Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2835604 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6285 Dátum: 2008.09.13 20:35:27 »
Nem akarok filozofalni, de azert az embernek szabad akarata van, vegzet pedig szerintem nem letezik. 
A kettő nem zárja ki egymást...
Alapvetoen a sajat sorsunk kovacsai vagyunk. Igenis, hogy minnel gyorsabban megyunk, annal inkabb kisertjuk a kaszast. Persze a totymorgesnek en sem vagyok hive, buntetni kene mindenkit, aki nem a kresz altal megadott sebesseghatarokon belul vezet, kulonosen azokat, akiknek alulrol "nem sikerul" azt eltalalniuk. 
De az a baj, hogy sokszor nincs alsó határ, és nem is lehet. Például mennyivel kell csökkenteni a sebességedet, ha esik, ha havazik, stb.?
Lenyeg a lenyeg en nem biznek abban, hogy mi van "elore" megirva.
Márcsak azért sem érdemes, mert nem tudjuk, és jól is van így.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6286 Dátum: 2008.09.13 20:40:42 »
Öregem  ::) ... Alapvető tényszerű összefüggések meglétét tagadod. Reménytelen. Abbahagytam. Úgysem fogod elfogadni a biztonsági felszerelések létjogosultságát, amíg egyszer nem lesz rájuk szükséged. Ahhoz meg baleset kéne, amit nyilvánvalóan nem kívánok neked.
Nézd, ezután is be fogom magam kötni, pedig remélhetőleg soha nem lesz nagy szerepe az életemben. A biztonsági öv nemcsak abban segít, hogy megfog az ütközésnél, hanem meggátolja, hogy az ember olyan dolgokat csináljon vezetés közben, (pl. hátranyúl a táskájából kivenni a kulcsát) ami veszélyforrás lehet.
Kettőnk közt az a különbség, hogy máshol húzzuk meg a határt a biztonságban. kütyük terén is, meg a hozzáállásban is.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6287 Dátum: 2008.09.13 20:46:22 »

Bizony, ez igy van. Ellenben ma  mar 60-70-80 eveket elunk, es nem 30-at mint a kozepkorban. Azert ez szamit. Elobb vagy utobb meghalunk ez teny, de nem mindegy hogyan.
A középkorban sem jellemzően a 30-40 év fordult elő sokszor, hanem a csecsemő-, és gyermekkori nagy halandóság miatt volt sokkal alacsonyabb az átlagéletkor. Ha valaki megérte a 20 évet, akkor nem sokkal volt kisebb az esélye a 70-t is megélni, mint ma. Tehát nem úgy néztek egy 80 évesre akkor, mint mi most egy 110 évesre, léteztek öregek akkor is.
music     

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6288 Dátum: 2008.09.13 23:19:49 »
A lufikat? Feleslegesnek? Mondjuk ha jobbról beléd jön valami hülye, akkor felesleges a függönylufi, ami ott lesz a fém meg a feleséged feje között?
Amikor az egylufis Corollából visszaültem a lufimentes Astrába, nem éreztem úgy, hogy sokkal nagyobb veszélyben lenne az életem.
Ennyi erővel megszületni is kár, mert az élet egy halálos dolog. Bármibe belehalhatsz, abba is, ha nem csinálsz semmit, mert mi van, ha hirtelen földrengés lesz, és rád omlik a ház...
Korábban kérdezted, miért kötöm be magam. Eredendően azért, mert kötelező, de most így belegondolva tulajdonképpen jogos a kérdés, még soha nem volt rá szükség.
Bocsi de te nem vagy 100as ilyen szempontból, gyere be 1x 2x hozzánk ügyeletbe és rájössz mire  jó a lufi meg az öv, evvel az erővel kötelező sem kell, minek, ha nem állít meg a rendőr, meg nem okozol balesetet, tök felesleges

