Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2782251 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #210 Dátum: 2005.07.02 08:10:14 »
Idézetet írta: "music"
KOmpromisszumos javaslat: 1.4 PD TDI


Az sem 170-nél kezd lemaradni . De amúgy ennek a megoldására esélyünk sincs , úgyhogy akár abba is hagyhatjuk ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #211 Dátum: 2005.07.03 23:28:35 »
Amúgy ma sikerült a fogyasztási rekordomat megdönteni:
Az adat megfelelő értékeléséhez hozzátartozik az is, hogy 4 személlyel mentem, továbbá mind le-, mind felfelé az összes elképzelhető piros lámpát (!!) sikerült kifogni, és meglehetősen erős szél fújt.
Nos, valamivel kevesebb, mint 390 km alatt sikerült 19 liter benzint elégetni.
Ez, ha jól számoltam, akkor 4,9 liter, úgyhogy a tervem (5 alatti fogyi) sikerült. Nem volt teljesen csontnélküli a dolog, még 1 decit biztosan le lehetett volna faragni azonos emellett az utazósebesség mellett, de szomorúságra nem ad okot az eredmény.  :snakeman:  :weedman:  :finga:
music     

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #212 Dátum: 2005.07.04 08:49:51 »
Idézetet írta: "ATIS"
Bocsi ez hol van így leírva. Azt tudtam hogy ha megszűnik a sáv akkor ha nincs terelővonal és mindkét autó irányt változtat akkor a jobbról jövőnek van elsöbbsége. De ha mész az autópályán akkor nem az számít hogy ki volt előrébb?

Nem tudom, csak így rémlik  :roll:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

rezol

  • Vendég
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #213 Dátum: 2005.07.04 09:08:09 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Szonár"
Motorosvizsgán az egyik feladat az,hogy végig kell menni a terelövonalon.Tanítják öket a bunkóságra!Jó,tudom ez nem kapcsolódik az említett esethez,csak eszembe jutott.


Nem a bunkóságra tanítják őket ezzel , hanem arra , hogy végig tudjanak menni stabilan egy keskeny vonalon .

Motoros? :)
Akkor -ezek szerint- ők értelmezik rosszul.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #214 Dátum: 2005.07.04 09:21:37 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "music"
KOmpromisszumos javaslat: 1.4 PD TDI


Az sem 170-nél kezd lemaradni . De amúgy ennek a megoldására esélyünk sincs , úgyhogy akár abba is hagyhatjuk ;)


:lol:  8)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #215 Dátum: 2005.07.06 23:47:40 »
Idézetet írta: "music"
Amúgy ma sikerült a fogyasztási rekordomat megdönteni:
Az adat megfelelő értékeléséhez hozzátartozik az is, hogy 4 személlyel mentem, továbbá mind le-, mind felfelé az összes elképzelhető piros lámpát (!!) sikerült kifogni, és meglehetősen erős szél fújt.
Nos, valamivel kevesebb, mint 390 km alatt sikerült 19 liter benzint elégetni.
Ez, ha jól számoltam, akkor 4,9 liter, úgyhogy a tervem (5 alatti fogyi) sikerült. Nem volt teljesen csontnélküli a dolog, még 1 decit biztosan le lehetett volna faragni azonos emellett az utazósebesség mellett, de szomorúságra nem ad okot az eredmény.  :snakeman:  :weedman:  :finga:


Ezt a 6-oson hoztad össze ?

Na és mennyivel mentél ? Óra szerint 90-el :) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #216 Dátum: 2005.07.07 05:59:32 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ezt a 6-oson hoztad össze ? Na és mennyivel mentél ? Óra szerint 90-el :) ?

A 6-oson, viszonylag szolíd forgalom - lévén vasárnap - viszont nagy szél mellett. Nádasdig óra szerint 90-100-zal, de inkább olyan 93 körül, a Mecsekben nyilván nem lehet ezt tartani, ott a 2-3 nagyobb hegy előtt beleszaladtam 110-120-ba, és felfelé is jobban nyomtam. (viszont a lejtőkön meg üresben gurultam.) Hazafelé meg inkább 100-on volt a mutató, mint 90-en.
music     

Momo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1097
    • http://mithrasz.fw.hu
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #217 Dátum: 2005.07.07 08:54:16 »
A rádióban hallottam, hogy hétfőtől a rendőrök figyelik a gyorshajtókat és az agresszív vezetőket. Újabb kiemelt közúti ellenőrzés. Miért eddig mit csinálták?
Ahol egy hónapja elkaptak záróvonalért, már két rendőrautó állt reggel lesben. Elfogó autónak még nem a TT-t vetették be, csak egy Nivát.
Momo 63
Toyota Corolla Hatchback 1,4

Rozsomák

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 982
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #218 Dátum: 2005.07.07 09:12:11 »
Idézetet írta: "molnarl"
Elfogó autónak még nem a TT-t vetették be, csak egy Nivát.

