Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2786115 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #240 Dátum: 2005.07.13 07:52:40 »
Szokott olyan lenni,hogy mögém érkezik egy kis köcsög...már szlalomozik az autók között, utolér és 30 centire a seggemben autózik, villog hogy sietni akar az 1.2 fabiájával!
oké,menjünk, elkezdem nyomni de csak addig amíg mellé nem érek egy kocsinak amelyik nagyjából 40-50 között "sétál" a külső sávban vagy a belsőben édesmindegy, beállok mellé és ilyenkor hízik a májam,hogy mekkora szemét tudok lenni, ha akarok! és mondom magamban,hogy most akkor hova mész te kis pöcs! :twisted:

Ez trabanttal volt jó amikor a haverommal ugyanezt csináltuk,csak dombon felfelé...mert mindig meg akarják előzni a trabantot ugye,mert lassú,büdös, stb...amikor az ember nagyon sietni akart volna és kezdett agresszív lenni, mert szemből végig forgalom, előzni nem tud...na akkor öcsém, SZIVATÓ KI a trabin és 30-cal felfelé  a dombon és szívjad a kerozint...!!  :twisted:

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #241 Dátum: 2005.07.22 13:11:13 »
Új egyéni rekordot döntöttem :D
Szalontól szalonig (kb. 47 km, 3 falun való áthaladással, sok kanyarral és rossz úttal) 22 perc :D  8)   Mondjuk még 1 óra elteltével is a torkomban dobog a szívem  :oops:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #242 Dátum: 2005.07.22 13:13:18 »
Idézetet írta: "Szeke"
Új egyéni rekordot döntöttem :D
Szalontól szalonig (kb. 47 km, 3 falun való áthaladással, sok kanyarral és rossz úttal) 22 perc :D  8)   Mondjuk még 1 óra elteltével is a torkomban dobog a szívem  :oops:

És mindez mennyibe került? Mármint a csekk mennyibe fog fájni amit küldenek? :D  :lol:
Laco 73 :D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #243 Dátum: 2005.07.22 13:35:49 »
Idézetet írta: "KLaco"
És mindez mennyibe került? Mármint a csekk mennyibe fog fájni amit küldenek? :D  :lol:

Szerencsére errefelé csak 1 fehér felicia szokott mérni, azt meg már messziről kiszúrni és kint sem volt most  :D
Most is csak muszájból kellett ilyen állat módon menni, de soha többet, az biztos...
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #244 Dátum: 2005.07.23 17:34:28 »
Idézetet írta: "Szeke"
Új egyéni rekordot döntöttem :D
Szalontól szalonig (kb. 47 km, 3 falun való áthaladással, sok kanyarral és rossz úttal) 22 perc :D  8)   Mondjuk még 1 óra elteltével is a torkomban dobog a szívem  :oops:


Nagyon jó idő, múltkor 20' alatt értem tőletek a pályáig, de onnan még legalább 5-8 perc a Kecskeméti szalonotok -szerintem
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #245 Dátum: 2005.07.23 19:21:24 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Nagyon jó idő, múltkor 20' alatt értem tőletek a pályáig, de onnan még legalább 5-8 perc a Kecskeméti szalonotok -szerintem

Annyi azért nincs :)
A te 20 perced se semmi azért  :shock:   8)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #246 Dátum: 2005.07.24 02:32:11 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ha üresben gurulsz, az autó többet fogyaszt, mint motorfékkel. Úgy ugyanis semmit nem fogyaszt.

Azt én tudom, csak lelassul a motorféktől, és aztán a lejtő után gázadással kell visszanyerni ugyanazt a lendületet, amit gurulással természetes módon felvesz. Szerintem ebben az esetben nagyjából ugyanott vagyok így is - úgy is, de akkor már inkább gyorsabban megyek.
Egyébként nem mondtam, hogy világcsúcs, csak kíváncsi voltam, hogy le lehet-e vinni 5 alá. Zénóka-módszerrel nyilván 4 alá is lehetne menni, de azért oda is kell érni valamikor.
Ebből a mostani fogyiból is számomra az derült ki, hogy 105-110 alá nem érdemes menni, mert nem fogyaszt annyival kevesebbet, mint amennyivel a tempó lassabbnak tűnik.


Ja , ha a lejtő olyan enyhe , hogy még ötödikben is lassítja a motorfék , akkor tényleg jobban lehet spórolni üresben . Stimmel .

