Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2320055 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4710 Dátum: 2011.01.09 21:15:11 »
Hány 80 ezer után őszintén szólva én inkább tényleg user-hibára gyanakodnék (már bocsánat :flowers: ), bár lehet anyaghiba is tán :hmmmm:. Az enyémben - '99-es Corolla, te nem írtad, hány éves a tied - 185 ezernél sem csúszik még a kuplung, pedig Pösti verda. A kuplung szett nem egy vagyon, az enyém 30 ezer alatt volt, persze a munkadíja még egyszer ennyi lesz.
         

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4711 Dátum: 2011.01.09 21:16:34 »
Hát a 80eKm nem túl sok, olyan 150-et el szokott menni.
Ha lent fog, szerkezet, ha fent, tárcsa. (ha jól tudom  :hmmmm:)
Én mindenképpen szettet cseréltetnék (tárcsa, szerkezet, csapágy) és csak Aisin-t vagy Daikin-t tetetnék bele.
Némi utánajárással be lehet ezeket szerezni kedvező áron, a szerelés húzós szokott lenni, itt is érdemes több helyen érdeklődni.
Csúsztatásról érdemes leszokni, de hát ezt már te is tudod.  :flowers:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4712 Dátum: 2011.01.10 08:25:26 »
Én 100.000km-rel vettem az enyémet Pösti autó volt, és rottyon volt a kuplung, valószínűleg használói hiba. AISIN ASKO-t rakattam bele, szigorúan csak és kizárólag szettben szabad cserélni, mert, ha csak tárcsát, vagy kinyomócsapágyat, vagy rudazatot cserélsz, akkor a régi kopott kinyírja az újat. Ez akár néhány ezer km után is bekövetkezhet, de az eredmény úgyis az, hogy az egész szettet cserélni kell.
Az AISIN ASKO szett nekem 25.000 (LUK olyan 40.000 körül +- 5000Ft) volt, a munkadíj 15.000 (ismerős nélkül inkább 25.000.-). Ezek erősen akciós árak, ha nincs ismerősöd, akkor kb 50-60.000Ft-ba lesz mindennel együtt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4713 Dátum: 2011.01.10 08:29:46 »
A Superben azt mondta Máté Imre, hogy az 1.4-es E12 kuplungtárcsája olyan 200-250ekm körül fogja megadni magát. 187e-t elhagytam, még nincs érzékelhető gondom.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #4714 Dátum: 2011.01.10 08:30:01 »
sziasztok,

Van egy 1.6-os Corollám nem egészen 80-ezer kilóméterrel és kb. két hete elkezdett csúszni a kuplungom... :-(
...
A bal láb nem szokott időnként a kuplungon pihenni  :?:

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #4715 Dátum: 2011.01.10 08:32:27 »
Na a Corimon megfeszítették végre azt a qrva generátorszíjat, ami eddig visított mint a fába szorult féreg, valamint a következő kiadásaim lesznek: teljes fékcsere elöl és hátul, valamint szelepfedéltömítés, ugyanis eléggé folyik az olaj a blokk oldalán.  :wacko:
Gyöngyi, múltkor Te cseréltél első féket, ha jól emlékszem jakoparts/niparts volt.... ezek szerint csak betétet cseréltél? ...mert írtad hogy a xar tárcsa miatt...vagyis a régi tárcsa kinyírta az új betétet?
 :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.10 08:36:13 írta Ákos2004 »

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Szerviz
« Válasz #4716 Dátum: 2011.01.10 08:39:36 »
Hány 80 ezer után őszintén szólva én inkább tényleg user-hibára gyanakodnék (már bocsánat :flowers: ), bár lehet anyaghiba is tán :hmmmm:. Az enyémben - '99-es Corolla, te nem írtad, hány éves a tied - 185 ezernél sem csúszik még a kuplung, pedig Pösti verda. A kuplung szett nem egy vagyon, az enyém 30 ezer alatt volt, persze a munkadíja még egyszer ennyi lesz.

De hogyan lehet ennyi idő alatt tönkretenni a kuplungot? :eek:
Corolla 1,4 VVT-i 2005

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4717 Dátum: 2011.01.10 08:42:11 »
Ákos: Az a múltkor 2009 novemberben volt. :flowers: Ennyi idő után már viszont ha úgyis jön az új tárcsa, eldobom a fékbetéteket, hisz mentem velük 15-20 ezret, több lenne vele a szívás mint párezerért az új betétek. Nem kockáztatok. Egyébként Japanparts szett volt (új tárcsák és betétek voltak, a tárcsa gyári hibás valszeg, remélhetőleg elintézik a srácok nekem gariban, így legalább a tárcsa ára visszajönne, mert azért nem szokásom a teljes fékszettet egy év alatt leélni :wacko:).

Zsoooc: nagyon egyszerű, az anyuka vízóraleolvasó és autóval jár házról házra... Hát így. ::) Még jó, hogy a Swifthez olcsó a kuplung. :lol:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4718 Dátum: 2011.01.10 08:48:12 »
A Superben azt mondta Máté Imre, hogy az 1.4-es E12 kuplungtárcsája olyan 200-250ekm körül fogja megadni magát. 187e-t elhagytam, még nincs érzékelhető gondom.
Ez a normális eset, de ha pl. 8 évet Pesten használódik az autó, plusz még kicsit - ahogy nagycitrom is írja - kuplungon pihenős az ember lába, akkor simán elkopik. Sőt, már akkor is kopik, ha csak annyira van rajta a lába, hogy a kuplung holtjátékát "használja"!!! Dugózáskor vagy nyugodtan vezet az ember, vagy számolnia kell a 100e km alatti kuplungelhasználódással.  :excl:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4719 Dátum: 2011.01.10 08:49:35 »
Anno a céges OFF Mégane 1,5dci-mben 130.000-nél cseréltettem kuplung szettet, mert a főnököm Pesten és autópályán használta, és szokása volt kicsit csúsztatgatni. Ennyi. Valamit valamiért.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #4720 Dátum: 2011.01.10 08:55:55 »
...szelepfedéltömítés, ugyanis eléggé folyik az olaj a blokk oldalán.  :wacko:
Akkor neked is felül olajos a blokk elöl? Én is a napokban vettem észre, ahogy körbe világítottam zseblámpával a blokkot, hogy elöl eddig nem volt olajos, most, meg az. Úgyhogy, akkor nekem is valszeg ez lesz...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #4721 Dátum: 2011.01.10 09:08:40 »
Más a motorunk... Nekem ha szemben állok vele, bal oldalon van a blokkon egy műanyag fedél, arra van ráírva, hogy 4EFE, na azt kellett lebányászni nagy nehezen és alatta lehet látni, hogy milyen gyönyörűen olajos a szelepfedéltömítésnél. Tehát a blokkom oldala olajos.
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4722 Dátum: 2011.01.10 10:04:25 »
Es ez meg csak a motor teteje. Ala is kell nezni, mert siman lehet, hogy ott is folyik mar az olaj. Pl. a kartertomitesnel vagy valamelyik szimeringnel.

Allitom, hogy az olajfogyasztos kocsiknak tobb, mint a fele nem is megeszi az olajat (elegeti a motor), hanem elfolyatja azt. Eleg csak egy teszko parkolot megnezni, olyan, mintha 3 kobmeter olajat elfrocskoltem volna a parkoloban. Tehat sokszor nem is surubb olajra kell valtani, csak a tomiteseket kell kicserelni.

Es szerintem ez a kornyezetszennyezes, hogy csopog az olaj, nem az, hogy ha valaki ido elott csereli le az olajat es azt a megfelelo helyre leadja.

Nem kell amugy a szivargasoktol megijedni, altalaban egy-egy tomitescserevel orvosolhato a problema. Nem mondom, hogy minden tomites olcso, de azert nem is horribilis osszeg a csere.

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #4723 Dátum: 2011.01.10 12:45:43 »
Anno a céges OFF Mégane 1,5dci-mben 130.000-nél cseréltettem kuplung szettet, mert a főnököm Pesten és autópályán használta, és szokása volt kicsit csúsztatgatni. Ennyi. Valamit valamiért.

Amiket csinálok céges Clio 1.5dci-ket, még az egyiken sem kellett kuplungot cserélni és mindegyik 200.000km felett jár, most pont egy benzines Thalia van nálam, kuplungot cserélek , este teszek képeket az egyéb autók rovatba.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #4724 Dátum: 2011.01.10 13:04:09 »
Es ez meg csak a motor teteje. Ala is kell nezni, mert siman lehet, hogy ott is folyik mar az olaj. Pl. a kartertomitesnel vagy valamelyik szimeringnel.

Allitom, hogy az olajfogyasztos kocsiknak tobb, mint a fele nem is megeszi az olajat (elegeti a motor), hanem elfolyatja azt. Eleg csak egy teszko parkolot megnezni, olyan, mintha 3 kobmeter olajat elfrocskoltem volna a parkoloban. Tehat sokszor nem is surubb olajra kell valtani, csak a tomiteseket kell kicserelni.

Es szerintem ez a kornyezetszennyezes, hogy csopog az olaj, nem az, hogy ha valaki ido elott csereli le az olajat es azt a megfelelo helyre leadja.

Nem kell amugy a szivargasoktol megijedni, altalaban egy-egy tomitescserevel orvosolhato a problema. Nem mondom, hogy minden tomites olcso, de azert nem is horribilis osszeg a csere.
Általában minnél lejebb szivárognak a tömitések, annál nehezebb a  cseréje (kivéve a legalsó a karteré :D) Lejebb nem kevés munka szétszedni és cserélni. Nekem a Mercin szivárgott, de nem annyira, hogy csöpögött volna az alján (pedig majdnem 20 éves és 340 ekm volt benne)