Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2162128 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4080 Dátum: 2010.07.26 22:00:21 »
Csak az a baj, hogy ami ilyen tökéletes autó, az nem 1.5 milla lesz és valszeg ismerősi körben elmegy. Bocs, hogy ennyire negatív vagyok, de jópár autóvásárlást végigasszisztáltunk már itt a fórumon. Igaz, végül eddig mindenki megtalálta a magának való autót, csak kérdés, hány hétbe, hónapba és mennyi kompromisszumba telt.  :)

Amúgy az a piros nagyon dögös.  :wub:
         

neonx

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4081 Dátum: 2010.07.26 22:13:11 »
Oké eltúlzott kijelentés volt, de közölték velem, hogy ez a kocsi össze volt törve, ezzel már kezdtem megbarátkozni mivel tudtam hogy rendesen szervizelt az autó, de mikor indultunk megnézni jött az információ hogy ne vedd meg mert 160e km akarta a szerviz cserélni a motort, de a tulaj közölte hogy nem Ő nem akarja (ne kérdezd hogy miért és miért kelet volna cserélni) mondták a szak szavakat, de nem értettem. Így el álltam a meg nézéstől.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4082 Dátum: 2010.07.26 22:14:48 »
Így már teljesen máshogy hangzik a sztori! A tulaj egy idióta :wacko: és tök igazad van. Lehetett volna egy zsírúj motorja...Elmebeteg... :ph34r:
         

neonx

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4083 Dátum: 2010.07.26 22:15:20 »
Csak az a baj, hogy ami ilyen tökéletes autó, az nem 1.5 milla lesz és valszeg ismerősi körben elmegy. Bocs, hogy ennyire negatív vagyok, de jópár autóvásárlást végigasszisztáltunk már itt a fórumon. Igaz, végül eddig mindenki megtalálta a magának való autót, csak kérdés, hány hétbe, hónapba és mennyi kompromisszumba telt.  :)

Amúgy az a piros nagyon dögös.  :wub:

Igen ennek örülök is ezért vagyok itt, hogy segítsetek persze én is meg fogom adni magam :yes:

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4084 Dátum: 2010.07.27 00:00:09 »
Saját példámból indulok ki, és igazat adok azoknak, akik lassan és megfontoltan választják ki a következő autójukat.
Nem olyan világban élünk - sajnos - , hogy mindenki a szalonokból válasszon családi kedvencet.
Én, tavaly vettem a sajátomat, 2004 es évjárat -- török gyártmány -- és nem is zöld a nívópálcám //ki kell cserélni ?//  ÉS ???
Viszont csupán 74 e km volt benne. /szervízkönyv, toyota adattár, minden ok volt/. Türelmes voltam -- nem kicsit.
A lényeg: Vásárlás esetén kerülendő 1. Budabest és környéke. 2. AAA "NEPPER" /onnét fogod megismerni, hogy -- meg fogod ismerni./
Saját tapasztalatomból előnybe részesítem, a vidéki márkaképviseletek beszámitott  autóit, én is ott vettem.

Neonx nak meg sok sok sikert a vásárláshoz.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4085 Dátum: 2010.07.27 02:44:55 »
Mellesleg az olajkajálás a 2001-es első szériától kezdve az E12 ráncfelvarrottjáig (tán 2004?) tartalmazott hibás motorokat, amiket gariban 7 éves korig cseréltek végig vezetett szervizkönyv esetén (lásd B.S.-ék autója). A hibalehetőség persze benne van a pakliban minden ezen dátumok közötti autónál, de mondjuk úgy, hogy ezen autók x%-nál kellett csak a csere. Közel sem az összes hibás. Ha tényleg csak ennyi a baja, egyáltalán nem lett volna rossz vétel (főleg ha nem lenne fix az ár).
Ha pedig már hibáknál tartunk, simán benyalható vvt-i-nél a szívócsonk gond meg még vmi, ami sose jut eszembe, de jellemzően szintén ezekre a motorokra igaz hiba.
7 év / 180e km a kiterjesztett garancia. Nem kell vezetett szervizkönyv, nekem sem volt, enélkül is cserélik a motort és a katalizátort is, ugyanis nagyon jellemző tünetei vannak annak, hogy kijött a típushiba. Egyre gyorsabban eszi az olajat, szinte kiszámítható mértékben, egyre rosszabbak a kibocsátott értékei is, a szerviz szerint könnyen azonosítható, hogy gondatlanságról van-e szó vagy hibás motorról...

A legelső szériás VVT-i motorok egy kis részénél jelentkezett a hiba, sokszor azoknál, amelyek sokat futottak egy olajjal és nem jó olajat kaptak. Az én kocsimba nem tudom, hogy mit rakott az előző tulaj, minden esetre a vásárlás után kapott egy friss töltet olajat (Castrol Softec TXT 5W-40), amivel kb. 3x könnyebben indult a motor. Szóval szerintem az enyém is valami 10W-40-es vagy 15W-40-es szemetet kaphatott. Persze ezt a vásárláskor eléggé nehéz kiszűrni, mert ott mindig max-ig töltik a szintet és általában nem túl fáradt az olaj sem...

Ez a legelső széria 2000-ben jelent meg, a ZZ motorcsaládot érintette. A (2004-es) E12-es faceliftje után keztek már nagyobb olajkapacitású és áttervezett motorú kocsikat gyártani, amelyek már nem ették már kis számban sem az olajat.

Az olajzabálós motorok nem voltak egyébként extra gyakoriak, szerintem <10% volt az érintett motor. Nekünk is az újonnan vásárolt E12-esünk "régi" motorral rendelkezik, 3,7 l olaj kell bele, mégsem eszik 120e km-nél sem 1 mm-nyi 0W-20-as olajat sem. Szerintem azért sem eszi az olajat, mert kímélve volt általában, nyáron sűrűbb, télen hígabb olajat kapott, amely mindig minőségi szintetikus volt és gyakran is volt cserélve...

A szívócsonk is a korai szériás motorokra volt jellemző, ezt 5 éves korig cserélte ingyen a Toyota. Az én kocsimban ez is hibás volt, 112e Ft-ba kerül az új szívócsonk. Az új állítólag javított széria, nem megy tönkre már -- én nagyon is remélem. Az előző tulaj ezt sem cseréltette ki, az olajat is ette, szerintem ezért is adta el a kocsit; a rossz hang és olajfogyis motor az átlagnak nem sok jót mutat. Viszont én kaptam egy új motort, új katalizátort, egyedül a szívócsonkot kellett fizetnem, ennyit megért azért a dolog... Ha tudná a kedves előző tulaj, hogy milyen hülye volt, hogy áron alul eladta a kocsit, amiben most új motor és katalizátor van... Én jó gazdája is vagyok, állandóan ápolom, szerelem, gondolozom, nálunk ezért is mennek a 15-20 éves kocsik is hibátlanul a családban, rokonságban...

Én E12-es Corollából mernék venni 2004 előttit is, sőt olyat vennék a sedan-ból, mert az jobban tetszik és az török gyártás és nem angol, ami szerintem jobb is.

Nagy hiba az, mikor valaki venni szeretne egy 6+ éves használt kocsit és az a baja, hogy volt sérülése és 165e leigazolt km van már benne. Szerintem az ilyen kocsi pont a jó vétel, nem az eltitkolt hibákkal rendelkező, óra-szerint csak 90e km-t futott cégeskocsi a jó biznisz. Persze mindenki maga tudja, hogy mire akar pénzt kiadni.

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4086 Dátum: 2010.07.27 07:19:05 »
Ja, oké, így már értem.

Természetesen nem konkrétan arra az autóra gondoltam, (pláne hogy az nem is alu+bézs hanem fa+bézs kombó) hanem hogy maga a belső a legszebb az e12 verziók közül.
Ez igaz, tényleg nagyon szép a belső! :flowers: Efféle optikai igényesség nagyot dob rajta.
Fery

neonx

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4087 Dátum: 2010.07.27 07:56:00 »
Mellesleg az olajkajálás a 2001-es első szériától kezdve az E12 ráncfelvarrottjáig (tán 2004?) tartalmazott hibás motorokat, amiket gariban 7 éves korig cseréltek végig vezetett szervizkönyv esetén (lásd B.S.-ék autója). A hibalehetőség persze benne van a pakliban minden ezen dátumok közötti autónál, de mondjuk úgy, hogy ezen autók x%-nál kellett csak a csere. Közel sem az összes hibás. Ha tényleg csak ennyi a baja, egyáltalán nem lett volna rossz vétel (főleg ha nem lenne fix az ár).
Ha pedig már hibáknál tartunk, simán benyalható vvt-i-nél a szívócsonk gond meg még vmi, ami sose jut eszembe, de jellemzően szintén ezekre a motorokra igaz hiba.
7 év / 180e km a kiterjesztett garancia. Nem kell vezetett szervizkönyv, nekem sem volt, enélkül is cserélik a motort és a katalizátort is, ugyanis nagyon jellemző tünetei vannak annak, hogy kijött a típushiba. Egyre gyorsabban eszi az olajat, szinte kiszámítható mértékben, egyre rosszabbak a kibocsátott értékei is, a szerviz szerint könnyen azonosítható, hogy gondatlanságról van-e szó vagy hibás motorról...

A legelső szériás VVT-i motorok egy kis részénél jelentkezett a hiba, sokszor azoknál, amelyek sokat futottak egy olajjal és nem jó olajat kaptak. Az én kocsimba nem tudom, hogy mit rakott az előző tulaj, minden esetre a vásárlás után kapott egy friss töltet olajat (Castrol Softec TXT 5W-40), amivel kb. 3x könnyebben indult a motor. Szóval szerintem az enyém is valami 10W-40-es vagy 15W-40-es szemetet kaphatott. Persze ezt a vásárláskor eléggé nehéz kiszűrni, mert ott mindig max-ig töltik a szintet és általában nem túl fáradt az olaj sem...

Ez a legelső széria 2000-ben jelent meg, a ZZ motorcsaládot érintette. A (2004-es) E12-es faceliftje után keztek már nagyobb olajkapacitású és áttervezett motorú kocsikat gyártani, amelyek már nem ették már kis számban sem az olajat.

Az olajzabálós motorok nem voltak egyébként extra gyakoriak, szerintem <10% volt az érintett motor. Nekünk is az újonnan vásárolt E12-esünk "régi" motorral rendelkezik, 3,7 l olaj kell bele, mégsem eszik 120e km-nél sem 1 mm-nyi 0W-20-as olajat sem. Szerintem azért sem eszi az olajat, mert kímélve volt általában, nyáron sűrűbb, télen hígabb olajat kapott, amely mindig minőségi szintetikus volt és gyakran is volt cserélve...

A szívócsonk is a korai szériás motorokra volt jellemző, ezt 5 éves korig cserélte ingyen a Toyota. Az én kocsimban ez is hibás volt, 112e Ft-ba kerül az új szívócsonk. Az új állítólag javított széria, nem megy tönkre már -- én nagyon is remélem. Az előző tulaj ezt sem cseréltette ki, az olajat is ette, szerintem ezért is adta el a kocsit; a rossz hang és olajfogyis motor az átlagnak nem sok jót mutat. Viszont én kaptam egy új motort, új katalizátort, egyedül a szívócsonkot kellett fizetnem, ennyit megért azért a dolog... Ha tudná a kedves előző tulaj, hogy milyen hülye volt, hogy áron alul eladta a kocsit, amiben most új motor és katalizátor van... Én jó gazdája is vagyok, állandóan ápolom, szerelem, gondolozom, nálunk ezért is mennek a 15-20 éves kocsik is hibátlanul a családban, rokonságban...

Én E12-es Corollából mernék venni 2004 előttit is, sőt olyat vennék a sedan-ból, mert az jobban tetszik és az török gyártás és nem angol, ami szerintem jobb is.

Nagy hiba az, mikor valaki venni szeretne egy 6+ éves használt kocsit és az a baja, hogy volt sérülése és 165e leigazolt km van már benne. Szerintem az ilyen kocsi pont a jó vétel, nem az eltitkolt hibákkal rendelkező, óra-szerint csak 90e km-t futott cégeskocsi a jó biznisz. Persze mindenki maga tudja, hogy mire akar pénzt kiadni.


Igen ugyan ezt mondták nekem is mikor indultunk megnézni az autót, és csak annyit mondtak jobban járnál egy cserélt motoros autóval várj még egy kicsit és jönni fog az. A fentiekben meg írtam, hogy én sem olyan autót akarok ami 6-7 éves 70e km-rel nepperes kereskedős stb, inkább tudjam hol volt sérülve.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4088 Dátum: 2010.07.27 08:07:34 »
Figy, elolvastad amúgy a km-t? 7 év vagy 180 ezer km. Nem 160... Még a másik is garis ez alapján.
         

neonx

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4089 Dátum: 2010.07.27 08:48:47 »
168e van az autóban és azt már nem tudják cserélni garanciában nekem ezt mondták.

Peti

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4090 Dátum: 2010.07.27 10:11:22 »
Ki mondta, hogy a 2003/2004es Toyoták motorhibásak?

Valaki biztos mondogatja, mert nekem anno volt olyan érdeklődő, aki telefonból :excl: úgy nyitott, hogy ez motorhibás, olajevős széria, úgyhogy kapásból rá kell majd költeni, mennyit engedek? Elengedtem a telefont :ph34r:

Peti

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4091 Dátum: 2010.07.27 10:17:04 »
Én arra figyeltem, hogy szerkezeti sérülései ne legyenek, küszöbök, oszlopok sértetlenek legyenek, hátul a fenéklemez, és az eleje.....na meg hogy a futóműgeometriája se kapjon pofont elölről/oldalról.

Kb. ennyi.
Frontsérült autót én se vennék, az hogy egy ajtót fújtak, na bumm. Amúgy természetesen nem lehetetlen s.mentes, műszakilag is kifogástalan autót találni, más kérdés, hogy ezeket vagy irreálisan drágán akarják eladni, vagy eleve már ismerős/baráti körben elmennek.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4092 Dátum: 2010.07.28 22:34:08 »
Szenzacios jo hirdetes  [rohog]

Ezt nem hiszem el... [rohog]

Ezek szerint itt egy USA Special valódi ritkasággal van dolgounk, Béjláim?!  [rohog] [rohog] [rohog]

...anyám, add ell  a  házat!!! :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4093 Dátum: 2010.07.29 11:12:40 »
Elég körültekintően utána jártam ahogy a tulajdonos is írta és én sem mondanám főnyereménynek :no: Nem lett belőle vétel :no:
Sztem inkább nézd meg ezt:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_1.6_linea_terra-4032495

Az exem bátyja, legalábbis a rendszámból ítélve (csak 16-tal volt kevesebb az enyém :D) garantáltan jó fogyi, jó menetdinamika, kevés hibalehetőség (egyidőben készülhetett az enyémmel ami szintén nem volt sem olajzabálós sem szívócsonkhibás :tt2:)
Mindenképpen nézd meg, ritka az 1,6VVTI ezzel a kasztnival, az eladási hely alapján a karcagi Toyotában lehetett szervizelve, ott érdeklődhetsz utána!
Sok sikert!
Today, tomorrow and after tomorrow!

neonx

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4094 Dátum: 2010.07.29 18:43:16 »
Elég körültekintően utána jártam ahogy a tulajdonos is írta és én sem mondanám főnyereménynek :no: Nem lett belőle vétel :no:
Sztem inkább nézd meg ezt:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_1.6_linea_terra-4032495

Az exem bátyja, legalábbis a rendszámból ítélve (csak 16-tal volt kevesebb az enyém :D) garantáltan jó fogyi, jó menetdinamika, kevés hibalehetőség (egyidőben készülhetett az enyémmel ami szintén nem volt sem olajzabálós sem szívócsonkhibás :tt2:)
Mindenképpen nézd meg, ritka az 1,6VVTI ezzel a kasztnival, az eladási hely alapján a karcagi Toyotában lehetett szervizelve, ott érdeklődhetsz utána!
Sok sikert!

Köszönöm, de mindenféleképpen az E12 corollát szeretnénk venni.