Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2852370 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6270 Dátum: 2008.09.13 00:16:38 »
Szép termés volt ma, épp nem haladta meg a 4 oldalt :D

- Lassúhajtás -legalább autópályán el kéne érni, hogy a kamionoknak ne kelljen a szemályautót előzni! - szinte minden nap látom, pedig csak kb 40km amit pályán megyek naponta. - nomeg kicsit komolyabban kéne szankcionálni a permanens balratartást.

-Az országúton, hamár 60-70-el megy este-éjjel legalább azt a kiba**ott refit nyomja föl, hogy lássa a mögötte jövő, hogy mi merre; meg hol a kivilágítattlan bicajos. - mondjuk rámragaddt ez a lesz*rom effekt, és ekkor kihúzódok, azt rányomom a refit, had vakuljon, hamár úgyis csak magaalá világító  tompítottal tapogatja az utat.

-Nomeg a városban, hamár nem nézi a táblákat, legalábba  forgalom ritmusát követhetné, amikor én tanultam vezetni, kkor még pótvizsgáztatták azt, aki nem tudja ezt megtenni. - ma több lénnyel is találkoztam, ami a 70-es tábla mellett 50-el cammogott, és abszolut nem zavarta, hogy jobbrl-balról mindenki kerülgeti.



Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6271 Dátum: 2008.09.13 06:57:00 »
SGh 77 kollégát megkérhetem h linkelje be azt a Jag tallar litte svenska linket!
nem találom
thx

Az annyit jelent, hogy "Kicsit beszélek svédül". :laugh:

Erre gondolsz?

http://www.folksam.se/d/a0346.nsf/vLookUpFiles/R6546.pdf/$FILE/R6546.pdf

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6272 Dátum: 2008.09.13 08:44:38 »
automata ablaktörlőt
Ezt oriasi hiba lenne idekeverni  :no:
Tudom, biztonsági kütyükre gondoltál, de van, aki ezt is biztonságot növelő tényezőnek számítja.
music     

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6273 Dátum: 2008.09.13 08:46:02 »
Tényleg szép termés keletkezett a lassan haladók és a tempósabban haladni vágyók örök és feloldhatatlan ellentétének folyományaként.
Alapvetően mindkét tábornak igaza van, de van egy kis egymás mellett elbeszélő rész a dologban. Hagyjuk fegyelmen kívül ezekből a szabálytalanul gyorsan haladókat, mert az más eset. Van az egyik tábor, aki a fogyasztás miatt megy lassan. Ez szerintem a lassan menők kisebbik részét teszi ki. Számukra megoldás lehet, ha segítik azokat, akik a megengedett (eltűrt) sebességgel haladnak (beszéljünk most csak országútról, mert a pálya és a város teljesen más szitu), vagy, nem 1 és 2-számjegyű főútvonalon végzik eme sportjukat. A lassan haladók nagyobb része lehet ócska járgány, ami nem bír 90-et tartani (Ifa, Barkasz, de akár lepukkant nyugati verda is), de nagyon sok olyan hétvégi autós van, aki még mindig úgy tudja, hogy 80 a limit, ezért óra szerint inkább 75-tel megy. Ráadásul ha kanyargós az út, vagy sokan vannak, akkor bepánikol és inkább csak 70-nel. Nos, ezekkel kéne kezdeni valamit. Ezek miatt (is) mennek sokszor hosszú sorok főutakon, meg a sok, előzni nem merő miatt. A múltkorában a 41-esen egy péntek délután belefutottam egy ilyen sor végébe, hol 55-tel haladtunk, hol felgyosultunk 75-ig. Azt gondoltam, elől megy egy Ifa, majd szépen megelőzi mindenki. De csak nem rövidült a sor. Egy hosszabb egyenesben kicsit megtoltam neki, mert godoltam, nem létezik, hogy soha nem érem el a sor elejét. Rengeteg kocsit megelőztem zsinórban (persze imádkoztam, hogy senki ne akarjon tükörbenézés nélkül előzésbe kezdeni), a végén már 140 körül húztam a sor mellett, mert csak azt néztem, hogy a következő kanyarig hány kocsit tudok még leküzdeni. Kiderült, hogy a sor elején egy viszonylag új, alsóközép kategóriás autó haladt, sehol a vélt Ifa.  :fuk2:
A másik tábor, aki viszont szabályosan szeretne haladni a megengedett +10% határon belül, azaz óra szerint 100-105 körül (én ezekhez tartozom gyarló módon, mert nem érdekel, hogy 2 decivel többet fogyaszt az Ave, ha nem 70-nek megek). Ha üres az út és csak egy-egy lassan haladóval találkozom, akkor nem érdekel, mert kikerülöm és nincs dolgunk. De egy csúcsforgalmas időszakban ezek miatt gyűlnek sorok és nőnek az indulatok, jön a kanyar előtti előzés, záróvonalon áthágás, kanyarodósávban előzés, amikor mindenki menne már haza a melóból vagy akárhova. Ha az ilyeneknek ennyire ráérős, akkor üljenek be két pofa alkoholmentes sörre valahova, várják meg, amíg lemegy a csúcs és utána azagurulhatak. Vagy menjenek kisebb forgalmú úton.
 A harmadik tábort, aki országúton is pályatempóval halad, azt kihagytam, mert nekik viszont tényleg semmi joguk felülbírálni a lassabban haladókat.