A többivel is egyetértek .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #247 Dátum: 2005.07.24 02:37:11 »
Idézetet írta: "Szonár"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ha üresben gurulsz , az autó többet fogyaszt , mint motorfékkel . Úgy ugyanis semmit nem fogyaszt .

Namermiér?
Hogy működik ez injektoros autóknál?
Karbisnál legalább az alapjárati rendszer dolgozik.
Injektorosnál nem ád benzint,aztán újraindul? :roll:


Ezt a cuccot szép magyarsággal tolóüzemi lekapcsolónak hívják , és egyáltalán nem csak az injektoros kocsik sajátja . Sok karburátorosban is van , pl. az újabb kiadású 2105-ös meg 2107-es Ladákba is belekerült . A működési elv pofonegyszerű : ha a motort a kerekek forgatják (és nem fordítva) , továbbá a fordulatszám meghaladja az alapjárati (vagy azt alig meghaladó) zónát , akkor nem kap üzemanyagot , mert hát fölösleges is kapnia . Ennyi a lényeg .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #248 Dátum: 2005.07.24 02:40:25 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "MiCKEY"
Idézetet írta: "music"
...Az is igaz persze, hogy egy injektoros autónak a motorféke jóval gyengébb, mint a karbisé...
Na azért ebbe belekötnék :) Miért is?  A motorfék CSAK a kompressziótól függ, amit ugye motorfék üzemben, robbanás hiányában, a mozgási energia hoz létre. Szerintem...

Műszakilag bizosan igazad van, de a gyakorlati tapasztalatom ennek ellentmond. Amikor hosszú idő után egy karbis kocsit vezettem, teljesen elképedtem, hogy milyen ereje van a motorféknek. Másfelől egy injektoros kocsival bármelyik sebességben elmegyek alapjáraton, egy karbissal ezt nem tudom megtenni.
Szóval szerintem a komputer belenyúlogat ebbe.


Ne kavarjuk a dolgokat . Ahány autótípus , annyiféle erősségű motorfék - némelyik hatékonyabb , némelyik kevésbé ; de ez NEM attól függ , hogy karbis-e vagy sem . Ugyanígy az sem függ ettől , hogy el lehet-e mozgatni az adott kocsit alapjáraton , vagy sem . A Camry pl. egész jól eldöcög alapjáraton egyes-kettesben , a Carina viszont rohadtul nem szereti ezt a mutatványt (pedig mindkettő injektoros és computeres , ugye) . Szóval : típusa válogatja . Utóbbi dolog egyébként attól függ , hogy mekkora az adott motor nyomatéka alapjáraton .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #249 Dátum: 2005.07.24 02:43:56 »
Idézetet írta: "Szonár"
Idézetet írta: "MiCKEY"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "MiCKEY"
Idézetet írta: "music"
...Az is igaz persze, hogy egy injektoros autónak a motorféke jóval gyengébb, mint a karbisé...
Na azért ebbe belekötnék :) Miért is?  A motorfék CSAK a kompressziótól függ, amit ugye motorfék üzemben, robbanás hiányában, a mozgási energia hoz létre. Szerintem...

M?szakilag bizosan igazad van, de a gyakorlati tapasztalatom ennek ellentmond. Amikor hosszú id? után egy karbis kocsit vezettem, teljesen elképedtem, hogy milyen ereje van a motorféknek. Másfel?l egy injektoros kocsival bármelyik sebességben elmegyek alapjáraton, egy karbissal ezt nem tudom megtenni.
Szóval szerintem a komputer belenyúlogat ebbe.


Ezt semmi nem indolkolja, mert ha nem kap benzint, amit ugye többször megdumáltunk, akkor csak a kompresszió. Esetleg a karbisnak nagyobb a kompressziója?
Ott lehet a kutya elásva,hogy karbis autó=régi autó.A régi autóknak pedig sokkal nagyobb a kompressziójuk,ezért kell pl 55-60Ah-s aksi az indításukhoz,szemben a tieitek jóval szerényebb 30-40 (?) Ah-sával.Szerintem.


Egyáltalán nem nagyobb a régebbi autók kompressziója , sőt ! A dolog sokkal inkább fordítva van . Régebben , kopogásérzékelők meg hasonlók híján , az oktánszám behatárolta a kompressziót - ma már ez áthidalható , lehet nyugodtan 10-es meg még magasabb kompresszió-viszonyú benzines autókat csinálni . Régen az alacsonyabb kompresszió volt a jellemző .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #250 Dátum: 2005.07.24 02:47:20 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Idézetet írta: "Palaczk"
A leírt módon nem meglepő a 4.9 , így hajtva a Carina is alig enne 5 fölött (egyszer mértünk vele 5.2-t hasonló módon) , sőt még a Camry is csak szűk 6-ot nyelne be .

