Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
11 (17.7%)
Hangulatfüggő.
20 (32.3%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (48.4%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 62

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2852351 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6195 Dátum: 2008.09.11 18:54:50 »
Az a baj, hogy ez a "lassúhajtás" elleni védekezés, megint csak egy dolog kiragadása az összefüggésrendszerből - már ti. hogy nálunk úgy szar a közlekedési kultúra, ahogy van. Sokszor leírtam már, de indokoltnak látom újfent leírni, nem azért harcolok a gyorshajtók ellen, mert nem hinném el, hogy képesek 140-nel menni országúton - bár néha nem hiszem - hanem azért, mert nálunk lévén alacsony a szabálykövetés, mindig lehet valami váratlanra számítani, amiből esetleg baj lehet.
Például most jön az ősz: az őszi mezőgazdasági munkák ideje. Ilyenkor sokszor esik is. Hogy szól a szabály: ha valaki sáros kerékkel akar egy főútra kihajtani, előtte meg kell tisztítania az abroncsokat. Aki látott már ilyet az szóljon. Helyette hatalmas sárdarabok vannak az útra felhordva. Könnyen lehetséges rossz útviszonyok esetén, hogyha 90-nel belemész, megcsúszol, áttérsz az út túloldalára, és már ki is nyírtál egy 4tagú családot.
Azzal sem értek egyet, hogyha valaki nem képes országúton 90-nel menni, az ne vezessen. Rengeteg kistelepülés van olyan infrastruktúrával, hogy nem kevesen rákényszerülnek átmenni a legközelebbi városba bizonyos dolgok elintézéséhez. Sokan közülük úgy vezetnek autót, ahogy. Most akkor ők dögöljenek meg? Vagy ha én gyönyörködöm a tájban, akkor ezért büntessenek meg?
Nem ebbe az irányba kéne haladni, hanem arra nevelni az embereket, hogy a másik fejével is gondolkodva, empatikusan vezessenek. És ebbe bizony sokkal több gyorshajtó tartozik bele, mint lassúhajtó.
Sőt, ha már itt tartunk, leginkább a relatív gyorshajtók idegesítenek. Sokszor érzem, hogy egy kanyargós úton hátulról tol le valaki, mert ő, aki egyedül van egy üres kocsiban, többel menne, mint én, akinek dugig van pakolva a csomagtartója és vigyáznom kell, hogy ki ne boruljon a tojástartó, meg lehetőleg ne ébredjen fel a gyerek minden kanyarvételre majd kiesvén a biztonsági ülésből, stb.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.11 19:13:21 írta music »
music     

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6196 Dátum: 2008.09.11 19:05:52 »
Hogy szól a szabály: ha valaki sáros kerékkel akar egy főútra kihajtani, előtte meg kell tisztítania az abroncsokat. Aki látott már ilyet az szóljon.

... vagy ha mar felhordta, akkor az uttestet kell megtakaritani.

Szolok  :flowers: Egy honapja lattam 5 embert amint epp az utat takaritottak, mert a traktorral felvittek a sarat. Hat ilyet se lattam meg azelott :eek:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6197 Dátum: 2008.09.11 19:11:57 »
ellenben mi van ha az embernek van 500e huf kerete minél biztosnágosabb kocsira?
500ért egy rongy E10est kapni. volvoban egy kb 95os lufis klimás abs minden extrával felszerelt nagyvasat
az E10biztonásga meg igen gyenge
Válts világnézetet.  :clap: De komolyan. :ph34r:
Én azt vallom, hogy egy akkora baleset, amelyikben meg lehet halni, nem lehet véletlen. Ergo ha meg kell hallnod, akkor meg fogsz halni, akármilyen autóban ülsz, egy Hummerben is - lásd pl. Senna balesete: simán túlhette volna, talán még a lába se tört volna el, ha az a fránya kerék-felfüggesztőrúd nem találja meg azt a kétcentis részt a bukósisakon, ahol csak egy gumitömítésen kell átjutnia...
Vagy hányan járnak még ma is Trabanttal, Kispolákkal anélkül, hogy egy karcolást elszenvedtek volna?!

Mert - visszatérve a konkrét esetedre - 500e forintért mit tudsz venni? Tizenegy-két éves kiskocsit, 15 év körüli középkategóriásat, vagy huszonéves nagyot. Biztonsági szempontból nem olyan nagy a különbség, inkább más szempontokat sorolnék előre. Mert ha amúgy elég lenne egy kisautó, akkor hülyeség venni egy 25 éves S Mercit, az 12 liter alatt nem fog fogyasztani, és akármit csinálsz vele, 5 méter hosszú marad, amire neked nincs szükséged. Viszont ha elég egy alsó-közép, akkor esetleg vegyél azonos korú felsőközepet, és így tovább. Vagy ha találsz valamiből egy biztonsági szempontból jobban felszereltet, vedd azt, ha az téged megnyugtat. Amennyire emlékszem, a Mazdákban volt valami speciális oldalvédelem 92-től kezdve, illetve az Audinak is volt valami spéci rendszere (Procon-ten) nagyjából 90-től. Ezeket már lehet 500-ért kapni.
De az is igaz, amit Palaczk írt: sokkal többet lehet bukni azon, ha korábban törött autót veszel, az ugyanis már semmi ellen nem fog megvédeni...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6198 Dátum: 2008.09.11 19:16:44 »
Mondok még egy hülye szempontot. Ha 30-cal koccansz egy légzsákos kocsiban - ami városban teljesen életszerű -, és kinyílnak a zsákok, az gazdasági totálkár. Ha ugyanezt egy lufimentes kocsival teszed, lesz kb. 150e forint károd, (ki kell cserélned az adott karosszériaelemeket), és még mindig ugyanaz az autód.
music     

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6199 Dátum: 2008.09.11 19:21:00 »
A felsorolt dolgok ma magától értetődőek, leszámítva néhány nagyon olcsó és/vagy elavult konstrukciójú autót.

Jaja, valamiért összekevertem az E12-vel. Az új szerintem is biztonságosabb, de nem "sokkal" (ez volt az eredeti felvetés).

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6200 Dátum: 2008.09.11 19:23:44 »
Az a baj, hogy ez a "lassúhajtás" elleni védekezés, megint csak egy dolog kiragadása az összefüggésrendszerből - már ti. hogy nálunk úgy szar a közlekedési kultúra, ahogy van. Sokszor leírtam már, de indokoltnak látom újfent leírni, nem azért harcolok a gyorshajtók ellen, mert nem hinném el, hogy képesek 140-nel menni országúton - bár néha nem hiszem - hanem azért, mert nálunk lévén alacsony a szabálykövetés, mindig lehet valami váratlanra számítani, amiből esetleg baj lehet.
Például most jön az ősz: az őszi mezőgazdasági munkák ideje. Ilyenkor sokszor esik is. Hogy szól a szabály: ha valaki sáros kerékkel akar egy főútra kihajtani, előtte meg kell tisztítania az abroncsokat. Aki látott már ilyet az szóljon. Helyette hatalmas sárdarabok vannak az útra felhordva. Könnyen lehetséges rossz útviszonyok esetén, hogyha 90-nel belemész, megcsúszol, áttérsz az út túloldalára, és már ki is nyírtál egy 4tagú családot.
Azzal sem értek egyet, hogyha valaki nem képes országúton 90-nel menni, az ne vezessen. Rengeteg kistelepülés van olyan infrastruktúrával, hogy nem kevesen rákényszerülnek átmenni a legközelebbi városba bizonyos dolgok elintézéséhez. Sokan közülük úgy vezetnek autót, ahogy. Most akkor ők dögöljenek meg? Vagy ha én gyönyörködöm a tájban, akkor ezért büntessenek meg?
Nem ebbe az irányba kéne haladni, hanem arra nevelni az embereket, hogy a másik fejével is gondolkodva, empatikusan vezessenek. És ebbe bizony sokkal több gyorshajtó tartozik bele, mint lassúhajtó.
Sőt, ha már itt tartunk, leginkább a relatív gyorshajtók idegesítenek. Sokszor érzem, hogy egy kanyargós úton hátulról tol le valaki, mert ő, aki egyedül van egy üres kocsiban, többel menne, mint én, akinek dugig van pakolva a csomagtartója és vigyáznom kell, hogy ki ne boruljon a tojástartó, meg lehetőleg ne ébredjen fel a gyerek minden kanyarvételre majd kiesvén a biztonsági ülésből, stb.

Mindenben egyetértek.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6201 Dátum: 2008.09.11 19:26:25 »
koszi a tippeket.
ellenben mi van ha az embernek van 500e huf kerete minél biztosnágosabb kocsira?
500ért egy rongy E10est kapni. volvoban egy kb 95os lufis klimás abs minden extrával felszerelt nagyvasat
az E10biztonásga meg igen gyenge

500-ért normális nagyvasat nem kapsz. 1M-tól már igen, ha szerencséd van. De a helyedben én megcéloznék egy jól felszerelt E12-es Corolla kombit...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6202 Dátum: 2008.09.11 20:09:42 »
Persze valaki könnyen megjegyezhetné, hogy ehhez képest egy 5*, 9 lufis, ABS-szel, ESP-vel, TRC-vel meg tudom is én mivel felszerelt autóban ülök. Ez igaz.
Erre csak annyit tudok mondani, hogy nincs lehetőségem ennél kevésbé felszerelt, nem 1,6-os motorú Avensis megvételére, ha lenne, azt venném. Másrészt nem szabad elfelejteni, hogy az NCAP-tesztek 64 km/h sebességgel történnek. Ha 130-cal nekiszaladok a fának, meghalok ebben a kocsiban is.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6203 Dátum: 2008.09.11 20:12:34 »
koszi a tippeket.
ellenben mi van ha az embernek van 500e huf kerete minél biztosnágosabb kocsira?
500ért egy rongy E10est kapni. volvoban egy kb 95os lufis klimás abs minden extrával felszerelt nagyvasat
az E10biztonásga meg igen gyenge

Már mondtam, hogy ilyenkor mi van. Ha 500-ért akarsz aránylag biztonságos autót, akkor tényleg Volvot kell venned. (Vagy Mercit, de abból még nehezebb elfogadhatót találni ennyi pénzért.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6204 Dátum: 2008.09.11 20:29:57 »
koszi a tippeket.
ellenben mi van ha az embernek van 500e huf kerete minél biztosnágosabb kocsira?
500ért egy rongy E10est kapni. volvoban egy kb 95os lufis klimás abs minden extrával felszerelt nagyvasat
az E10biztonásga meg igen gyenge
Már mondtam, hogy ilyenkor mi van. Ha 500-ért akarsz aránylag biztonságos autót, akkor tényleg Volvot kell venned. (Vagy Mercit, de abból még nehezebb elfogadhatót találni ennyi pénzért.)
És ezekre a gatyád is rámegy.
music     

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6205 Dátum: 2008.09.11 20:32:05 »
Már mondtam, hogy ilyenkor mi van. Ha 500-ért akarsz aránylag biztonságos autót, akkor tényleg Volvot kell venned. (Vagy Mercit, de abból még nehezebb elfogadhatót találni ennyi pénzért.)

A gond ott van, hogy a törlesztőrészlet árát ott fogja hagyni a benzinkúton meg a szervizben, akár öreg Volvot vesz, akár Mercit. Szerintem.


Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6206 Dátum: 2008.09.11 20:49:17 »
Már mondtam, hogy ilyenkor mi van. Ha 500-ért akarsz aránylag biztonságos autót, akkor tényleg Volvot kell venned. (Vagy Mercit, de abból még nehezebb elfogadhatót találni ennyi pénzért.)
A gond ott van, hogy a törlesztőrészlet árát ott fogja hagyni a benzinkúton meg a szervizben, akár öreg Volvot vesz, akár Mercit. Szerintem.
Bizony. Egy baratom 950esel jar es multkoraban reszletesen kiszamolta, hogy ha 1misivel beszall egy Honda Jazz-be fizeti a reszleteket meg a koteleto szervizt akkor 5 ev mulva ugynott van mintha fenttartana a 950est szervizestul 12lityis fogyistul. Persze meg most is a 950el jar ilyenek ezek a Volvosok  :flowers:

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6207 Dátum: 2008.09.11 21:00:57 »
Bizony. Egy baratom 950esel jar es multkoraban reszletesen kiszamolta, hogy ha 1misivel beszall egy Honda Jazz-be fizeti a reszleteket meg a koteleto szervizt akkor 5 ev mulva ugynott van mintha fenttartana a 950est szervizestul 12lityis fogyistul. Persze meg most is a 950el jar ilyenek ezek a Volvosok  :flowers:

Az igen, mutatnál képet a kocsiról? 950-es ugyanis nincs... :)

Amikor a nagyvasat vettem (4 éve), értelmes alternatíva nem nagyon volt. Legalább alsó közepes, megfelelő biztonságú, automata váltós kocsit akartam. Gyakorlatilag nem volt alternatíva csak elméletileg. Ma már van, ezért is gondolkodom a cserén én is. De még egy kb. 1M-s invesztíciót igénylő I-es Prius, ami kevesebb, mint a felét enné, még ez is min. 4 év alatt hozná csak be a különbséget nálunk (évi 12-15k-s futásteljesítmény).

Azon meg nem csodálokozom, hogy Jazzre nem vált az ismerősöd. Az azért mégis nagy visszalépés a (gondolom) 850-es után.

De lassan kezdünk nagypon OFF lenni itt.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.11 21:03:19 írta sghu77 »

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6208 Dátum: 2008.09.11 21:01:07 »
Hogy szól a szabály: ha valaki sáros kerékkel akar egy főútra kihajtani, előtte meg kell tisztítania az abroncsokat. Aki látott már ilyet az szóljon.

... vagy ha mar felhordta, akkor az uttestet kell megtakaritani.

Szolok  :flowers: Egy honapja lattam 5 embert amint epp az utat takaritottak, mert a traktorral felvittek a sarat. Hat ilyet se lattam meg azelott :eek:
msuic olyat mondott, hogy felhajtás előtt takarít! (mert ez a szabály...) Olyat nem nagyon látsz. Utólag takarítósat láttam már, azt figyelik is.
Gabe 254.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #6209 Dátum: 2008.09.11 21:04:16 »
msuic olyat mondott, hogy felhajtás előtt takarít! (mert ez a szabály...) Olyat nem nagyon látsz. Utólag takarítósat láttam már, azt figyelik is.

Mondjuk előtte a sárban hogyan takarítod le?