Kicsit hosszú lett, mint ez a parttalan vita, mert minden tábor ragszkodik a saját elvéhez, csak azt nem veszik észre, hogy az úton többen vagyunk, az egy közösség, ahol az írott szabályokon kívül vannak (lennének) íratlan szabályok is, partnerként kellene tekinteni a másik autósra és nem ellenségként, hogy az autóval közlekedés ne dzsungelharc legyen már, hanem élvezet. Mint volt ez mondjuk 30 éve, amikor ha úgy adta kedvünk és lehetőségünk, akkor szabolcsi végekről elruccantunk Szegedre vasáranap délelőtt egy jó halászlé ebédre  :yes:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6274 Dátum: 2008.09.13 09:10:36 »
A balesetek száma nem csak százalékosan csökken, hanem még abszolút értelemben is.
Európában igen, de vannak más földrészek is. Egyébként lényegtelen.
1.MIÉRT lényegtelen?! Lényegtelen, hogy valaki mikor és hogyan hal meg? A te családodnak pl. lényegtelen, hogy te holnap halsz-e meg, vagy 50 év múlva? (A példát ne vedd személyesnek, írhattam volna magamra és az én családomra nézve is!)

Tudod, mi a fura? Az ilyen és ehhez hasonló hsz-aidból hajlamos lennék arra következtetni, hogy fatalista vagy. Viszont ha fatalista vagy, akkor miért érvelsz a gyorshajtás ellen? Ha nekem nem az van megírva, hogy autóbalesetben patkoljak el, akkor mehetek folyamatosan 300-al is, nem fog velem történni semmi. És megfordítva: ha a kormány mögötti halált írta meg nekem a végzet, akkor betarthatom az összes létező szabályt, mégis annyi lesz nekem.
Nem vagyok fatalista, csak az élet bizonyos törvényszerűségeiben hiszek. Ha mindenkinek a sorsa előre meg lenne írva, akkor kár lenne megszületni. Hálistennek azonban nincs így.
Nem azért nem kell 300-zal menni, mert belehalsz, hanem azért, mert 130 a törvényes maximum (nálunk).

2. Húha, akkor valamit erősen félreértettem. Az eddigi ezzel kapcsolatos érvelésedben végig arról volt szó, hogy gyorshajtani azért nem jó, mert veszélyes!