Hátha valaki a vetésen keresztül próbál kereketoldani... :D
dv,
   Rozsomák
TOYOTA COROLLA 2004 1.4 HB 20
"Az élet olyan, mint egy doboz bon-bon. Nem tudhatod, mit veszel ki belõle."

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #219 Dátum: 2005.07.07 10:01:16 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "music"
Amúgy ma sikerült a fogyasztási Ez, ha jól számoltam, akkor 4,9 liter,   :snakeman:  :weedman:  :finga:


Ezt a 6-oson hoztad össze ?

Na és mennyivel mentél ? Óra szerint 90-el :) ?


Sok hátszél, sok motorfék vagy alapjárat.

Nekem a Börzsönyben van egy szakaszom kb. 12 km, ahol végig üresben lehet gurulni, végig 40-60-al, néha rosszabb minőségű fahidak miatt kell lassítani, de visszagyorsul magától ... azt nagyon élvezem, kicsit Priusos érzés ...
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #220 Dátum: 2005.07.07 22:55:06 »
Idézetet írta: "NoGun"
Sok hátszél, sok motorfék vagy alapjárat.
Nekem a Börzsönyben van egy szakaszom kb. 12 km, ahol végig üresben lehet gurulni, végig 40-60-al, néha rosszabb minőségű fahidak miatt kell lassítani, de visszagyorsul magától ... azt nagyon élvezem, kicsit Priusos érzés ...

Hát egyrészt a hátszél az a másik irányban meg ellenszél, tehát ez nem segítség. Másrészt a gurulás az jó, de ahhoz, hogy gurulj, fel is kell jutni a hegyre. Szóval sík úton jobban lehet spórolni.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #221 Dátum: 2005.07.07 23:59:49 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ezt a 6-oson hoztad össze ? Na és mennyivel mentél ? Óra szerint 90-el :) ?

A 6-oson, viszonylag szolíd forgalom - lévén vasárnap - viszont nagy szél mellett. Nádasdig óra szerint 90-100-zal, de inkább olyan 93 körül, a Mecsekben nyilván nem lehet ezt tartani, ott a 2-3 nagyobb hegy előtt beleszaladtam 110-120-ba, és felfelé is jobban nyomtam. (viszont a lejtőkön meg üresben gurultam.) Hazafelé meg inkább 100-on volt a mutató, mint 90-en.


Ha üresben gurulsz , az autó többet fogyaszt , mint motorfékkel . Úgy ugyanis semmit nem fogyaszt .

A leírt módon nem meglepő a 4.9 , így hajtva a Carina is alig enne 5 fölött (egyszer mértünk vele 5.2-t hasonló módon) , sőt még a Camry is csak szűk 6-ot nyelne be .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #222 Dátum: 2005.07.09 01:08:04 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ha üresben gurulsz, az autó többet fogyaszt, mint motorfékkel. Úgy ugyanis semmit nem fogyaszt.

Azt én tudom, csak lelassul a motorféktől, és aztán a lejtő után gázadással kell visszanyerni ugyanazt a lendületet, amit gurulással természetes módon felvesz. Szerintem ebben az esetben nagyjából ugyanott vagyok így is - úgy is, de akkor már inkább gyorsabban megyek.
Egyébként nem mondtam, hogy világcsúcs, csak kíváncsi voltam, hogy le lehet-e vinni 5 alá. Zénóka-módszerrel nyilván 4 alá is lehetne menni, de azért oda is kell érni valamikor.
Ebből a mostani fogyiból is számomra az derült ki, hogy 105-110 alá nem érdemes menni, mert nem fogyaszt annyival kevesebbet, mint amennyivel a tempó lassabbnak tűnik.
music     

rezol

  • Vendég
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #223 Dátum: 2005.07.09 09:59:44 »
Idézetet írta: "Momo"
A rádióban hallottam, hogy hétfőtől a rendőrök figyelik a gyorshajtókat és az agresszív vezetőket.

Helyesebben figyelik a renőrök a gyorshajtókat.Hiszen eddig se más figyelte őket. :D
Idézetet írta: "Palaczk"
Ha üresben gurulsz , az autó többet fogyaszt , mint motorfékkel . Úgy ugyanis semmit nem fogyaszt .

Namermiér?
Hogy működik ez injektoros autóknál?
Karbisnál legalább az alapjárati rendszer dolgozik.
Injektorosnál nem ád benzint,aztán újraindul? :roll:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #224 Dátum: 2005.07.09 11:21:30 »
Idézetet írta: "Szonár"
Namermiér? Hogy működik ez injektoros autóknál?
Karbisnál legalább az alapjárati rendszer dolgozik. Injektorosnál nem ád benzint,aztán újraindul? :roll:

Tényleg nem fogyaszt olyankor semmit, alapjárat sincs - csak éppen lassítja az autót. Az is igaz persze, hogy egy injektoros autónak a motorféke jóval gyengébb, mint a karbisé, de azért műxik, különösen a lejtőn guruláshoz képest.
music