Mellesleg az olajkajálás a 2001-es első szériától kezdve az E12 ráncfelvarrottjáig (tán 2004?) tartalmazott hibás motorokat, amiket gariban 7 éves korig cseréltek végig vezetett szervizkönyv esetén (lásd B.S.-ék autója). A hibalehetőség persze benne van a pakliban minden ezen dátumok közötti autónál, de mondjuk úgy, hogy ezen autók x%-nál kellett csak a csere. Közel sem az összes hibás. Ha tényleg csak ennyi a baja, egyáltalán nem lett volna rossz vétel (főleg ha nem lenne fix az ár).
Ha pedig már hibáknál tartunk, simán benyalható vvt-i-nél a szívócsonk gond meg még vmi, ami sose jut eszembe, de jellemzően szintén ezekre a motorokra igaz hiba.
7 év / 180e km a kiterjesztett garancia. Nem kell vezetett szervizkönyv, nekem sem volt, enélkül is cserélik a motort és a katalizátort is, ugyanis nagyon jellemző tünetei vannak annak, hogy kijött a típushiba. Egyre gyorsabban eszi az olajat, szinte kiszámítható mértékben, egyre rosszabbak a kibocsátott értékei is, a szerviz szerint könnyen azonosítható, hogy gondatlanságról van-e szó vagy hibás motorról...
A legelső szériás VVT-i motorok egy kis részénél jelentkezett a hiba, sokszor azoknál, amelyek sokat futottak egy olajjal és nem jó olajat kaptak. Az én kocsimba nem tudom, hogy mit rakott az előző tulaj, minden esetre a vásárlás után kapott egy friss töltet olajat (Castrol Softec TXT 5W-40), amivel kb. 3x könnyebben indult a motor. Szóval szerintem az enyém is valami 10W-40-es vagy 15W-40-es szemetet kaphatott. Persze ezt a vásárláskor eléggé nehéz kiszűrni, mert ott mindig max-ig töltik a szintet és általában nem túl fáradt az olaj sem...
Ez a legelső széria 2000-ben jelent meg, a ZZ motorcsaládot érintette. A (2004-es) E12-es faceliftje után keztek már nagyobb olajkapacitású és áttervezett motorú kocsikat gyártani, amelyek már nem ették már kis számban sem az olajat.
Az olajzabálós motorok nem voltak egyébként extra gyakoriak, szerintem <10% volt az érintett motor. Nekünk is az újonnan vásárolt E12-esünk "régi" motorral rendelkezik, 3,7 l olaj kell bele, mégsem eszik 120e km-nél sem 1 mm-nyi 0W-20-as olajat sem. Szerintem azért sem eszi az olajat, mert kímélve volt általában, nyáron sűrűbb, télen hígabb olajat kapott, amely mindig minőségi szintetikus volt és gyakran is volt cserélve...
A szívócsonk is a korai szériás motorokra volt jellemző, ezt 5 éves korig cserélte ingyen a Toyota. Az én kocsimban ez is hibás volt, 112e Ft-ba kerül az új szívócsonk. Az új állítólag javított széria, nem megy tönkre már -- én nagyon is remélem. Az előző tulaj ezt sem cseréltette ki, az olajat is ette, szerintem ezért is adta el a kocsit; a rossz hang és olajfogyis motor az átlagnak nem sok jót mutat. Viszont én kaptam egy új motort, új katalizátort, egyedül a szívócsonkot kellett fizetnem, ennyit megért azért a dolog... Ha tudná a kedves előző tulaj, hogy milyen hülye volt, hogy áron alul eladta a kocsit, amiben most új motor és katalizátor van... Én jó gazdája is vagyok, állandóan ápolom, szerelem, gondolozom, nálunk ezért is mennek a 15-20 éves kocsik is hibátlanul a családban, rokonságban...
Én E12-es Corollából mernék venni 2004 előttit is, sőt olyat vennék a sedan-ból, mert az jobban tetszik és az török gyártás és nem angol, ami szerintem jobb is.
Nagy hiba az, mikor valaki venni szeretne egy 6+ éves használt kocsit és az a baja, hogy volt sérülése és 165e leigazolt km van már benne. Szerintem az ilyen kocsi pont a jó vétel, nem az eltitkolt hibákkal rendelkező, óra-szerint csak 90e km-t futott cégeskocsi a jó biznisz. Persze mindenki maga tudja, hogy mire akar pénzt kiadni.