Egyrészt azzal érvelsz, hogy a gyorshajtás nem kóser, mert növeli a baleset esélyét (amiben alapvetően igazad van). Másrészt kvázi kijelented, hogy a túlélési esélyeink nem függnek az autónk biztonsági felszereltségétől (amiben szerintem marhára nincs igazad).
Most akkor hogy is van ez?
Már írtam: ez nem matematika. Természetesen általánosságban egy nem konkrét ember túlélési esélyei növekednek az autók erősebb biztonságával. De ebből semmifajta következtetést nem lehet arra levonni arra nézvést, hogy te fogsz-e karambolozni, (a baleset bekövetkeztének esélye még a te logikád szerint sem csökken a lufik számával)...

3. Ez stimmel! De nem is állítottam az ellenkezőjét.

...és ha igen, ott a konkrét balesetben mi fog történni.
4. EZ viszont baromira nem stimmel :excl: Hogy egy adott balesetben veled mi fog történni, azt döntően befolyásolja az, hogy milyen autóban ülsz. Ugyanazt a balesetet x autóban túl fogod élni, a másikban belehalsz.
 
Ráadásul kicsit túlmisztifikáljak ezt a biztonsági kérdést, ezért az emberek felelőtlenebbül kezdenek vezetni, mondván a kocsi úgyis megvéd - Titanic-effektus. Pedig nem. (Lásd Lady Diana, aki meghalt korának legbiztonságosabb autójában, mert nem volt bekötve). De ezt a kört is lefutottuk már.

Van a dolognak még egy vetülete: ott van Toller László balesete, melyik a nagyobb sorscsapás, ha meghal a balesetben, vagy ami most van, túlélte, de minek?

5. Az bizony baj, ha emberek merészebben vezetnek a biztonságos autójuk miatt - de ez mindig is így volt sajnos, és ha van is erre megoldás, hát tutira nem az, hogy ebből a megfontolásból nem is gyártunk biztonságos autót. A felelőtlen 5 % majd hülyébben vezet miatta valóban, viszont a felelős 95 %-nak plusz védelmet ad.

Lady Diana ma élne, és valszeg egészséges lenne, ha be lett volna kötve. Tollernek szintén kutya baja nem lenne, mint ahogy a sofőrjének sem, ha bekötötték volna magukat. Mindkét esetben ők okozták maguknak a bajt. Nyilván nem ér semmit a legbiztonságosabb autó sem, ha nem kötöd be magadat.
1. Természetesen a család szempontjából nem lényegtelen, de ez most hogy jön ide? Abból a szempontból igen, amiről mi beszélünk.
2. Na de te azt írtad, hogy akkor nyugodtan mehetsz 300-zal, hiszen úgyse halsz meg. Ettől még jópár embert a halálba kergethetsz ezzel a vezetéssel. Én végig azt mondtam, hogy a gyorshajtás másra is veszélyt jelent, ezért nem pártolom. Mellesleg a törvényalkotók is ebből a megfontolásból állapítják meg a sebességhatárokat, tehát a kettő összefügg: azért nem szabad, mert emberéletet veszélyeztetsz vele.
3. Ellentmondást véltél felfedezni az álláspontomban, ezek szerint kellően bemutattam, hogy nincsen.
4. Ezt a kört is lefutottuk már: igen, ugyanazt a balesetet nagyobb eséllyel éled túl egy biztonságosabb autóban, de ki állítja hogy ugyanaz a baleset következne be? Erre mondom, hogy ez nem matematika, az emberi élet nem így működik. Robotoknál bizonyára stimmelne. Egyébként ha majd számolgatod a gyors-, és lassúhajtókat, érdekes lenne azt is nézni, hogy milyen biztonsági színvonalú autókra jellemző az adott magatartás. Erős a gyanúm, hogy azok mennek lassan, akik "törékenyebb" autóban ülnek, és azok mennek gyorsabban, akik" tankban". Itt jön az autógyártók felelőssége is: az egyre gyorsabb és erősebb autókkal nagyobb a csábítás. Olyan ez, mintha bezárod a kutyádat a lakásba, miközben az asztalon van egy hatalmas hús, majd hazaérvén jól letolod, hogy megette.
5. Most akkor én kérdezem, mert nem válaszoltál az utolsó bekezdésre: a családnak mi a jobb, egy halott, vagy egy élő múmia? A statisztikának nyilván az utóbbi.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6275 Dátum: 2008.09.13 09:18:42 »
A lufikat? Feleslegesnek? Mondjuk ha jobbról beléd jön valami hülye, akkor felesleges a függönylufi, ami ott lesz a fém meg a feleséged feje között?
Amikor az egylufis Corollából visszaültem a lufimentes Astrába, nem éreztem úgy, hogy sokkal nagyobb veszélyben lenne az életem.
Ennyi erővel megszületni is kár, mert az élet egy halálos dolog. Bármibe belehalhatsz, abba is, ha nem csinálsz semmit, mert mi van, ha hirtelen földrengés lesz, és rád omlik a ház...
Korábban kérdezted, miért kötöm be magam. Eredendően azért, mert kötelező, de most így belegondolva tulajdonképpen jogos a kérdés, még soha nem volt rá szükség.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6276 Dátum: 2008.09.13 09:20:55 »
-Nomeg a városban, hamár nem nézi a táblákat, legalábba  forgalom ritmusát követhetné, amikor én tanultam vezetni, kkor még pótvizsgáztatták azt, aki nem tudja ezt megtenni. - ma több lénnyel is találkoztam, ami a 70-es tábla mellett 50-el cammogott, és abszolut nem zavarta, hogy jobbrl-balról mindenki kerülgeti.
Igen, a város némileg más tészta, mert ott közlekedési lámpák vannak, ahol a zöldhullámnak van hossza és ritmusa, amit nem árt figyelembe venni.
music     

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6277 Dátum: 2008.09.13 10:09:58 »
Ha nekem nem az van megírva, hogy autóbalesetben patkoljak el, akkor mehetek folyamatosan 300-al is, nem fog velem történni semmi. És megfordítva: ha a kormány mögötti halált írta meg nekem a végzet, akkor betarthatom az összes létező szabályt, mégis annyi lesz nekem.

Nem akarok filozofalni, de azert az embernek szabad akarata van, vegzet pedig szerintem nem letezik. Alapvetoen a sajat sorsunk kovacsai vagyunk. Igenis, hogy minnel gyorsabban megyunk, annal inkabb kisertjuk a kaszast. Persze a totymorgesnek en sem vagyok hive, buntetni kene mindenkit, aki nem a kresz altal megadott sebesseghatarokon belul vezet, kulonosen azokat, akiknek alulrol "nem sikerul" azt eltalalniuk. Lenyeg a lenyeg en nem biznek abban, hogy mi van "elore" megirva.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6278 Dátum: 2008.09.13 13:06:02 »
A másik tábor, aki viszont szabályosan szeretne haladni a megengedett +10% határon belül, azaz óra szerint 100-105 körül (én ezekhez tartozom gyarló módon, mert nem érdekel, hogy 2 decivel többet fogyaszt az Ave, ha nem 70-nek megek). Ha üres az út és csak egy-egy lassan haladóval találkozom, akkor nem érdekel, mert kikerülöm és nincs dolgunk. De egy csúcsforgalmas időszakban ezek miatt gyűlnek sorok és nőnek az indulatok, jön a kanyar előtti előzés, záróvonalon áthágás, kanyarodósávban előzés, amikor mindenki menne már haza a melóból vagy akárhova. Ha az ilyeneknek ennyire ráérős, akkor üljenek be két pofa alkoholmentes sörre valahova, várják meg, amíg lemegy a csúcs és utána azagurulhatak. Vagy menjenek kisebb forgalmú úton.

Erről van szó  :excl: :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6279 Dátum: 2008.09.13 13:15:16 »
4. Ezt a kört is lefutottuk már: igen, ugyanazt a balesetet nagyobb eséllyel éled túl egy biztonságosabb autóban, de ki állítja hogy ugyanaz a baleset következne be? Erre mondom, hogy ez nem matematika, az emberi élet nem így működik. Robotoknál bizonyára stimmelne. Egyébként ha majd számolgatod a gyors-, és lassúhajtókat, érdekes lenne azt is nézni, hogy milyen biztonsági színvonalú autókra jellemző az adott magatartás. Erős a gyanúm, hogy azok mennek lassan, akik "törékenyebb" autóban ülnek, és azok mennek gyorsabban, akik" tankban". Itt jön az autógyártók felelőssége is: az egyre gyorsabb és erősebb autókkal nagyobb a csábítás. Olyan ez, mintha bezárod a kutyádat a lakásba, miközben az asztalon van egy hatalmas hús, majd hazaérvén jól letolod, hogy megette.
5. Most akkor én kérdezem, mert nem válaszoltál az utolsó bekezdésre: a családnak mi a jobb, egy halott, vagy egy élő múmia? A statisztikának nyilván az utóbbi.

4. music, nézz egy kicsit körül, ma a magyar országutakon jellemzően korszerű, néhány éves (mondjuk, hogy az ezredforduló után gyártott) autókkal vánszorognak a legtöbben. Szóval nem öregapó a Ladával, vagy mesterember a 20 éves Passat kombival. Hanem fiatal Polok, Yarisok, Corsák stb. A balesetek lefolyásával kapcsolatos okfejtéseddel szemben pedig megint csak arra a száraz tényre tudok utalni, hogy nincs igazad, mert az egyre biztonságosabb autók miatt folyamatosan egyre kevesebben halnak és sérülnek meg az utakon - de tökmindegy, úgy látszik, egyik füleden be, a másikon ki. A védőfelszerelések növelik a túlélési esélyeket, úgy általában. Akár elhiszed, akár nem, én ezt nem ragozom tovább.

5. A családnak -egy idő eltelte után- természetesen "jobb" a halott, mint az élő múmia. De Toller nem lenne sem halott, sem élő múmia, ha bekötötte volna magát. Mindegy, ezt sincs értelme ragozni. Te azt a következtetést vonod le a Diana- meg a Toller-balesetekből is, hogy lám, meghaltak/megnyomorodtak, pedig biztonságos autóban ültek. Vicces következtetés... Naná, motoron is meg fogsz halni, ha elszállsz, és a sisak nem a fejeden van, hanem a hátizsákodban viszed. Persze hogy nem véd meg a biztonsági eszköz, ha nem használod.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6280 Dátum: 2008.09.13 13:18:30 »
A lufikat? Feleslegesnek? Mondjuk ha jobbról beléd jön valami hülye, akkor felesleges a függönylufi, ami ott lesz a fém meg a feleséged feje között?
Amikor az egylufis Corollából visszaültem a lufimentes Astrába, nem éreztem úgy, hogy sokkal nagyobb veszélyben lenne az életem.
Ennyi erővel megszületni is kár, mert az élet egy halálos dolog. Bármibe belehalhatsz, abba is, ha nem csinálsz semmit, mert mi van, ha hirtelen földrengés lesz, és rád omlik a ház...
Korábban kérdezted, miért kötöm be magam. Eredendően azért, mert kötelező, de most így belegondolva tulajdonképpen jogos a kérdés, még soha nem volt rá szükség.

Öregem  ::) ... Alapvető tényszerű összefüggések meglétét tagadod. Reménytelen. Abbahagytam. Úgysem fogod elfogadni a biztonsági felszerelések létjogosultságát, amíg egyszer nem lesz rájuk szükséged. Ahhoz meg baleset kéne, amit nyilvánvalóan nem kívánok neked.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6281 Dátum: 2008.09.13 13:21:33 »
Ha nekem nem az van megírva, hogy autóbalesetben patkoljak el, akkor mehetek folyamatosan 300-al is, nem fog velem történni semmi. És megfordítva: ha a kormány mögötti halált írta meg nekem a végzet, akkor betarthatom az összes létező szabályt, mégis annyi lesz nekem.

