Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2813877 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #300 Dátum: 2005.09.06 13:27:08 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "music"
csak kb. 10 centire melletted fognak elmenni, de az a 10 centi meglesz biztosan.
Nahát ez nagyon megnyugtató egy 50-60-al érkező autó esetében.... :lol:  :lol:
Szerencsére nem ennyivel mennek el melletted. Általában a forgalom miatt ritkán lehet ennyivel menni. Ahol meg mennek ennyivel, ott nincsenek gyalogosok.
music     

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #301 Dátum: 2005.09.06 13:45:34 »
Barom állatok vannak az utakon! Reggel jöttem Kanizsáról. Az uton az ilyenkor szokásos ködfoltok. Néhol 50m-es látótávolsággal, ködszitállással - hát ahogy illik. És mi történik egy ilyen ködfoltban? Elöznek szembe!!! A barom. Az ilyet ki kéne szállitani, és fel kéne pofozni.
Egy Opel Astra ment elöttem olyan 15-20 méterre. Én is csak annyit láttam, hogy a smmiböl feltünik 4 lámpa egymás mellet. Az opeles satuzik /akkor már én is/, és a szemböl elözö autó hajszál hiján - kb. 1-2 méteren mullot - becsúszott a sávjába.
Az opelesnek nem maradt lélekjelenléte dudálni... nekem igen!  :evil:

Örület... hát kik ezek? Löje magát fejbe - lesz*rom -, ha meg akar halni, de mások életvel ne játszon már!

Vigyázzatok nagyon!  :?
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #302 Dátum: 2005.09.06 13:59:07 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Barom állatok vannak az utakon! Reggel jöttem Kanizsáról. Az uton az ilyenkor szokásos ködfoltok. Néhol 50m-es látótávolsággal, ködszitállással - hát ahogy illik. És mi történik egy ilyen ködfoltban? Elöznek szembe!!! A barom. Egy Opel Astra ment elöttem olyan 15-20 méterre. Én is csak annyit láttam, hogy a smmiböl feltünik 4 lámpa egymás mellet. Az opeles satuzik /akkor már én is/, és a szemböl elözö autó hajszál hiján - kb. 1-2 méteren mullot - becsúszott a sávjába.
Tudod, tegnap se jött ott semmi :x  :x  :x  Kanizsa már csak ilyen, főleg a Zeg-Kanizsa szakaszon. 2 év alatt, mióta itt vagyok Zalába számtalan komoly baleset volt már arra (sokan meg is haltak), mert mindenki 140-150 körül jár a sok egyenes szakaszon. Hozzáteszem annyi a vad is, hogy még nappal is sokat látni az utakon. Nem baj. Mindenki megy ezerrel. :crazy:
Üdv: Kishaver 74

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #303 Dátum: 2005.09.06 15:46:58 »
Idézetet írta: "kishaver"
Tudod, tegnap se jött ott semmi :x  :x  :x  Kanizsa már csak ilyen, főleg a Zeg-Kanizsa szakaszon. 2 év alatt, mióta itt vagyok Zalába számtalan komoly baleset volt már arra (sokan meg is haltak), mert mindenki 140-150 körül jár a sok egyenes szakaszon. Hozzáteszem annyi a vad is, hogy még nappal is sokat látni az utakon. Nem baj. Mindenki megy ezerrel. :crazy:


Na jól van, akkor megnyugodtam, hogy ezek szerint nem csak én látom úgy, hogy nem én megyek lassan, hanem mások túl gyorsan. :D
Tényleg rizikós ez az 50km-er. És naponta 2X meg teszem. Pedig semmi extrém nincs az utvonalban. Talán pont ezért. Sokan menek ezen az uton a határ felé. Osztárkok, olaszok, horvátok, na meg a sok magyar seftes. És persze tögázzal nyomulnak.
Én már pár ezret otthagytam ezen a szakaszon, és az a tapasztalatom, hogy nincs értelme 100-nál gyorsabban menni. Viszont 100-al kényelmesen végig lehet menni. Esetleg 110, de max 120, ha nincs forgalom. Ugyanis ha ettöl gyorsabban halad az ember, akkor semmi mást nem ér el vele, minthogy folyton beéri a kamionokat, és turáztathatja az idegeit, hogy 70-80-as döcögéssel mikor tudja majd megelözni. :) Ettöl nagyobb sebesség esetén ezen az 50km-en maximum 5 percet spórol az ember /tudom, próbáltam :)/, miközben a saját, de legföképpen mások életét veszélyezteti, és akkor igy nem 45 perc alatt, hanem 40 perc alatt ér oda /és ebben benne van a városi 10-10 prces közlekedés is/. Hát van értelme?
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #304 Dátum: 2005.09.06 15:57:53 »
Idézetet írta: "Dragon79"

Na jól van, akkor megnyugodtam, hogy ezek szerint nem csak én látom úgy, hogy nem én megyek lassan, hanem mások túl gyorsan.
Én hosszú távokon (150-250 km) a sajátommal 90-110 közt haladok, a cégessel 120 környékén, de az ilyen kis szakaszokon (30-50 km) tényleg nincs értelme kockátatni. Természetesen a környezeti feltételeket mindig figyelembe veszem és ha csak 70-el látom biztonságosnak, akkor hiába sietnék, ha nem merek.....

Erről jut eszembe, hogy amikor német autópályákon autóztam a hétvégén, akkor sok esetben esett pár percig, de mintha dézsából öntenék. Nagyon sokan megálltak. Szerintetek ez normális? Sokan a külsősávban egyszerüen kibökték az elakadásjelzőt és kész. Persze mikor 1 centis jégdarabok is megindultak, akkor én is gyorsan egy átjáró alá húzódtam. Persze én még a leállósávon sem mertem inkább a leállósáv mellett lévő vízelvezetőn mertem csak állni. Ott is vészvillogóval. Nagyon durva volt a szitu.
Üdv: Kishaver 74

Dragon79

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #305 Dátum: 2005.09.07 08:25:02 »
Idézetet írta: "kishaver"

Erről jut eszembe, hogy amikor német autópályákon autóztam a hétvégén, akkor sok esetben esett pár percig, de mintha dézsából öntenék. Nagyon sokan megálltak. Szerintetek ez normális? Sokan a külsősávban egyszerüen kibökték az elakadásjelzőt és kész. Persze mikor 1 centis jégdarabok is megindultak, akkor én is gyorsan egy átjáró alá húzódtam. Persze én még a leállósávon sem mertem inkább a leállósáv mellett lévő vízelvezetőn mertem csak állni. Ott is vészvillogóval. Nagyon durva volt a szitu.


Nos nem tudom, hogy a szakértök ilyen helyzetben mit javasolnak, de logikusnak a tünik a következö:
Mivel autópályán vagy, nem jöhet semmi szembe /leglább is igen kicsi az esélye :)/. Tehát a sebességcsökentésnek addig van értelme, amig az autó biztonságosan megmarad az aszfalton. Megálni, vagy döcögni biztos, hogy sokkal balesetveszélyesebb, ugyanis hátulról bele rohanhatnak az ilyen autóba a rövid látási viszonok miatt. Még akár a leálló sávban is.
Viszont ha minden autó ilyen durávn lelassit, vagy megállnak, akkor nincs mit tenni, alkalmazkodni kell a tömeghez, nehogy pont mi fussunk bele az út közepén vánszorgó, vagy veszteglö autóba.
Autópályán kivül meg világos, hogy nagony ovatosnak kell lenni, hiszen ott már kersztezö, és szembe forgalom is van.

A jégverés már más. Ott értékmentésröl van már szó... De ott is érdemes gondolkozni. :) Minket a múltkor elkapott egy jégverés Kanizsán. Szinétn ilyen hirtelen jövö-menös volt. Az asszony vezetett. Montam neki, hogy ne álljon meg, amilyen gyorsan tud, induljon északi irányba - ugyanis a város azon részén már sütött a nap. :) Hamar kiértünk a jéges zónából. Bár kárt amúgy sem okozott. Utána már csak az úton folyó 10cm-es vizzel kellett "megküzdeni". Bár ettöl sokkal boszantóbb volt a gyermeki szintre lesülyedt terepjárósok, akik szinte bevadultak mélyviztöl, és padlógázzal vágtáztak hatalmas vizpermet falat hagyva maguk után. A bemutató nem csak a személygépkocsik, de járókelök is dijazták.
Próbáltam elgodolkozni azon, hogy vajon ilyenkor a pajéró söförje mit érezhet? /nem mit gondolhat, mert gondolkozni biztos nem tud/
126.] volt valamikor, de kilépett a klubból, mert 1 év után se tudták elküldeni a toyotás apróságokat, pedig többször is kérte szépen,  most meg tagdíjat követelenek tölle.

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #306 Dátum: 2005.09.07 10:04:58 »
tegnap dobott Orfűnek lefelé egy csávókám egy jó nagy hátast egy focussal...!!!
idióta...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #307 Dátum: 2005.09.08 18:11:46 »
Idézetet írta: "kishaver"
Eddig nem nagyon tudtam hozzászólni a külföldi autózási szokásokhoz, mert max 3-400 km-t autóztam kint 1-1 alkalommal és azt is csak sógoréknál vagy a cseheknél. Ezen a hétvégén viszont mentem majd 2300 km-t. Fr.o keleti országrésze és Sopron közt. Ugyanolyan balgák a soffőrök mindenhol, mint itt (Mo.-n) csak nem olyan agresszívak. Volt közel dugó hangulat, ahol mindenki ment a belső sávban, mert "siettek", a külsőben meg kb km-ként 1-1 kamion. Egymást tartották fel. Arról nem beszélve, hogy gáz-fék-gáz-fék...... míg a külsőben teljesen nyugodtan lehetett haladni...... Nagyon sok olyan autót láttam (3000-4000 köbcentivel), aminek a soffőrje 70 és a halál közt volt és a belső sávban percekig tartotta a sort, mert 121,5-el előzött egy 120-al haladó autót. Ami szép volt, hogy jobbról senki nem előzött, még akkor sem, ha lett volna rá hely rendesen és senki nem villogott, pedig tényleg volt olyan, aki 180-210 közt nyomta.

Szóval balgák, de korrektek, nyugodtak.


Igen , pontosan én is ezt becsülöm bennük , hogy a veszélyes szabálytalanságokat (pl. jobbról előzés) a legdurvább szitukban is többnyire képesek , nagyon fegyelmeztten , elkerülni . És nincs agresszió , nincs nyomulás . Akkor már inkább tötymörgés a bal sávban (érdekes módon erről nem bírnak leszokni) , mint az az öntörvényű előzök-ahol-van-aszfalt mentalitás és azonnali türelmetlen agresszió , ami nálunk van  :x
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #308 Dátum: 2005.09.08 19:33:18 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "Dragon79"

Na jól van, akkor megnyugodtam, hogy ezek szerint nem csak én látom úgy, hogy nem én megyek lassan, hanem mások túl gyorsan.
Én hosszú távokon (150-250 km) a sajátommal 90-110 közt haladok, a cégessel 120 környékén, de az ilyen kis szakaszokon (30-50 km) tényleg nincs értelme kockátatni. Természetesen a környezeti feltételeket mindig figyelembe veszem és ha csak 70-el látom biztonságosnak, akkor hiába sietnék, ha nem merek.....

Erről jut eszembe, hogy amikor német autópályákon autóztam a hétvégén, akkor sok esetben esett pár percig, de mintha dézsából öntenék. Nagyon sokan megálltak. Szerintetek ez normális? Sokan a külsősávban egyszerüen kibökték az elakadásjelzőt és kész. Persze mikor 1 centis jégdarabok is megindultak, akkor én is gyorsan egy átjáró alá húzódtam. Persze én még a leállósávon sem mertem inkább a leállósáv mellett lévő vízelvezetőn mertem csak állni. Ott is vészvillogóval. Nagyon durva volt a szitu.


Nekem országúton 110-120 a kedvenc tempóm , nagyjából függetlenül attól , hogy milyen autóban ülök . 100 alatt nem szívesen megyek , hacsak a körülmények nem indokolják , mert ezt már nagyon lassúnak érzem ; 130 fölött viszont már kezd az az érzésem lenni , hogy sietek . 110-120 , vagy tágabban értelmezve 100-130 az , aminél jól érzem magam . Autópályán 140-150 . Persze lehet , sőt valószínű , hogy egy új Lexus GS-el pl. feljebb tolódnának ezek a határok ;) ... de most ez a helyzet .

A pályán megállásról nem tudok biztosat , de szerintem a külső sávban megállók biztosan szabálytalanul jártak el . Az viszont alighanem legális , ha a kvázi nullára csökkent látás miatt kihúzódsz a leállósávba és ott megállsz , amíg indokolt . Persze lehet , hogy vannak , akik ezt túl korán teszik meg  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #309 Dátum: 2005.09.08 19:36:50 »
Idézetet írta: "Dragon79"
Bár ettöl sokkal boszantóbb volt a gyermeki szintre lesülyedt terepjárósok, akik szinte bevadultak mélyviztöl, és padlógázzal vágtáztak hatalmas vizpermet falat hagyva maguk után. A bemutató nem csak a személygépkocsik, de járókelök is dijazták.
Próbáltam elgodolkozni azon, hogy vajon ilyenkor a pajéró söförje mit érezhet? /nem mit gondolhat, mert gondolkozni biztos nem tud/


Hogy mit érezhet ? Amit te is írtál : gyermeki örömöt  :lol: ... Megvallom , bár nincs terepjáróm , néha engem is elkap a hév , és direkt belegangolok a bazinagy tócsákba a Camryvel - minél nagyobb a víz , annál jobb , annál szebb a kerekek alól feltörő szökőár  :D ... Mondjuk , arra mindig vigyázok , hogy járókelőt , bringást , motorost ne spricceljek le .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #310 Dátum: 2005.09.08 20:02:22 »
Ha épp egy sáros útról jossz, akkor még jól is jon. :wink:
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #311 Dátum: 2005.09.11 21:52:09 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Hogy mit érezhet ? Amit te is írtál : gyermeki örömöt  :lol: ... Megvallom , bár nincs terepjáróm , néha engem is elkap a hév , és direkt belegangolok a bazinagy tócsákba a Camryvel - minél nagyobb a víz , annál jobb , annál szebb a kerekek alól feltörő szökőár  :D ... Mondjuk , arra mindig vigyázok , hogy járókelőt , bringást , motorost ne spricceljek le .


Alvázmosi a'la Palaczk mester  :lol:  :lol:

Ladaával annó én is belatoccsantam egy pocsétába, melynek az lett a következménye, hogy ott is maradtam, míg ki nem szárogattam az elosztót.......... Szóval csak ésszel! Minden típus másra érzékeny.

Pl. a 3-as Golf Jobbos enyhe kanyarban való pocsétázásnál beázik. Pont úgy kapja a vizet, hogy egy, a torpedólemezre (tűzfalra) szerelt elosztó beázik és hosszú-hosszú órákra kiüti a kocsit. A Lada nem szereti a páros kerérrel való toccsanást, ekkor az elosztóra veri a vizet. A Trabant 1általán nem szereti a vizes megoldásokat, főle a jobb első kerékkel, ugyanis ott leledzik egy fémkupak alatt a megszakító kalapács (2 db), így az egész gyújtás lelke. Piszok gyorsan bekúszik a víz rajta. Az egész szerkezet a kasztni alján van, jól megtervezték..... :wink:

Lehetne folytatni a sort, elő a típusokkal és a tapasztalatokal!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #312 Dátum: 2005.09.12 01:47:10 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Palaczk"

Hogy mit érezhet ? Amit te is írtál : gyermeki örömöt  :lol: ... Megvallom , bár nincs terepjáróm , néha engem is elkap a hév , és direkt belegangolok a bazinagy tócsákba a Camryvel - minél nagyobb a víz , annál jobb , annál szebb a kerekek alól feltörő szökőár  :D ... Mondjuk , arra mindig vigyázok , hogy járókelőt , bringást , motorost ne spricceljek le .


Alvázmosi a'la Palaczk mester  :lol:  :lol:

Ladaával annó én is belatoccsantam egy pocsétába, melynek az lett a következménye, hogy ott is maradtam, míg ki nem szárogattam az elosztót.......... Szóval csak ésszel! Minden típus másra érzékeny.

Pl. a 3-as Golf Jobbos enyhe kanyarban való pocsétázásnál beázik. Pont úgy kapja a vizet, hogy egy, a torpedólemezre (tűzfalra) szerelt elosztó beázik és hosszú-hosszú órákra kiüti a kocsit. A Lada nem szereti a páros kerérrel való toccsanást, ekkor az elosztóra veri a vizet. A Trabant 1általán nem szereti a vizes megoldásokat, főle a jobb első kerékkel, ugyanis ott leledzik egy fémkupak alatt a megszakító kalapács (2 db), így az egész gyújtás lelke. Piszok gyorsan bekúszik a víz rajta. Az egész szerkezet a kasztni alján van, jól megtervezték..... :wink:

Lehetne folytatni a sort, elő a típusokkal és a tapasztalatokal!


Ja , valóban , tavasszal külön azzal a célzattal is szoktam ezt művelni , hogy megszabadítsam a kocsi alját a sótól . Praktikum az örömben  :)

Tapasztalatok : a Moszkvics nekem sosem állt meg emiatt , pedig annál eléggé lent van az elosztó , a jobb oldalon a blokk elejénél . Camry pláne nagyon szívós - az elosztó egészen fent van , a hengerfejjel egy magasságban , középen , a motor elülső oldalán . Oda gyakorlatilag nem jut víz . Úgyhogy bátran lehet vele bohóckodni  :D - ilyenkor csak a riasztó szirénája ázik be néha , pár napig nem/halkan csipog , ha nyitom-zárom a kocsit , de aztán mindig magához tér .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #313 Dátum: 2005.09.12 05:22:30 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Lehetne folytatni a sort, elő a típusokkal és a tapasztalatokal!

A (régi) Mininél ha esos, vagy havas úton mentél, és szembejott valaki, akkor mindig félre kellett rántani a kormányt, mert az  pont úgy csapta fel a vizet, hogy a hutorácson keresztul telibetalálta vele az elosztót. Hogy ez hogy lehetséges, azt nem tudom, de barátom mesélte, hogy elore rettegett a csapadékos úttól.
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #314 Dátum: 2005.09.12 14:19:03 »
Tegnap esett 31mm eső Kecskemétre 1-2 óra alatt. Egy általam eddig nem ismert elázós gócpontnál belefutottam egy kb. 15 centi mély "folyóba", ami kb. 100 méteren át tartott. Eredmény: a végén a kocsi dadogott, a következő lámpánál alig akart felpörögni, fehér füstöt okádott mindenhonnan, de aztán magától megjavult 1-2 km alatt. Azt hittem, hogy leragadok a pocsolya közepén  [smilie=sm45.gif]
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D