És 4 ember 120-140-pálya kis Pest az feljogosítja a camryt a 9 l fogyira :shock: , v nemcsak leálogat félhidwgwn, hanem szomjas is a kocsim?


Nem jogosítja fel  :roll: ... Az enyém (vagy épp a haveromé) a leírt körülmények között cirka 7.5-nél , de legeslegfeljebb 8-nál biztosan nem enne többet .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #251 Dátum: 2005.07.24 02:48:27 »
Idézetet írta: "music"
... a befecskendezés, mint működési elv, csökkenti a kompresssziót?


Nem .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #252 Dátum: 2005.07.24 02:58:00 »
Idézetet írta: "NoGun"

A Palaczktól szinte naponta kérek elnézést magamban. Sajnálom Palaczk, képtelen vagyok a te normáid szerint vezetni, be kell vallanom.
Nem tudom mi van az utakon, de megőrülök, amikor az éppen nyíló gyorsító sávba beragadnak többen is és amikor a sáv közepére sem történik változás, nagy ívben elkerülve, de kielőzöm őket jobbról ... teljesen kilátástalannak érzem a dolgot, villogni, dudálni meg nem akarok, nem vagyok egy vadbarom.

Ma a szentendrei úton: egy fiatal srác Avensisben ülve sem tudom mit gondolt, de mentem mögötte egy darabig, semmi eredménye nem volt ...

Szóval sajnálom és ha épp egy Toyotást előzök jobbról mindig arra gondolok, hogy majd beolvas nekem egy topik tag egyszer ...

(Ez az 500. bejegyzésem, mostantól más leszek? nem Alap-tag)


Hát , nézd ... Utóbbi másfél hónapban úgy alakult , hogy vagy hatszor voltam fönt BP-en . Belátom , hogy ott kicsit máshogy (negatív értelemben véve) zajlik a közlekedés . Én sem tudok ott ugyanúgy vezetni , mint máshol - főleg nem hétköznap . Bizony el kellett tekergetnem a motort (a Carináét pláne) váltás előtt 3000-3500-ig , ha lépést akartam tartani a forgalommal , stb stb . Gáz , de ez van  :roll: ... Szóval nem kell elnézést kérni  :)

------------------------

Ezzel együtt , nekem az autópályán jobbról előzés tabu . Nem sok ilyen létezik nekem a vezetés közben , de ez az . Olyan szinten van számomra , mint hogy nem hajtok be rossz irányból az egyirányú utcába és nem megyek át a piroson . Alapdolog . Valahogy csak le lehet tolni azt a seggfejt - ha kell (! csak ha kell !) belemászok a seggébe , villogtatok , dudálok , mit tudom én . De jobbról nem fogom megelőzni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #253 Dátum: 2005.07.24 03:06:40 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Még jómultkorában egy öregúr a töküres M3-ason 100-zal araszolt a belsőben, elmentem mellette a külsőben aztán elé mentem vészindex villantás, majd index jobbra, s kimentem a külsőbe, kapcsolt az öreg, ő is kihúzódott, de valszeg a tükröt nem ismeri, mert majdnem megzúzta az őt helytelenül jobbról (na de honnan előzze) előző kocsait :roll:


Pont ezért rohadtul veszélyes a jobbról előzés . Honnan előzze ? Ne jobbról . Másszon rá hátulról , villogjon , dudáljon , mit tudom én . A dudát csak észreveszi , és lehúzódik . Meg kell várni .

Tőlünk nyugatabbra vannak országok , ahol érdekes módon mindenki rendelkezik azzal a fölös idővel , ami az ilyen várakozáshoz szükséges néha - holott egyrészt ott is sokan sietnek , másrészt ott is sokan bennfelejtkeznek a belső sávban kis sebességgel . Valahogy mégsem látni jobbról előzést . Úgyhogy nekem ne magyarázza senki , hogy muszáj . Nem muszáj !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #254 Dátum: 2005.07.24 03:08:13 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Tegnapi kis nyári záporban élmény volt vezetni :lol: , az egyik későn észrevett pocsolyába belementem 40 körül, s a víz leszakította a sárvádőt védő műanyag belső burkolatot :shock:


Akkor valami nem stimmelhetett annak a burkolatnak a rögzítésével  :roll: ... Szereltem már le ilyet , egy csomó csavar fogja , az ugyan le nem jön semmilyen víztől , ha normálisan fel van téve .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )