Mindkét motor ugyanannyit pörög, akkor ezt szögezzük le, vagyis zajban ebből adódóan nincs különbség.
Nyomatékban, teljesítményben erősebb az 1,6os 10-15%-al, ez az előnye.
Ellenben több rá a biztosítás, kisebb belőle a piacon a választék, és vegyesben szerintem kb 5decivel többet eszik, ami azt jelenti hogy városban akár 6-8eci plusz, országúton pályán 2-4deci.
Én főleg városi közlekedéshez, illetve max 1-2 személlyel történő egyéb közlekedéshez 1,4et ajánlanám. Országútra 2 személy fölötti közlekedéshez - csomagokkal utazáshoz meg az 1,6ot.
UI:
figyelmen kívül hagyva a nyilvánvaló tényt, hogy minél erősebb a kocsi, annál jobb ugye....kényelmesebb, szórakoztatóbb, biztonságosabb egy erős kocsival A-ból B-be eljutni, szóval ez most ne legyen vita tárgya. Jobb az 1,6 mint az 1,4. De akkor már az 5ajtós TS corollák sem rosszak....abból is van kínálat.