Nem akarok filozofalni, de azert az embernek szabad akarata van, vegzet pedig szerintem nem letezik. Alapvetoen a sajat sorsunk kovacsai vagyunk. Igenis, hogy minnel gyorsabban megyunk, annal inkabb kisertjuk a kaszast. Persze a totymorgesnek en sem vagyok hive, buntetni kene mindenkit, aki nem a kresz altal megadott sebesseghatarokon belul vezet, kulonosen azokat, akiknek alulrol "nem sikerul" azt eltalalniuk. Lenyeg a lenyeg en nem biznek abban, hogy mi van "elore" megirva.

Félre ne érts: én sem. Én sem gondolom azt, hogy előre meg van írva a sorsunk, vagy hogy kvázi mindegy lenne, hogy mit teszünk. Mindezeket csak a példa kedvéért írtam.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6282 Dátum: 2008.09.13 13:31:01 »


Ennyi erővel megszületni is kár, mert az élet egy halálos dolog. Bármibe belehalhatsz, abba is, ha nem csinálsz semmit, mert mi van, ha hirtelen földrengés lesz, és rád omlik a ház...


Bizony, ez igy van. Ellenben ma  mar 60-70-80 eveket elunk, es nem 30-at mint a kozepkorban. Azert ez szamit. Elobb vagy utobb meghalunk ez teny, de nem mindegy hogyan. De defenziv elet, defenziv vezetes, es defenziv auto sokat szamit. Szvsz olyan dolog miatt nem erdemes meghalni, ami ellen lehetne tenni. Pl. biztonsagosabb auto hasznalata sokat szamithat. Az agyban, parnak kozt, vegelgyengules az mas dolog, az elkerulhetetlen.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6283 Dátum: 2008.09.13 17:19:54 »
gyerekek megnéztem a folksam oldalon az autom bizt. besorolását és nem is a legrosszabb!  :clap:
nem piros pont hanem sárga. ez átlagos. bizt. érdekes h az utána jovo e10 piros pontos átlag alatti :wacko:
ma 3 csatott láttam. egyik egy supra volt.   :wacko:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6284 Dátum: 2008.09.13 20:30:47 »
4. music, nézz egy kicsit körül, ma a magyar országutakon jellemzően korszerű, néhány éves (mondjuk, hogy az ezredforduló után gyártott) autókkal vánszorognak a legtöbben. Szóval nem öregapó a Ladával, vagy mesterember a 20 éves Passat kombival. Hanem fiatal Polok, Yarisok, Corsák stb.
Nem erre gondoltam, hanem aki száguldozik, az többnyire középkategóriás, vagy ennél is nagyobb kocsiban teszi. Az általad nem szívlelt spórolósak meg Aveok és társai. Tudom, ez is messze van a 15 éves Samarától, de nem is egy kategória a nagyokkal.
5. Te azt a következtetést vonod le a Diana- meg a Toller-balesetekből is, hogy lám, meghaltak/megnyomorodtak, pedig biztonságos autóban ültek. Vicces következtetés...
Azt is írtam, hogy azért halt meg, mert nem volt bekötve. De nem kell kiforgatni a szavaimat, nem ez volt a mondandó lényege, hanem az, hogy a túlmisztifikált biztonságérzet felelőtlenségre ösztönöz.
Félreértéseket elkerülendő nem az a baj, hogy sok lufi van a kocsikban - ha valaki azt hiszi, hogy ez menti majd meg az életét, legyen vele boldog - hanem hogy ezzel hamis látszatot keltenek. Például amikor beülsz az Avéba, abba a típusba ülsz, amelyik a legtöbb pontot kapta, a legtöbb csillagot. Mit sugall ez? Hogy bármit megtehetsz, majd az elektronika megvéd. Jó, te nem vagy ilyen, de sokan, és nyilván a vezetéstechnikailag rutintalanabbak így gondolják, és belemennek olyan szitukba, amibe reálisan nem szabadna, máris kész a baj.
music