra teszed. Azért nincs értelme felnivel együtt, (azaz átszerelés nélkül ugye a külső oldal külső marad, és az általában jobban kopik, ha valaki dinamikusan, vagy repesztve vezet) mivel annak az lenne az értelme, hogy a belső és külső oldal helyet cseréljen, azaz ha nem egyformán kopik, akkor ez kiegyenlítődjön.

AZ uniroyalokat 0km esen vettem, a téliek már egy szezont futottak. Eleinte a kocsival vett acélfelniken futott (gyári toyota), ott is volt ilyen jelenség. Most átkerültek másik felnire (szintén gyári toyota). A gumi mérete is gyári, 185/65/R14
Furcsa, a gumin keresztül biztos nem megy ki a levegő, ahol szökhet az a felni és a gumi illesztése, vagy a szelepnél, máshol nem juthat ki, csak defekt esetén. Vagy a gumikat karcolta végig a "szaki" vagy a felniket. Teljesen hibátlanok azok a felnik, nem lettek padkázva enyhén sem? Ráadásul szappanozzák is felszereléskor, az is tömít valamennyit. A felniről a rozsda le lett pucolva rendesen, nem rozsdásodik az illesztési felület? Egyszerűen más nem lehet.
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.28 20:11:04 írta Zolee11 »

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22733 Dátum: 2014.03.28 22:36:00 »
Köszi Zolee11!

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22734 Dátum: 2014.03.29 08:00:12 »
Hát amazon megfigyelésem továbbondolkodtatását szeretném megosztani, hogy van nekem ez az Uniroyal Rainexpert garnitúrám, amiket kb. havonta fel kellett fújnom, mert leesett bennük a nyomás olyan 1,8-2,0 bárra.
Most Hétfőn hoztam fel őket a fél éves pihiből, csomagtartóba be, nyomás a kis kézi kütyümmel 2.0-át mutatott egységesen. Kúton rákötöttem a kompresszort, az is 2-t mutatott, felvittem őket 2.5-re, majd felszereltem a kocsira.
Most néztem meg a kézi kütyüvel, 2.3 (ami a gyári érték) egységesen (két napig nem ment a kocsi, úgyhogy kijelenthető a hideg gumi).
Ilyen a márkás téli Continental TS800-akkal nincs, azok totál jól tartják a nyomást, esetleg nagyobb lehülés esetén csökken egy két tizedet.
Létezhet olyan, hogy a leányvállalat (az Uniroyal tudtommal a Conti lyánya) abroncsaiban kissé nagyobb a mittoménmilyen veszteség?
(Mivel mind a négy gumin egységes, ezért gondolom nem szerelési hiba okozhassa a jelenséget).
nem létezhet. ilyenről még sosem hallottam, hogy együtt szökik el a levegő a gumikból. nem lehet, hogy mind a négy defektes? ha nem, akkor több, mint valószínű, hogy a felnikkel nem kompatibilisek. vagy mind a négy gyártási hibás, de ilyet még nem hallottam  :hmmmm:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22735 Dátum: 2014.03.29 15:08:50 »
Vagy csak slendrián a gumis, a felnik széléről nem tisztította le rendesen az előző gumiról odaragadt cuccot, és nem kente be a felületet összeszerelés előtt. Ha egyformán rontotta el mind a négyet, egyformán szivárog a felninél mind a négy...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Gumik és felnik
« Válasz #22736 Dátum: 2014.03.29 17:51:41 »
Na akkor héten elmegyek egy gummáshoz.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22737 Dátum: 2014.03.29 18:16:55 »
Volt nálam a héten egy fuvaros, egy Ducato furgonnak (jó állapotúnak nézett ki)
És mondja a sofőr, hogy az egyik kereke állandóan leeresztett. Kiderült a felni elrepedt ( a szelepnél) és azért engedett.Természetesen lemezfelni.
Én speciel ilyent még nem is hallottam :no:

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22738 Dátum: 2014.03.29 19:47:49 »
Még mindig eladó! Avensisre, Priusra...

Van egy eladó 17"-os 5x100-as Avensis II gyári "Juno" felniszettem (5db felni!) össze-vissza fajta nyárigumikkal.
2db jó állapotú Toyo 205/50R17 és 3 db vegyes gyártmányú és állapotú 215/45R17
A szett irányára: 65.000 Ft

Alkudni lehet  :flowers:
Új Versora felmegy-e vajh'?  ::)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22739 Dátum: 2014.03.29 22:16:29 »
Téli, nyári, négyévszakos, jégen:

'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety