Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2783661 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #225 Dátum: 2005.07.09 11:25:30 »
Idézetet írta: "music"
...Az is igaz persze, hogy egy injektoros autónak a motorféke jóval gyengébb, mint a karbisé...

Na azért ebbe belekötnék :) Miért is?  A motorfék CSAK a kompressziótól függ, amit ugye motorfék üzemben, robbanás hiányában, a mozgási energia hoz létre.
Szerintem...

rezol

  • Vendég
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #226 Dátum: 2005.07.09 15:38:22 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Szonár"
Namermiér? Hogy működik ez injektoros autóknál?
Karbisnál legalább az alapjárati rendszer dolgozik. Injektorosnál nem ád benzint,aztán újraindul? :roll:

Tényleg nem fogyaszt olyankor semmit, alapjárat sincs - csak éppen lassítja az autót. Az is igaz persze, hogy egy injektoros autónak a motorféke jóval gyengébb, mint a karbisé, de azért műxik, különösen a lejtőn guruláshoz képest.
Nade miért nincs alapjárat?
Ha be van indítva a motor csak éppen a gázt nem nyomom,akkor alapjáraton jár.Motorféknél sem nyomom a gázt,de le se állítom,tehát legalább az alapjáratnak meg kell lennie.Nekem állt már meg az autóm benzinelfogyás miatt és az akkori motorfék teljesen más,jelesül sokkal csendesebb volt,mint a normál motorfék üzem.Tehát van,kell lennie különbségnek.Nálatok ilyenkor a computer elzárja a benzincsapot és/vagy leveszi a gyújtást?

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #227 Dátum: 2005.07.09 15:40:45 »
Idézetet írta: "Szonár"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Szonár"
Namermiér? Hogy működik ez injektoros autóknál?
Karbisnál legalább az alapjárati rendszer dolgozik. Injektorosnál nem ád benzint,aztán újraindul? :roll:

Tényleg nem fogyaszt olyankor semmit, alapjárat sincs - csak éppen lassítja az autót. Az is igaz persze, hogy egy injektoros autónak a motorféke jóval gyengébb, mint a karbisé, de azért műxik, különösen a lejtőn guruláshoz képest.
Nade miért nincs alapjárat?
Ha be van indítva a motor csak éppen a gázt nem nyomom,akkor alapjáraton jár.Motorféknél sem nyomom a gázt,de le se állítom,tehát legalább az alapjáratnak meg kell lennie.Nekem állt már meg az autóm benzinelfogyás miatt és az akkori motorfék teljesen más,jelesül sokkal csendesebb volt,mint a normál motorfék üzem.Tehát van,kell lennie különbségnek.Nálatok ilyenkor a computer elzárja a benzincsapot és/vagy leveszi a gyújtást?


Pontosan, se gyújtás, se benzin. Manapság ezt már nagyon gyorsan lehet kapcsolgatni.

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #228 Dátum: 2005.07.09 19:23:40 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A leírt módon nem meglepő a 4.9 , így hajtva a Carina is alig enne 5 fölött (egyszer mértünk vele 5.2-t hasonló módon) , sőt még a Camry is csak szűk 6-ot nyelne be .

És 4 ember 120-140-pálya kis Pest az feljogosítja a camryt a 9 l fogyira :shock: , v nemcsak leálogat félhidwgwn, hanem szomjas is a kocsim?
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #229 Dátum: 2005.07.10 01:32:05 »
Idézetet írta: "MiCKEY"
Idézetet írta: "music"
...Az is igaz persze, hogy egy injektoros autónak a motorféke jóval gyengébb, mint a karbisé...
Na azért ebbe belekötnék :) Miért is?  A motorfék CSAK a kompressziótól függ, amit ugye motorfék üzemben, robbanás hiányában, a mozgási energia hoz létre. Szerintem...

Műszakilag bizosan igazad van, de a gyakorlati tapasztalatom ennek ellentmond. Amikor hosszú idő után egy karbis kocsit vezettem, teljesen elképedtem, hogy milyen ereje van a motorféknek. Másfelől egy injektoros kocsival bármelyik sebességben elmegyek alapjáraton, egy karbissal ezt nem tudom megtenni.
Szóval szerintem a komputer belenyúlogat ebbe.
music     

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #230 Dátum: 2005.07.10 08:45:52 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "MiCKEY"
Idézetet írta: "music"
...Az is igaz persze, hogy egy injektoros autónak a motorféke jóval gyengébb, mint a karbisé...
Na azért ebbe belekötnék :) Miért is?  A motorfék CSAK a kompressziótól függ, amit ugye motorfék üzemben, robbanás hiányában, a mozgási energia hoz létre. Szerintem...

Műszakilag bizosan igazad van, de a gyakorlati tapasztalatom ennek ellentmond. Amikor hosszú idő után egy karbis kocsit vezettem, teljesen elképedtem, hogy milyen ereje van a motorféknek. Másfelől egy injektoros kocsival bármelyik sebességben elmegyek alapjáraton, egy karbissal ezt nem tudom megtenni.
Szóval szerintem a komputer belenyúlogat ebbe.


Ezt semmi nem indolkolja, mert ha nem kap benzint, amit ugye többször megdumáltunk, akkor csak a kompresszió. Esetleg a karbisnak nagyobb a kompressziója?

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #231 Dátum: 2005.07.10 17:11:54 »
Mickey,

egyrészt a kérdés nem ilyen egyszerű, szerintem kellene még választási lehetőség, mondjuk a saját stílusomat nem találtam ...

Dinamikusan vezetek, de nem tolakodok, általában a tábláknál is betartom a +10%-kal növelt (GPS-sel mért) sebességet, nem használom a buszsávokat, és nem szoktam eltéveszteni a sávot, a kilométeres sorok mellett, az utolsó pillanatban bekéredzkedve  (ellenben dühöngök, hogy megint birka vagyok a többivel együtt mert mások megteszik)... és amikor lehet menni akkor megyek és reménykedek, hogy akkor épp ott nincsen traffipax ...

A Palaczktól szinte naponta kérek elnézést magamban. Sajnálom Palaczk, képtelen vagyok a te normáid szerint vezetni, be kell vallanom.
Nem tudom mi van az utakon, de megőrülök, amikor az éppen nyíló gyorsító sávba beragadnak többen is és amikor a sáv közepére sem történik változás, nagy ívben elkerülve, de kielőzöm őket jobbról ... teljesen kilátástalannak érzem a dolgot, villogni, dudálni meg nem akarok, nem vagyok egy vadbarom.

Ma a szentendrei úton: egy fiatal srác Avensisben ülve sem tudom mit gondolt, de mentem mögötte egy darabig, semmi eredménye nem volt ...

Szóval sajnálom és ha épp egy Toyotást előzök jobbról mindig arra gondolok, hogy majd beolvas nekem egy topik tag egyszer ...

(Ez az 500. bejegyzésem, mostantól más leszek? nem Alap-tag)
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______

rezol

  • Vendég
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #232 Dátum: 2005.07.10 17:20:39 »
Idézetet írta: "MiCKEY"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "MiCKEY"
Idézetet írta: "music"
...Az is igaz persze, hogy egy injektoros autónak a motorféke jóval gyengébb, mint a karbisé...
Na azért ebbe belekötnék :) Miért is?  A motorfék CSAK a kompressziótól függ, amit ugye motorfék üzemben, robbanás hiányában, a mozgási energia hoz létre. Szerintem...

M?szakilag bizosan igazad van, de a gyakorlati tapasztalatom ennek ellentmond. Amikor hosszú id? után egy karbis kocsit vezettem, teljesen elképedtem, hogy milyen ereje van a motorféknek. Másfel?l egy injektoros kocsival bármelyik sebességben elmegyek alapjáraton, egy karbissal ezt nem tudom megtenni.
Szóval szerintem a komputer belenyúlogat ebbe.


Ezt semmi nem indolkolja, mert ha nem kap benzint, amit ugye többször megdumáltunk, akkor csak a kompresszió. Esetleg a karbisnak nagyobb a kompressziója?
Ott lehet a kutya elásva,hogy karbis autó=régi autó.A régi autóknak pedig sokkal nagyobb a kompressziójuk,ezért kell pl 55-60Ah-s aksi az indításukhoz,szemben a tieitek jóval szerényebb 30-40 (?) Ah-sával.Szerintem.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #233 Dátum: 2005.07.10 20:07:32 »
Idézetet írta: "NoGun"
Mickey,
egyrészt a kérdés nem ilyen egyszerű, szerintem kellene még választási lehetőség, mondjuk a saját stílusomat nem találtam ...


Ezt értem, csak miért nekem mondod? :) Aki a topicot nyitotta, az fogalmazta meg a lehetséges válaszokat, ez mindenkinek adott lehetőség :)

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #234 Dátum: 2005.07.10 20:28:09 »
Idézetet írta: "music"
Másfelől egy injektoros kocsival bármelyik sebességben elmegyek alapjáraton, egy karbissal ezt nem tudom megtenni.
Szóval szerintem a komputer belenyúlogat ebbe.

Olyannyira belenyúl, hogy ha motorfékkel közeledsz mondjuk egy lámpához és nem teszed ki üresbe, akkor olyan 1200 fordulat körül elkezd adagolni egy kis benyát, hogy ne fulladjon le.
Emiatt van az is, hogy alapjáraton el lehet közlekedni, pesze csak finoman  8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #235 Dátum: 2005.07.11 01:48:40 »
A karbis kocsi egy tizenéves Maruti volt.
Ezek szerint a befecskendezés, mint működési elv, csökkenti a kompresssziót?
Idézetet írta: "whis"
Olyannyira belenyúl, hogy ha motorfékkel közeledsz mondjuk egy lámpához és nem teszed ki üresbe, akkor olyan 1200 fordulat körül elkezd adagolni egy kis benyát, hogy ne fulladjon le.
Ezt tudom, mert elég észrevehetően teszi
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #236 Dátum: 2005.07.11 17:29:15 »
Tegnap gyakorolhattam a mocsárgázolás 2kerékmeghajtású járművel mutatványt. Az aszfaltos útra lezúdult a környék meredek útjairól a sár, sóder tenger, 30-al mentünk kb, az egész sok egymás után, a szembejövők spriccelték a jó kis saras lét, nem győztem nyomni neki az ablakomosó folyadékot, nehogy polírozzam az üveget :(
Laco 73 :D

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #237 Dátum: 2005.07.12 06:46:26 »
Tegnap az M5-ösön 140-150-nel előztem a kamionokat, előttem épp kijött egy busz, úgyhogy pár másodperc múlva lassítanom kellett volna, amikor is levillogott egy zafira, v VW hasonló kasznijú förmedvénye (sharan?) :shock:  . Megvártam míg lemegy a busz, vissza három és lepadlóztam neki (5en voltunk, úgyhogy nem viselkedett rakétaként, de jobbról nem tudott elmenni, 170 fölött kitettem a vészindexet, h mi van, nem villogsz má, a franc bele. Aztán lementem s elengedtem, mert csak kicsit vagyok szemét :twisted: .
Egyébkén a pályán többet nézek hátra, mint előre, h ne tartsak fel senkit, ez elől is csak azárt nem mentem, le, mert ott volt előttem a busz is, amit neki látnia kellett volna :roll:
Tegnapi kis nyári záporban élmény volt vezetni :lol: , az egyik későn észrevett pocsolyába belementem 40 körül, s a víz leszakította a sárvádőt védő műanyag belső burkolatot :shock:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #238 Dátum: 2005.07.12 09:22:01 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Tegnap az M5-ösön 140-150-nel előztem a kamionokat, előttem épp kijött egy busz, úgyhogy pár másodperc múlva lassítanom kellett volna, amikor is levillogott egy zafira, v VW hasonló kasznijú förmedvénye (sharan?) :shock:  . Megvártam míg lemegy a busz, vissza három és lepadlóztam neki (5en voltunk, úgyhogy nem viselkedett rakétaként, de jobbról nem tudott elmenni, 170 fölött kitettem a vészindexet, h mi van, nem villogsz má, a franc bele. Aztán lementem s elengedtem, mert csak kicsit vagyok szemét :twisted: .
Egyébkén a pályán többet nézek hátra, mint előre, h ne tartsak fel senkit, ez elől is csak azárt nem mentem, le, mert ott volt előttem a busz is, amit neki látnia kellett volna :roll:
Én ilyen esetben tudok nyugodt maradni és attól függően, hogy milyen kedvem van valamikor még a buszt is megelőzöm ilyen esetben miután elengedem. Ha nyugis vagyok, akkor én is előzök a busszal, majd elengedem és utána előzöm meg a buszt. (ez a ritkább) :twisted:  Undorító, hogy mi van ma az utakon. Engem az idegesít a legjobben, mikor mindenki a belső sávban van, mert mindenki sietni akar, de egymást tartják fel. Aztán van aki megunja és a külsőben 170-el húz végig, aztán tolakodás, kamion előzés után megint ki jobbra és full gáz megint. Én ilyenkor beteszek egy jó nyugtató CD-t (Dido, Enigma, Enya, stb) és szépen megyek a külső sávban a tömött sor mellett, ha az gyorsul, akkor had menjenek.
Üdv: Kishaver 74

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #239 Dátum: 2005.07.13 06:46:57 »
Idézetet írta: "kishaver"
Én ilyen esetben tudok nyugodt maradni és attól függően, hogy milyen kedvem van valamikor még a buszt is megelőzöm ilyen esetben miután elengedem. Ha nyugis vagyok, akkor én is előzök a busszal, majd elengedem és utána előzöm meg a buszt. (ez a ritkább) :twisted:  Undorító, hogy mi van ma az utakon. Engem az idegesít a legjobben, mikor mindenki a belső sávban van, mert mindenki sietni akar, de egymást tartják fel. Aztán van aki megunja és a külsőben 170-el húz végig, aztán tolakodás, kamion előzés után megint ki jobbra és full gáz megint. Én ilyenkor beteszek egy jó nyugtató CD-t (Dido, Enigma, Enya, stb) és szépen megyek a külső sávban a tömött sor mellett, ha az gyorsul, akkor had menjenek.

Nem volt dugó most, akkor nem szoktam előzgetni, mert felesleges. A busz sem zavart, h kijött előzni, ő is időre ment, csak azt rühellem, h ha motorfékkel lassítok, látván az előttes forgalmat, v netalántán betartom a követési távolságot, akkor azt hiszik hobbiból vagyok a belső sávban, pedig tök könnyen át lehet látno a kocsin: lapos, nagyok a szélvédők, de szerintem csak a korát nézik, de ráfáznak :twisted:
Az slk merci persze nem villogot hasonló esetben, s amint lehetőségem volt el is engedtem, hú bakker hogy gyorsult 150ről  :shock:
Még jómultkorában egy öregúr a töküres M3-ason 100-zal araszolt a belsőben, elmentem mellette a külsőben aztán elé mentem vészindex villantás, majd index jobbra, s kimentem a külsőbe, kapcsolt az öreg, ő is kihúzódott, de valszeg a tükröt nem ismeri, mert majdnem megzúzta az őt helytelenül jobbról (na de honnan előzze) előző kocsait :roll:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)