kis filmecske
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6289 Dátum: 2008.09.13 23:48:52 »
Mivel regetek hsz volt nem quoteolok most egy csomot de ket dolog. Egyreszt Music es Palaczk kapcsan az jutott eszembe, hogy komolyan kulonbsegek lehetnek foldrajzilag az orszagban, mert legalabbis en Budapest kornyeken egyszeruen szinte soha nem talalkozom a "lassuhajtok" fajtajaval (hozzateszem, hogy ugyan vadul ervelek a lassuhajtas joga mellett, szinte SOHA nem megyek orszaguton 90-100 alatt). Ma pl voltam fent Nogradban es az autozgatott 200km alatt ird es mond egyetlen autot nem kellettt megeloznom a 100 koruli tempo mellett, ellenben szamolatlanul eloztek meg a 2es uton ugy, hogy nagyon szepen haladt egy vszleg Budapest - Vac kozti sor a 90-100as tempon.
A masik amit mondani akartam meg csak szimplan tolerancia. Es az elottem vanszonrgot lehet toleralni , mert mondjuk siman bena, nezelodik sot meg akkor is ha sporolni akar (bar mondom egyszeruen en ezt a kategoriat nem ismerem) egyszeruen azert mert nem kell attol felnem, hogy megol, a gyorshajtot viszont nemigen toleralom, merti miatta meghalhatok. (persze erre most mondhatjatok, hogy titeket veszelyeztet az aki lassan megy mert meg "kell" eloznotok, de ez baromsag. Ha a fonokod annyira fontos, hogy ezert bevallalj egy (elet)veszelyes elozest akkor benned van a baj)

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6290 Dátum: 2008.09.14 00:04:05 »
A lufikat? Feleslegesnek? Mondjuk ha jobbról beléd jön valami hülye, akkor felesleges a függönylufi, ami ott lesz a fém meg a feleséged feje között?
Amikor az egylufis Corollából visszaültem a lufimentes Astrába, nem éreztem úgy, hogy sokkal nagyobb veszélyben lenne az életem.
Ennyi erővel megszületni is kár, mert az élet egy halálos dolog. Bármibe belehalhatsz, abba is, ha nem csinálsz semmit, mert mi van, ha hirtelen földrengés lesz, és rád omlik a ház...
Korábban kérdezted, miért kötöm be magam. Eredendően azért, mert kötelező, de most így belegondolva tulajdonképpen jogos a kérdés, még soha nem volt rá szükség.
Bocsi de te nem vagy 100as ilyen szempontból, gyere be 1x 2x hozzánk ügyeletbe és rájössz mire  jó a lufi meg az öv, evvel az erővel kötelező sem kell, minek, ha nem állít meg a rendőr, meg nem okozol balesetet, tök felesleges

kis filmecske
Egyetretek. Ne azert kosd be magad mert kotelezo es nem azert kell soklufis kocsi, mert attol no a biztonsagerzeted hanem azert mert az eleted mulhat rajta. En ov nelkul vszleg nem elnek ovvel meg fajt a kulcscsontom egy evig..

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6291 Dátum: 2008.09.14 00:13:31 »
Ha a fonokod annyira fontos, hogy ezert bevallalj egy (elet)veszelyes elozest akkor benned van a baj)

Na ez az. Nem az a fontos ember, aki odaér, hanem az, akit megvárnak....
És itt kb. az egyetlen példa a tömegközlekedési eszközökre való utasszállítás... Szoktam én is vállalni Ferihegyre fuvart, inkább fél órával a szükséges előtt szoktunk érkezni, hogy nekem se kelljen gyorsan menni (pályán) meg ott se legyen kapkodás az utasoknak... És akkor béke van mindenhol :flowers:
kisa
born to ride

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6292 Dátum: 2008.09.14 08:20:58 »
Mivel regetek hsz volt nem quoteolok most egy csomot de ket dolog. Egyreszt Music es Palaczk kapcsan az jutott eszembe, hogy komolyan kulonbsegek lehetnek foldrajzilag az orszagban, mert legalabbis en Budapest kornyeken egyszeruen szinte soha nem talalkozom a "lassuhajtok" fajtajaval (hozzateszem, hogy ugyan vadul ervelek a lassuhajtas joga mellett, szinte SOHA nem megyek orszaguton 90-100 alatt). Ma pl voltam fent Nogradban es az autozgatott 200km alatt ird es mond egyetlen autot nem kellettt megeloznom a 100 koruli tempo mellett, ellenben szamolatlanul eloztek meg a 2es uton ugy, hogy nagyon szepen haladt egy vszleg Budapest - Vac kozti sor a 90-100as tempon.
A masik amit mondani akartam meg csak szimplan tolerancia. Es az elottem vanszonrgot lehet toleralni , mert mondjuk siman bena, nezelodik sot meg akkor is ha sporolni akar (bar mondom egyszeruen en ezt a kategoriat nem ismerem) egyszeruen azert mert nem kell attol felnem, hogy megol, a gyorshajtot viszont nemigen toleralom, merti miatta meghalhatok. (persze erre most mondhatjatok, hogy titeket veszelyeztet az aki lassan megy mert meg "kell" eloznotok, de ez baromsag. Ha a fonokod annyira fontos, hogy ezert bevallalj egy (elet)veszelyes elozest akkor benned van a baj)

Egyetértek.

Egyébként amíg Pomázon laktunk, _nulla_ vánszorgóval találkoztam az utakon (azt meg nem kell ecsetelnem, hányan veszélyeztettek eközben az agresszív közlekedésükkel). Amióta Győrben vagyunk, azóta összefutok ilyenekkel is, de sokkal kevesebbel, mint a 130+-os társaság (országúton), igaz az agresszió is jóval kevesebb az utakon. Nekem ez jobban bejön. A legtöbben 90-100-as tempóval csordogálnak.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6293 Dátum: 2008.09.14 10:30:04 »
Bocsi de te nem vagy 100as ilyen szempontból, gyere be 1x 2x hozzánk ügyeletbe és rájössz mire  jó a lufi meg az öv, evvel az erővel kötelező sem kell, minek, ha nem állít meg a rendőr, meg nem okozol balesetet, tök felesleges
Nem mondtam, hogy nem kötöm be magam, sőt...csak elgondolkodtam rajta, hogy tk. miért is teszem, aztán egy hsz.-sal később meg is magyaráztam, de ha kell megismétlem: eddig is mindig bekötöttem magam, az utasaimat is beköttettem és ezután is így teszek.
Egy pillanatig nem vitattam a biztonságtechnikai eszközök jogosságát, és funkcióját, mindösszesen annyit írtam, hogy ha meg kell halnod, akkor az életedet 500 lufi sem fogja megvédeni; nem esem pánikba attól, ha lufimentes autóban ülök, és ha rajtam múlna, olyan kocsit vennék, amiben 9-nél kevesebb légzsák van, de mivel használt autókat szoktam venni, a sorsra bízom, milyen felszereltségű kocsival hoz össze: ha minden egyéb ok, nem a lufikon fog múlni, hogy megveszem-e.
A kötelező biztosítás megint más tészta, mert az egész biztosítási iparág egy torz szemlélet következménye. Teljesen igazad van abban, amit írtál: nem kéne, fizesse ki mindenki, amit okozott. Ezzel az átalány-biztosításos rendszerrel csak az jár rosszul, aki nagyon kevés, vagy 0 balesetet okoz, pedig fordítva kéne lennie. Összeszámoltad már, hány forintot fizettél ki a semmire, pontosabban a biztosítási rendszer adminisztrációjára, meg a mások által okozott károkra?
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.14 15:55:29 írta music »
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6294 Dátum: 2008.09.14 10:47:21 »
Bocs, de ekkora labdát nem lehet leütetlenül hagyni: még ilyen sebességgel is meg lehet halni...
music     

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6295 Dátum: 2008.09.14 11:36:16 »
Ha a fonokod annyira fontos, hogy ezert bevallalj egy (elet)veszelyes elozest akkor benned van a baj)

Na ez az. Nem az a fontos ember, aki odaér, hanem az, akit megvárnak....
És itt kb. az egyetlen példa a tömegközlekedési eszközökre való utasszállítás... Szoktam én is vállalni Ferihegyre fuvart, inkább fél órával a szükséges előtt szoktunk érkezni, hogy nekem se kelljen gyorsan menni (pályán) meg ott se legyen kapkodás az utasoknak... És akkor béke van mindenhol :flowers:

Én akkor utáltam meg a lassan hajtókat. Amikor Szombathelyre küldözgettek kiküldetésbe. Az uszkve 330-360km csak oda. Na most az út oda vissza 9-10 óra. Plusz a meló. Túlórát nem fizetnek, de elvárják, hogy másnap munkára jelentkezz. NA most innentől nagyon idegesítő tud lenni minden egyes negyvenes tábla és olyan főokos aki azt hiszi, hogy ha ő csak két falu között megy akkor jó lesz neki a 60-70-es tempó is. ÉS igen bevállaltam jópár olyan előzést is amit utólag megállapítottam, hogy nem kellett volna. ÉS vittem el útjelzőt is ami szerencsére csak a helyzetjelzőmet törte szét. De menni kellett ködben, esőben, hóesésben. Ez van. Nem mindenkinek ugyanazok a céljai az úton. És főleg ha kilenc órát kell koncentrálnod egy nap és még melóznod is mellette. Akkor nem leszel toppon minden egyes helyzetfelmérésnél.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6296 Dátum: 2008.09.14 12:07:52 »
Egy pillanatig nem vitattam a biztonságtechnikai eszközök jogosságát, és funkcióját, mindösszesen annyit írtam, hogy ha meg kell halnod, akkor az életedet 500 lufi sem fogja megvédeni; nem esem pánikba attól, ha lufimentes autóban ülök, és ha rajtam múlna, olyan kocsit vennék, amiben 9-nél kevesebb légzsák van.

Csakhogy az élet nem így működik, hanem pont fordítva. Van egy esemény, ahol eldől, hogy meghalsz-e vagy sem. Adott esetben a pont 9. lufi védhet meg (bár szerintem is fontosabbak az elsők). Ez tényleg fatalista hozzáállás, ahogy Palaczk is írta.

Mi is beültünk a családdal a 91-es Civicbe (elég papír a járgány) és nem féltünk. De volt olyan pillanat, amikor eléggé megijedtem, csak mégsem lett csatt, ráadásul ez városban volt. Szóval jobb ez így, hogy a nagyvasban utazunk és még jobb lenne pl. egy új Avensisben. Mert sehol nincsen az megírva, hogy egy közlekedési balesetben kell meghalnunk. Ez nonszensz. Mutasd meg azt a könyvet. :)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6297 Dátum: 2008.09.14 12:22:42 »
Egy pillanatig nem vitattam a biztonságtechnikai eszközök jogosságát, és funkcióját, mindösszesen annyit írtam, hogy

....

Persze valaki könnyen megjegyezhetné, hogy ehhez képest egy 5*, 9 lufis, ABS-szel, ESP-vel, TRC-vel meg tudom is én mivel felszerelt autóban ülök. Ez igaz.
Erre csak annyit tudok mondani, hogy nincs lehetőségem ennél kevésbé felszerelt, nem 1,6-os motorú Avensis megvételére, ha lenne, azt venném.

En meg ezt mindig nem ertem, nem adtal ra valaszt. Miert szerettel volna kevesbe felszerelt Ave-t?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6298 Dátum: 2008.09.14 12:32:32 »
én sem értem Music hozzáállását. bár én ülnék egy sokmillás soklufis bizt kocsiban. :wacko:
egyben megértem. multkor nekicsusztam egy elöttem jövö kocisnak. kb 15-20al. nagyott szolt. totál megijedtem.
egy régi citroen volt. szintén öreg. kiszáltt egy manus megnéztük a lökkösöket semmi. :sleeping:
mondtam neki h ne haragudjon. a gyererkei megijedtek hátul láttam.
ha mindezt egy fényezett lokösökkel csináljuk sokba került volna
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6299 Dátum: 2008.09.14 12:41:43 »
én sem értem Music hozzáállását. bár én ülnék egy sokmillás soklufis bizt kocsiban. :wacko:
egyben megértem. multkor nekicsusztam egy elöttem jövö kocisnak. kb 15-20al. nagyott szolt. totál megijedtem.
egy régi citroen volt. szintén öreg. kiszáltt egy manus megnéztük a lökkösöket semmi. :sleeping:
mondtam neki h ne haragudjon. a gyererkei megijedtek hátul láttam.
ha mindezt egy fényezett lokösökkel csináljuk sokba került volna
Ja camrynek jobban nekimentek, mint az avénak, canryn megkarcolódott a lökös, aven 320e be került a javitás (nem én fizettem és márkaszervíz volt) :eek: de ez azért van, h a kocsi hajoljon el, ne pedig te
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)